HBO 2017/2018!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ikheetesmee

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 22:09

Hier moest je 51 van de 60 in je eerste jaar. Maar ik heb mijn P fijn gehaald dus neem geen toetsen mee. In je tweede jaar moet je 39 van de 60 studiepunten om stage te mogen lopen in het derde jaar. Maargoed uiteindelijk moet je natuurlijk al je toetsen halen dus aan het einde van je 4e jaar 240 studiepunten

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 22:46

Hier 52/60 om door te gaan naar jaar 2, 60/60 voor P. Haal je geen 60 (maar wel boven 52) moet je de overige vakken/studiepunten inhalen in jaar 2 om alsnog je P te halen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 23:14

Fijn dat bij jullie die norm niet zo hoog is zeg, wij mogen maar op 2 onderdelen falen om uberhaupt over te gaan naar jaar 2. Maar er is ook wel een groot uitval percentage hoor.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 00:39

Wij moeten ook 54 van de 60, dus inderdaad 2 onderdelen die we niet hoeven te halen

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 05:57

Hier 48 van de 60. Maar wij hebben ook projecten van 8 studiepunten...

xGwenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:28

Hier is het 54 van de 60, tevens ook een project dan 9 studiepunten waard is :')

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:43

Eerlijk gezegd geen idee.. Ik dacht 54 van de 60.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:56

Geen idee, hier begonnen ze er juist over dat het geen schande was om er een half jaar langer over te doen.

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:26

48/60 en dan hoef je ook niet persé de rest van deze punten te halen in jaar 2 geloof ik :)

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:27

Zojuist mijn vrijstelling voor Nederlands gehaald! *\o/*

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:46

Asvinia schreef:
48/60 en dan hoef je ook niet persé de rest van deze punten te halen in jaar 2 geloof ik :)

Hogeschool Rotterdam? Bij mijn studie is het zo dat als je het eerste jaar de 48 punten hebt gehaald je dan de jaren erna er net zo lang over mag doen als je wilt. Echter hoorde we dit jaar dat je in de tweede wel je P, een bepaald aantal studiepunten over jaar 2 en SLC moet hebben gehaald wil je stage mogen doen.

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 14:18

mavantos schreef:
Asvinia schreef:

Hogeschool Rotterdam? Bij mijn studie is het zo dat als je het eerste jaar de 48 punten hebt gehaald je dan de jaren erna er net zo lang over mag doen als je wilt. Echter hoorde we dit jaar dat je in de tweede wel je P, een bepaald aantal studiepunten over jaar 2 en SLC moet hebben gehaald wil je stage mogen doen.

Nee, ik zit in Groningen :) Ik herinner me ook niet meer precies wat mijn SLB'er zei, maar ik geloof dat je niet meer van de studie gehaald kan worden als je minimaal 48 punten haalt het eerste jaar :')

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 15:57

Ik heb alle vakken gehad. Tot nu toe helemaal blij, echt leuke vakken waar ik op gehoopt had. Alleen Algemene economie is wat minder, maar dat hoort er natuurlijk bij. Benieuwd hoe de rest gaat verlopen. Hoe is/was het bij jullie?

xGwenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:06

Ik heb inmiddels ook alle vakken gehad. Erg leuke vakken allemaal en ook de opdrachten zijn leuk om aan te werken! Alleen de start qua besturingssystemen van school uit gaat ietwat stroef, maar dat komt vanzelf wel :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:19

Ze mogen inderdaad maar 1x een bindend studieadvies geven, dus als je na jaar 1 je punten hebt en door mag, mag je er vervolgens zo lang over doen als nodig. Ze kunnen idd wel aanvullende eisen stellen zoals x aantal punten voor je minor/stage/afstuderen enzo

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:31

Wij moeten 46/60. Je heb per periode 2 modules, per module 7 punten. Je kunt geen deelpunten krijgen. In totaal 4 periodes, dus nog 4 punten buiten de modules en die kun je voor SLB krijgen.

Maandag heb ik mijn eerste practicum, ik heb er zin in.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:37

Ha dames, hoe is jullie eerste week verlopen? :)

Ik heb ook mijn eerste week achter de rug. Ben kapot... Altijd weer even inkomen na de vakantie... Meeste lessen zijn super interessant, heb nu het idee dat ik een beetje op mijn plek zit. Hoop werk maar te doen zolang je het niet laat versloffen haha. Dat probeer ik dus ook niet te doen. Ik reis trouwens een klein uurtje. Ik stap gelukkig vlak voor de deur op en stap uit vlak voor school(met de trein) aan één stuk door dus dat is wel ideaal.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:41

Ik ben heel tevreden! Alle bakken nu ook gehad, beroep is wat minder (aparte docent) en 1 vak vind ik echt lastig maar t andere vak kost me tor nu toe weinig moeite dus ben daar echt blij mee

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:24

Ik heb ook mijn eerste week gehad :) Nouja, de helft van de week was introductiekamp (dat was erg vermoeiend maar wel leuk, leuke klasgenootjes leren kennen). En gister en vandaag de eerste colleges gehad.

Het is voor mij allemaal nog wel heel erg wennen, aangezien ik van het mbo kom. Alles werkt heel anders op het hbo. Er komt wel veel op me af, maar wel is het allemaal heel duidelijk en concreet omschreven wat je precies moet doen.

Alleen toch heb ik zo'n angst dat het te veel/moeilijk voor me zal zijn (ik weet niet of die angst reëel is, misschien wel helemaal niet), maar dat komt omdat ik nog nooit een hoger niveau heb gedaan zoals dit (altijd vmbo gedaan en daarna dus mbo), en ik ben bang dat dit wellicht te hoog gegrepen is. Mja, dat kan ik nu natuurlijk nog niet zeggen, daar is het nog veel te vroeg voor, alleen het spookt wel door mijn hoofd :P Daar naast is de studie die ik doe ook wel niet de makkelijkste, het schijnt dat veel mensen falen op scheikunde en dat meestal de helft van de insgeschreven mensen na een halfjaar al stoppen oid. Dat maakt het ook niet veel beter :')

Herkennen anderen (die in een soortgelijke situatie zitten) dit eigenlijk ook?

Chalpaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:45

IsaCalixa schreef:
Ik heb ook mijn eerste week gehad :) Nouja, de helft van de week was introductiekamp (dat was erg vermoeiend maar wel leuk, leuke klasgenootjes leren kennen). En gister en vandaag de eerste colleges gehad.

Het is voor mij allemaal nog wel heel erg wennen, aangezien ik van het mbo kom. Alles werkt heel anders op het hbo. Er komt wel veel op me af, maar wel is het allemaal heel duidelijk en concreet omschreven wat je precies moet doen.

Alleen toch heb ik zo'n angst dat het te veel/moeilijk voor me zal zijn (ik weet niet of die angst reëel is, misschien wel helemaal niet), maar dat komt omdat ik nog nooit een hoger niveau heb gedaan zoals dit (altijd vmbo gedaan en daarna dus mbo), en ik ben bang dat dit wellicht te hoog gegrepen is. Mja, dat kan ik nu natuurlijk nog niet zeggen, daar is het nog veel te vroeg voor, alleen het spookt wel door mijn hoofd :P Daar naast is de studie die ik doe ook wel niet de makkelijkste, het schijnt dat veel mensen falen op scheikunde en dat meestal de helft van de insgeschreven mensen na een halfjaar al stoppen oid. Dat maakt het ook niet veel beter :')

Herkennen anderen (die in een soortgelijke situatie zitten) dit eigenlijk ook?

Ik herken dit ook ja, ook hiervoor vbmo en toen mbo gedaan. Ik ben ook bang dat ik het niet zal halen maar ben wel onwijs gemotiveerd. En na de laatste week hoor ik mijn medestudenten al zeggen dat het zoveel is en dat ze het niet meer snapten of hun aandacht er niet bij konden houden terwijl ik het allemaal wel bij kon houden en begrijp en het is zo duidelijk wat ik moet doen, tuurlijk eigen planning maar wauw zoveel duidelijker dan mbo. En nu leer ik echr iets al zal het wel pittig worden.
Maar ik denk dat als je er echt voor gaat het je echt lukt. Gewoon doen, niet twijfelen. ( is voor mij ook lastig hoor! )

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:50

Ja klopt, het mbo kon echt zoo vaag/demotiverend zijn en ik miste daar ook gewoon altijd diepgang. Ik voel me op dat gebied wel veel meer op mijn plaats (op het hbo), je leert idd écht iets en je gaat echt overal over nadenken. Iets wat ik altijd al wel deed met dingen maar wat op school nooit veel gedaan werd :P

Ik hoop dat het goed komt, ik doe wel gewoon wat ik denk dat goed is :P Denk dat je wel gelijk hebt!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 22:00

Ik kom ook van het MBO, ik heb hiervoor niveau 4 juridisch medewerker gedaan en doe nu HBO-V.
Ik vind het onwijs leuk en interessant, maar ook ik vind het best wel heel erg spannend. :')
Tot nu toe gaat het qua stof wel goed, goed begrijpbaar voor mij in ieder geval. Ik leer wel redelijk makkelijk en kan over het algemeen goed begrijpend lezen.

Wel moet ik vooral wennen aan de hoeveelheid stof.. Per dag moet ik van meerdere boeken meerdere hoofdstukken lezen. Dat kunnen zo een 50 pagina's per dag zijn.
Ik probeer mezelf voor te houden dat ik als de basis er in zit ik wat meer zoekend kan lezen. :')

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 22:04

Oh jee, 50 pagina's :') Ik ben bang dat dat bij mij ook nog zal komen, tot nu toe heb ik nog niet enorm veel 'huiswerk' opgekregen maar ik denk dat dat volgende week nog wel komt.

Wat ik wel heb gehoord van vrienden die bijv. ook voor het eerst hbo gingen doen, is dat ze het in het begin idd ook moeilijk mee hadden dat het zo veel is, maar dat je er op den duur wel aan went en dat het lezen steeds sneller/gemakkelijker gaat. Laten we daar dan maar op hopen :P

En het schijnt dat je sommige tentamens zelfs wel kunt halen met alleen een samenvatting, al is dat aan jezelf of je dat moet willen :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 22:15

Bijna alle tentamens zijn te halen met alleen samenvattingen, je kan immers never het hele boek leren - anders had je uni niveau gehad. Ik heb ook niet alle boeken en wacht gewoon of de leraar zegt of het echt moet of niet. Wij hebben ook veel projecten dus dat kan je niet uit een boek leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 22:32

Filteren en selectief leren is heel belangrijk, de stof die wordt aangeboden is te veel om bladzijde voor bladzijde te gaan analyseren.

Mijn eerste week was ok, heb me de hele week wel sierlijk verveeld |o motivatie is dus wel weer ver te zoeken