Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 23:38

Gefeliciteerd Eroslover en Yvonne! Mooie vooruitzichten nu! Super!

Leuk om te zien dat ik al wat verzoeken heb gekregen. Schroom niet een connectie met mij te maken! Wie weet hebben we er vroeg of laat iets aan! :j

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 07:54

Martine_R schreef:
@Surelee: Ik ben op zoek naar een baan in dezelfde regio, misschien liever ìets noordelijker dan jij. Rond Hoogeveen zegmaar. Ik heb geen enorm netwerk, maar ik wil wel een oogje voor je open houden. Misschien kunnen we elkaar helpen. Wat zoek je?

Ik zoek eigenlijk heel breed maar ja dat is niet handig voor een oogje open houden. Dus laten we het houden op een functie met klantcontact. Mag commercieel of administratief zijn. Binnen of buitendienst.

Belsje

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:02

Speltherapie is zo ongelooflijk cool! Ik wilde dat de psychologenbanen hier wat dikker gezaaid waren, dan zou ik dit neurotische wereldje ook achter laten :+

Het valt me wel op dat in Nederland precies veel meer jobs lijken te bestaan. In België lijk je veel minder "opties" te hebben.

Volgende week twee gesprekken. Ik kijk er zo naar uit!

En even ander leuk nieuws: IK HEB EEN HUIS GEKOCHT, met plek voor de pony's :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:07

Gefeliciteerd Belsje!!

Weet iemand hoe je een word bestand kan verkleinen? Mijn cv is 35 kb te groot voor monsterboard...... Zucht.

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:28

Balen Marcella, hopelijk doet ie het snel weer!

Darah, zou echt leuk zijn als je dat kunt gaan doen :) Heb tijdens mijn stage regelmatig met een speltherapeute (en tevens psychologe) samengewerkt. Erg leuk :j Wie weet kan spelbegeleiding nu een opstapje zijn naar speltherapie later.

Belsje, het vak is erg leuk. Maar het is écht heel moeilijk om een baan in te vinden. Hoor het van iedereen om me heen. Dus echt aan te raden is het helaas niet..
Fijn van je gesprekken! Succes :)
Enn super leuk een nieuw huis, gefeliciteerd!

Geen idee Amanda, sorry

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:34

Hoi allemaal,

Ik lees al vanaf het begin af aan mee en vind het tijd om mezelf ook te melden. Ik ben al 6 maanden werkloos. Ik heb een HBO opleiding en zoek werk in het noorden. Het liefst als commercieel medewerker binnendienst, orderverwerking, vertegenwoordiger, klantenservice. (graag bij een webshop of paard gerelateerd bedrijf)

Ik zag dat iemand werk zoekt als dierenartsassistente en ik kwam deze tegen:
http://www.deboerdierenruiter.nl/categorie/Vacatures/

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:35

Vertel mij wat dat het niet aan te raden is ... A&O en klinische beiden afgerond en ik werk nu als business consultant :+

Heb thuis wel nog steeds een praktijk als psycholoog ernaast, maar in België wordt dat niet vergoed, dus is amper leefbaar als je alleen dat zou willen doen :(

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:47

renate5 schreef:
Hoi allemaal,

Ik lees al vanaf het begin af aan mee en vind het tijd om mezelf ook te melden. Ik ben al 6 maanden werkloos. Ik heb een HBO opleiding en zoek werk in het noorden. Het liefst als commercieel medewerker binnendienst, orderverwerking, vertegenwoordiger, klantenservice. (graag bij een webshop of paard gerelateerd bedrijf)

Ik zag dat iemand werk zoekt als dierenartsassistente en ik kwam deze tegen:
http://www.deboerdierenruiter.nl/categorie/Vacatures/

Dit is in Naarden, een super leuk bedrijf! Heeft onlangs verkiezing beste grote dierenspeciaalzaak gewonnen.

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:48

Ja helaas te ver weg voor mij :o Lijkt me idd een leuk bedrijf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:50

Zo straks richting career event... echt zoooo niks voor mij zulke dingen!

Leuke vacature hierboven! Jammer dat je met bachelor diergeneeskunde niet even snel kan doorstromen naar DA assistent :+

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:54

Jeetje dat is ook echt rot :n Een eigen praktijk is in Nederland ook lastig hoor en het wordt alleen maar lastiger met alle nieuwe regels en wetten. Als gemeentes geen zorg bij je inkopen (en dat doen ze natuurlijk vooral bij de grote partijen) krijg je ook niks vergoed.
Vind het wel knap dat je het dan nu zo goed doet als business consultant, zou ik volgens mij echt totaal niet goed in zijn.

Succes Idinn, hopelijk gaan het je wat opleveren!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:00

idinn schreef:

Leuke vacature hierboven! Jammer dat je met bachelor diergeneeskunde niet even snel kan doorstromen naar DA assistent :+

Zou je niet als dierenartsassistend kunnen werken met een bacholor dgk nee? Lijkt me dat het met je basis dan wel goed zit en de rest niet heel moeilijk te leren is?

Iig veel succes! Wie weet komt er toch nog iets uit de bus rollen ;)

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:03

Yonne schreef:
Jeetje dat is ook echt rot :n Een eigen praktijk is in Nederland ook lastig hoor en het wordt alleen maar lastiger met alle nieuwe regels en wetten. Als gemeentes geen zorg bij je inkopen (en dat doen ze natuurlijk vooral bij de grote partijen) krijg je ook niks vergoed.
Vind het wel knap dat je het dan nu zo goed doet als business consultant, zou ik volgens mij echt totaal niet goed in zijn.

Succes Idinn, hopelijk gaan het je wat opleveren!

Iedereen kan business consultant worden hoor :D

Stiekem hoop ik dat ik thuis de komende jaren wat kan uitbreiden met wat hippotherapeutisch spul en coaching. Denk dat daar nog wel openingen voor zijn, maar dat blijft natuurlijk ook een risicofactor.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:29

Gefeliciteerd eroslover, Doubtless en Yonne! *\o/*

Welkom different, lastig he... heb je topic even gelezen. Hopelijk kan je een beetje een richting vinden in wat je wil, kan, en waar baankansen liggen. Maar je bent echt niet de enige dertiger die daar mee worstelt :(:)

Balen kellieee1993 -O-

Amanda; foto verkleinen? Ik heb vaak hetzelfde probleem met te grote CV en dan stuur ik hem vaak ook maar zonder foto... dan is hij wel groot genoeg.

Welkom renate! Emmen lijkt me ook moeilijke regio? (ik zit nog een stukje hoger). Welke studie heb je gedaan?

Succes idinn, wie weet levert het wat op!

Dimple, al iets gehoord? Je zou deze week iets horen over de supermarkt toch?

verder beetje met een schuin oog bijgelezen... wat gaan jullie hard! :x

Hier weinig nieuws, het is een beetje een dood spoor met solliciteren.... :\

Zit te overwegen om toch een poging te wagen richting (inbound) callcenter, aangezien administratief aan het uitsterven is wegens digitalisering.
Maar ik ben niet zo'n kletskous en ook niet heel assertief....
Heeft iemand er ervaring mee die mij misschien wat meer kan vertellen?

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:36

idinn schreef:

Ik snap wat je bedoelt, maar je moet echt buiten je eigen kaders treden tegenwoordig om die ene baan te bemachtigen. Elk moment dat je jezelf in de spotlight kan zetten is er wellicht eentje dichterbij je doel.

Spannend!!! Heb je een elevator pitch klaar? Of een soort gelijke samenvatting?

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:47

Ah helaas :( niet uitgekozen. Ze vonden het wel een prettig gesprek en raden me aan de vacatures in de gaten te houden. Dat ik het nog eens probeer als ze weer een plek hebben.

Dat wordt dus toch met flinke lunchpakketten m'n huidige baan proberen op te krikken. Gister is een te lage bloeddruk geconstateerd, dus moet wel meer gaan opletten.
Had zo graag een vast contract gewild.

Oja ik ben mij ervan bewust dat ik weinig inhoudelijk op de rest reageer. Ik bok alleen mobiel en met zo'n klein scherm ben ik snel het overzicht kwijt wie wat heeft getypt. Zal straks eens de laptop pakken als die vrij is.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:52

Misschien is dit nog iets voor iemand hier? http://vacatures.roc.nl/default.php?fr= ... ndeed-luba

Zit uiteraard een beetje te wachten op mijn telefoontje...

Bzoem het reageren op anderen is geen verplichting hoor ;-) meelezen en meeleven is al heel wat ;-)
Wat onwijs zonde dat je het niet geworden bent joh!!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:53

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:59

@ Fangio: Klopt, in Twente of daarbuiten kan ook nog. Maar aan de andere kant van het land wordt wat lastig! ;)

@ Bzoem: wat vervelend dat je het niet bent geworden. Alle moed weer verzamelen voor de volgende poging! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:05

Bzoem, jammer zeg -O- ik las dat je zwanger bent, gefeliciteerd! Ik heb ook wat gesprekken gehad, en eigenlijk voelde ik me heel bezwaard het niet aan te geven dat ik zwanger ben op het moment. Beide bedrijven hebben er doorheengeprikt. Bij eentje was ik het niet ivm dat er een oud personeelslid terug kwam, maar bij de ander is de uitkomst positief :D

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:31

Klopt Emmen is een hele moeilijke regio. Ik heb HBO CE gedaan en zoek in een straal van 50km rondom Emmen.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:44

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:09

Yonne jou nieuwe baan klinkt ook leuk.

Ik ga echt een nieuwe uitdaging aan. Word een soort van hulpje van de begeleider c, wat met mijn achtergrond ook wel heel leuk is. Heb veel flexwerk gedaan, maar wel een SPH diploma.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:30

Ik lees hier al jaren mee omdat ik inmiddels een vaste baan heb, toen ik zoekende was poste ik nog wel eens.

Maar zag een in mijn ogen erg leuke parttime vacature voorbij komen in de regio Deventer, dacht toch ff hier delen: http://www.naviva.nl/vacatures/logistiek-medewerker

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 15:39

Jullie zijn hard gegaan vandaag......ik ook...........was op schoolreisje met de oudste. Ik had 4 stuiterballende jongens in mijn team =:) :):) %) 8)7 :# }:) :))

Ik heb het overleefd en nu weer bijlezen dus ik reageer zo uitgebreider.

Fargo, ik was speciaal op zoek naar jouw reactie, maar nog niks gehoord dus. ^)

Bzoem, jij een afwijzing, balen zeg. Gaven ze nog tips mee waar je wat mee kan in de toekomst? Of exacte reden van afwijzing?

Ik heb besloten niet met de telefoon in de hand te gaan zitten wachten. Er wordt zo vaak gezegd dat ze bellen en dan wordt het een dag later. Dus ik hoop morgen wat te horen en anders ga ik ook niet lopen stressen als het niet zo is. Maandag weer een dag, er gaat niemand dood (herhaalt deze mantra in haar hoofd.......... O:) )

Yonne, gefeli meid, lekker aan de bak. Je bent bezig, staat goed op CV en die uitbreiding komt er vast wel!