Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 18:47

:wave: Hoihoi! Ik kan mij sinds een kleine twee weken ook 'werkzoekende noemen', dus ik meld me hier ook maar :) Vorig jaar had ik een halve baan in het onderwijs. Zoals veel mensen, kreeg ik ook temaken met het fenomeen 'personele bezuinigingen' en werd mij halverwege het jaar verteld dat ze geen ruimte meer hadden voor mijn uren. Gelukkig kwam aan het eind van het jaar naar voren dat er tóch nog 7 uur beschikbaar was (is ongeveer gelijk aan een baan van een uurtje of 10-12, is dus drie keer niets). Omdat ik graag in mijn werkveld wilde blijven, heb ik de baan met beide handen aangenomen, maar nu moet er natuurlijk nog iets náást.. En daar ben ik nu naar op zoek.
Ik heb bijzonder weinig eisen. Ik zoek iets voor ongeveer 20 uur wat 'normaal' betaald. Ik zoek niet iets specifieks, zolang het maar een beetje 'enerveert', ik wil me niet na een week nutteloos en laveloos voelen.

Morgen maar eens een bezoekje brengen aan een uitzendbureau, ben benieuwd!

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:02

Wat voor vak en welke regio Anne?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:01

Geschiedenis, regio Den Haag/Rotterdam/Leiden. Valt bijzonder vies tegen hoor, voor geschiedenis. Eind vorig schooljaar heb ik op 3 vacatures kunnen solliciteren. De rest was te ver weg of 1e graads.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:54

Succes daarmee :') Heb je het al eens geprobeerd te zoeken in Mens en Maatschappij of Maatschappijleer? Daar heb ik nu een fulltime baan mee terwijl ik stiekem liever Geschiedenis zou geven, maar het is niet anders

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:27

Hahaha :') Heel leuk ja, maargoed, ik hoef niet per sé iets in het onderwijs er naast. Bovendien is de enige vacature die er voor M&M staat voor 20 uur in de week. Dan zou ik 27 uur in de week in het onderwijs werken, da's meer dan een hele baan :P

Morgen nog maar 's even kijken bij 't uitzendbureau of ze nog wat leuks hebben voor ernaast :)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:28

caroline_max schreef:
Dus mocht hier iemand BEVOEGD docent biologie zin, met ervaring in examenklassen...... (hele leuke school, en heel gezellige sectie).

Ik heb biologie gestudeerd en ken wat mensen die verder zijn gegaan voor docent.
Waar is het, als ik vragen mag?
Wie weet dat ik iemand ken voor je (nooit geschoten altijd mis natuurlijk)

Ik heb net een berichtje gekregen als reactie van een open sollicitatie, die doorgestuurd is en toen weer doorgestuurd, deze persoon heeft een vacature! Ik mag donderdag langskomen.
Soms moet je ook maar geluk hebben dat anderen je wat gunnen geloof ik *\o/*

Ik ga even een rondje dansen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:40

Ik meld me, 2 jaar later maar weer eens aan... helaas moet ik eruit door reorganisatie.. dus als iemand nog iets weet in Noord NL: agrarisch, voedingsmiddelenindustrie, logistiek.. hoor ik het graag :)

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 08:51

Vacature is in friesland, regio Drachten. Ervaring met examenklassen is een EIS, evenals een bevoegdheid. Gaat om ongeveer 16 lessen, maar dit kan ook minder zijn indien gewenst.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:38

Friesland is voor velen waarschijnlijk te ver weg, maar ik vraag even rond voor je! (als iemand interesse heeft, pb ik je wel)

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:44

Hoi Allemaal,

Ik meld me hier na 3 maanden afwezigheid ook weer, het bevalt helaas niet helemaal op het werk en mijn contract zal sowieso in november niet verlengt worden.
Ik ga nu dus al op zoek naar iets anders, ik werk momenteel in de ggz maar jeugdzorg ligt mij meer.
Regio Nijmegen/Arnhem/Den Bosch. Wil gerust half uur er voor rijden.

Iemand van jullie die nog een fatsoenlijke goed werkende vacaturesite weet? Ik kijk nu vooral op indeed alleen zijn de vacatures die daar op staan te ver weg, helaas.

Groetjes,

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:46

In ieder geval werk.nl niet proberen :') Inmiddels hebben ze het kopje 'door heel Nederland', wat dus ook verschijnt als je per regio zoekt. En dat door heel Nederland is opvallend vaak omgeving Apeldoorn/Amersfoort/Utrecht. :=

Indeed kun je ook instellen als 'functie' en dan 'plaatsnaam' he?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:48

Indeed heb ik gewoon mijn woonplaats ingevuld dus dat is wel zo handig :)

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:02

maar krijg je dan niet alleen vacatures te zien in jou woonplaats of met een bepaalde straal er om heen? Ik kan je verzekeren dat in mijn woonplaats niks te vinden is en om nou alle plaatsen in een straal van een half uur reistijd in te voeren, haha :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:03

Als ik Assen invoer krijg ik ook vacatures uit Veendam. En dat is toch wel een stukkie uit elkaar :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:04

Provincie pakken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:05

Indeed krijg ik elke dag een mail van en dat vind ik erg handig!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:55

Het bezoek aan de uitzendbureaus heeft dus echt 0,0 opgeleverd. Maar weer fijn online verder zoeken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:30

Anne. schreef:
Het bezoek aan de uitzendbureaus heeft dus echt 0,0 opgeleverd. Maar weer fijn online verder zoeken..

Heb ik laatst ook gedaan. Echt zonde van je tijd.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:19

hmm. Waarom? ik heb mijn CV wel bij hun online gepleurd. Baat t niet schaadt t niet..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:21

Bij uitzendbureau's moet je net geluk hebben dat je binnen wandelt op het moment dat ze net iets hebben. Doordat ik een uitzendbureau binnenliep heb ik de afgelopen 5 maanden een super leuke receptie baan bij de universiteit gehad. Was ik daar niet binnen gelopen had ik nu waarschijnlijk achter een callcenter telefoon gezeten oid.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:36

Sja nja ik zie het kwaaie er niet van in. Ik kom dur wel :)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 23:47

Maar ze hebben ook gewoon niets voor me gedaan. Ik ben niet opgenomen in een database, ze hebben geen voorstellen gedaan, ze hebben nieteens in hun PC gekeken of er wat voor me was. Alleen die houding al vind ik erg jammer..
Maargoed, ik heb net weer een sollicitatie de deur uit gedaan bij een groot online elektronicabedrijf. Ben benieuwd of het wat wordt!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 06:37

Dat had ik ook bij 1, toen ik 2 jaar geleden werk zocht. Bij de andere werd ik wel degelijk opgenomen. Ik verstuur gewoon analles naar alles wat me leuk lijkt. 100 x nee is niet erg, je hoeft maar 1 keer ja te krijgen

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:06

hoihoi!

Ik ben een tijdje niet actief geweest hier omdat ik 7 juli ben begonnen met mijn nieuwe baan. Omdat we nu 2 vacatures open hebben weer even een berichtje...

http://www.divoza.com/over-ons/vacatures/

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:27

Anne. schreef:
Maar ze hebben ook gewoon niets voor me gedaan. Ik ben niet opgenomen in een database, ze hebben geen voorstellen gedaan, ze hebben nieteens in hun PC gekeken of er wat voor me was. Alleen die houding al vind ik erg jammer..
Maargoed, ik heb net weer een sollicitatie de deur uit gedaan bij een groot online elektronicabedrijf. Ben benieuwd of het wat wordt!

Heb ik ook gehad. Uiteindelijk heb ik mij online bij de UZB's ingeschreven. :+