[Info] Stage uitwissel topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:54

Sanniejtjuh schreef:
Hoi allemaal,

Ik ben heeeeel hard op zoek naar een stageplaats. (Er is enige haast bij )
Momenteel rond ik het tweede jaar van mijn studie af, HBO opleiding Dier en Veehouderij te Delft.
Voor mijn derde studiejaar ben ik op zoek naar een stageplaats voor de periode van 29 augustus 2011 tot en met 27 januari 2012.
Deze stage betreft het opstellen en uitvoeren van een onderzoek. Het onderwerp van het onderzoek moet in samenwerking met het bedrijf tot stand komen.
Als onderwerp kan gedacht worden aan bijvoorbeeld een gedragsonderzoek voor een specifiek diersoort of een marketing en bedrijfstechnisch onderwerp.

Het type bedrijf maakt niet zo heel erg uit, als het maar niet te kleinschalig is.
Alles met huisdieren of landbouwhuisdieren, veehouderijden, dierenklinieken, fokkerijen, heel breed dus.
Ik woon zelf in Hoofddorp maar vindt het niet erg om een stuk te reizen...
Beschik momenteel nog niet over rijbewijs (hoop zeer binnekort wel ) dus moet ook enigzins te doen zijn met OV.
Iemand sugeties e.d.????

Is intern voor jou ook mogelijk?
Wij hebben namelijk stuk of 60 friezen in kuddeverband dus leuk voor gedragsonderzoek

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:08

Bedankt voor alle reacties van iedereen ! Ik ben op het moment voorzien van een stageplaats.. :-D

@Kimberley_ Wellicht is dit iets voor mij in mijn laatste studiejaar ( jaar 4).. Heb dus nu al een ander plekje gevonden. In ieder geval bedankt voor je reactie :-D Een klasgenoot van mij zoekt denk ik nog wel een plekje (esmee_stip hier op bokt) , ze heeft wel een eigen paard en woont in zelfde regio als ik.

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:17

[EA-RVG] GZ: stagiair(e) op zorgmanege omg. Amersfoort

Voor onze kleinschalige zorgmanege in Leusden zijn wij op zoek naar een enthousiaste stagiair. Onze doelgroep bestaat voornamelijk uit kinderen met een autisme spectrum stoornis, sociaal, emotionele en leerproblemen.
Opleidingsniveau: SPH, pedagogiek, psychologie, STOAS of soortgelijk (2e of 3e jaars)

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 11:26

Sanniejtjuh schreef:
Bedankt voor alle reacties van iedereen ! Ik ben op het moment voorzien van een stageplaats.. :-D

@Kimberley_ Wellicht is dit iets voor mij in mijn laatste studiejaar ( jaar 4).. Heb dus nu al een ander plekje gevonden. In ieder geval bedankt voor je reactie :-D Een klasgenoot van mij zoekt denk ik nog wel een plekje (esmee_stip hier op bokt) , ze heeft wel een eigen paard en woont in zelfde regio als ik.

Eigen paard kan in principe gewoon mee dus mocht ze interesse hebben

truitje

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:29

Ik zoek een 4ejaars stage pedagogiek, locatie maakt niet uit! Voor 4 dagen per week vanaf februari!

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:55

ben nog steeds dringend op zoek naar een stage;

- paardenhouderij
-niet kleinschalig
- ongeveer 1 a 2 dagen per week, soms blokweken
-omgeving groningen, noord drenthe en eventueel friesland
- aequor gekeurd
- tijd voor eigen opdrachten en onderzoeken
- niet alleen maar de stalwerkzaamheden, maar ook bijv. longeren, rijden etc.
- makkelijk te bereiken met OV

over mij:
- 17 ( bijna 18 ) jaar
- erg gemotiveerd
- wil graag dingen leren
- erg flexibel
- 12 jaar ervaring met paarden

weet u iets?
stuur gerust een Pb!

groeten

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:10

Even een kleine spam. Wij zoeken nog mensen met een pedagogische achtergrond voor een speciale week ponykamp voor kinderen met een autistische aandoening en hele jonge kinderen. Interesse? Kijk even in dit topic en stuur me en PB-tje . [EA-GZ] GZ: Enthousiaste ponykampbegeleiders 20+

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:07

Wij zijn op zoek naar een gemotiveerde stagiaire en/of BBL leerling voor het komende schooljaar.
Ons bedrijf in het kort; pensionstal met ongeveer 40 paarden en pony's, zelf fokken we met onze KWPN merrie's. Er wordt western en klassiek gereden.
Werkzaamheden bestaan uit stalwerk, paarden buiten en binnen zetten, paarden in de molen zetten. Bij interesse kan er ook gelongeerd worden, en eventueel gereden worden op jonge paarden.
Wij zijn Aequor erkent en mogen tot en met niv.3 stagiaires begeleiden voor de paardenhouderij.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:02

Hej,

Volgend jaar ga ik naar het 4de jaar van de HBO Hippische bedrijfskunde opleiding in Dronten en daarvoor moet ik ook een afstudeerstage lopen.

Het moet wel een bedrijfskundige stage zijn, het liefst gericht op paarden, in de omgeving van Nijmegen of Dronten aangezien ik er met het OV of met de fiets heen moet.

Als iemand iets weet hoor ik het graag =)

Groetjes Tessa

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:33

Eind september zit mijn stage bij een vakantiepark in Duitsland erop en we zijn nog op zoek naar een stagiair(e) die het stokje van mij wil gaan overnemen. Het heeft te maken met een project personeelplanning en voorkeur gaat uit naar een student HBO Hotelmanagement (of iets in dezelfde richting). Nette vergoeding, inwoning op het park zelf en goed voor je netwerk. Als iemand interesse heeft, mag hij/zij mij een pb sturen.

Stage is dus per september beschikbaar!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:16

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:28

Buitenlandse stage gezocht

Voor ongeveer 4/5 weken in april/mei 2012 ben ik op zoek naar een buitenlandse stage.
Het liefst een stage in de landen zoals België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Italië, Kroatië en Amerika etc.

Graag een Nederlands bedrijf of een bedrijf waar ze engels spreken.

Weet je toevallig een bedrijf waar je eerder stage hebt gelopen, waar je zelf stage gaat lopen of kennissen van je zijn? Ik hoor het graag.

Reageren via PB is gewenst.

Groetjes,
Marleen

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:36

aliceexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:25

Wij zijn opzoek naar een buitenlandse stage voor in februari 2012.

We ga nu naar het 2e jaar van de opleiding bedrijfskunde en agribusiness (HBO).

De stage is verplicht in het buitenland, en het liefst willen we met zn tweeen. niet per se naar het zelfde bedrijf, maar dan wel in de buurt bij elkaar. het liefst een bedrijf dat zich bezighoudt met paarden.

We willen het liefst naar een engelstalig land, omdat dat engels voor ons een zwak punt is. (Amerika, Engeland etc.)

Heeft iemand suggesties, of ervaringen. Wij zouden het leuk vinden als je wilt reageren via een PB!

Groetjes!!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:42

Nieuw-Zeeland!

Waar zit je? Ik doe dezelfde opleiding in Leeuwarden, ben voor m'n bbs naar NZ geweest, echter wel op een veehouderij-gerelateerd bedrijf.. Is een van de grote stoeterijen misschien iets? Veel paarden in nz.. En je kunt eventueel ook via de Nederlandse bedrijven vragen naar contacten in het buitenland. Zo ben ik aan m'n stageplaats gekomen..

Mocht je ook geinteresseerd zijn in de toeleveranciers van de veehouderijsector dan hoor ik 't wel :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:08

Ik zoek een stage voor 10 weken aaneengesloten, voor de opleiding MBO Dier & Gedrag.
Wat ik zoek is iets waar er met dieren en (therapieën voor) speciale kinderen wordt gewerkt, of waar dieren ervoor getraind worden ( denk aan stichting hulphond of dolfijntherapie, of manege voor speciale kinderen).
Er zijn niet veel eisen door de opleiding gesteld, behalve dat je iets met dieren moet kunnen doen.
Ik volg de opleiding verkort, dit wil zeggen dat ik onder andere de 1e 2 jaar in 1 doe. De periode waarin ik stage ga lopen is nog niet bekend, maar waarschijnlijk volgend half jaar. Dit hoor ik komende week waarschijnlijk.

Locatie: In de buurt van Arnhem of Velp (op fiets afstand of met OV te bereiken op niet te lange reisafstand) of in het buitenland!

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:02

Stage gezocht!

Ik ben dringend op zoek naar een stage. Ik studeer HBO Pedagogiek.

Het gaat om een stage van een half jaar (6 maanden), 4 dagen in de week. De dagen zijn bespreekbaar!
Ik zoek het liefst iets met kinderen tot 12 jaar. Wat dan precies is maakt me niet zoveel uit (gezinsbegeleiding, dagbehandeling, pleeggezinnen, gastouderbedrijf etc.). Ik zoek een stage in de regio Flevoland/Noord-Holland/Gelderland. Ik woon zelf in Lelystad.

Hopelijk kan iemand mij helpen!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:28

Vriendin van mij deed dat ook en heeft in het ziekenhuis op de kinderafdeling stage gelopen. Dat was echter wel in Assen, maar misschien dat dat kan bij het ziekenhuis in Lelystad, of ergens anders in de buurt?

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:54

Ook ik ben op zoek naar een afstudeerstage in de buurt van Eindhoven.
Ik studeer Hippische bedrijfskunde.
De stage mag alles omvattend zijn maar geen stalstage. Eventueel wel een groot hippisch bedrijf die (bijvoorbeeld) een onderzoek wil laten doen naar bijv. welzijn of de beste manier om een paard te trainen.
Verder kunnen er ook bedrijfskundige onderzoeken gedaan worden zoals klantanalyse, bedrijfsprocessen verbeteren, etc.
De stage is voor minimaal 3 maanden. Een afstudeeropdracht die gekoppeld kan worden aan een scriptie heeft mijn voorkeur.
Iemand tips :)?

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 20:18

Hoi,
Ik ben op zoek naar een stageplaats voor 1 week.
Zit op dit moment in GT 3

Wat voor stageplaats zoek ik??
Eigenlijk heel simpel ;).
Ik ben op zoek naar bijv. een trainingsstal, fokkerij, manege enz. waar ik stage kan lopen.
Ik ben heus niet te beroerd om stallen te mesten vegen etc. maar voor de stage moet ik wel een goed beeld krijgen wat het allemaal precies inhoud. En dan bedoel ik dus paarden 'trainen' lesgeven enzovoort.

Weet je iets? Laat het mij gauw weten!!

nog eventjes wat verdere 'paardeninfo'
spring L rij dressuur L2

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:51

misschien wel handig om te vermelden in welke regio je zoekt.

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:44

HTM schreef:
misschien wel handig om te vermelden in welke regio je zoekt.

idd sorry...
Ik woon in Nieuw-Lekkerland en zoek in die regio wat... (zuid-Holland)

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:31

ik zoek een afstudeerstage per februari. ik doe HBO pedagogiek en zoek een stage met jongeren en/of ouders. geen jonge kinderen. Mag in heel nederland zijn!!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:04

gezocht INTERNE stage plek voor 3 weken aaneengesloten (6weken zomervakantie) en dan weer 3 weken stage. eventueel mogelijk tot 6 weken achter elkaar gevolgt. Hoeft niet persee in nederland te zijn

(wel goedgekeurde stageplaats, dus aequor)

ik doe de opleiding paardenhouderij Managment 1e jaar,
Ik heb veel ervaring met paarden, heb zelf 3 paarden. 1 paard breng ik uit op wedstrijd.
ik moet een zomerstage volgen van 6 weken :) 100 kilometer van huis, ik woon in Tholen (bij bergen op zoom)
vind het leuk om met kinderen te werken (dus bijvoorbeel een manege) en natuurlijk met paarden :D
aangezien het 100 km van huis moet zijn, moet ik wel intern (liefst neem ik me eigen paard ook mee, is een makkelijke merrie die zich nergens druk om maakt)

Ik werk hard door, maar kan helaas geen 10 boxen mesten door een ruprobleem van mij :)
liefst dus een stal waar machinaal gemest word, of bijvoorbeeld (wat ik nu ook heb op mijn stage) waar de pensionklanten zelf mesten.
krijg genoeg opdrachten mee, dus zou prettig zijn als daar goede begeleiding voor is en natuurlijk de tijd :)

(graag pb als je iets weet :) )

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:50

Ik zoek een stage MWD (3e jaars) vanaf februari 2012 :) Het gaat om een stage van 10 maanden, 32 uur per week..Liefst in Overijssel of Gelderland
Alle mogelijke werkgebieden mogen worden doorgegeven!