Motivatie topic; studeren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:56

elise21 schreef:
Vandaag mijn eerste herkansing.
Hoop zo erg dat het goed gaat, omdat ik zit met het halen van mijn BSA.
Gelukkig ben ik (nog) niet echt zenuwachtig :7

Begint al lekker. Twee treinen die niet rijden, dus nu snel met de auto hopen dat er niet teveel file staat. Anders is het dag herkansing en dag vak |(
Hoop dat ik zo nog wel helder het tentamen in kan gaan.

Goede tip van het eten en drinken. Ik vergeet altijd te drinken :o

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:10

Ah oliebol zeg! Ik ben ook echt als de dood dat er morgen niets rijdt, heb morgen dus die opdracht op locatie, maar heb geen auto om op terug te vallen en de opdracht is wel voor een beoordeling. Docent maar gemaild met de vraag "wat als" ik niet op locatie kan komen. Is toch wel even een ritje van ruim 2,5 uur :P

Succes met je tentamen! Gewoon rustig blijven en je kan dit!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:31

Och jeetje zeg! Wat zuur..
Ik duim!

Ik heb mn tentamen gehaald! En dat vier ik door zo naar de sportschool te gaan :')

Loolotte

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:33

Hopelijk toch optijd op je tentamen gekomen..

Het is wiskunde, vooral differentiëren, primitiveren, rijen/reeksen en 'gewoon' formules oplossen. Wat een drama zeg :n

Gefeliciteerd Esther! Goed bezig hoor :D

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:36

Loolotte schreef:

Het is wiskunde, vooral differentiëren, primitiveren, rijen/reeksen en 'gewoon' formules oplossen. Wat een drama zeg :n

Oh daar kan ik je zelf ook niet mee helpen vind wiskunde zelf echt verschrikkelijk en kan het ook totaal niet. Op youtube niets te vinden wat je kan helpen?

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:48

Oh herkenbaar in mijn eerste jaar een x 2uur te laat gekomen op mijn tentamen door sneeuw. Zat toen vast op Utrecht. Doordat het in de sporthal was kon ik via de receptie van de uni niemand bereiken. Maar een mailtje gestuurd naar een van de leraren verder niks terug gehad maar gelukkig had hij het blijkbaar toch gelezen en mocht ik nog naar binnen toen mijn 3uurs tentamen in 1uurtje gemaakt en toch nog met een 7+ geëindigd hoop dat het bij jouw ook met een sisser afloopt elise21

Lastig loolotte wiskunde is ook echt iets waar je net dat type inzicht voor nodig hebt. Ik ben er wel oke in dingen als differentiatie etc gaan wel maar moet niet te ingewikkeld worden

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:57

Ohh oliebol, wat een gedoe inderdaad met het openbaar vervoer! Ik zie dat het morgen ook alweer een strijd wordt. Heb morgen de hele dag colleges dus even duimen dat ik op school kan komen.
Merk dat ik behoorlijk gaar ben van het leren en werken. Hoofd werkt niet zo lekker mee, voel me echt een zeef. Nog maar twee weekjes te gaan gelukkig, maar had iets minder hard van stapel moeten lopen misschien.

Hebben jullie ook last van perfectionisme? Ik wil alles té goed doen. Vorige week hebben we presentatieskills behandeld en daarmee ook het maken van een powerpoint. Nu moeten we een tedtalk van 5 minuten voorbereiden en ik wil gewoon dat het een perfecte tedtalk is, terwijl het natuurlijk niet realistisch is om zoiets in één week voor te bereiden. Moet daarom echt tegen mezelf zeggen dat het ergens wel goed is, maar blijf hangen in het willen blijven aanpassen.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:26

Loolotte schreef:

Khan academy! (YouTube)
Echt doen, dat heeft mij door dat soort vakken heen geholpen :D

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:08

Loolotte schreef:
Succes allemaal! Niet vergeten om voldoende te eten/drinken voor het tentamen :)

Ging het niet goed dan MonteKarlo? :(

Hier echt totaaaal geen motivatie.. Elke keer heb ik dingen fout waarvan ik dacht dat het goed ging, en nu ben ik bij een stuk theorie aangekomen waar ik de basis al niet eens van snap. Stom vak |(

Wordt een randgevalletje denk ik. Fingers crossed voor een 5,5 -:)
Die toetstuitslagen komen helaas pas over een maand.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:23

MonteKarlo schreef:
Loolotte schreef:
Succes allemaal! Niet vergeten om voldoende te eten/drinken voor het tentamen :)

Ging het niet goed dan MonteKarlo? :(

Hier echt totaaaal geen motivatie.. Elke keer heb ik dingen fout waarvan ik dacht dat het goed ging, en nu ben ik bij een stuk theorie aangekomen waar ik de basis al niet eens van snap. Stom vak |(

Wordt een randgevalletje denk ik. Fingers crossed voor een 5,5 -:)
Die toetstuitslagen komen helaas pas over een maand.

Duimen!!

is er een reden dat je anders stopt met je studie?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:02

@pabie ik kan het diploma niet halen zonder dat vak, ik heb dat tentamen al meerdere keren gemaakt maar ik denk dat het gewoon te hoog gegrepen is als ik het rond de zomer nog steeds niet heb.
Ik studeer wel met een beperking (hersenschade) dus het verbaasd me niet dat het wat moeizamer verloopt, maarja je moet ergens een grens trekken. Ik heb binnenkort wel een gesprek met de docent van dat vak, omdat deze studie echt is wat ik het allerliefste wil. Maarja hij kan ook niets aan de eisen veranderen natuurlijk.
Ik heb voor de rest alle vakken behaald, alleen deze staat nog open voordat ik mag afstuderen.
Moeilijk pakket dus zegmaar :Y)

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:12

MonteKarlo schreef:
@pabie ik kan het diploma niet halen zonder dat vak, ik heb dat tentamen al meerdere keren gemaakt maar ik denk dat het gewoon te hoog gegrepen is als ik het rond de zomer nog steeds niet heb.
Ik studeer wel met een beperking (hersenschade) dus het verbaasd me niet dat het wat moeizamer verloopt, maarja je moet ergens een grens trekken. Ik heb binnenkort wel een gesprek met de docent van dat vak, omdat deze studie echt is wat ik het allerliefste wil. Maarja hij kan ook niets aan de eisen veranderen natuurlijk.
Ik heb voor de rest alle vakken behaald, alleen deze staat nog open voordat ik mag afstuderen.

Hmm wat balen zeg. Kan je dan met die docent dan niet gelijk kijken waar het mis gaat? En dat hij je evt. bijles kunt geven mocht je hem nu niet gehaald hebben? :)

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:16

Was nog ruim optijd op het tentamen.
Helaas ging het niet echt goed :z
Had er zo hard voor geleerd (wat ik niet echt snel doe :o) en dan lukt het nog niet...

Perfectionistisch zijn herken ik me erg in! Met leren/tentamens valt het mee. Verslagen, sport en eigenlijk alles wil ik altijd kunnen. Daarom vind ik het zo lastig dat het nu op school soms niet lukt. Word dan gelijk weer onzeker

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 00:50

Jullie gaan hard hier!
Succes aan iedereen die tentamens heeft, en ik hoop dat jullie in elk geval morgen op de plek van bestemming komen!

Hier was het weekend even een diepte punt, en een oplaad punt. Opstarten vandaag ging heel lastig. Maar nadat ik zag dat jullie hier zo hard bezig waren, deze avond toch nog doorgezet en nu heb ik mijn manuscript naar co-auteurs en promotor kunnen doorsturen!
Vrijdag trouwens een ander manuscript opgestuurd naar een tijdschrift.
Voor de rest van deze week staat het verwerken van commentaar van een eerder ingestuurd manuscript op het programma, een uitgebreid gesprek met m'n promotor over de stand van zaken en mijn toekomst, en als ik er nog tijd voor heb het schrijven van de introductie en discussie van het laatste onderzoeksmanuscript dat ik nog moet schrijven!

Zo. Genoeg to do's kunnen afstrepen. Nu naar bed!

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:28

MonteKarlo schreef:

hopelijk lukt het dan nog! zo zonde als je het voor een vak moet laten schieten. Lastig natuurlijk ook om met hersenschade te sstuderen, duimen dat je hem gewoon nettt gehaald hebt.

Ik heb gisteren een 6.0 terug gekregen en daarmee precies een 5.750 gemiddeld op dat vak gehaald. Het absolute minimum voor een voldoende op mijn uni,ik ben er niet trots op, maar na een halfjaar echt vast gezeten te hebben met studie wel weer tevreden mee.

Nu weer hard aan de slag voor de rest van de vakken!

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:33

Maar hé, voldoende is voldoende, kan jij weer verder!!!

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:14

JewEmm schreef:
Maar hé, voldoende is voldoende, kan jij weer verder!!!

precies, geloof het wel pas als het echt in het systeem staat, want ben nu zo bang dat het toch perongeluk nog door iets afgerond gaat worden naar een 5.5 echt zenuwslopend.

Ik heb net ook forest premium gekocht, nu doe ik het wel tegelijk op mijn computer en mobiel aan dus krijg nu onterecht twee keer zoveel minuten als dat ik verdien. Maar einde van de dag kijk ik alleen naar alle minuten die ik gemaakt heb in de app en niet op pc haha

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:30

Precies Pabie, je kunt nu gewoon verder en er zijn altijd vakken waar je beter en wat minder goed in bent :j Deze heb je in ieder geval binnen!
Ik ga voor je duimen MonteKarlo, zou echt heel jammer zijn als je de studie die je zo leuk vindt niet kan voortzetten. Wellicht kan de docent van het vak je extra helpen met de punten die je lastig vindt anders? Of bijles zoeken bij een studiegenoot?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 20:15

Thanks iedereen die mee denkt n.a.v. mijn reactie! Ik wacht even het resultaat af en ga dan verder bedenken hoe ik het vorm kan geven in overleg met de docent en indd bijlessen :j
Het is niet alleen puur leren het is ook een deel inzicht. Het betreft hier een grote reken toetst. Een combi van wiskunde natuurkunde en scheikunde.

Iedereen die weer voldoendes heeft binnengeharkt, go go go! +:)+

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:33

Iedereen die weg moest vandaag weer veilig thuis?
Wát een drama. Heb ruim 4,5 uur over de terugweg gedaan en uiteindelijk in een auto gestapt bij een onbekende omdat de bussen niet meer kwamen. Heb wel echt een onwijs toffe dag gehad dus dat maakt het minder erg dat de terug reis zo lang heeft geduurd!

En super die voldoendes! Goed bezig :D

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:38

Hier niet op school gekomen gelukkig was het geen probleem dat ik het practicum had gemist.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:30

Ik had gisteren en vandaag tentamens, en jeetje wat waren die slecht in elkaar gezet. Dubbele vragen, spelfouten, foute zinnen en ga maar door. En geen kleine dt foutjes maar echt idiote fouten. Een casus over jan en piet en later is het ineens jan en Klaas, dat soort dingen. Daar kan ik zooo slecht tegen. Wij krijgen direct een heel verslag terug als er spelfouten in staan en dit mag wel?

Zo ik heb even mijn frustratie geuit :')

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:35

SophieFT schreef:
Ik had gisteren en vandaag tentamens, en jeetje wat waren die slecht in elkaar gezet. Dubbele vragen, spelfouten, foute zinnen en ga maar door. En geen kleine dt foutjes maar echt idiote fouten. Een casus over jan en piet en later is het ineens jan en Klaas, dat soort dingen. Daar kan ik zooo slecht tegen. Wij krijgen direct een heel verslag terug als er spelfouten in staan en dit mag wel?

Zo ik heb even mijn frustratie geuit :')

Echt zo herkenbaar 8)7
Eén keer meegemaakt dat de vraag gewoon onherkenbaar was door de fouten. Er miste woorden en sommige stonden dubbel. En dan mogen wij niet meer dan 3 spelfouten in een verslag hebben zitten :=

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:22

Zo alvast weer begonnen met boompjes planten. Wil nu echt veel bomen gaan sparen en dan ook voor de echte bomen gaan sparen.

Zit wel beetje in dubio, er is morgen nog college, maar kan geen slides of iets online vinden. En als ik het bij vorige college goed begreep wordt dat college ook helemaal niet door de docent gegeven. Weet niet of ik er nu heen wil, geen idee wat het is namelijk. Docent zei namelijk dat hij al vertelde over hoe en wat met tentame ( als in 50% over deze onderwerpen en 50% over deze onderwerpen enzo), omdat hij niet zeker wist of hij er morgen zou zijn.

College is ok pas om 11, het lukt mij nooit om daarvoor ook nog wat nuttigs te doen, maar als ik zelf achter mijn burea schuif begin ik wel meestal rond 9, frustrerend.
Ben gewoon bang iets belangrijks te missen als ik niet ga haha.
terwijl ik prima wee dat kans dat ik iets belangrijks mis vrij klein is.

Natuurlijk kan ik ook voor 11 nog wat doen thuis, maar meestal vind ik dat wel erg lastig :o

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:00

Ik zou altijd gaan! Ik zou thuis van te voren ook absoluut niet productief zijn, wat ik dan doe is eerder die kant op gaan en daar vast om 9 uur beginnen met studeren vooraf aan het college.

Iedereen die voldoendes heeft gehaald, top!!! En de onvoldoendes, heel erg balen maar zie het als motivatie! Extra knap als je het volgende keer wel haalt.