Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:41

Nog 4 dagen met de kinderen. Dan heerlijk vakantie.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:45

Wat een heerlijk vooruitzicht! *\o/* geniet nog van de laatste dagen met de kids en daarna van de vakantie!
Wat zijn jullie plannen de komende weken?

Hier is net de eerste dag van de proefwerkweek begonnen en afgelopen week sollicitatiegesprek gehad. Nog volop in de drukte dus.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:06

Hier moeten morgen de cijfers ingeleverd worden. Nog 2 klassen iets voor nakijken en dan ben ik klaar. Helaas lag Som er een uur eerder uit dan het mailtje zij. Ik heb hiervan geleerd dat het soms niet nodig om al je klassen iets te geven in de toetsweek. Vanaf woensdag rapport vergaderingen en afsluitende week voor de leerlingen. Volgende week opruimen, rapporten ophalen en afscheid. Ben echt wel toe aan vakantie. Vandaag m'n vog aangevraagd voor m'n nieuwe werkgever en pta aangepast. Nieuwe werk komt ook al dichterbij.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:06

Saintelette schreef:
Wat een heerlijk vooruitzicht! *\o/* geniet nog van de laatste dagen met de kids en daarna van de vakantie!
Wat zijn jullie plannen de komende weken?

Hier is net de eerste dag van de proefwerkweek begonnen en afgelopen week sollicitatiegesprek gehad. Nog volop in de drukte dus.

Spannend!

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:26

Ik heb alleen nog vergaderingen deze week en donderdag avond diplomering.
En vrijdag dan heerlijk van de vakantie genieten en hopen op weer zoals het nu hier is!

Even foto om vast in de stemming te komen en dan snappen jullie dat ik lekker thuis blijf deze zomer! Afbeelding

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:09

miinynke schreef:
Ik heb alleen nog vergaderingen deze week en donderdag avond diplomering.
En vrijdag dan heerlijk van de vakantie genieten en hopen op weer zoals het nu hier is!

Even foto om vast in de stemming te komen en dan snappen jullie dat ik lekker thuis blijf deze zomer! [ [url=m/GP4WJP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk! Ondanks dat Vlieland mij klein lijkt om te wonen ben ik best jaloers haha. Hoe gaat het eigenlijk met het dalend leerling aantal? Blijft dat wat stabiel bij jullie?

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:11

PO begint wel daling te krijgen, maar VO komende paar jaar nog niet. Volgend jaar zelfs 2 nieuwe leerlingen voor het VO vanaf de wal!

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 08:48

Hai!!
Ik ben geen juf/meester, ik doe Pedagogische Wetenschappen, maar ik zou wel graag in het onderwijs terecht willen komen.
Ik heb nog één herkansing die ik moet halen voor mijn BSA en dan mag ik blijven, anders wil ik de Pabo gaan doen.

Nu zie ik veel mensen die de Pabo doen die als juf/meester zijn geboren zowat. Ik vind kinderen heel leuk, basisscholen heel leuk, kinderen lesgeven heel leuk en ook leuke dingen doen, maar toch weet ik niet of ik ook voor een grote groep kan staan.

Hadden hier mensen ook die twijfel?

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:44

Tamzel schreef:
Hai!!
Ik ben geen juf/meester, ik doe Pedagogische Wetenschappen, maar ik zou wel graag in het onderwijs terecht willen komen.
Ik heb nog één herkansing die ik moet halen voor mijn BSA en dan mag ik blijven, anders wil ik de Pabo gaan doen.

Nu zie ik veel mensen die de Pabo doen die als juf/meester zijn geboren zowat. Ik vind kinderen heel leuk, basisscholen heel leuk, kinderen lesgeven heel leuk en ook leuke dingen doen, maar toch weet ik niet of ik ook voor een grote groep kan staan.

Hadden hier mensen ook die twijfel?

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb gemerkt dat de mensen die twijfelden of ze juf/meester wilden worden, bijna allemaal zijn afgevallen in de loop van de opleiding. Het moet echt je passie/roeping zijn, anders trek je het een stuk minder :)
Waar twijfel je over? Of je overwicht hebt als je voor een grote groep staat? En heb je al eens voor de klas gestaan (en dan niet één les maar de hele dag)?
Je mag me er ook over pb'en als je wil :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:39

Ach, tot mijn achttiende a twintigste ofzo had ik enorme faalangst met voor de klas staan. Ik durfde geen groepen toe te spreken, ik raakte in paniek met het geven van presentaties...

En toch riep ik al van jongs af aan: "Ooit word ik docent".
Mijn leraren op de middelbare school zeiden, waar begin je aan met die faalangst van je, dat lukt je nooit, denk er nog maar eens goed over na.
Ik zei ze: "Let maar op, ik kom er wel."

Inmiddels is er van die faalangst niets meer over en stap ik eigenlijk met heel veel vertrouwen voor de klas - na slechts een jaartje ervaring. Overwicht hebben op een groep, dat kun je voor minimaal de helft ook leren. Ik denk dat het allerbelangrijkste is dat je het heel erg graag wil, want het is een pittig beroep en je moet er wel echt voor gaan. :)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:52

Ik heb tot het moment dat ik besloot me in te schrijven voor de opleiding nooit het gevoel gehad van 'ik word lerares' oid.

Misschien kun je kijken of je nog een dag/wat dagen kunt meelopen met een basisschool in je omgeving?

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:49

En toen was de vakantie alweer over :evaw:
Vandaag 1e werkdag alweer gehad.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:58

ah, miinynke, alweer gestart! Het gaat warm worden, jammer dat je dan niet nog ff van je eiland in vrijheid kunt genieten. Kinders allemaal weer blij op school te zijn? :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:00

Jup, hier ook al... Ik had vannacht weer even schrikbeelden maar het valt altijd mee :P

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:02

Oh, dus meer mensen die dromen dat je voor een klas staat die volledig doet wat ze zelf wil?! En dan sta je daar hulpeloos, blij dat je weer wakker wordt! :D

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:02

Ineken, vandaag alleen roosters en boeken halen en mentoren overleg. Ik heb er wel weer zin in. Maar wel jammer van het mooie weer. Er maar van genieten na het werk :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:20

InekeN schreef:
Oh, dus meer mensen die dromen dat je voor een klas staat die volledig doet wat ze zelf wil?! En dan sta je daar hulpeloos, blij dat je weer wakker wordt! :D

Oh god. Dat droomde ik vorige werk al ja. Ik hoopte dst dat ooit zou overgaan, maar ieder jaar dlaap ik weer slecht en droom ik die ellende voor ik weer moet starten...
Vandaag alleen vergaderingen gehad. Morgen en woensdag introdagen met mijn mentorklas. Ben benieuwd.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:08

Succes allemaal weer en vooral heel veel plezier!
Ik mag nog 2 weekjes rustig aan doen, maar maak me stiekem al een beetje druk over het komende jaar. Nieuwe baan met gelijk m'n eerste mentoraat. Best een beetje spannend

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:45

Vorige week had ik opstartweek en vandaag waren de kinderen er weer.
Veel uitleggen, dus mijn stem was een soort van moe haha.

Het wordt deze week gewoon echt warm! Jammer dat het niet wat eerder kon.... Maar wel genieten voor degene die nog vakantie hebben.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 22:06

:') Herkenbaar, die dromen. Heb ze hier ook al. Klas met ruim kids die allemaal precies deden waar ze zelf zin in hadden.

Poeh, jullie alweer begonnen! Ik moet pas over twee weken :) Alles goed gegaan dus, fijn!

Saintelette, spannend, ik krijg dit eerste jaar ook meteen een mentorklasje! Spannend maar wel heel gaaf!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:28

Ik begin over 2 weken weer met de studie. Lekker hoor zo'n lange vakantie!
Gisteren een mail gestuurd naar een school waar ik dit jaar graag stage wil lopen, hopelijk hebben ze dit jaar wel een plekje. Het was vorig jaar erg lastig om een stageplaats te regelen. Het stagebureau heeft contacten met de stagecoördinatoren van de scholen en regelt plekken voor de voltijdstudenten, maar als deeltijder wordt je geacht zelf een plaats te regelen.

Hebben jullie Nieuwsuur maandag nog gezien? Het ging (weer) over het lerarentekort. http://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2127627 ... -problemen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:20

Ben je dan niet heel laat met een plekje regelen? Ik zou dat persoonlijk voor de zomervakantie al rond (willen) hebben. Ik heb mijn stagiair ook al aangemeld gekregen voor de vakantie.

Wij hebben sportochtend. Ik sta in de zon af te fikken. Niet normaal.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:34

Goof schreef:
Ben je dan niet heel laat met een plekje regelen? Ik zou dat persoonlijk voor de zomervakantie al rond (willen) hebben. Ik heb mijn stagiair ook al aangemeld gekregen voor de vakantie.

Vorig jaar wel in april begonnen en toen steeds afgewezen of geen antwoord gekregen van scholen. Sommige scholen wisten ook nog niet welke docenten ze beschikbaar zouden hebben het jaar daarop.
Dit jaar wist ik zelf pas 1 week voor de zomervakantie dat mijn stage goedgekeurd was. Wel een noodzakelijk punt om verder te kunnen en mogen met de opleiding, dus heb ik bewust niet eerder gezocht. Ook met de eerdere ervaring in mijn achterhoofd dus.

Voor de laatste 2 stages wil ik het wel eerder geregeld hebben, omdat die stageperiodes langer zijn. Maar dan kan ik pas vanaf 1 september goedkeuring krijgen van mijn eigen school voor de stageplek? %)

Lekker weertje voor een sportochtend zeg! :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:11

Hm, succes dan! Hopelijk vind je iets :)

Ik kwam deze tegen. Zo herkenbaar _O-

Afbeelding

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:17

Haha Sheran! Zo hebben ze de hele eerste week gekeken :D