Verpleegkundige in opleiding!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:26

Ik heb mijn eerste ijk ingeleverd, hoor volgende week of het allemaal op orde is
Ik doe MBO-v op revalidatie en na de zomer derdejaars
Moet zeggen dat het allemaal wel erg veel is, ik zit vooral te studeren thuis

Kennistoetsen
Integrale opdrachten maken ( voorlichtingsplan, casus beschrijven, ethisch dilemma uitwerken
Dan nog je medische handelingen
Digibib opdrachten ( voor de zomer 14, van opname tot verpleegplan tot kwaliteit beschrijven
En oh ja, dan ook nog die zorg keuze delen

Voorlopig geen tijd voor de paarden, gelukkig geniet mijn dochtertje wel van de paarden :o

Eloya

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:57

Hier gaat het wel redelijk, mn gezondheid gaat iets beter en wat meer energie.
ik vind het ook wel veel idd naast mijn 2 banen en studeren. vind die keuzedelen ook helemaal niets XD

Mijn cijfers gaan wel echt verbazingwekkend goed gelukkig
net 2 proeves afgetekend reanimatie en ehbo. dus die ook in de pocket.
vanaf 4 februari begint stage in de psychiatrie! heb er wel veel zin in
volgend jaar 4e jaar ga ik waarschijnlijk overstappen naar BBL en dan ofwel in de ggz als deze stage gaat bevallen of wel in de VVT.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 13:21

xelodi schreef:
Dat mag, maar school zelf zegt alle in de buurt gelegen instellingen al te hebben benadert..
Zelf heb ik het ook geprobeerd maar het is erg lastig om wat te vinden.

Misschien iets verder weg ? ik weet niet of je een auto en rijbewijs hebt of dat je met ov gaat.
Ik neem aan dat je graag je opleiding wilt halen en dan bereid bent om iets verder te reizen. misschien heb je vrienden/kennissen/familie ergens in NL wonen waar je eventueel kan logeren en dan daar stage kan lopen ?

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:20

Ik meld me!
Vorig jaar de vig opleiding afgerond in anderhalf jaar, afgelopen september begonnen met verpleegkunde mbo4, ingestroomd in leerjaar 3 beide opleidingen bbl, op deltion in zwolle!

Ik lees dat jullie het ook zo druk hebben, dat is herkenbaar, ik heb sinds eind november al niet meer gereden.. :(

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 20:27

Lisette1987 schreef:
Ik meld me!
Vorig jaar de vig opleiding afgerond in anderhalf jaar, afgelopen september begonnen met verpleegkunde mbo4, ingestroomd in leerjaar 3 beide opleidingen bbl, op deltion in zwolle!

Ik lees dat jullie het ook zo druk hebben, dat is herkenbaar, ik heb sinds eind november al niet meer gereden.. :(

Als in paard gereden?
Als dat zo is, zonde! Ik rijd (nu even vanwege blessure niet) 3x per week en 2x per week sporten....

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 20:45

ik rij gelukkig nog wel! in november met een nieuw paard begonnen, mn pony had ik verkocht en ging met onze tuiger de dressuur in, en 8 feb gaan we naar de regio kampioenschap! maar ik train echt veel minder dan voorheen.. :(

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:13

Nee idd, ik heb 3 haflingers die vermaken elkaar op t moment
Ik heb veel dubbele diensten, werk en school is gewoon veel nu
Ik kan nu niet in de wei rijden ivm nattigheid, en de binnenbak is 20min enkele rit, dus kost zo een dagdeel om even te rijden..
Maargoed, met mooi weer kan ik tussen schoolwerk door ze even bij huis rijden, das veel makkelijker

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:24

Lisette1987 schreef:
Ik meld me!

Íngestroomd in leerjaar 3?
Wow, ik ben 15 jaar VIG en zorgcoordinator
Maar hier in de omgeving ( drechtsteden) krijg je max 1 jaar verkorting
Dus ik heb nog wel even te gaan.
Hoop na de zomer al wel derdejaars te zijn
Eerste leerjaar gingen ze op school in 5 weken doorheen met direct toetsing op kennis en rekenen niveau
Direct instromen in derde leerjaar lijkt mij wel pittig
ik moet verplicht drie werkvelden door.
Zit nu op revalidatie

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:25

Ik heb trouwens ook geen tijd meer voor paarden, heb momenteel ook zelf geen paard.
Mijn dochter rijdt wel, dus ik zie nog wel eens een paard van dichtbij:-).
Verder ervaar ik naast werk en huiswerk en dag school ( 7:00 de deur uit en 18:00 thuis) alleen af en toe momentje sportschool als moment voor mezelf :o

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:03

Welkom nieuwelingen!

Fijn dat het bij iedereen zo goed gaat! Het tijdgebrek herken ik niet echt, behalve icm het seizoen. Ik ben niet anders gewend eigenlijk. Zo was het op de middelbare school ook.
Ravelle, bij ons is het ook zo dat je instroomt in leerjaar 3 vanaf VIG naar niv4.
Daphne, wat balen van je schouder zeg! Wel fijn dat school zo snel heeft geregeld dat je in blok 4 mag stagelopen en dat je stageadres dat prima vond. Beterschap!
xelodi, vervelend dat tekort aan stageplekken. Weet zo ook niks, want ik zit in een compleet andere omgeving (oost Groningen).

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik mijn 2e stage heb gehaald! Docent en werkbegeleider waren het er over eens dat ik erg trots op mezelf mocht zijn. :o Nu weer lekker een halfjaar naar school en dan zit ik alweer in het 3e jaar. :oo Ik hoop op een plek in het ziekenhuis dan en dan hopelijk in het 4e jaar de onderzoeksstage van het excellentieprogramma.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:09

PeerAppel schreef:
Daphne, wat balen van je schouder zeg! Wel fijn dat school zo snel heeft geregeld dat je in blok 4 mag stagelopen en dat je stageadres dat prima vond. Beterschap!

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik mijn 2e stage heb gehaald! Docent en werkbegeleider waren het er over eens dat ik erg trots op mezelf mocht zijn. :o Nu weer lekker een halfjaar naar school en dan zit ik alweer in het 3e jaar. :oo Ik hoop op een plek in het ziekenhuis dan en dan hopelijk in het 4e jaar de onderzoeksstage van het excellentieprogramma.

Dankjewel! Ik vond dat echt onwijs prettig en geeft mij iets vertrouwen nu ik door die schouder extreem aan het twijfelen ben of verpleegkunde wel is wat ik wil. ;(
Zit echt even in een diep dal.

Goed bezig! Gefeliciteerd! Succes verder! Komt vast helemaal goed!

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 19:34

Ravellie ik heb ook VIG gedaan en nu VP ingestroomd 3e jaar. En meerdere bij mij in de klas eerst andere opleiding + vig gedaan etc.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:19

Ik zit in een instroomklas die allemaal vig zijn en beginnen in leerjaar 3 :)

Neelm3r9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:28

Net thuis van mijn eindgesprek. Stage gehaald met een voldoende *\o/* :D
Heel erg blij mee, want stressde hem behoorlijk van te voren haha.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:04

Typisch dat dat per regio zo anders is.
Ik heb nog wel even te gaan.
Vind het op zich niet erg hoor, ik vind alles leuk en en interessant.
Alleen...ik mis zo erg mijn oude werkplek.
Waar ik nu werk is niemand in elkaar geïnteresseerd,ga er soms met tegenzin heen ( dus dan is die leer tijd nog best lang)
Gelukkig wel een klik met de patiënten, dan is mijn dag wel weer goed

Gefeliciteerd met je voldoende Marleen, heerlijk gevoel he

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:05

Blacky: goed bezig zeg! Dus nog even bezig met de laatste dingen.

Eloya: fijn dat het qua gezondheid weer iets beter gaat! Knap dat je nog steeds hoge cijfers hebt. Op welke afdeling ga je stage lopen in de psychiatrie?

Lisette: welkom. Plannen is altijd wel even een dingetje. De opleiding verpleegkundige is wel pittig.

Ravellie: wat goed zeg dat je weer bent begonnen met een opleiding! Het kan inderdaad kloppen dat je soms maar 1 jaar krijgt qua verkorting. Dit hangt af van hoe lang het geleden is dat je een verzorgende IG diploma hebt gehaald.

Peerappel: gefeliciteerd met het behalen van je tweede stage!

Daphne: wat balen zeg. Waarom twijfel je precies?

Marleen: wat goed zeg eindgesprek gehaald gefeliciteerd!

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:49

Ik heb vandaag ook mijn eindgesprek gehad, na 19 weken keihard werken mag ik zeggen dat ik mijn klinische stage gehaald heb *\%/*

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 19:50

Ik las het op Facebook, super goed zeg! Welke minor ga je nu doen?

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 20:02

_Lobke_ schreef:
Ik las het op Facebook, super goed zeg! Welke minor ga je nu doen?

Mijn minor heb ik al! Ga nu m'n scriptie doen in de VGG :j

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 01:20

Ik heb de vig vijf jaar geleden behaald en mijn zus twee jaar geleden en beide ingestroomd in het tweede jaar, andere opties waren er niet..
Regio Rotterdam

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 09:20

horsii schreef:
Ik heb de vig vijf jaar geleden behaald en mijn zus twee jaar geleden en beide ingestroomd in het tweede jaar, andere opties waren er niet..
Regio Rotterdam

Ja precies idem
Op zich heb ik er niet veel problemen mee hoor.
Maar ik heb het niet zo naar mijn zin, dus dan is het soms wel lastig als je nog best een tijdje te gaan hebt

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 16:25

Yvanka: leuk zeg heb je al een onderwerp?

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:57

_Lobke_ schreef:
Yvanka: leuk zeg heb je al een onderwerp?

Ja! Ik ga het effect van een Kammeraat (soort maatjesproject) op de kwaliteit van leven van de oudere onderzoeken :)

Lienepien3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:34

Hier ook even een update
We zijn begonnen met de examens examen 3 en 5 op school goedgekeurd en op stage moet ik 2 kleine dingetjes veranderen.
Examen 4 verbetervoorstel loop ik een beetje vast want hoe kan ik het slecht afnemen/invullen van anamneses veranderen
De examenstress is wel echt extreem, kan er wel om in paniekraken als ik bedenk wat ik nog allemaal moet doen.
Daarnaast gaat stage zelf wel heel fijn, ik loop een heel jaar stage op 1 afdeling in het ziekenhuis. Daarnaast onder voorbehoud van mijn diploma een baan aangeboden gekregen op de afdeling. Merk dat de examenstress daar door wel wat hoger ligt

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 09:30

Hey hoi, zijn er hier mensen aanwezig die werken/stage lopen (of in het verleden) in de revalidatiezorg? Ik heb een paar vraagjes over het gebruik van hulpmiddelen etc. :)