examenstress

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

iiSunshine

Re: examenstress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 11:39

wat fijn gaby dat school dit als oplossing heeft bedacht, zo kun jij je rust pakken.
aardrijkskunde ging best goed voor mijn gevoel! was om 11:00 al klaar. vooral de eerste 2/3 opdrachten waren best te doen. alleen de laatste opdracht over eindhoven vond ik erg lastig maar daar had ik ook het minste voor geleerd. nu ben ik even lekker thuis en rond 13:00 weer naar school voor biologie!

BlauweSteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:53

ik was in een kleine 2 uur weer klaar met Duits, en dat terwijl ik dacht dat ik super langzaam ging omdat ik over de eerste 10 opdrachten heel lang deed :')

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:01

Aardrijkskunde ging voor mn gevoel erg goed!

Heel blij mee!
Om half 2 nog biologie :(

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:04

Wat fijn Gaby! Heel veel succes en rust goed uit :D

Aardrijkskunde ging nog wel oké voor mijn gevoel. Ik heb me heel erg lopen stressen maar ik kon alles invullen op 1 vraag na. Nu maar wachten tot 2 uur en hopen dat ik het beste eruit heb gehaald :)

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:04

Ik heb straks nog wiskunde a... wel beetje stress voor maar moet inprincipe wel lukken. Nu nog even snel thuis ontspannen en wat eten :Y)
Vriendin die wisk b heeft had een vraagje en ik wist hem zowaar te beantwoorden (was meer gwn algebraïsch iets oplossen though niet hardcore wisk b) dus voel me wel gesterkt _O-

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 12:06

sunnybellami schreef:
Aardrijkskunde ging voor mn gevoel erg goed!

Heel blij mee!
Om half 2 nog biologie :(

hetzelfde hier! heb niet heel denderend goed geleerd, hoop dat het net als aardrijkskunde heel erg meevalt

daphiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:12

Ik val hier ook nog even binnen, vandaag wiskunde. 2 jaar geleden havo examen gedaan en zit nu op de vavo met 4 vakken op vwo niveau. Wiskunde heb ik echt niet genoeg gehad aan 1 jaar :n sta een 5.4 gemiddeld maar vermoed dat ik geen voldoende ga hapen.. herkansing ben ik bang

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:16

Aardrijkskunde viel me heel erg mee, heb er een heel goed gevoel over!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:22

Even een tip voor de economiërs: ik heb altijd les gehad van de bedenker en docent van de Economie Academy. Google dat even. Die YouTube-filmpjes zijn echt ideaal!

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 12:35

xPabloBokt schreef:
Aardrijkskunde viel me heel erg mee, heb er een heel goed gevoel over!

dat is fijn! succes met biologie zometeen

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:40

Baal ontzettend want ik heb niet mijn duits afgekregen. Toch maar wat gegokt bij de laatste 5 vragen. Meerkeuze dus ja.. niet geschoten is altijd mis. Ik móét die 5,8 ;(

Nu even herpakken en over drie kwartier wiskunde in..

Succes allemaal !!

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:24

Succes allemaal vandaag!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:06

Ik moest minstens een 4 halen en ik heb alles in het ergste geval uitgerekend, dus alleen de dingen waarvan ik 100% zeker wist dat ik het goed heb. Ik kom uit een op een 4,3 :o Dus ik heb het gehaald *\%/*

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:43

Ik kom zonder n-term uit op een 6 bij aardrijkskunde.

Meer mensen hier die ook zo snel met bio klaar waren en/of het een super vaag examen vonden? Ik vond het absoluut niet prettig om te maken, hele rare vragen voor mijn gevoel. Had van alle vakken het meeste vertrouwen in bio, maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik het heb gedaan..

BlauweSteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:18

hier liepen wel een aantal mensen die bio hadden het lokaal vroeg uit

zelf had ik wiskunde en buiten een paar vragen waar ik veel moeite mee had vond ik het gelukkig wel goed gaan

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:46

Zijn er meerdere hier die morgen engels hebben? Zoja heeft er iemand tips?

Ik bak er helemaal niks van ben een engels boek aan het lezen en heb al 3 oefenexamens gemaakt thuis maar van die uitslagen wordt ik niet echt vrolijk. Ik moet minimaal een 5 halen morgen.

Ik baal zo dat de brief eruit is. Die heeft mijn tentamens juist gered. Ik heb vooral moeite met de gaten tektsen en voorde rest is mijn woordenschat gewoon laag. Kwa concentratie gaat het allemaal prima. Helaas is engels gewoon chinees voor mij...

Hoor graag jullie tips. Zodat het mij net dat extra zetje geeft wat ik nodig heb.

elkedortmans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:50

Ik meld me ook! Vandaag aardrijkskunde gemaakt. Viel me 300% mee en had er een goed gevoel over. Ik kon het niet laten dus ik heb hem ook al meteen nagekeken. Ik kwam uit op een 6,1 met N-term 1,0. Wel een stuk lager als ik dus gehoopt/gedacht had.
Om half twee begonnen aan Biologie. Wat een wazig examen zeg! Ik heb inmiddels ook een klacht ingediend bij LAKS met de titel horrorexamen HAVO :')

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:06

sauffi schreef:

Ik bak er helemaal niks van ben een engels boek aan het lezen en heb al 3 oefenexamens gemaakt thuis maar van die uitslagen wordt ik niet echt vrolijk. Ik moet minimaal een 5 halen morgen.

Ik baal zo dat de brief eruit is. Die heeft mijn tentamens juist gered. Ik heb vooral moeite met de gaten tektsen en voorde rest is mijn woordenschat gewoon laag. Kwa concentratie gaat het allemaal prima. Helaas is engels gewoon chinees voor mij...

Hoor graag jullie tips. Zodat het mij net dat extra zetje geeft wat ik nodig heb.

Ja ik heb morgen Engels.! Vind het enorm moeilijk maar mag een 5.2 halen en haal nu steeds 5.4 of net wat lager dus moet net goedkomen haha. Ik heb geen tips voor je sorry.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:11

roosjenat schreef:

Probeer in het antwoordmodel te achterhalen hoe je moet antwoorden, wil bij mij nog wel eens helpen (Werkte goed voor nederlands) Probeer bij multiplechoice vragen bijvoorbeeld te begrijpen waarom de andere antwoorden niet geschikt waren. Dit kun je doen met behulp van internet of woordenboek. Dus niet alleen nakijken maar ook begrijpen waarom het antwoord is gegeven.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:13

Hoe ging biologie trouwens bij jullie?
Heel veel mensen waren vroeg klaar, en ikzelf heb het laatste halfuurtje gebruikt om mijn antwoorden na te kijken *\o/*

Ik had trouwens de indruk dat wiskunde bij VWO echt heel moeilijk was, toen het laatste kwartier werd aangegeven zat bijna iedereen er nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:15

Ik vond wiskunde A heel goed te doen! Had wel de volle tijd nodig, maar was helemaal klaar en heb bij 15 van de 20 opdrachten het gevoel dat ik ze gewoon goed heb! :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:24

sauffi schreef:

Wij hebben een blaadje meegekregen van de lerares waar een soort zoeker opstaat. Je weet wel, zo'n ding die je in het bos gebruikt om bijvoorbeeld paddenstoelen te zoeken. Dan is er zo'n vraag. Dan zeg je het antwoord ja of nee, en dat lijdt naar het volgende. Wij hebben dat met Engels gekregen, en ik denk dat mensen die moeite hebben met Engels, dat goed kunnen gebruiken. Wil je dat ik het doorstuur?

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:28

Fijn gaby!

Biologie was iedereen ook snel klaar inderdaad. Volgens mij was ik een van de laatste drie :').
Maar man, sommige vragen >;).

sauffi schreef:

Dit moet je alleen doen als je het echt niet weet (dan maakt het toch niet uit of je gokt):
Het langste antwoord is vaak goed.
Nooit is nooit goed (dus als er nooit in een antwoord staat)
Altijd is altijd fout (als er altijd in een antwoord staat)

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:28

ik vond wis a ook wel fijn gaan :) ik kijk niet uitgebreid na maar als ik zo door de antwoorden scroll ziet het er wel naar uit dat het zeker voldoende is :D

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:30

_mjwb schreef:
Super handig, dan ben je tenminste al een beetje voorbereidt of je slaagt of niet. Maar stel ik haal dit afgerond voor mijn vakken, slaag ik dan nog? (Dit is in het ergste geval gerekend):

NL - 7,5 (cijferbepalen zegt dat het tussen een 7,5-9 ligt)
Fa - 5,6 (als ik de normering van vorig jaar aanhou dan is het een 6,5, maar cijferbepalen zegt dat het tussen de 5,6-7,6 ligt)
Gs - 5,4 (als ik de normering van vorig jaar aanhou dan is het een 6,2, maar cijferbepalen zegt dat het tussen de 5,4-7,4 ligt)
Ak - 4,0 (ik vind aardrijkskunde heel erg moeilijk. Hoe hard en veel ik er ook voor leer, ik haal nooit een voldoende)
Eng - 6,0 (hier ga ik minstens een 7,5 voor halen want ik heb heel mijn opleiding in het Engels gedaan, maar in het ergste geval)
Kunst- 6,0 (ook ergste geval. Met dit vak heb ik de ene keer een voldoende en de andere keer een onvoldoende)
WisA - 5,0 (dit vak vind ik heel erg moeilijk)

Als ik alle cijfers gemiddeld doe dan kom ik uit op een: 5,6
Met mijn combinatiecijfer erbij dan kom ik uit op een 5,8

Dat mag toch gewoon zo? Ik snap er helemaal niks van, van wanneer je wel of niet geslaagd bent.

Merelll - Probeer anders vandaag tussendoor nog wat te slapen :)

Volgens mij ben je dit geval niet geslaagd want je moet per tekortpunt een compensatie hebben en je moet voor het CSE (echt puur de examens) ook een 5,5 gemiddeld halen.