Opleiding tot operatie-assistente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

enny

Re: Opleiding tot operatie-assistente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:17

Mazzel! Ik heb ze meestal ook met anderen besteld, dat scheelt idd weer in de kosten. Wij mogen ze eigenlijk niet zelf wassen, maar ik ben er ooit één kwijt geraakt na 1x dragen en dat was een hele mooie, dus sindsdien was ik ze mooi zelf. Daarvoor gingen ze dus naar de wasserij.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:20

Ik heb ondertussen 2 sollicitatiegesprekken voor leerling-operatieassistent achter de rug.
Het eerste gesprek was in het MCRZ in Rotterdam. Ging op zich best aardig, maar na afloop wist ik eigenlijk niet goed wat ik er van moest denken haha. Geen idee of ik het er goed vanaf had gebracht.
Het tweede gesprek was in 't Langeland Ziekenhuis in Zoetermeer, en dat ging erg leuk. Moest meteen al zo'n jas aan en eventjes een muts op omdat we een bepaalde ruimte moesten doorkruisen Haha! Maar na dit gesprek had ik een veel beter gevoel! De dames waren erg aardig, hebben me van alles over het ziekenhuis verteld en over hun hechte team waarin alles bespreekbaar is, echt een hele open sfeer. Het is ook een kleiner ziekenhuis met 5 operatiekamers en maar 2 opleidingsplaatsen.
En nu werd ik net gebeld door het Langeland; ik ben aangenomen!!

Hyper! Go jij! Go jij! Hyper!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:09

Gefeliciteerd!!!!!!!!!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 16:37

Gefeliciteerd!!! Vind zelf een kleiner ziekenhuis eigenlijk ook veel fijner...

Heb trouwens al heerlijk weekend! morgenavond nog een heel vervelend Knipoog etentje van Mohlnicke (hoe schrijf je t uberhaupt) dus dat is wel lekker Haha!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 17:22

gefeliciteerd! wat leuk Haha!

en jij hebt lekker weekend roos Lachen ik nog een dagje werken.. maarja die is vast zo weer voorbij, sta bij plastische dus dat gaat meestal aan de lopende band door en kan ik lekker veel doen

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:16

en het topic zat alweer dicht!
Zijn er al mensen aangenomen?

ik heb mijn toets twee weken terug weer gehaald en heb al het eea geinstrumenteerd en geassisteerd Go jij! Go jij! was echt leuk en het ging best goed
maar wel gek dat je opeens steriel staat Bloos

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:39

Ja topic schiet nog niet echt op he Haha!

Gefeliciteerd dat je je toets gehaald hebt!! leuk! lijkt me idd ook wel apart als je opeens steriel staat.. Heb dr nu eigenlijk ook wel zin in, maar wij moeten nog tot half juni wachten, best wel lang eigenlijk nog... Vorig jaar is de leerling te vroeg aan tafel gegaan, en veel commentaar van de chirurg naar haar hoofd gehad en nu is ze gestopt omdat ze het niet echt meer aankon.. Heel sneu, en daarom moeten wij nu langer wachten.. maarja is niet anders,.

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 08:40

jeetje dat is ook stom van die chirurg, ik had het gezegd en ze werkten allemaal mee, deden iets rustiger dan normaal en wachten gewoon totdat ik het aangaf zonder het zelf te pakken oid Haha! op een gegeven moment ging het zo goed dat hij nieteens meer hoefde te vragen wat ie wou maar dan had ik t al in zn handen gedrukt Cool

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 11:24

Zijn er hier ook mensen die vanuit een kantoorbaan de switch hebben gemaakt naar deze opleiding? Het gaat mij voornamelijk om het financiele stuk. Want als je een full-time salaris gewend bent, dan zal het toch even wennen zijn als je aan deze opleiding begint.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:11

Dat zou ik ook graag willen weten!
Ik heb namelijk gesolliciteerd!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 14:09

Ik ben hiervoor leerkracht geweest met een gewoon modaal salaris. Het is idd een stuk minder wat je verdient. Ik ben zo'n 1/3 in salaris achteruit gegaan en dat is best moeilijk. Maar aan de andere kant, ik heb het er wel voor over want het is het waard!

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 14:14

Dat is ook mijn redenatie, ik zou zo graag iets doen wat ik leuk vind!
Is de opleiding erg zwaar?

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:37

tot nu toe vind ik hem niet zwaar Lachen

heb nu een aantal keren steriel gestaan en t gaat steeds beter!! Go jij! Go jij!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:45

Tot nu toe vind ik het qua zwaarte van de opleiding redelijk meevallen. Ja, piekbelastingen tijdens tentamenweken. Nu moet ik mijn eindscriptie beginnen te schrijven, en dat is wel stressen. Maar uiteindelijk komt het wel goed.

Heb trouwens gisteren voor het eerst een laparoscopische operatie moeten converteren. Ging echt super, was helemaal trots!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:57

Vind het tot nu toe ook nog erg meevallen hoe zwaar het is.. Is ook wel afhankelijk of je nog beetje in het leren/stampen van dingen in zit... moest in begin eerst weer echt wennen, maar ging me toch wel goed af... Nu in praktijk is ook weer wennen, maar gaat ook steeds beter...

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:24

Ik ben erg benieuwd hoe het me gaat bevallen... September komt steeds dichterbij! Haha!
Zijn er onder jullie ook mensen die naast deze opleiding nog een eigen paard (of paarden) te onderhouden hebben? Hoe doen jullie dit, en is het volgens jullie wel of niet goed te combineren met de studie?

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:06

ik ben gestopt, moest teveel reizen en mijn paard had minimaal 5 keer per week beweging nodig, ook moest mijn priveleventje er niet onder gaan lijden dus heb ik gekozen om met t paard te stoppen..
ik denk dat als ik niet zoveel hoefde te reizen het nog supergoed te doen was, maar ik was pas om 6 uur thuis ( en in de winter was het toen al donker en mocht ik niet alleen op de fiets naar truus ) en moest dan uitrusten, huiswerk maken, vriendje bezoeken, familie bezoeken, vriendinnen bezoeken enz enz. en vervolgens weer om 10 uur naar bed omdat ik om 6 uur op moest. achteraf mis ik het wel enorm, en voor 3 keer in de week zou het nog te doen geweest zijn maar nu heb ik wel veel meer rust, als ik moe ben hoef ik iig niet meer te rijden ofzo..
natuurlijk ook een ander verhaal als de paarden aan huis hadden gestaan Lachen

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:34

Rij nog wel steeds paard! kan echt niet zonder Haha! heb hiervoor dan ook oa een paardenopleiding gedaan waar ik hele dagen ermee bezig was.... Zelf reis ik ook veel iedere dag anderhalf uur, maar wordt wel druk met rijden erbij, maar ligt ermaar net aan wat je ervoor overhebt en wil hebben Haha! ieder zn eigen ding als je het maar leuk blijft vinden!!

Vandaag ook weer gedoe met praktijkbegeleider, vind bij ons dat de zaakjes slecht geregeld zijn, iedere week krijgen we weer andere dingen te horen die de week ervoor goed waren en dan nu opeens niet meer... argh wordt dr beetje gek van....

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:40

ja belachelijk, schjint overal wel een probleem te zijn geloof ik Nagelbijten / Gniffelen hoor het ook erg vaak op school!

roos hihi nou ik had er ook erg veel voor over maar werd zelf steeds slechter, oververmoeid enzo en als je dan weer zon drukke knol onder je kont hebt omdat je de dag ervoor niet gereden hebt is het niet leuk meer, en het was natuurlijk een jong paard, zou zonde zijn als ik er mee doorging want ze kan gewoon veel meer en ik had er de tijd niet meer voor om haar echt fanatiek mee te nemen naar lessen en concoursen.

maar ik ben alweer aan het sparen voor een paard, ga nl in amersfoort wonen waar ik de komende paar jaar blijf en dus meer tijd heb Haha! denk dat ik over 2 jaar wel weer een eigen heb *LOL* als ik het zo bekijk, mis het namelijk veel te erg!!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:13

hihi, maarja ik kon opzich alles nog wel beetje aan met leren enzo.. Ging dan gewoon tot 2 uur snachts door, maar was blij toen dat halve jaar voorbij was....

Weet idd dat overal wel zo is, maar toch, kan me er toch behoorlijk aan ergeren.. Snap niet waarom mensen je toch zo graag moeilijk willen maken...

Kiovili

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 14:24

Ik ben gestopt met de opleiding. Ik vond de combinatie werken/leren te zwaar..

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:00

ah das jammer! welk jaar zat je dan?? Ik zelf vind de combi juist wel fijn... volgende week gaan we wassen en dan waarschijnlijk aan tafel! ben dr eigenlijk ook wel aan toe op t moment Haha!

Als er nog mensen graag willen beginnen met de opleiding, bij ons zoeken ze er nog een! dus stuur je brief nog maar snel in Haha!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:20

inderdaad erg jammer!
bij ons zijn de nieuwe al aangenomen denk ik Lachen

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:53

Roos_s, als ik in het laatste jaar zat van mijn opleiding had ik een brief gestuurd. Ik moet namelijk nog 1 jaar van mijn opleiding en wil daarna de opleiding ok assistente doen maar datn kan pas in het schooljaar 2009 -2010

Kiovili

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 17:07

Ik zat pas in het eerste jaar Roos_s..