Macs schreef:Uhm ja het is wel een beetje gek om ineens in zo'n topic te komen om te vertellen hoe het wel moet. Het staat absoluut vrij natuurlijk om hier te reageren maar waar er 'gewerkt' wordt mag af en toe ook geklaagd/om tips gevraagd worden. Daar is dit topic toch ook een beetje voor.
Dit soort situaties zijn natuurlijk voor iedereen leerzaam. En ook enige verantwoordelijkheid van het baasje. Die kan ook een inschatting maken hoe de hond gaat zijn. Maar soms weet je het gewoon niet, het zijn levende dieren. En dan moet je er als oppasser toch even mee dealen als het tegenvalt.
Hier heeft het hondje ook een paar keer zijn blaas geleegd over mijn kleren en het tapijt of tussen het laminaat (baasje gaat er mee naar de dierenarts) en ik heb een keer stront uit zn reet moeten trekken omdat hij was pluis van het kussen had binnengekregen. Mij hoor je daar echt niet over klagen hoor. Op dat soort dingen ben je voorbereid. Maar als baas kan je hopelijk wel enigszins inschatten hoe je hond zich op een nieuw adres met honden gaat gedragen. Zo niet breng je hem beter naar een pension of naar een huisje zonder honden.
Ik zeg absoluut niet hoe het wel moet.
Vervelend dat je dat zo ervaart. Het is natuurlijk geen besloten topic en ik houd het netjes dacht ik?
Ik gaf alleen aan dat ik wel schrok van sommige reacties hier, omdat ik zelf in de toekomst ook gebruik wilde maken van Pawshake.
Klagen mag heus, maar imo kunnen sommige zaken dus ook voorkomen worden door vooraf er goed over na te denken.
En wat je zegt... het zijn levende dieren. Als je je voorbereid op het onverwachte, ben je al een heel eind. 
Enne... omdat ik mijn dieren zo ver als ik in kan schatten niet zo goed ergens anders kunnen verblijven, zal ik juist gebruik maken van een oppas aan huis dus. 
Nogmaals succes voor alle oppassers!