1040 uur: nu al helemaal zat!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lampjerulez

Re: 1040 uur: nu al helemaal zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:02

Bonhoeffer college? Nou het is in enschede dus gelukkig niet het bonhoeffer college waar ik op zit *LOL*

zou me doodschamen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:03

Lavien schreef:
1040 uur is echt belachelijk.Zitten we tot 5 uur op school, en dan nog eens huiswerk moeten maken.Ja doei.Onze school gaat samen met andere scholen staken.De leraren en de schoolleiding staan achter ons en we zijn van plan om de pers te halen.Eerst vond ik het staken onzin, maar als je er mee te maken krijgt wil ik niets liever dan 960 uur dan 1040!

Ik heb ook al eerder gereageerd in dit topic.
Wat een gezeur allemaal over die uren. Scholen horen gewoon al 1040 uur per schooljaar aan lessen aan te bieden. Niets bijzonders. Zijn gewoon de regels, is wettelijk zo geregeld.
Ik ben docent op een vmbo en wij draaien al jaren gewoon die 1040 uur zonder enige problemen of stakingen van een stel pubers.

Draai gewoon je lessen, steek er wat van op en in plaats van te staken zou je ook gewoon een nuttige les kunnen volgen!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:14

Het enkele feit dat er hele groepen leerlingen tijdens de stakingen met eieren gaan gooien en spullen vernielen (en daar blijkbaar vervolgens ook nog trots op zijn!) bewijst al dat zij nog heel veel moeten leren....... Hoezo minder uren naar school dus???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:17

Nou wij moeten op maandag altijd tot het 9e uur. (kwart over 4)
En dan moeten we dus 10 km fietsen naar huis in het donker.
En dat vind ik persoonlijk gewoon gevaarlijk.

PabloM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:18

Citaat:
Wat een gezeur allemaal over die uren. Scholen horen gewoon al 1040 uur per schooljaar aan lessen aan te bieden. Niets bijzonders. Zijn gewoon de regels, is wettelijk zo geregeld.
Ik ben docent op een vmbo en wij draaien al jaren gewoon die 1040 uur zonder enige problemen of stakingen van een stel pubers.

Draai gewoon je lessen, steek er wat van op en in plaats van te staken zou je ook gewoon een nuttige les kunnen volgen!
Lavien schreef:
1040 uur is echt belachelijk.Zitten we tot 5 uur op school, en dan nog eens huiswerk moeten maken.Ja doei.Onze school gaat samen met andere scholen staken.De leraren en de schoolleiding staan achter ons en we zijn van plan om de pers te halen.Eerst vond ik het staken onzin, maar als je er mee te maken krijgt wil ik niets liever dan 960 uur dan 1040!

JA daar ben ik het wel mee eens. Echter ivm het docententekort (waar niet iedere school mee heeft te maken) worden er soms oplossingen gezocht die helaas toch ten koste gaan van de onderwijstijd!! Daar zijn we ook niet blij mee maar we moeten roeien met de riemen die we hebben.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:19

SmeeJ schreef:

Ik heb 3 dagen tot 5 over 4 een dag tot kwart over 3 en 1 dag tot 10 voor half 2. Nou mij hoor je niet klagen hoor. Minder uur naar school zou betkeenen dat ik nog meer zelfstandig moet gaan werken en dan red ik het echt niet.

PabloM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:19

O ja, ik weet niet of dit al eerder besproken is maar de minister spreekt over uren, en de scholen over lesuren!! (welke in de meeste gevallen 50 minuten zijn)

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:23

Goof schreef:
Lavien schreef:

Je hebt makkelijk praten als je geen 16 km moet fietsen(elke dag 32 dus) in het donker en je pas om 5 uur vrij bent en dan ook nog eens moet leren en huiswerk maken.Ik ben nog jong en wil nog genieten van mijn vrije tijd die al zo weinig is met al die extra lesuren.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:24

1040 uur? Bloos!
Hoorde er vandaag vaagjes iets over hier op school. Het slaat écht nergens op! We hebben nu al het maximale aantal uren hier, daar hoeft echt niet nog iets bij te komen! Zoiezo pik je na een tijdje minder tot niets meer op, dus of je er meer van zult leren? Ik betwijfel het.

Ik heb nu 33 uren per week. Er valt zelden wat uit. Áls er een leraar ziek/afwezig is komt er een invaller die (idd) niets van het val af weet. Vaak weten ze niet eens welk vak er gegeven zou worden. Die mensen komen vaak ook nog eens veelste laat de klas in strompelen om vervolgends mee te delen dat we stil moeten zijn, moeten gaan zitten en maar moeten verzinnen wat we gaan doen. Als we dan vragen of we wat uit ons kluisje mogen halen om bijv. huiswerk te gaan maken mogen we vaak niet, ook mogen we meestal niet naar de computers om daar opdrachten te maken of andere dingen voor school te doen. Ik heb best wel veel moeite om mee te komen op school, mede omdat ik geen discipline heb om me goed te concentreren op mijn huiswerk, soms komt het er niet eens van Bloos Gelukkig krijg ik nu huiswerkbegeleiding en hoop ik dat mijn discipline op eens de lucht in stijgt 8) maar van mensen uit mijn klas hoor ik dat ze toch gemiddeld 2 soms zelfs 3 uur aan hun huiswerk zitten. Als we meer uur krijgen, 40 per week dus. Houdt dat in dat ik elke dag van het eerste tot achtste les heb(8.30 - 16.15) Veel leraren hier op school vinden het leuk om bakken met huiswerk op te geven en ik betwijfel of dat minder wordt met die 40 uur. Ik heb nu al nauwelijks tijd voor hobby's/plezier/shoppen enz. Zoiezo heb ík persoonlijk, dat weet ik zeker, veel minder zin om naar school te gaan/huiswerk te maken straks om dat ik er nog veel meer vrije tijd voor in zal moeten leveren.

7 uur extra uur school per week = Minder vrije tijd dus minder plezier
Minder vrije tijd dus minder plezier = Minder concentratie
Minder concentratie = Minder leren
Alles bij elkaar opgeteld worden het dus lagere cijfers, en zo verbazend hoog zijn ze al niet hier Nagelbijten / Gniffelen

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:25

lampjerulez schreef:
SmeeJ schreef:

Ik heb 3 dagen tot 5 over 4 een dag tot kwart over 3 en 1 dag tot 10 voor half 2. Nou mij hoor je niet klagen hoor. Minder uur naar school zou betkeenen dat ik nog meer zelfstandig moet gaan werken en dan red ik het echt niet.

Er wordt ook niet gesproken over minder.. Maar over meer uur Knipoog En als je het nu makkelijk redt(iedereen redt het zoals het nu gaat volgends mij, mits je op het goede niveau zit) Dus waarom in godsnaam steeds al die veranderingen? Verward

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:27

Waarom laten ze het niet gewoon op 960 uur??????

LimoenJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:35

Ik weet niet of dit voo rmij geldt. Havo 4.
Maar ik meot zowiezo al op maandag van kwart over 8 tot 20 voor 5. dinsdag 11 uur tot 2 uur. woensdag kwart over 8 tot 20 voor 5 en donderdag en vrijdag kwart over 8 tot 4 uur. dus daar kan niet echt nog wat bij:| en ook nog allemeaal tussenuren dr tussen.
ik moet dusoko een uur fietsen. ga nu met de bus maarja.

er moeten echt niet nog meer uren komen!

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:41

Ik heb gelukkig maar,ff denken, 21 uur geloof ik. vind het wel zat hoor..
Gelukkig alleen dit jaar nog en dan klaar.
Maar ik zou ook gek worden als ik nog een uur moest fietsen, en dan pas om 5 uur zou uithebben ofzo.

Bij ons zijn van die poedersuiker, op vrijdag heb ik van 2 tot 5 school Dromen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:45

Citaat:
Je hebt makkelijk praten als je geen 16 km moet fietsen(elke dag 32 dus) in het donker en je pas om 5 uur vrij bent en dan ook nog eens moet leren en huiswerk maken.Ik ben nog jong en wil nog genieten van mijn vrije tijd die al zo weinig is met al die extra lesuren.

Heb je gelijk in, ik hoef idd niet 16 km te fietsen, maar dan moet je misschien beter gaan klagen bij je ouders die gekozen hebben om niet dichter bij de school te gaan wonen.
De school en de wet hebben niets te maken met jouw reistijd en nog minder met jouw vrije tijd.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:48

hmm ik ben blij dat ik onderwijs heb maar ik ik vind het nu wel een beetje veel worden Scheve mond
en ook kijk wij hebben echt heel veel uitval.. soms we 5 uur op 1 dag Nors opkijkenoke is wel lekker maar nu worden van die uitval uren INVAL uren gemaakt..
en krijgen we dus bijv 2 uur inval voor nederlands, krijgen we een wiskunde leraar die zijn werk gaat nakijken en ons iets voor ons zelf gaat laten doen soms zelf lekker kletsen ofzo? daar steken wij niks van op, ik had ook naar huis kunnen gaan ipv op school blijven om 2 lesuren te kletsen o.i.d
wij zijn een hele drukke klas van 24 meiden, maar extra lessen halen bij ons niks uit.. zeker niet met leraren die er geen verstand van hebben..

soms ben ik pas rond 4 uur thuis.. ik fiets er 1 uur op dus 5 uur thuis Verdrietig in de zomer niet erg.. nu wel, ik wil ook nog paardrijden maar dat gaat gewoon soms niet meer(wij hebben een buitenbak zonder verlichting)
Laatst bijgewerkt door Illusion op 23-11-07 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:48

Op mijn school zitten we niet belachelijk lang op school ofzo, maar we hebben wél géén lesuitval meer en 'ster(f)uren' van docenten die niets van het betreffende vak afweten. Ook op mijn school is men het behoorlijk zat, maar we zouden állemaal opgeschreven worden als spijbelaars als we zouden staken. We zitten in Amsterdam-Zuid, álle scholen om ons heen zijn naar het Museumplein gegaan en wij zaten daar maar, ik geloof dat uiteindelijk van onze school 12 leerlingen meegedaan hebben Vork

Erg jammer dat de stakers (in Amsterdam althans) meteen ook weer moesten vernielen en rotjes gooien... Dat gaat niet meewerken! Een staking hoort daarbij georganiseerd te worden en niet maar zo'n beetje allemaal roepen en ergens heen wandelen. Ik denk niet dat de politiek dat erg serieus gaat nemen, dat zou ik in ieder geval niet doen denk ik.

Wat betreft mensen die zeggen 'dat het wel meevalt met die uren': bij ons wel, maar ik hoor ook van andere scholen die op de meest belachelijke manieren proberen aan de 1040 uur te komen. Mij zul je niet horen zeggen dat het goed is als er zoveel lesuitval is, maar 1040 uur is gewoon voor de meeste scholen onhaalbaar veel. Daarbij zijn in mijn ogen lessen 'Latijn' van een wiskundedocent (bijvoorbeeld!) niet nuttig, en klusjes als kauwgom krabben (die dus wél als schooluren tellen) óók niet. De politiek zou, zoals wel vaker het geval is, gewoon eens niet alleen met 'n idee komen, maar ook met een plan van uitvoering. Zou veel schelen, denk ik.

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:57

Goof schreef:
Lavien schreef:

Tja het probleem is nouwjuist dat die uren niet opgevult worden met nuttige lessen! We worden met zn allen in een lokaal of mediatheek gepropt waar echt niemand zin in heeft dus iedereen maar een beetje irritant zit te zijn. Wil je wel huiswerk maken dan word je gewoon zo erg afgeleid dat nadenken niet mogelijk is. En voor de klas staan vaak mensen die ze (goedkoop) ergens vandaan hebben geplukt en zeker geen lerarenopleiding gehad hebben.

Wil je in een van je (vele) tussenuren in de mediatheek gaan zitten om te studeren kan dat vaak niet omdat die vol zit met leerlingen die daar ingeroosterd zijn, en daar dus eigenlijk niet willen zitten. En jij, jij die graag wil studeren moet maar in de voorhal gaan zitten waar het dus zeker niet rustiger is als in de mediatheek!

Kijk dat ze het nodig vinden dat we extra lesuren volgen is heel goed, en dat ze iets aan de lesuitval doen, daar hoor je mij niet over klagen. Maar waarom zorgt de overheid dan niet dat er geld en capaciteiten zijn voor die extra lessen. Want één uur met 50 leerlingen in een lokaal zitten noem ik echt geen lesuur!

Ik woon op 10 km afstand van mijn school dus ga smorgens weg als t donker is en kom pas thuis als het donker is. Tja dan heb ik mn huiswerk af, maar paard gaan rijden ofzo kan dan ook niet meer. Kan jij zeggen dat het de schuld van mijn ouders is. Maar er is hier dichterbij wel een school. Alleen daar zitten die meiden die mij jaren gepest hebben, waar de school niks aan deed. Dus ook weer meer iets van de school als van mijn ouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:02

Roxx schreef:
Het enkele feit dat er hele groepen leerlingen tijdens de stakingen met eieren gaan gooien en spullen vernielen (en daar blijkbaar vervolgens ook nog trots op zijn!) bewijst al dat zij nog heel veel moeten leren....... Hoezo minder uren naar school dus???

idd

En mooi dat er veel op de film staan...kunnen ze mooi vakantiewerk naast school gaan doen om de vernieligen zelf helemaal terug te laten betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:03

Flip, dan moet je niet staken tegen de uren, dan moet je staken tegen de uitvoering Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:23

Als ze 1040 uur willen, zodat wij dan meer kunnen leren.. Zorg er dan eerst voor dat de kwaliteit van de lessen verbeterd! Echt waar, wij hebben leraren waarvan je denkt 'Wat doen die voor de klas?!'
En dat is inderdaad niet alleen de schuld van de leraren, want wij leerlingen zijn ook de makkelijkste niet om lessen aan te geven.. Huilen van het lachen

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:32

SmeeJ schreef:

Relaxed dat bij jullie het 9e kwart over 4 is, bij ons is het 8ste kwart over 4 en dit komt al regelmatig voor. Sigaar
Bij ons op school was er vandaag ook een grote rel gaande.

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:33

Bij ons willen ze er een 12e uur bij gooien.
Tot kwart voor 6 dan Huilen van het lachen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:40

SmeeJ schreef:

Ik weet niet hoor.... maar ik heb 6 jaar lang van half 9 tot 4 uur op school gezeten, en moest daarna ook 15 km naar huis fietsen. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat het dan donker was Verward

En ik snap niet wat er erg aan is om 1x in de week tot 'laat' op school te zitten. Je zit echt niet elke dag van half 9 tot 5 op school hoor...
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 23-11-07 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

_Laris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:41

Wij moeten om die uren te maken 2 extra studie uren maken in de studie zaal, als die helemaal vol zit, kan je je daar echt niet concentreren, en doe je daar niks. Als er les uitvalt moeten wij ook in de studiezaal zitten, maar dan zit je daar met je hele klas en gebeurd er dus ook niet veel. En dan nu nog meer uren.. als je blieft niet, ik ben echt wel voor de staking!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:43

jullie zouden allemaal eens een jaartje in Belgie naar school moeten komen Haha!
Als jullie hier al om klagen *LOL* Bij ons is 28 uren voor de lagere school. (kindjes van 6-12 jaar)