Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Er zijn gelukkig geen maandlonen van 38 dollar meer, maar het ging om het voorbeeld met de schoenen. je moet het eerst hebben, om te kunnen investeren..
maar goed, ik lees dat over meer dingen.. 'zelf groenten verbouwen is goedkoper, zonnepanelen zijn goedkoper (en beter), electrische auto's zijn goedkoper (en beter) en zo zijn er best wel dingen die vast goedkoper zijn, maar je moet ze wel eerst kunnen aanschaffen (en het aanschaffen ook snappen, en kunnen regelen.. Ik bedoel, energiecontracten of het aanleggen van zonnepanelen, als ik van sommige mensen lees wat voor studie die daar van maken, dat kan ook niet iedere piet-van-de-hoek, denk ik?
En dat is niet om het allemaal weg te wuiven, maar soms is het denk best goed om te realiseren dat sommige dingen kunnen, omdat je het bijvoorbeeld kunt betalen..?
En dat wordt nu voor een aantal mensen gewoon lastiger..
Wij zeiden dit weekend nog tegen elkaar 'godsarrie, als we alles geweten hadden, hadden dit-en-dat een paar jaar geleden moeten laten doen, want het is nu kneiterduur...' maar ja, een paar jaar geleden hadden we dat geld niet. Dat geld is er nu wel, maar niet meer toereikend met de prijzen van nuDus wordt er niks aangepast... #zogaatdatdan..
Cer schreef:Er zijn gelukkig geen maandlonen van 38 dollar meer, maar het ging om het voorbeeld met de schoenen. je moet het eerst hebben, om te kunnen investeren..
maar goed, ik lees dat over meer dingen.. 'zelf groenten verbouwen is goedkoper, zonnepanelen zijn goedkoper (en beter), electrische auto's zijn goedkoper (en beter) en zo zijn er best wel dingen die vast goedkoper zijn, maar je moet ze wel eerst kunnen aanschaffen (en het aanschaffen ook snappen, en kunnen regelen.. Ik bedoel, energiecontracten of het aanleggen van zonnepanelen, als ik van sommige mensen lees wat voor studie die daar van maken, dat kan ook niet iedere piet-van-de-hoek, denk ik?
En dat is niet om het allemaal weg te wuiven, maar soms is het denk best goed om te realiseren dat sommige dingen kunnen, omdat je het bijvoorbeeld kunt betalen..?
En dat wordt nu voor een aantal mensen gewoon lastiger..
Wij zeiden dit weekend nog tegen elkaar 'godsarrie, als we alles geweten hadden, hadden dit-en-dat een paar jaar geleden moeten laten doen, want het is nu kneiterduur...' maar ja, een paar jaar geleden hadden we dat geld niet. Dat geld is er nu wel, maar niet meer toereikend met de prijzen van nuDus wordt er niks aangepast... #zogaatdatdan..
Cer schreef:Die schoenen klopt alleen als je de dure schoenen kunt aanschaffen.... anders klopt het niet![]()
Alleen een AOW zonder pensioen is iets van 1000,- € meen ik. Daar komen veel mensen hun bed niet voor uit denk?
Krijg je na een WIA / bijstand later wel pensioen dan? Of is dat uit eerder opgebouwd werk?
Ik heb geen flauw idee of er straks nog wel ergens een pensioen pot is... ?
Doubtless schreef:Nature93 schreef:Niet om iemand te benadelen, maar wij vroegen ons heel erg af hoe dan?
Het is niet altijd een geval van mismanagement he... er zijn natuurlijk heel veel mensen die niet leuk verdienen, niet fulltime kunnen werken, kinderen hebben, hogere kosten hebben dan jij, gescheiden zijn met alle kosten van dien, een huis ooit slecht hebben moeten verkopen, and so on. Het gegeven dat je je echt niet voor kunt stellen hoe dat mogelijk is, zou wel een indicatie kunnen/moeten zijn om eens ver buiten je eigen bubbel te kijken.
Concreet voorbeeld: Wij zijn voor 2 dagen per week kinderopvang 500€ netto per maand kwijt. Dat is een bedrag dat je vier jaar betaalt... best een hap uit je budget, en dan heb je nog niks gek of fout gedaan.
wouterpaard schreef:Zijn er meer mensen waarvan de hypotheekrente bijna afloopt en die hem beginnen te knijpen? Vorige jaar nog gesprek gehad maar niet rendabel om over te sluiten. Ik heb nog 2 jaar te gaan maar met de rentestijgingen… en niet wetend wat de gasprijs allemaal gaat doen vind ik het maar eng wat mij te wachten staat.
nine1987 schreef:Tja en ook mensen met een krappe portemonnee in deze tijd zijn wel erg kieskeurig.. Ik zit in een Facebookgroep waarin je maaltijden en/of voedselproducten kan plaatsen voor minderbedeelden in de regio..
Nu heb ik biologische jam gemaakt met fruit uit eigen tuin.. Een potje biologische jam in de supermarkt kost toch al gauw 3.-, dus ik meende werkelijk iemand blij te kunnen maken.. (want hij is echt lekker..![]()
)
Maar gewoon geen reactie.. Nul.. Dan sta ik oprecht raar te kijken.
Telpeva schreef:nine1987 schreef:Tja en ook mensen met een krappe portemonnee in deze tijd zijn wel erg kieskeurig.. Ik zit in een Facebookgroep waarin je maaltijden en/of voedselproducten kan plaatsen voor minderbedeelden in de regio..
Nu heb ik biologische jam gemaakt met fruit uit eigen tuin.. Een potje biologische jam in de supermarkt kost toch al gauw 3.-, dus ik meende werkelijk iemand blij te kunnen maken.. (want hij is echt lekker..![]()
)
Daar zou ik ook niet op af komen, geopende producten of zelfgemaakte voedingmiddelen neem ik niet aan van mensen die ik niet ken. Een ongeopend pak rijst of pasta of wat ook, vind ik bijvoorbeeld al weer anders. Maar je weet niet wat een ander ermee heeft gedaan, de kans is groot dat jij er enkel de beste ingredienten en veel liefde in hebt gestopt, maar dat hoeft niet per se. Zo'n risico wil ik niet lopen met mijn gezondheid, want je weet niet wat er in zit, wat ermee is gebeurd. Dat vind ik nogal een gok om te nemen, anderen misschien ook.
nine1987 schreef:Tja en ook mensen met een krappe portemonnee in deze tijd zijn wel erg kieskeurig.. Ik zit in een Facebookgroep waarin je maaltijden en/of voedselproducten kan plaatsen voor minderbedeelden in de regio..
)