Afstuderen 2020

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:42

Merel, Gefeliciteerd!
Direct thuiswerken lijkt me ook gek, vooral omdat je nog ingewerkt moet worden. Trek je het een beetje?

Canon, whoehoei! Wat fijn dat je zo lang hebt geslapen! Geniet van de rust die je nu even hebt.
Ondanks de corona wel dingen die je kunt doen?

Ik zal weer beginnen aan mijn werkdag. Ivm pakketjes versturen iets later dan verwacht, maar dan ga ik vanmiddag een kwartiertje langer door :D

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:56

Gefeliciteerd Merel!

Hier weer een verslagdagje.
Ik werk elke vrijdag aan de verslagen. Andere dagen pleur ik dingen in documenten en dan is het vrijdag verder uitwerken en uitzoeken wat waar nou moet staan :+.

Anoniem

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:08

Dat is ook best slim Esther!
Hier blok ik af en toe wat uren in mijn agenda om bezig te gaan met de deelvragen.

harriehoef

Berichten: 709
Geregistreerd: 29-11-11

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:23

Ik heb inmiddels mijn dataverzameling klaar, interviews getranscribeerd. Vandaag begint de uitdaging coderen en labelen. Yes. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:26

harriehoef schreef:
Ik heb inmiddels mijn dataverzameling klaar, interviews getranscribeerd. Vandaag begint de uitdaging coderen en labelen. Yes. :')

Getranscribeerd vind ik al netjes :P
Succes!

harriehoef

Berichten: 709
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:49

Bubblewrap schreef:
harriehoef schreef:
Ik heb inmiddels mijn dataverzameling klaar, interviews getranscribeerd. Vandaag begint de uitdaging coderen en labelen. Yes. :')

Getranscribeerd vind ik al netjes :P
Succes!


Ik ook, wat saai is dat. :=

Eske_B

Berichten: 15105
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:26

Ah ik kan me voorstellen dat dat heel saai is! Hier gaat alles ook gestaag door. Motivatie is wel lastig :')

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 20:35

Gefeliciteerd Merel!
En lekker bezig Harriehoef :j

Ik heb vandaag een inhoudelijk akkoord gekregen van de opdrachtgever voor het vooronderzoek / methode. Dit weekend even uploaden ter beoordeling.
Klein lichtpuntje in de duisternis :=

Sassenach

Berichten: 90
Geregistreerd: 27-02-18
Woonplaats: Stiensgea

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:42

Wat fijn Monte! Ik ben druk bezig met mijn data van SPSS te analyseren 8)7.

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:44

Placebo schreef:
Wat fijn Monte! Ik ben druk bezig met mijn data van SPSS te analyseren 8)7.


Ik heb me nog niet verdiept in spss. :=
Is het een moeilijk programma?

Sassenach

Berichten: 90
Geregistreerd: 27-02-18
Woonplaats: Stiensgea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:53

MonteKarlo schreef:
Placebo schreef:
Wat fijn Monte! Ik ben druk bezig met mijn data van SPSS te analyseren 8)7.


Ik heb me nog niet verdiept in spss. :=
Is het een moeilijk programma?



Op zich valt het te doen, maar je moet er wel echt een paar dagen voor uittrekken. Het is soms nogal een gepuzzel.

Eske_B

Berichten: 15105
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:51

Ik heb veel met SPSS gewerkt bij m'n bachelor en master, dus als er vragen zijn wil ik wel proberen te helpen :)

Carlijn
Berichten: 1017
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:53

Eske_B schreef:
Ik heb veel met SPSS gewerkt bij m'n bachelor en master, dus als er vragen zijn wil ik wel proberen te helpen :)


Ik ook! PB'en mag altijd, heb een onderzoeksmaster gedaan dus zou er in theorie erg veel vanaf moeten weten, haha.


Goed nieuws: ik ben inmiddels afgestudeerd. *\o/* Had gelukkig alle data al binnen van scriptie toen de crisis begon en stage was net afgerond ook toen. Heel veel succes en sterkte voor iedereen die nu bezig is nog, het is een gekke tijd! Hopelijk kan het allemaal toch nog zoveel mogelijk volgens tijdsplanning verlopen en lukt het een beetje met de motivatie.... lijkt me allemaal echt wel extra lastig.

Eske_B

Berichten: 15105
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:58

Gefeliciteerd Carlijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:00

Gefeliciteerd Carlijn! *\o/*

Hier vroeg mijn bedrijfsbegeleider of ik met SPSS kan werken.
Ik heb het vak ooit gehaald op school, maar toen ik vorige week een spss-boek opende := abracadabra.
Ik heb wel enquĂȘtevragen waarvan ik de resultaten in SPSS kan gooien, maar ik weet nog niet of ik het aan durf :+ Aan de andere kant, het is wel een uitdaging en leermoment :+

Eske_B

Berichten: 15105
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:08

Bubblewrap schreef:
Gefeliciteerd Carlijn! *\o/*

Hier vroeg mijn bedrijfsbegeleider of ik met SPSS kan werken.
Ik heb het vak ooit gehaald op school, maar toen ik vorige week een spss-boek opende := abracadabra.
Ik heb wel enquĂȘtevragen waarvan ik de resultaten in SPSS kan gooien, maar ik weet nog niet of ik het aan durf :+ Aan de andere kant, het is wel een uitdaging en leermoment :+


Ik zou filmpjes kijken! Kan je ook gelijk meeklikken :D

Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:34

Gefeliciteerd Carlijn!

SPSS werkt echt goed met filmpjes inderdaad, dan kun je gewoon meeklikken :) dat ging bij mij prima

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:37

Ik heb gisteren mijn methode ingeleverd. Nu afwachten en hopen :=
Vandaag een dagje helemaal vrij geweest, dat was echt zo fijn! Helemaal opgeladen om morgen weer richting het slagveld (ziekenhuis, covid) te gaan.

Myka

Berichten: 726
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:14

Vraagje, is hier iemand toevallig goed met SPSS?

Ik heb een databestand met meer dan 20.000 "deelnemers", echter staan verschillende mensen er meerdere keren in omdat zij op meerdere testmomenten hebben meegedaan. Elke deelnemer heeft een eigen deelnemersnummer. Hoe reken ik uit hoe veel verschillende deelnemers(nummers) er zijn? :o

Eske_B

Berichten: 15105
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:21

Arnon schreef:
Vraagje, is hier iemand toevallig goed met SPSS?

Ik heb een databestand met meer dan 20.000 "deelnemers", echter staan verschillende mensen er meerdere keren in omdat zij op meerdere testmomenten hebben meegedaan. Elke deelnemer heeft een eigen deelnemersnummer. Hoe reken ik uit hoe veel verschillende deelnemers(nummers) er zijn? :o


Via descriptives of frequencies kan je zien hoe vaak een nummer voorkomt :) (als dat een aparte 'variabele' is)

Myka

Berichten: 726
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:09

Eske_B schreef:
Arnon schreef:
Vraagje, is hier iemand toevallig goed met SPSS?

Ik heb een databestand met meer dan 20.000 "deelnemers", echter staan verschillende mensen er meerdere keren in omdat zij op meerdere testmomenten hebben meegedaan. Elke deelnemer heeft een eigen deelnemersnummer. Hoe reken ik uit hoe veel verschillende deelnemers(nummers) er zijn? :o


Via descriptives of frequencies kan je zien hoe vaak een nummer voorkomt :) (als dat een aparte 'variabele' is)

:') :') :') :') :')
Dat ik daar zelf niet op ben gekomen haha.
Ik ben echt al jaaaaren uit de SPSS maar de kwartjes vallen maar langzaam hoor.

Ik heb ook 1 variabele met scores, en eentje met antwoorden. Alleen soms is het:
Score lijst 1 (variabele 1), antwoord lijst 1(variabele 2)
Score lijst 2 (variabele 1), antwoord lijst 2(variabele 2)
Score lijst 3 (variabele 1), antwoord lijst 3(variabele 2)
Totale score lijst 1 + 2 + 3 (variabele 1), antwoord lijst 1 + 2 + 3 (variabele 2)
Maar niet elke deelnemer heeft die totale score. Dus ik wil eigenlijk een variabele maken voor elke deelnemer, met de totale score. Alleen de score van die verschillende lijsten staan in 1 variabele. Hoe doe ik dat dan? :Y)

harriehoef

Berichten: 709
Geregistreerd: 29-11-11

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:59

Ik ben inmiddels mijn resultaten aan het verwerken en schrijven. Er zit vooruitgang in! :D Wanneer is jullie deadline voor je scriptie?

Eske_B

Berichten: 15105
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:01

Mijn uiterste deadline is 1 augustus! Krijg m'n data alleen pas midden/eind mei. Dus nu vooral bezig met de introductie.

Zijn er nog mensen die een vragenlijst willen invullen? Kost je 15 min :D gaat over motivatie en prestatie op het werk.

harriehoef

Berichten: 709
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:05

Eske_B schreef:
Mijn uiterste deadline is 1 augustus! Krijg m'n data alleen pas midden/eind mei. Dus nu vooral bezig met de introductie.

Zijn er nog mensen die een vragenlijst willen invullen? Kost je 15 min :D gaat over motivatie en prestatie op het werk.


Stuur maar op! :j

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:18

Eske_B schreef:
Mijn uiterste deadline is 1 augustus! Krijg m'n data alleen pas midden/eind mei. Dus nu vooral bezig met de introductie.

Zijn er nog mensen die een vragenlijst willen invullen? Kost je 15 min :D gaat over motivatie en prestatie op het werk.


Stuur maar door :)!