Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 17:45

Albertina71 schreef:
elnienjo schreef:
Hoe werkt die competitie met brons, zilver, goud etc precies? Zit je in een eigen competitie met mensen die alleen dezelfde taal leren of is het gemengd?

Er zijn veel meer niveaus dan brons, zilver, goud. Er zijn 10 niveaus, waarvan Diamond de hoogste is.
In elk niveau zit een groep willekeurige spelers, dus alles door elkaar. Zodra je het eerste spel vd week gespeeld hebt, sluit je aan bij een groep op jouw niveau.

Ik heb er deze week voor 't eerst echt opgelet en ik zit nu in goud in de top 3. Wil het zeggen dat de top 10 van mijn groepje niet naar de zelfde hogere categorie gaat als 't willekeurig is?

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 20:54

Je komt elkaar niet meer tegen. Elke week worden de groepen opnieuw gevuld.

Ik speel tactisch: ik speel op maandag niet (laat de streak freeze mijn reeks beschermen) en begin dus pas op dinsdagavond. Ik probeer namelijk te voorkomen dat ik bij een stel fanatiekelingen terecht kom, := . Ik heb geen zin om heel veel lessen te doen. Meestal werkt het en kom ik inderdaad in een 'luie' groep terecht, zodat ik niet zoveel hoef te spelen om in de top-25 te blijven :o .
Ik zie altijd dat op dat moment de groep (ranglijst) nog niet compleet is en even later is die wel vol. Dus we zijn op dat moment allemaal aan het instromen, op die dinsdagavond.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 21:31

Dus 't is niet zo dat als ik nu met 6000 punten m'n categorie win ik automatisch met fanatieke stuudjes ingedeeld word? Ik wil wel gewoon dagelijks oefenen want hoofddoel is voor mij gewoon de taal leren, maar merk dat ik wel competitief ingesteld ben als ik hoog in de ranking kom te staan dus dat is extra motivatie. Maar dat is fijner als m'n concurrentie verslaanbaar blijft :D

Fitzroy

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:10

O wat handig, Albertina. Dus het is eigenlijk zaak om maandag niet zo fanatiek te zijn?

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:22

Albertina71 schreef:
Je komt elkaar niet meer tegen. Elke week worden de groepen opnieuw gevuld.

Ik speel tactisch: ik speel op maandag niet (laat de streak freeze mijn reeks beschermen) en begin dus pas op dinsdagavond. Ik probeer namelijk te voorkomen dat ik bij een stel fanatiekelingen terecht kom, := . Ik heb geen zin om heel veel lessen te doen. Meestal werkt het en kom ik inderdaad in een 'luie' groep terecht, zodat ik niet zoveel hoef te spelen om in de top-25 te blijven :o .
Ik zie altijd dat op dat moment de groep (ranglijst) nog niet compleet is en even later is die wel vol. Dus we zijn op dat moment allemaal aan het instromen, op die dinsdagavond.

Je kan ook 's maandags je profiel op private zetten en verderop in de week weer aanpassen naar public, dan hoef je geen streak freeze in te zetten. Zolang je profiel op private staat doe je niet mee in de leages.
Ik vind het wel prettiger werken om niet tegen anderen te moeten spelen, dus heb ik mijn profiel altijd op private staan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:26

O, voor mij werkt het juist stimulerend. Ben al een paar keer op nummer 1 geëindigd.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 07:07

Ik begin wel soms dingen te herkennen zo wist ik laatst dat iemand appelsap zocht en herkende ik het woord ik in een Spaanstalig lied

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 09:54

Mijn man is erg competitief, dus hij eindigt graag in de top 3. Ik lag ver voor in aantal XP's maar hij heeft me intussen ingehaald, omdat ik de laatste tijd wat rustiger aan doe met Duolingo.
Ik ben tevreden als ik in de Diamond League blijf. Soms let ik niet op en degradeer ik zelfs. Dan moet ik de week erop mijn best doen om weer te promoveren naar Diamond.
Mijn man gaat echt niet degraderen! Hij zorgt ervoor dat hij op zondag 'safe' staat en doet het liefst op zondagavond in de laatste 20 minuten van de competitie een laatste les van een level, waarna hij 15 minuten dubbele XP's verdient. Daarmee doet hij dan de Hard Practise van hele simpele paarse levels, want dat levert foutloos 90 XP per les op en dat 5 lesjes = 450 xp's. Dan schiet hij ineens omhoog de top 3 in, of ruim boven de nummer 2 en is hij helemaal in z'n nopjes! :D

Die private/public instelling zie ik niet bij de Settings. Het klinkt wel heel handig!
Onderaan bij Privacy heb ik wel een optie 'Tracking and personalization for advertising', maar die staat al heel lang uit. Dus dat is het niet.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 10:21

Oef, dat is smart!

Die tip ga ik gebruiken :D

Ik oefen sowieso veel.
Ik oefen tot ik 5 hartjes heb. Doe dan een nieuwe les.
Oefen weer tot ik 5 hartjes heb, etc.

Werkt voor mij beter dan advertenties kijken voor hartjes.
Dit is nuttiger :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 10:23

Ik had net even best een soort 'trots' gevoel,

Ik kreeg deze opgave:

Afbeelding

Maakte hem foutloos, en realiseerde me dat dat een maand geleden ondenkbaar geweest was...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:23

Albertina71 schreef:
Mijn man is erg competitief, dus hij eindigt graag in de top 3. Ik lag ver voor in aantal XP's maar hij heeft me intussen ingehaald, omdat ik de laatste tijd wat rustiger aan doe met Duolingo.
Ik ben tevreden als ik in de Diamond League blijf. Soms let ik niet op en degradeer ik zelfs. Dan moet ik de week erop mijn best doen om weer te promoveren naar Diamond.
Mijn man gaat echt niet degraderen! Hij zorgt ervoor dat hij op zondag 'safe' staat en doet het liefst op zondagavond in de laatste 20 minuten van de competitie een laatste les van een level, waarna hij 15 minuten dubbele XP's verdient. Daarmee doet hij dan de Hard Practise van hele simpele paarse levels, want dat levert foutloos 90 XP per les op en dat 5 lesjes = 450 xp's. Dan schiet hij ineens omhoog de top 3 in, of ruim boven de nummer 2 en is hij helemaal in z'n nopjes! :D

Die private/public instelling zie ik niet bij de Settings. Het klinkt wel heel handig!
Onderaan bij Privacy heb ik wel een optie 'Tracking and personalization for advertising', maar die staat al heel lang uit. Dus dat is het niet.

Maar hoe kom je zo snel aan voldoende edelstenen voor die paarse levels als je er 5 achter elkaar wil doen? Of als ze al paars zijn dan hoef je geen edelstenen meer te verbruiken? Ik loop 3 bolletjes achter met paars maken omdat de edelstenen niet snel genoeg komen.

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:47

Albertina71 schreef:
.....

Dit kan alleen via de website, edit profile en dan kiezen voor privacy settings

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 15:22

Ik heb net mijn eerste paarse gebroken level hersteld maar het kost mij geen blauwe diamantjes of welke naam ze ook hebben. Kreeg gewoon xp erna en had nog net zo veel blauwe diamantjes dan voor die tijd. Ik ben wel super lid. Dat maakt misschien nog verschil

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 16:27

Ik ben al zo lang lid dat ik begonnen ben voor dat gedoe met die niet-unlimited hartjes. Dat passen ze dan dus niet aan, als je begonnen bent met DuoLingo vóórdat je hartjes kon verliezen, heb je volgens mij standaard unlimited. En ik hoef ook niet met gems te betalen voor mijn Legendary levels...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 18:56

He he na 1,5 week geen mogelijkheid te oefenen vandaag weer braaf aan de gang. Ging niet zo heel verkeerd eigenlijk maar merkte wel dagelijks herhalen maakt het makkelijker. Wel een grappig luister verhaal gehad. Zoontje tegen papa die een voetbal wedstrijd aan het kijken is en daardoor geld voor een pizza een videospelletje "kreeg" en morgen nket naar school dacht te hoeven. Hihi

Maar wel iedere dag de franse les meegeluisterd van gv. Die nu al door die paar weken dingen heeft kunnen doen in het frans. Eten bestellen, de rekening vragen, fooi geven. Iemand de weg kunnen wijzen en uitleggen waar hij kon betalen. En een basic conversatie gevoerd met iemand.

Wat hem vooral helpt is het moeten spreken in de app. Daardoor is hij zijn spreekschaamte wat kwijt geraakt. :j En doet nu gewoon ook al is het niet perfect. En dat na een paar weken wie had dat kunnen bedenken. :D

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 22:00

elnienjo schreef:
Maar hoe kom je zo snel aan voldoende edelstenen voor die paarse levels als je er 5 achter elkaar wil doen? Of als ze al paars zijn dan hoef je geen edelstenen meer te verbruiken? Ik loop 3 bolletjes achter met paars maken omdat de edelstenen niet snel genoeg komen.

Wij spelen al jaren, dus genoeg gems :)
Je kunt extra gems krijgen door de Free Chest aan te klikken, door in de top 3 te eindigen, als je je dagdoel haalt en door extra reclame te kijken.
Ik kan ze helaas niet weggeven ;)

Als het level paars is, heb je er geen gems meer voor nodig.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 22:44

Ik ben op 1 geeindigd in goud dus ik heb nu idd extra juwelen gekregen. Kan ik morgen weer een bolletje paars maken.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 14:51

Ik ben aangeland bij pres tense 1. Tot nu toe ging het me goed af maar nu heb ik een error in mn hoofd.. helemaal de weg kwijt met die vervoegingen

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 14:58

Dat had ik volgens mij ook. Maar gaandeweg begon ik het echt te snappen. Ik ben nu bij Work en heb met deze ook best wat moeite.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 07:44

Zo dan. Had niet door dat ik zoveel uur heb besteed. Mijn eerste overzichtje wat ik hier plaatste was 4 uur per week geloof ik.
Maar ik vind het nu wel echt veel lastiger en omdat ik toch graag een les helemaal wil afronden naar paars kost dat dus veel meer tijd haha.
Afbeelding

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 08:28

Ik vind 't jammer dat ik geen tijdsindicatie krijg bij mijn versie. Ben er best veel mee bezig.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 08:29

Kun je dat niet zien bij instellingen? Misschien heb je wat uit gevinkt staan.
Het is een mail die je krijgt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 08:31

Afbeelding

Het gaat om de weekly progress. Kijk eens wat daar bij staat.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 09:05

Net nadat ik mijn reactie geplaats had ontving ik nu idd voor 't eerst een mail! Ik heb 7 uur geleerd deze week.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 10:47

Ik heb alleen de weekly progress aanstaan voor mail, maar ik krijg ze niet. Achja.