Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Happinez schreef:Heel knap hoor dat poedelmodelletje. Netjes gedaan !
Om te doen vind ik het super leuk, al zou ik nooit mijn poedel zelf in dat model willen hebben.
Komt misschien ook een beetje door het truttige imago wat er om hang.![]()
Hier inmiddels ook officieel trimster, mijn diploma in de pocket.
Nu bezig met het opzetten van mijn salon , ik start eerst vanuit een unit op het terrein en later hopelijk in de ( nog te bouwen ) stal.![]()
Ergens ook wel spannend om straks alles alleen te moeten doen en geen vraagbaak meer naast me te hebben.
ChefsSpecial schreef:Het is ooit zelfs ontstaan vanuit het werken met de poedel.
Ooit hoorde de poedel bij rasgroep 8 en werd dus gebruikt om mee te jagen. Het idee van dit model is dat alle ingewanden en lichaamsdelen die het nodig hebben, haar hebben ter bescherming tegen de kou. De rest niet omdat het dan te zwaar wordt om te zwemmen en de overige lichaamsdelen/ingewanden hebben minder bescherming nodig tegen de kou. Dus het is ook nog eens een functioneel model van oorsprong.
Happinez schreef:Heel knap hoor dat poedelmodelletje. Netjes gedaan !
Om te doen vind ik het super leuk, al zou ik nooit mijn poedel zelf in dat model willen hebben.
Komt misschien ook een beetje door het truttige imago wat er om hang.![]()
Hier inmiddels ook officieel trimster, mijn diploma in de pocket.
Nu bezig met het opzetten van mijn salon , ik start eerst vanuit een unit op het terrein en later hopelijk in de ( nog te bouwen ) stal.![]()
Ergens ook wel spannend om straks alles alleen te moeten doen en geen vraagbaak meer naast me te hebben.
Anna79 schreef:ChefsSpecial schreef:dat zal in de loop van de tijd wel aangepast zijn ooit. Net als de hoogte van de top knot. Maar de origine ligt bij het “jachtmodel” idd.
Ik ben dan altijd benieuwd of er toen ook trimmers waren die dit deden of dat de jager er zelf met de schaar in om knipte
Anna79 schreef:ChefsSpecial schreef:dat zal in de loop van de tijd wel aangepast zijn ooit. Net als de hoogte van de top knot. Maar de origine ligt bij het “jachtmodel” idd.
Ik ben dan altijd benieuwd of er toen ook trimmers waren die dit deden of dat de jager er zelf met de schaar in om knipte
AfricanLady schreef:ChefsSpecial schreef:Het is ooit zelfs ontstaan vanuit het werken met de poedel.
Ooit hoorde de poedel bij rasgroep 8 en werd dus gebruikt om mee te jagen. Het idee van dit model is dat alle ingewanden en lichaamsdelen die het nodig hebben, haar hebben ter bescherming tegen de kou. De rest niet omdat het dan te zwaar wordt om te zwemmen en de overige lichaamsdelen/ingewanden hebben minder bescherming nodig tegen de kou. Dus het is ook nog eens een functioneel model van oorsprong.
Precies hierom inderdaad het is een praktisch model, wat ik wel jammer vind is dat mensen zo negatief beeld van de poedel hebben en denken dat het van die kak/truttige honden zijn.
En dat mensen daarom maar een doodle nemen want die zijn *stoerder* hoeveel doodles ik wel niet in de salon heb met een vervelend karakter en poedersuiker vachten en kwamen als medium of mini en uitgroeien tot standaard modellen bah een poedel kan je je allerlei modellen zetten zelfs een zogenaamd doodle ala beer model.