Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:35

Ik heb mij ook bij olympia ingeschreven alleen helaas tot heden nog niks passends... ook bij meerdere online ingeschreven maar krijg ik onzin vacatures als automonteur etc, ja dat heb ik niet ingevuld dus waarom ik die krijg? Ik weet waar t gas zit en rem en koppeling etc maar nee de rest niet

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:37

Mioux, jij kan ivm kind toch op paar bepaalde dagen werken? Kun je deze dagen niet schuiven zodat je makkelijker PT werk kan vinden?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:39

Winged het probleem is dat de gastouder al op de andere dagen als maandag,woensdag en vrijdag meerdere kinderen heeft. Een gastouder mag maar een maximaal aantal kinderen op een dag hebben dus schuiven is geen optie en daarom ook erg lastig om iets te vinden...Ik kan dus alleen werken overdag op maandag, woensdag en vrijdag... want donderdag en dinsdag zit zij al helemaal vol

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:41

Ik ga maar alvast weer op zoek naar een stageplek voor februari, al hoop ik niet om tot dan in de ww te zitten...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:44

Geachte mevrouw XXX,

Naar aanleiding van uw sollicitatie voor de functie junior inkoper te XXX, delen wij u mede dat de keuze helaas niet op u is gevallen.

Wij zijn van mening dat andere kandidaten beter passen in het door ons opgestelde profiel.

Wij willen u bedanken voor uw belangstelling voor onze organisatie en wij wensen u veel succes toe bij uw overige sollicitaties.

Met vriendelijke groet,

Oh dus, daar heb ik dus niet op gereageerd maar op een vacature voor junior commercial controller-planner.. is welheel slordig vind ik!!! Wat vinden jullie? telefoontje wagen? heb ook al een mail gestuurd.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:48

Ik heb ook net een afwijzing binnen. Ik moest een salarisindicatie geven, ik dat doen.. een beetje in lijn met mijn huidige (kleine) baantje. En ook aangegeven dat het bespreekbaar was en dat ik er in overleg best vanaf wilde wijken. Krijg ik een mail dat mijn indicatie veel te hoog was en dat ze dat niet voor me konden doen. Toch maar een mail er achteraan gestuurd.. Ben benieuwd of ik nog wat hoor.
Dit is mijn eerste échte sollicitatie voor deze periode, de eerste afwijzing en ik kan er nu al niet bij hoe makkelijk ze met sollicitanten omgaan. Ja, goed, ze kunnen niet anders..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 15:03

Ik zou dat gewoon doen Irine ;)

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:46

Ik zou ook gewoon bellen, Anne.

Ook hier helaas een afwijzing binnen.. En er stond ook in dat ze niet hadden verwacht dat er zo ontzettend veel reacties zouden komen. Ben bang dat iedereen in 'mijn' sector massaal op vacatures reageert zodra die ergens te vinden zijn..
Heb nu nog maar 1 sollicitatie open staan en nog eentje waarvan allang (sluitingsdatum 26 aug.) al bekend zou moeten zijn wie er uitgenodigd wordt voor een gesprek, maar de contactpersoon daarvan krijg ik maar niet te pakken.
Ik zit nu anderhalve week thuis, maar ik begin er nu al een beetje moedeloos van te worden. Ook omdat er gewoon niet zoveel te vinden is dat bij mijn opleiding past en ik heb nog niet zo'n ruime werkervaring..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:48

Al 1,5 week?

Ik ben - gelukkig met werk - al bijna 9 maanden aan het solliciteren. In dit topic zitten mensen die nog langer bezig zijn. Gewoon moed houden, die baan is wel ergens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:48

Net ging in naar een bedrijf toe, ik wilde mijn brief persoonlijk overhandigen omdat het om een receptiefunctie ging. Kwam ik daar bij de receptie was de mevrouw niet allervriendelijkst en kon ik de dame van P.O. niet persoonlijk spreken. Ok prima, maar t kwam een beetje op me over alsof ik iets heel raars deed ofzo :')
En weer doorrrr....

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:55

Misschien moest de betreffende receptiedame het veld wel ruimen en zag ze je meteen als concurrentie :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:56

Kriel schreef:
Misschien moest de betreffende receptiedame het veld wel ruimen en zag ze je meteen als concurrentie :+

Ja daar dacht ik ook aan :')
Ik heb altijd zon hekel aan van die online sollicitatieformulieren waarbij je je werkervaring weer helemaal moet intypen. Laat me gewoon mn CV kunnen uploaden ofzo pfff!!!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:00

Nja.. ik vind t van een professioneel nogal slordig om zon mail terug te sturen.. gewoon random afwijzingen terugsturen dan. Beetje stom zegik en ook nog niet eens van degene die erover gaat maar via een secretaresse :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:10

Ja irritant is dat he Joolien! moet je alles weer opnieuw gaan kopieren en overtypen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:10

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:14

Joolien schreef:
http://metro-int-jobs.dvinci.de/cgi-bin ... p=homepage

wat een schijtirritant lettertype zeg grrr!

Ja echt he Shiloh, en ik zet alleen mn relevante werkervaring er dan in. Maar het lettertype weerhoud me helemaal van om meer eraan te doen, word er gewoon scheel van!!!

Kun je niet kopiëren en plakken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:19

Nee dat lukt niet, maar als klap op de vuurpijl kan je op de laatste pagina alsnog je CV meesturen. Jaaaaaa heul logisch :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:22

_O-. Handig

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:36

Winged schreef:
Al 1,5 week?

Ik ben - gelukkig met werk - al bijna 9 maanden aan het solliciteren. In dit topic zitten mensen die nog langer bezig zijn. Gewoon moed houden, die baan is wel ergens.

Ja, klopt. Ik moet gewoon niet zo zeuren. Dit is alleen de eerste keer dat ik werkloos ben nu ik sinds begin dit jaar samenwoon met m'n vriend en ik wil wel gewoon normaal kunnen rondkomen iedere maand (en m'n bijrijdpaard houden). Een aantal maanden red ik het wel (met gebruik van spaargeld) en ik heb 7 maanden recht op WW, maar het voelt gewoon een beetje griezelig. Zo'n eerste keer 'werkloos' terwijl je vaste lasten hebt. Voor sommigen hier vast een lachertje om dit te lezen, maar ik voel me er gewoon niet zo lekker bij.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:45

Ik meld me maar hier aan als werkloose.

Ik zoek werk in omgeving Hoorn!!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:14

Haha. In t noorden blijft t lastig... maar de aanhouder wint!

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:20

Ik meld mij hier ook maar.. Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan. Ook in mijn sector (strafrecht) niets te vinden. Een ander rechtsgebied zou ik ook prima vinden. Ben totaal niet kieskeurig maar ze willen overal werkervaring in soortgelijke functies zien. Dan houdt het al heel snel op. Gelukkig kan ik voorlopig 30 uur per week maken bij mijn bijbaantje..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:09

Ir1ne schreef:
Haha. In t noorden blijft t lastig... maar de aanhouder wint!

in midden nederland ook lastig haha hier al poos op zoek..

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:13

trysteffy schreef:

Jij doet niks met taal neem ik aan? :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:23

Fiebie schreef:
trysteffy schreef: