Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Asvinia schreef:48/60 en dan hoef je ook niet persé de rest van deze punten te halen in jaar 2 geloof ik
mavantos schreef:Asvinia schreef:48/60 en dan hoef je ook niet persé de rest van deze punten te halen in jaar 2 geloof ik
Hogeschool Rotterdam? Bij mijn studie is het zo dat als je het eerste jaar de 48 punten hebt gehaald je dan de jaren erna er net zo lang over mag doen als je wilt. Echter hoorde we dit jaar dat je in de tweede wel je P, een bepaald aantal studiepunten over jaar 2 en SLC moet hebben gehaald wil je stage mogen doen.
Ik herinner me ook niet meer precies wat mijn SLB'er zei, maar ik geloof dat je niet meer van de studie gehaald kan worden als je minimaal 48 punten haalt het eerste jaar
Nouja, de helft van de week was introductiekamp (dat was erg vermoeiend maar wel leuk, leuke klasgenootjes leren kennen). En gister en vandaag de eerste colleges gehad.
Daar naast is de studie die ik doe ook wel niet de makkelijkste, het schijnt dat veel mensen falen op scheikunde en dat meestal de helft van de insgeschreven mensen na een halfjaar al stoppen oid. Dat maakt het ook niet veel beter
IsaCalixa schreef:Ik heb ook mijn eerste week gehadNouja, de helft van de week was introductiekamp (dat was erg vermoeiend maar wel leuk, leuke klasgenootjes leren kennen). En gister en vandaag de eerste colleges gehad.
Het is voor mij allemaal nog wel heel erg wennen, aangezien ik van het mbo kom. Alles werkt heel anders op het hbo. Er komt wel veel op me af, maar wel is het allemaal heel duidelijk en concreet omschreven wat je precies moet doen.
Alleen toch heb ik zo'n angst dat het te veel/moeilijk voor me zal zijn (ik weet niet of die angst reëel is, misschien wel helemaal niet), maar dat komt omdat ik nog nooit een hoger niveau heb gedaan zoals dit (altijd vmbo gedaan en daarna dus mbo), en ik ben bang dat dit wellicht te hoog gegrepen is. Mja, dat kan ik nu natuurlijk nog niet zeggen, daar is het nog veel te vroeg voor, alleen het spookt wel door mijn hoofdDaar naast is de studie die ik doe ook wel niet de makkelijkste, het schijnt dat veel mensen falen op scheikunde en dat meestal de helft van de insgeschreven mensen na een halfjaar al stoppen oid. Dat maakt het ook niet veel beter
![]()
Herkennen anderen (die in een soortgelijke situatie zitten) dit eigenlijk ook?
Denk dat je wel gelijk hebt! 
Ik ben bang dat dat bij mij ook nog zal komen, tot nu toe heb ik nog niet enorm veel 'huiswerk' opgekregen maar ik denk dat dat volgende week nog wel komt.
motivatie is dus wel weer ver te zoeken