Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSmurf

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:58

flyeralarm is idd een betaalbare drukker!

Ik snap alleen echt niks van de maten en zo ;) Hoe dik zijn jullie flyers? 135 of zo is steeds 'best price' maar das redelijk dun volgens mij. Ik dacht 170.
Heb een a4 formaat liggend die in 3en gevouwen is.... haha dit is echt niet mijn ding ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:02

Ik heb m'n flyers op A6 formaat (10x15cm) en dan op 250 grams papier.
Ik vind 135 gram zo "goedkoop" voelen. Die gooi ik (als ik zelf op een beurs ben als bezoeker) ook sneller/gemakkelijker weg dan de dikkere flyers.

Heb ook gekozen voor een luxe dubbelzijdige UV lak op m'n meeste flyers.
Nu alleen met de nieuwe workshop flyers niet, omdat die niet met spoed geleverd konden worden incl. de lak. Dus die heb ik zonder lak laten drukken.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:12

Ja dat idee had ik ook al dat 135 zo goedkoop voelt. Das idd niet de bedoeling.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:22

Ik bestel altijd bij Drukwerkdeal! Heel tevreden over de kwaliteit, levertijd en vooral de kleuren! Daar kun je bij Folders heel duidelijk kiezen hoe de folder is gevouwen! Lekker duidelijk ook met die icoontjes!
Dikte is heel persoonlijk, maar 170/250 grams is wel fijner! Ik heb de proefmonsters van Drukwerkdeal, dus wanneer ik iets ga maken en niet zeker weet wat ik wil, ga ik daar eerst kijken wat mij het beste bevalt.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:32

Mijn nieuwe site is online :D Hij is nog niet helemaal af, maar het meerendeel staat er op :D

www.shiva4dogs.nl

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:41

Mooie website!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:49

Leuke, duidelijke website met mooie opzet +:)+

Lekker overzichtelijk!

Ik vind alleen de achtergrondfoto's niet zo geweldig uitkomen achter de tekstvlakken :)

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:00

ja.. daar had ik het met vriend van mn zusje ook al over. T scheelt heel erg op wat voor scherm je zit te kijken.. Op een klein scherm is t tekstvlak net zo groot, maar schuift dan meer over de foto heen zeg maar. Zit ik al even mee te rommelen hoe dat beter zou kunnen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:15

Het zijn best leuke foto's volgens mij, maar ik zie dan bvb. net alleen die rode bal en een paar plukken haar terwijl er vast een hele blije hond bij hoort :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:24

Mooie site geworden SuperSmurf.
Leuk design.

Werkt dat ook goed op smartphones en tablets?

Let nog wel even op, want hier en daar zie ik een fotootje staan (zoals deze http://shiva4dogs.nl/trainingscentrum/b ... g-trainin/) waar nog een copyright logo doorheen staat.

Meestal zijn dat dan illegaal gebruikte foto's. Want als je de foto aanschaft, ontvang je een versie zonder logo. Zeker bij een stockbureau kunnen de boetes gigantisch oplopen, dat is zonde van je geld.
Voor minder geld kun je een volledige shoot op maat laten maken die helemaal aansluit bij jouw wensen.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:27

haha lol ja dat is ook zo. Maar de bedoeling was dat de achtergrond gewoon opvulling was en het natuurlijk om het tekstvlak gaat. Misschien moet ik dezelfde foto gebruiken in het tekstvlak?

ja klopt, ik heb ff snel wat fotos gepakt. Zijn stockfotos en die wil ik eigenlijk graag aanschaffen :) Maar moet ik dus nog doen. Was nu ff om op te vullen. Heb eigenlijk nog nooit stockfotos gekocht haha!

Hij werkt niet goed op smartphones. Dat schijnt wel te moeten kunnen. Het is nl gewoon wordpress. Maar geen idee hoe of wat. Dat zal wel weer extra kosten. Hoe hebben jullie dat met jullie sites?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:29

Nou, ik zat al te denken dat het wellicht de bedoeling was om in het witte vlak nog heel lichtjes de foto door te laten schemeren, dat dat nog gemaakt moest worden :P

Kan ook best mooi zijn en toch nog steeds heel goed leesbaar, als het maar heel lichtjes zichtbaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:33

Ik ben op dit moment nog bezig met het design van mijn websites.
Ze gaan binnenkort online (voor Kyno Focus hoop ik volgende week).

De tablet/smartphone optimalisatie begint bij het begin; de afmetingen van de site.
Die moet goed zichtbaar zijn, ook op een kleiner scherm. En niet raar verspringen ofzo, of met extreem scrollen.
Verder moeten de menu's goed toegankelijk zijn. Ik werk zelf met uitklap menu's die via mouse-over effect werken. Maar dat werkt niet op tablets. Dus de pagina's die een uitklap menu hebben, zijn nu gewoon aanklikbaar waarbij mensen met een relatief grote button alsnog op de link die ze willen hebben terecht kunnen komen op hun tablet/smartphone. En computer gebruikers gebruiken 'm gewoon met mouse-over effect.

Zo zijn er nog heel veel dingetjes.
Je kunt ook een speciale site voor mobiele apparaten erbij zetten, met auto-detectie.
Maar persoonlijk heb ik er een hekel aan als een site me automatisch naar hun (vaak saaiere/slechtere) mobiele versie sturen. Dus ik heb er zelf voor gekozen om dat niet te doen.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:42

pmarena schreef:
Nou, ik zat al te denken dat het wellicht de bedoeling was om in het witte vlak nog heel lichtjes de foto door te laten schemeren, dat dat nog gemaakt moest worden :P

Kan ook best mooi zijn en toch nog steeds heel goed leesbaar, als het maar heel lichtjes zichtbaar is.

Wat slim!! Das idd heel mooi en dan is t opgelost ook! Hmm.. zal mijn webbouwer vast niet blij mee zijn.. Of t gaat me weer extra kosten..

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:46

Femke ik denk dat dat nu dus juist is wat er mis gaat bij mijn site. Hij heeft er bewust voor gekozen om het wel te laten verspringen. Wat er nu gebeurt op een smartphone is dat alles wat er nu op staat in elkaar wordt geschoven zodat je alles nog op 1 scherm zichtbaar hebt, mar dan krijg je dus een menu dat half onder elkaar staat en dan daar onder een logo en dan je tekstvlak zeg maar..

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:23

Kijk eens naar youtube en dan met name fluidgrid layout dan krijg je een visie over waar je aan moet denken aan smartohones en tablet versie voor website

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 21:27

Supersmurf bij drukwerdeal kun je een monsterboxje aanvragen. Daar zitten allemaal velletjes in verschillende diktes en afwerkingen, zodat je kunt zien en voelen wat het beste bij jouw ideeen past. Heel handig.

Het is toch wel handig om op pagina 1 het overzicht van deze en voorgaande topics eens erbij te pakken en links onderin het zoekvakje te gebruiken als je een vraag hebt. Veel vragen zijn al eens gesteld en beantwoord. We vallen zo in herhaling anders.

Foxy wees gerust zo brutaal om te zeggen, nee sorry ik ga je niet helpen met een doorverkoop van iets wat je bij mij voor minder gekocht hebt.
Ze kan het terug geven aan je, dat is toch prima?

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 09:51

Bedankt voor alle felicitaties, het voelt nog een beetje onwerkelijk, zeker omdat ik nog in opleiding ben en dus nog niet bezig ben me echt in de markt te zetten.

holly schreef:
Gefeliciteerd met je inschrijving bjarni.
Ik heb het helemaal gemist, wat ga je doen?

Ik ben bezig met de opleiding tot mhc paardentherapeut, een fysiotherapie gerichte opleiding. Verder ondertussen een aantal bijscholingen gedaan waaronder magneetveld- en lasertherapie en een basiscursus acupressuur. Het plan is om dit tot 1 geheel te kneden en op die manier als bewegingstherapeut aan het werk te gaan. In eerste instantie naast mijn baan in het onderwijs en dan maar kijken hoe het loopt.

Een mooie site zo Supersmurf! Op de Ipad is hij in ieder geval wel mooi, alleen krijg je nog een keuzemenuutje links onder de tekst.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 10:17

Leuke combinatie van "technieken" Bjarni +:)+

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 10:19

SuperSmurf schreef:
pmarena schreef:

Wat slim!! Das idd heel mooi en dan is t opgelost ook! Hmm.. zal mijn webbouwer vast niet blij mee zijn.. Of t gaat me weer extra kosten..

Als ik heel eerlijk ben, ben ik verbaasd over deze opmerking... Ik had niet verwacht dat deze website door een webbouwer gemaakt was, maar door jezelf. Een webbouwer zou namelijk ook de foto per scherm kunnen laten terugschalen (heel weinig werk), zodat je altijd zo veel mogelijk van de foto zou zien en niet alleen maar een detail...
Daarnaast is het niet zo dat Wordpress zelf direct beschikbaar is voor mobiele telefoons, het template bepaald dat nog altijd. Wel heeft Wordpress het nieuwe standaard template voor mobiel gebruik aangepast!

Heb je vooraf afgesproken met je webbouwer dat de website mobiel proof moet zijn? Want dan zou ik dat bij hem voorleggen en zou het je niets extra's moeten kosten om de website aan te laten passen.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 10:31

Ik heb zelf mijn website 'gebouwd' met wordpress en idd een template die zich aanpast op de mobiele telefoon.
Maar denk dat de basisopbouw van jouw site lastiger is om aan te passen maar dat je echt een apart ontwerp voor mobiel er naast moet maken (zeg ik als leek)
Want je hebt boven een keuzelijst en op sommige pagina's ook nog naast het tekstvak.
Lijkt mij lastig om dat op mobiel te verwerken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 11:46

Hoi allemaal, ik ben bezig met het opstarten van een webshop en ik moet nu de keuze maken tussen Mollie en Sisow om te betalen met ideal. Wat adviseren jullie mij?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 11:51

Plussen en minnen naast elkaar zetten en kijken wat bij je shop past? :-)
Ik heb zelf Sisow en daar ben ik heel tevreden over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 11:53

Ik zie niet echt verschillen behalve dat je bij Mollie 0,99 cent en bij Sisow 0,45 cent per transactie betaald. Als ik google vind ik voor beide mensen die ze de hemel in prijzen en tot de grond toe af kraken.

En hoe doen jullie dat met die extra transactiekosten? Voor jezelf? Voor de klant? 50/50?

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 11:54

Hoi WiancaR, leuk, wat voor webshop?

Verder geen verrstand van betalingssystemen dus daar kan ik je niet bij helpen.