Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:21

Hahaha die is leuk ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:22

Mag ik me hier melden als docent biologe?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:28

Tuurlijk, leuk!

Leuk plaatje btw :)

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:36

Ik ga stage lopen op een internationale school (geschiedenis & staatsinrichting, klas 1-6). Eind deze week ga ik met twee andere studiegenoten kennismaken. Wel op een heftige manier, er is dan een herdenking voor twee leerlingen die voor de zomer zijn overleden, en de klassen waar deze kinderen inzaten (5e klas) zal ik gaan lesgeven.

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:15

Hallo juffen en meesters, ik heb even een vraag dus kom even binnen vallen als dat mag.

Vanaf mijn 18e (inmiddels 7 jaar) zit ik op kantoor en doe ik dagelijks standaard werk, dit begint me ondertussen te vervelen en ik ben gaan kijken voor een andere opleiding.

De opleiding onderwijsassistente lijkt me erg leuk om mee te beginnen en hierna eventueel door te stromen naar iets anders in de onderwijssector. Ik weet alleen niet wat ik het beste kan doen en ik vraag af of iemand mij kan helpen met het maken van mijn beslissing.

Via het NHA heb ik een opleiding basis onderwijsassistent gevonden. Hiervoor hoef ik geen stage te lopen maar kan ik wel al een beetje proeven over hoe en wat. Echter kan ik ook via een school in Tiel de opleiding onderwijsassistent op BBL niveau volgen, dit is alleen best een stap. In hoeverre worden er onderwijsassistentes gezocht, krijg ik het salaris wat ik nu ook verdien (of ga ik er tenminste niet 100 euro op achteruit)

Wat kan ik het beste doen? Zijn er nog andere opties waar ik niet over na heb gedacht?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:00

Zou je het basisonderwijs of middelbaar onderwijs in willen?
Ik moet zeggen dat ik niet echt ervaring heb met onderwijsassistenten, dus ik kan je niet helpen. Is het niet mogelijk om via een toelatingstest op de Pabo te komen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:02

InekeN schreef:
Oh, dus meer mensen die dromen dat je voor een klas staat die volledig doet wat ze zelf wil?! En dan sta je daar hulpeloos, blij dat je weer wakker wordt! :D

Oh god, even terugkomen op dit hierboven ^

Dit had ik dus serieus vorige week de 1e les met één van mijn 2mavo klassen. Serieus. Ik stond daar en dacht dat ik het niet meer kon. Dat was een partijtje jammer :') :')
Heb het vandaag even de kop ingedrukt, prima les gedraaid gelukkig. Pfff.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:25

Walrus, banen als onderwijsassistente liggen niet echt voor het oprapen. Op iedere school zijn er maar een paar en er studeren ieder jaar honderden nieuwe onderwijsassistenten af.

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:49

Bij ons binnen de stichting zijn er, sinds dit schooljaar, geen onderwijsassistenten meer te vinden :\ Ze moesten er allemaal uit.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:56

Op onderwijsassistenten wordt als eerst bezuinigd, zijn maar weinig scholen die ze nog kunnen betalen gok ik.

Als je wil proeven van het onderwijs, ben je vast welkom op scholen om een dagje/weekje oid mee te lopen. Als dat bevalt, zou ik een lerarenopleiding doen.

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:21

Bedankt iedereen, ik denk dat ik het voor mezelf weet maar vind het een moeilijke stap.

Denk dat ik via de NHA de opleiding onderwijsassistente ga volgen en diverse keren mee ga lopen op een basisschool in verschillende groepen. Als dit me allemaal bevalt ga ik de deeltijd opleiding basisonderwijs doen, tegen de tijd dat ik dan dingen in praktijk moet brengen hoop ik mee te kunnen lopen op een school, dan neem ik vrij van mijn huidige baan, of tref ik eventueel een regeling. Mocht ik die opleiding behaald hebben dan wil ik denk het praktijkonderwijs in op het middelbaar. Ben ook van plan om naar de opendagen bij InHolland te gaan, misschien geeft dat me ook nog meer inzicht.

Het is allemaal best een stap en vind het best spannend maar vind dat ik dit echt moet gaan doen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 18:12

Ik vind het wel gek een opleiding zonder stage. Denk dat je er meer aan hebt om een opleiding met stage te kiezen. Ook voor eventuele werkplekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 19:24

Veel scholen vinden stage ervaring / beoordeling belangrijk bij sollicitatie.

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 22:22

Basis is maar een half jaar. Dat is meer het bekijken van de lesstof zoals ik het begrijp. De gewone mbo is wel via BBL te volgen, dus verplicht "stage"

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 13:22

Mijn eerste dagje op de nieuwe school zit er ook weer op, introductie voor nieuwe docenten. Ben meteen betrapt als bokker _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 14:01

Waar ga je werken Aleeneh?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 14:20

Aleeneh schreef:
Mijn eerste dagje op de nieuwe school zit er ook weer op, introductie voor nieuwe docenten. Ben meteen betrapt als bokker _O-

Hahahaha ja ik herkende het blauw van bokt direct _O-

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 15:32

Ik PB even, Vonneke :)

Ja echt grappig Saintelette :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 16:41

Mijn brugpiepers moesten vandaag op de schoolfoto. Dikke stress natuurlijk, supergrappig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 23:18

Haha spannend voor de kids.

Ik mijn gegevens weer binnen voor aankomend schooljaar.

Ga dit jaar voor het eerst 1.0 werken. Maar wel met 2 vrije middagen.
29 leerlingen in mijn mentorklas (mavo3)
Ma 1e tot 7e
Di 1e tot 6e daarna vergaderen
Wo 1e tot 3e
Do 1e tot 8e
Vr 1e tot 4e

Heftig maar ik heb er zin in.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 23:23

Hoe kan het 1.0 zijn en wel 2 vrije middagen?

Ik werk in het basisonderwijs. Iets meer dan 0.9.
Wij werken met PM top. Alle uren worden bijgehouden en er staan bepaalde uren voor bijvoorbeeld commissies. Ik vind alleen dat er te weinig tijd staat voor oudergesprekken. Zeker als je zorgleerlingen hebt. Je maakt die uren wel, maar staan dan niet geregistreerd.
Voor de kerstcommissie staat 4 uur. Als je meer tijd nodig hebt is dat eigen tijd. Maar je wilt de kinderen wel een goed kerstfeest geven. Dus dan doe je dat toch...
Dus ben ik nou erg goed aan het opletten hoe andere scholen dat doen. Wie weet kunnen we er nog iets mee doen.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 23:28

Pittig, Vonneke! Ik had ook een goeie roostermaker: heb 0.8 en heb een volledig vrije dag, en 1 dag met alleen maar sectieoverleg eind van de middag. Al mijn lessen op 3 dagen.

Ik vind het wel spannend hoor. Heb 6 klassen, een mentoraat... zal vast wel goedkomen maar heb nu echt het gevoel alsof ik alles ineens verleerd ben van vorig jaar en alsof alles in het honderd gaat lopen :') hellup!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 23:29

24 lesuren is 1.0 bij onze stichting.

Mijnu eis is dat ik 2 vrije middagen zoude houden.

Normaal is het met 1 vrije middag. En dan heb je wat tussenuren en andere taken. Ik heb enkel lessen en in mijn rooster geen andere taken ingedeeld zoals studiehuis of huiswerkbegeleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 23:31

Aleeneh schreef:
Pittig, [naam]! Ik had ook een goeie roostermaker: heb 0.8 en heb een volledig vrije dag, en 1 dag met alleen maar sectieoverleg eind van de middag. Al mijn lessen op 3 dagen.

Ik vind het wel spannend hoor. Heb 6 klassen, een mentoraat... zal vast wel goedkomen maar heb nu echt het gevoel alsof ik alles ineens verleerd ben van vorig jaar en alsof alles in het honderd gaat lopen :') hellup!

Fijn geregeld! Ik heb wel lange dagen maar dat is niet erg. Dat kon ook niet anders met 2 vrije middagen.

Ik heb
3x klas 1, 2 uur pw
4x klas 3, 2 uur pw
3x klas 4, 4 uur pw
En dan mijn mentorklas nog.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 23:41

Wow wat veel klassen heb jij dan. Veel meer uren dan ik, lijkt zo wel, terwijl je maar iets meer werkt. Maar ik heb wel 3 uur bij mijn meeste klassen (en eentje 2 en eentje 4, dus dat trekt weer gelijk ook naar 3 gemiddeld).