Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 17:07

Zó, het regent afwijzingen vandaag............
Gelukkig niet van de supermarkt, maar voor de rest wel veel andere sollicitaties die wel erg leuk waren.

Begin me toch af te vragen wat er mis is met mijn CV (behalve dat énórme gat dan........)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:15

Gebeld!!!! Super Goed en inhoudelijke tel gesprek, dinsdag gesprek met de intentie om als het goed zit af te ronden. Allebei al heel goed gevoel, hr dame en ik ;-)
Om 4 uur werd er pas gebeld, ik had alle scenario's al afgespeeld inclusief dan wordt het niet vandaag dat ik gebeld wordt ;-) HEEL blij en heb nu al zin in dinsdag!! Oef! *\o/* *\o/* *\o/*

Dimple, thinking aloud: de reden dat je ooit thuis bent gaan zitten is toch omdat je voor je zoon moest gaan zorgen intensief? Misschien zou ik dat duidelijker benoemen als aanleiding en reden voor je Break.
En bah afwijzingen zijn echt nooit leuk.. -O- -O- -O-

xLaus_

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:19

Super om te horen Fargo!

En indd hier ook weer een aantal afwijzingen binnen. Gelukkig tm augustug wel veel mogelijkheden om op de manege te werken :) Dus dat scheelt een hoop.

Misschien in September dan toch weer een opleiding richting gehandicapten zorg starten via de BBL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:40

Het was echt vre-se-lijk vandaag! Past totaal niet bij mij zoiets. En qua bedrijven/werkzaamheden ook echt niet wat ik wil. Dan was het ook nog eens zo druk, dat er een rij a la Efteling stond om je in te schrijven voor een CV check/persoonlijk advies gesprek. Dat ze zelf lichtelijk wanhopig daar tegen elkaar zeiden: ze zijn met teveel. Nee vreselijk gewoon. Ik kon mij nog net inhouden bij de ingang om niet direct om te keren. Maar na 3x rond te zijn geweest doorheen de chaos ben ik na nog geen half uur maar weer naar buiten gevlucht.

Had klein lijstje bedrijven waarvan ik hoopte dat ze interessant waren. Maar 2 waren er gewoon niet (echt niet gezien gewoon, ben niet voor niks 3x rond gegaan). Dan een deel was toch qua niveau niet aansluitend. En bij de overige dacht ik enkel: nee dit wil je toch helemaal niet? Dit is precies de reden waarom je toen niet bent gaan werken maar verder leren.

Kortom... dat weten we ook weer! Ik had na het middelbare gewoon een leuke mbo opleiding moeten gaan doen. Niet de "we zullen deze hbo opleiding maar kiezen voor de inschrijvingsdatum morgen voorbij is" tactiek, omdat je vanaf havo nu eenmaal hbo hoorde te gaan doen. Ik ben gewoon zo'n kneus met een hbo papiertje die veel liever een mbo papiertje had gehad :o

Fargo, super! Op naar dinsdag!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 18:38

Super Fargo, snel geregeld dus! Blij voor je (en ook jaloers :o ) Nu lekker opzeggen bij je huidige bedrijf (yeah!! }> ) en gaan! Hoe lang is je opzegtermijn?

Idinn, weer een illusie armer, wel balen hoor. Jammer dat je de verkeerde richting hebt gekozen, je zit er nu toch best aan vast he! Wat zijn je plannen nu verder?

Fargo, ik heb op allerlei manieren geprobeerd om dat gat te benoemen. Van sabbatical tot gewoon niks. Het levert tot op heden nog gewoon dezelfde reacties op helaas.
Het is een poging waard om het op die manier te benoemen, maar ik vraag me af of het wat uitmaakt omdat het mijn ervaring nog steeds niet 'recent' maakt. Wel geef ik aan in een (telefonisch) gesprek wat de reden is geweest en ze hebben daar begrip voor. Alleen wordt vaak de keuze ja of nee helaas niet anders.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:44

Snap ik, maar sabbatical kan beetje vrijblijvend klinken terwijl jij gewoon intensieve zorg op je hebt genomen. Verder doe je ook allerlei andere dingen toch extraculi dinges en studie, er moet een goede vorm voor te vinden zijn om dit beter over te laten komen.

Nu hier eerst di afwachten en als het goed gaat, opzeggen

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 18:55

Ja dat heb ik ook in mijn profiel geschreven wat ik doe. Ook het vrijwilligerswerk staat er op.
Ik heb het nagevraagd bij een recruiter wat ik er nog meer aan kon doen om aan de bak te komen en wat mensen dat gat doet vergeten...............niks zegt ze.
Dus dat geklets over dat vrijwilligerswerk loont...........blijkbaar toch niet zo erg als ik dacht.

Maar je hebt wel een zaadje geplant...........ik ga er eens over na denken over hoe ik dat goed kan formuleren ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:02

Punt is dat het overgrote deel wel iets extra's heeft gedaan; vrijwilligerswerk, commissiewerk, bestuurswerk... Echt een voordeel als je dat op je cv zet levert het niet op, mogelijk wel een nadeel als je geen enkele nevenactiviteit hebt gedaan.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:43

Dimple; ik heb eigenlijk niet doorgevraagd waarom ze mij niet gekozen hebben.
Hij zei alleen dat ze meerdere geschikte kandidaten hadden en dat hij ons gesprek erg prettig had ervaren. Maar dat hij maar één plek had op dit moment.
En dat ik de volgende vacature gewoon weer moet solliciteren.

We hebben een eigen zaak in huis en dat schrikt werkgevers blijkbaar af. Omdat ze er dan vanuit gaan dat ik minder beschikbaar ben. Terwijl ik meermaals juist duidelijk aan heb gegeven dat dat niet het geval is omdat wij altijd back up hebben en de zaak in principe van m'n vrouw is. Ik zoek toch niet voor niets een baan?
Maar goed. Ik wilde ook niet teveel doorvragen of het aan de zwangerschap ligt. Dat zullen ze toch niet toegeven als dat wel zo was.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 06:53

@Bzoem als je zwanger solliciteert zou ik inderdaad verwachten dat ze niet zo happig zijn om je aan te nemen. Als je dan net begonnen bent en met het inwerken bezig bent lig je er alweer uit voor een aantal maanden. Ze zullen dat inderdaad niet tegen je zeggen want dat geldt als discriminatie.

@dimple was het voor jou geen optie om je om te scholen of bij te scholen? Lijkt me enorm demotiverend als je nergens een voet tussen de deur krijgt :(:)
Je zegt dat je niet afgewezen bent voor de supermarkt - betekent dat dat je al positief bericht hebt gehad of nog helemaal geen bericht?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 07:39

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 08:23

Blingpiggy; met foto verkleinen is het gelukt! Ik heb geen ervaring met inbound call center.

Bzoem: Jammer van je afwijzing! Heb je nog andere dingen lopen? Is het niet wellicht beter te wachten met solliciteren tot na je bevalling?

Fargo: GEFELICITEERD!!!! Nu nog even duimen dat het dinsdag goed komt, en dan gaan we een feestje bouwen in dit topic!

Dimple: Ik denk niet dat er iets mis is met je CV, maar eerder dat de markt waar jij solliciteert zo vol zit met mensen, mensen die misschien niet een groot gat hebben. Ik zou iets doen met de tip van Fargo, er zit geen groot gat in je cv omdat je graag bankhanger wilde zijn maar omdat je kei intensief gezorgd hebt voor je kinderen. Laat ze maar eens zien met wat voor top wijf ze te maken hebben!

Laus: Is duaal studeren dan geen betere optie?

Idinn: Ik heb twee MBO papiertjes maar daar word je ook niet gelukkiger van. Ik heb twee diploma's als dierenartassistente en bedrijfsleider paardenhouderij, en ik ben ook hartstikke werkloos. Dus ja...

Ik deel onderstaand bericht even met jullie, heb dit zelf geschreven, wie weet wordt er iemand wijzer van!

Gisteren werd ik tot drie keer toe gebeld door een privé nummer. Bij de derde keer kon ik opnemen. Ik kreeg een man met een buitenlands accent en een beetje een vervormde stem aan de telefoon. Hij vertelde mij dat ik iets had gewonnen n.a.v. een enquête waar ik aan had meegedaan. Nu vond ik dat al frappant, want ik doe zelden mee aan enquêtes.

Hij vertelde mij dat ik kon kiezen uit een aantal voedingspakketten. Nu begon bij mij het tweede belletje te rinkelen, want ik meende laatst iets gelezen te hebben op facebook hierover. Ik vertel meneer dat ik geen interesse heb. Verontwaardigd vraagt hij waarom niet en vervolgens zegt hij dat het al betaald is. Toen ging bij mij de rode vlag helemaal wapperen en heb ik meneer duidelijk verteld geen interesse te hebben en dat ik het op prijs stelde als ze mij niet meer belden. Dit is ook niet meer gebeurd.

Nou kan ik op google weinig vinden hierover, heb wel het een en ander gevonden over oplichterij met enquêtes waarbij je lingerie kan winnen, maar aangezien ik dit toch nogal vreemd vond, aangezien ik niet aan enquêtes mee doen, dat ik dus gebeld. Misschien is het niks, misschien is het een nieuwe vorm van oplichten. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus wees vrij om te delen!

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 08:33

Amanda; ik werk momenteel met twee 0-uren contracten en heb dan helemaal niks te zeggen als ik 'last' krijg van m'n zwangerschap. Want dan plannen ze me gewoon niet meer in.
En ben dus beetje bang voor m'n verlof als ze dat baseren op laatst gedraaide uren. In de zomer is sowieso minder werk in onze horeca omdat veel bedrijven ook reces hebben of veel vakantiegangers.
Daarom probeerde ik nog een vast contract te krijgen nu ik nog gewoon een aantal maanden kan werken.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 08:33

Kan je het gat in je cv niet opvullen iets als "CEO - 1-mans zaak" en dan omschrijven dat je eigenlijk bezig bent met budgetten, personeelsbeleid, planning, coordinatie ... :+
Desnoods producten die je gemaakt hebt "Timmies zwemdiploma" als resultaat van coachende en motiverende capaciteit :D

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:09

Belsje die is goed!!!

Ik ben ook 2x erg ziek geweest en bijna 3 jaar ertussenuit geweest. Heb het bedrijf van ex oudoom waar ik toen woonde als uitvalsbasis genoteerd.

Hier in Twente wonen veel jongeren bij ouderen op de boerderij om ze " naar het eind heen te helpen". Zo was dat dus ook bij mij. Wel iets complexer. Bezig met eigen bedrijf opstarten en ex die alles tegenhield :x lang verhaal. Er is mij nooit verder naar gevraagd. Dus wellicht zoals bovenstaand op cv vermelden!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:30

Belsje schreef:
Kan je het gat in je cv niet opvullen iets als "CEO - 1-mans zaak" en dan omschrijven dat je eigenlijk bezig bent met budgetten, personeelsbeleid, planning, coordinatie ... :+
Desnoods producten die je gemaakt hebt "Timmies zwemdiploma" als resultaat van coachende en motiverende capaciteit :D

Ze heeft al zoiets dergelijks met al haar activiteiten als moeder erin.. dus jammer genoeg helpt dat niet genoeg. Het moet juist andersom, niet te grappig maken maar echt zakelijk weergeven dat ze nodig was thuis voor haar zoon.
En bezig met studie en vrijwilligersactiviteiten..

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:36

Ik denk dat als je motiverende en coachende activiteiten benoemd je het net zakelijk maakt? Maar goed, ik solliciteer enkel met maffe sollicitaties, dus ik denk dat dat misschien niet echt een goede leidraad is :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:38

Bzoem schreef:
Amanda; ik werk momenteel met twee 0-uren contracten en heb dan helemaal niks te zeggen als ik 'last' krijg van m'n zwangerschap. Want dan plannen ze me gewoon niet meer in.
En ben dus beetje bang voor m'n verlof als ze dat baseren op laatst gedraaide uren. In de zomer is sowieso minder werk in onze horeca omdat veel bedrijven ook reces hebben of veel vakantiegangers.
Daarom probeerde ik nog een vast contract te krijgen nu ik nog gewoon een aantal maanden kan werken.

Tja, weet je... je hebt hiervoor gekozen toen je voor een zwangerschap ging en dat kan dus idd financiële gevolgen hebben. Trek er niet te zwaar aan in ieder geval, je bent als alles goed in februari (of eerder als je eerder met verlof gaat) al volledig beschikbaar zonder de 'beperking'. Je kan nog kijken naar tijdelijk werk, in de zomer heb je vast wel ergens in de buurt een toko zitten die het boekenpakket voor de middelbare school klaar maakt en dat jouw taak is dus het samenstellen ervan. Richt je nu vooral op de mooie dingen, je hebt je hele leven nog om te werken :D maar zwanger ben je maar even :)

Ik loop na de bevalling tegen kinderopvang aan, want flexibele opvang is of amper te vinden of gelijk schreeuwend duur dat ik de helft van wat ik zelf verdien per uur gelijk kan inleveren :')
Dat vind ik wel apart... Flexwerkers nemen al flink toe en zal alleen nog maar stijgen, maar echte voorzieningen zijn er niet voor getroffen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-05-15 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:38

Dimple schreef:
Ja dat heb ik ook in mijn profiel geschreven wat ik doe. Ook het vrijwilligerswerk staat er op.
Ik heb het nagevraagd bij een recruiter wat ik er nog meer aan kon doen om aan de bak te komen en wat mensen dat gat doet vergeten...............niks zegt ze.
Dus dat geklets over dat vrijwilligerswerk loont...........blijkbaar toch niet zo erg als ik dacht.

Maar je hebt wel een zaadje geplant...........ik ga er eens over na denken over hoe ik dat goed kan formuleren ;)

Ik kom even binnen vallen haha. Maar wat ik heb gehoord is dat als je vrijwilligers werk op je CV zet, de mensen gaan denken dat je liever een uitkering hebt en dan liever vrijwilligers werk doet dan dat je echt aan de bak wilt. ;)
Maar ja een ander zegt weer dat het erg goed staat op je CV. Dus wat nu waarheid is....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:42

AmoorM, dat heb ik echt nog nooit gehoord dat ze dan denken dat je niet écht wil werken := Niet van recruiters, niet van mensen die sollicitatietrainigen geven, niet van bedrijven en ook niet van kandidaten. Wordt juist aangeraden om in ieder geval iets te doen, omdat niets doen wel schadelijk kan zijn voor je cv. Dus niet dat vrijwilligerswerk gelijk winst is, maar t is iig geen verlies itt niets hebben gedaan.

(Ik denk ook dat mensen zijn die zelf ook hun fantasie maar op de loop laten gaan om maar een reden te bedenken voor de afwijzingen (is menselijk om altijd maar een verklaring ervoor te zoeken, terwijl je bv ook bedrijven hebt die automatisch een bepaald aantal brieven eruit pakken en de rest gelijk afwijzen zonder dat iemand ooit die brieven heeft gelezen). Deed ik eerst ook, maar tja, was voor mij toch wel simpeler dan ik dacht :+ lag niet aan cv, brief, vrijwilligerswerk of bijbaan... Verkeerde tijd, (misschien zelfs verkeerdere regio, )verkeerde opleiding,en daardoor amper werkervaring in dat veld kunnen opdoen waardoor ik het onderspit delf in de enorme concurrentie... En nu is het simpel, naast dat ook nog een bolle buik :') )

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:53

Nog steeds niet alles bijgelezen, dat komt nog wel

Ik ga vanmiddag naar een Workdate voor mensen tot 27 jaar. Is georganiseerd vanuit het UWV, volgens mij wordt het verschrikkelijk, ze proberen veel te hip te doen. Maar gelukkig wil een vriendinnetje die ook werk zoekt mee, dat scheelt dan wel weer. Ik denk gewoon dat er geen bedrijven zijn waar ik zou kunnen werken in de functie die ik wil..

Edit: iets meer info over die workdate, het is in de Time Out (discotheek) en er zijn workshops enzo en o het eind kun je spreken met werkgevers.. een voordeel. Elk gesprekje mag je afzonderlijk vermelden als sollicitatie activiteit en vanaf vandaag gaan mijn nieuwe 4 weken in :) niet dat ik anders niet aan de activiteiten kom, maar t scheelt wel weer :)

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:25

Gefeliciteerd fargo! *\o/*

Oh, dat klint wel heel triest idinn.... :( Ik krijg nu beelden voor me van bordjes... vanaf hier is de wachttijd nog 60 minuten :')
Tja, en dat HBO of MBO... het is 1 pot nat denk ik. Het ligt helemaal aan de richting, de regio, je ervaring en een stukje mazzel hebben denk ik. Maar snap wat je bedoeld; als ik mijn studie over kon doen had ik iets gerichters gekozen met meer baankansen. Ik weet alleen niet wat :+

Oh balen Bzoem. Lijkt me ook heel lastig om te solliciteren bij zwangerschap. En wel of niet vertellen... blijft een moeilijke kwestie.

Over dat vrijwilligerswerk... zou het niet helpen als je dat gewoon onder werkervaring gooit? Mooie taakbeschrijving erbij.... Je liegt dan niet. Het is immers werk. Maar je laat alleen het woordje vrijwillig weg :P

Een Workdate? Klinkt inderdaad als een poging om hip te zijn van het UWV, om hun slogan ''werken aan perspectief'' nog een beeeetje geloofwaardig te laten klinken... maar toch succes Anneert :D
(mijn mening over het UWV lijkt me duidelijk... :') )
maar ben toch wel benieuwd of je er iets aan hebt :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:01

Ik heb het enorm druk gehad de laatst tijd, maar ik wil iedereen feliciteren die aan een baan geraakt is en de andere nog veel motivatie toewensen.

Over vrijwilligerswerk, bij mij heeft het wel degelijk geholpen. Ik heb een aantal banen gekregen omdat ze mijn sociaal engagement belangrijk vonden.

Over gaten op CV's geproken, ik zag net iets soortgelijks voorbijkomen. Meisje dat met mij een opleiding heeft gedaan, moet blijkaar nu nog haar paper verdedigen...dit was een opleiding van 3 jaar, en ik ben in 2011 afgestudeerd...die is dus 7,5 jaar bezig voor een opleiding van 3 jaar, en dan moet ze nog slagen of er komt weer een half jaar bij....ik ben echt benieuwd wat ze hierna gaat doen, dat krijg je toch ook niet verkocht op je cv?

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:16

Vuurneon; na dat ik zwanger was kregen we wat tegenslagen in de zaak, dus ineens minder inkomsten. Zoals het er eerst uit zag hoefde ik niet extra te werken, maar was ik thuis nodig.
Daarbij hadden beide werkgevers meer werk beloofd, alleen komen ze die belofte niet na.

Wij zijn trouwens een flexibele opvang :P
Dus dat probleem heb ik gelukkig niet.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 12:50

Bzoem, volgende x gewoon minder vertellen over jullie eigen zaak. Dat gaat ze geen reet aan. Je vrouw werkt op een kinderdagverblijf en klaar.
Wij hebben zoveel BV's onder ons dak, waarvan eentje van mij, mijn partner is met van alles bezig altijd. Gaan ze mij dan niet aannemen?

Zodra mijn uitkering stopt ga ik de activiteiten op mijn BV weer oppakken zodat er in ieder geval weer invulling komt op mijn CV.

Hinke, ik studeer op dit moment Arbeidsrecht, maar daar lopen ze nog steeds niet warm voor. Ze willen echt iemand met recente werkervaring. En idd er gebeurd veel op HR gebied qua wetgeving, maar dat is voor iedereen wennen, ook voor de mensen die wel een baan hebben zal het zoeken zijn. Ik weet dat als geen ander. Ik zie het probleem niet, doorbijten en aanpakken!

Amanda, bedankt voor je bericht over dat gekke gesprek. Ik neem thuis telefoon bijna nooit op. :D

Vuur, met je eens........er zijn weinig kDV's die op basis van uren opvang bieden. Meestal meteen hele of halve dagen. Ze zijn er wel, maar je moet ze zoeken met een kaarsje.

Ik heb ook wel eens iemand gehad die aan mijn vroeg hoe ik de opvang ging regelen op korte termijn als ik bij hen aan de slag kon.........euh..........BSO. Ja, maar dat is vol zei ze dus ze nam aan dat ik nu al BSO ging aanvragen voordat ik uberhaupt een baan had. Tuurlijk moppie.........tuurlijk dacht ik............recruiter van Stadran........ :')

Amoor, die variant over vrijwilligerswerk heb ik ook nog niet eerder gehoord. Er gaan wel veel wilde verhalen rond over hoe je CV er uit zou moeten zien........Feit blijft, iedere werkgever of recruiter heeft zijn eigen voorkeur en daar zijn wij onderhevig aan, helaas.

Hier nog niks gehoord van de supermarkt. Die man is erg druk, ik kan nog gewoon adem halen zonder strak te schieten van de stress dus ik wacht rustig af. Misschien hoor ik vandaag wel niks, dan wordt het dinsdag.......