[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:52

Amira_ schreef:
Coconut schreef:
Gefeliciteerd Bluemilk! :-)
Succes Hylkje, gaat vast goedkomen. Ik mocht na 15 minuten al terug naar het cbr :+

De aanvraag van mijn ttt in maart gedaan. Mijn ttt had ik 15 april, mijn praktijkexamen op 6 mei. Hier duurt het ook erg lang voordat iemand kan afrijden. Een meisje was gisteren gezakt...zij kan 20 juni pas weer.

Ik ben 13 april gezakt en ik kon 11 juni pas weer :+

16 maart gezakt, mag over twee weken op 27 mei weer :=

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:06

Liesjeloef schreef:
Suus__ schreef:
Nee haha me instructeur heeft een examen bij het CBR, voor zijn instructeursfunctie, ik ga mee als lesser, dus een gratis lesje voor me examen en help ik hem weer :)

Ik ben ook meegegaan met mijn instructrice voor haar examen, best leuk! :j

Leuk! Ben benieuwd! :D

Jill_

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:23

Gefeliciteerd Bluemilk en Coconut! Apart dat de regeling in België zo anders is eigenlijk.

Ik heb mij voor niks zo druk gemaakt om mijn theorie. Had 2 fout in gevaarherkenning en 0 fout in kennis en inzicht :D

xShannentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:24

Hoii!

Ik heb morgen mijn examen theorie, en voordat ik zelf een topic opende kwam ik hier al op uit, dus hier ga ik even mijn nervositeit lozen :+

Ik heb geleerd uit een boek en een oefen examen cd van smit, maar kheb het idee dat die toch soms nog wat te kort schieten als ik dan ook nog andere gratis examens op internet doe met andere vraagstellingen ertussen.. Sommige spreken elkaar ook wel tegen, vooral met 'gelegenheids-voorrang'. Heeft iemand dé tip voor mij om zeker te zijn dat ik goed heb geleerd? Want ik haal nu alles door elkaar door verschillende methodes.. Ik ben al weken bezig met leren en met mijn scooter was ik de 1e x ook op 1 fout gezakt, dus ben nu heel nerveus dat dat morgen weer gebeurd maar dit keer dus bij mijn auto theorie.. :c

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:27

Hoe zit die regeling dan in Nederland ?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:32

Ik had ook Smit xShannentje, en ik heb dat idee helemaal niet gehad dat het iets te kort schoot. Heb je alles echt heel goed geleerd? En hoe bedoel je gelegenheidsvoorrang?
Succes morgen :j

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:40

BlueMilk schreef:
Hoe zit die regeling dan in Nederland ?

Hier geen voorlopige rijbewijzen.. Eerst theorie halen, lessen bij een rijschool en dan krijg je je rijbewijs. Zou je er dus een tijdje mee stoppen is er niets aan de hand, alleen moet je er rekening mee houden dat theorie beperkt geldig is.

Het is nogal een verschil, je rijbewijs halen in Nederland of België. :j

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:42

Je moet dus alle ervaring met een instructeur van de rijschool opdoen ? Ouders, vrienden enzo mogen niet begeleiden ?

xShannentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:45

Warboel schreef:
Ik had ook Smit xShannentje, en ik heb dat idee helemaal niet gehad dat het iets te kort schoot. Heb je alles echt heel goed geleerd? En hoe bedoel je gelegenheidsvoorrang?
Succes morgen :j

Jaa ik weet niet, komt omdat ik ook een app op mn mobiel heb en op internet andere oefen examens heb gedaan die weer andere vragen erin hadden die ik met smit alleen niet geweten zou hebben.. En ik heb zeer goed geleerd, ken de oefenetoetsen uit mijn hoofd zowat haha :o

En gelegenheidsvoorrang is lastig uit te leggen zonder plaatje haha :")

wacht ik heb er een gevonden..
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.gratisrijbewijsonline.nl/kruispuntwet/afbeeldingennl/kruispuntwetnl15.GIF&imgrefurl=http://www.gratisrijbewijsonline.nl/kruispuntwet1.htm&h=221&w=296&tbnid=3LzNGRu-jB6HBM:&zoom=1&docid=qGZ8zJGecHc0QM&ei=Y6RLVfyVMsKxygP8_4GQAg&tbm=isch&client=opera&ved=0CCIQMygDMAM

Omdat rood nu toch op blauw moet wachten, kan groen net zo goed tegelijk met blauw gaan ookal heeft deze volgens de rechts heeft voorrang regel geen voorrang.. Het ene examen zegt dat groen wel moet wachten en het andere examen zegt dat dit gelegenheids voorrang is waardoor hij dus tegelijk mag met blauw..

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:46

BlueMilk schreef:
Je moet dus alle ervaring met een instructeur van de rijschool opdoen ? Ouders, vrienden enzo mogen niet begeleiden ?

Jep! Als je jonger als 18 bent en je haalt je rijbewijs ben je wel verplicht tot je 18e met een begeleider te rijden. Je kan dan maximaal 5 mensen aanwijzen die iedere keer als je rijd mee moeten. Ben je 18 of ouder heb je die regeling niet en kan je zelfstandig de weg op.

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:47

Wat kost een uur rijles bij jullie dan ? Ik lees hier van sommige 40 tot 60 uur rijles. Amai :+

Hier heb ik 114 euro betaalt per 2u les.

xShannentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:49

Ik betaal 44 per uur en dus 66 voor anderhalf.. dats de max geloof ik bij mijn instructeur

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:51

BlueMilk schreef:
Wat kost een uur rijles bij jullie dan ? Ik lees hier van sommige 40 tot 60 uur rijles. Amai :+

Hier heb ik 114 euro betaalt per 2u les.

Is een beetje afhankelijk per rijschool, veel rijscholen bieden een pakket aan waardoor je goedkoper uit komt, maar een les (vaak 50/60 minuten) ligt hier tussen de 30-50 euro.

Ik betaal (aangezien ik een pakket heb) €29,50 per les. Maar losse lessen zijn bij ons €38,-. Zegt niets over de kwaliteit overigens, want ik betaal niet heel veel maar heb wel hele goede lessen en een nette rijschool :j

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:56

Pfff wat was het druk in de stad. Shoppende mensen, bruggen die vaak Open stonden.
paar stomme foutjes gemaakt. Nu maar hopen dat het volgende week wel goed gaat.

Hier betaal ik 45,- per 60minuten.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:16

Die oefentoetsen uit je hoofd leren moet je juist voorkomen, daarom heb je waarschijnlijk het idee dat je dingen mist. Heb je dat voorrangsspel gedaan dat op je cdrom staat? Kan ook helpen als je de voorrangsregels nog niet zo snapt. Heeft mij iig onwijs goed geholpen.

Bij mijn rijschool is het 40 euro per uur.
Mijn pakket was 1824 geloof ik, 40 uur rijles, TTT en praktijkexamen. En dan theorieboek+cdrom. Maar de prijzen zijn nu weer omhoog gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:19

Ik betaal 1000,- voor 20 lessen en examen ;)

xShannentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:42

Warboel schreef:
Die oefentoetsen uit je hoofd leren moet je juist voorkomen, daarom heb je waarschijnlijk het idee dat je dingen mist. Heb je dat voorrangsspel gedaan dat op je cdrom staat? Kan ook helpen als je de voorrangsregels nog niet zo snapt. Heeft mij iig onwijs goed geholpen.

Bij mijn rijschool is het 40 euro per uur.
Mijn pakket was 1824 geloof ik, 40 uur rijles, TTT en praktijkexamen. En dan theorieboek+cdrom. Maar de prijzen zijn nu weer omhoog gegaan.

Dat spel heb ik nog niet gedaan, zal ik zo eens doen. Goede tip :)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:18

Ik betaalde 1700,- voor 40 lessen inclusief theorie en praktijkexamen :) Een losse les (50 minuten) kost bij hun 36,50. Ze raden iedereen een pakket aan, veel goedkoper :) Tevens geven ze de voorkeur aan bloklessen. Ik heb dus 20 bloklessen gehad :)

laauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:19

Iemand ervaring met een faalangst examen? Ik mag volgende week weer maar nu een faalangst examen :)

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:56

Een paar pagina's terug hebben wat mensen gereageerd met ervaring! :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 23:41

Ik betaalde 950 voor 20 lessen plus examen
Heb ervoor zelf mijn theorie gehaald.
En later voor mezelf een ttt 95 euro voor betaald.
Dus iets van 1050 voor rijbewijs betaald.
De uitkering heeft de laatste 10 lessen plus herexamen voor me betaald.
Ik was dus erg goedkoop uit haha.
Hier is het 44 euro per les dacht ik en idd per pakket ben je goedkoper uit

charissa134

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:22

Citaat:
16 maart gezakt, mag over twee weken op 27 mei weer :=

ik mag het de 27e ook weer proberen!

aankomende dinsdag weer lessen, zal wel even tegenvallen dat ik nu alle bijzondere verrichtingen weer moet doen :(

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:26

Oee hoelaat mag jij?

charissa134

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:01

11:40! had liever meteen vroeg gehad maarja :D jij?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:12

9.50! Heerlijke tijd