VWO6 16/17

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:49

Merelll schreef:
manonnevot schreef:
Ik moet voor morgen kiezen of ik nanobiology of wiskunde/natuurkunde ga doen, dus ik heb nu vooral keuzestress.
Voor de examens sta ik heel goed, ben voornamelijk aan het oefenen voor Nederlands, omdat dat eigenlijk als enige in de weg staat om cum laude te slagen, verder heb ik er wel vertrouwen in.

Heb je een keuze kunnen maken? Lijkt me idd wel lastig als je voor een bepaalde datum echt moet kiezen...

Ik heb mijn plaats bij nanobiologie geaccepteerd, maar sta wel ook nog ingeschreven bij wiskunde/natuurkunde :') maar ik denk dat ik dus nanobiologie ga doen.

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 16:46

manonnevot schreef:
Ik heb mijn plaats bij nanobiologie geaccepteerd, maar sta wel ook nog ingeschreven bij wiskunde/natuurkunde :') maar ik denk dat ik dus nanobiologie ga doen.

Ooh dan heb je nog een beetje keuze vrijheid/tijd :')
Mij lijkt nanobiologie persoonlijk ook leuker maar ik kan dan ook niet zo veel van wiskunde/natuurkunde _O-

WithinYuuri

Re: VWO6 16/17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:10

Vandaag krijg je toch een oproep in studielink met het verzoek je collegegeld te betalen (tot eind augustus)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:14

Hoezee. Net het CE Nederlands 2015 tijdvak 1 gemaakt. Niet helemaal binnen de tijd, maar wel een 6,6! Eerste keer oefenen! *\o/*

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 09:38

Ik kom heerlijk 5 dagen voor het eerste examen achter dit topic :')

Ik zal mezelf wel kort voorstellen:
Ik ben Julia, 17 jaar oud en woon in Noord-Holland. Ik heb een E&M profiel met duits, aardrijkskunde en beeldend. Na dit jaar ga ik een tussenjaar nemen waarin ik 2 maanden naar Spanje ga om Spaans te leren, mijn rijbewijs wil halen en nog wil reizen :). Na mijn tussenjaar wil ik de studie Pedagogische Wetenschappen gaan doen :)

Ik sta er opzich wel goed voor, geen onvoldoendes en wel enkele zevens. Ik ben onwijs bang voor het examen economie en geschiedenis... Ondanks dat ik altijd over ben gegaan zonder onvoldoendes en met mooie lijsten ben ik echt heel bang dat ik ga zakken op de een of ander manier :(
Een klasgenoot was vorig jaar namelijk ook gezakt op 1 tiende terwijl zij er voor de examens onwijs goed voor stond..

Iedereen die al is toegelaten tot universiteiten, gefeliciteerd! :)

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:24

JuliaKamm schreef:
Ik kom heerlijk 5 dagen voor het eerste examen achter dit topic :')

Ik zal mezelf wel kort voorstellen:
Ik ben Julia, 17 jaar oud en woon in Noord-Holland. Ik heb een E&M profiel met duits, aardrijkskunde en beeldend. Na dit jaar ga ik een tussenjaar nemen waarin ik 2 maanden naar Spanje ga om Spaans te leren, mijn rijbewijs wil halen en nog wil reizen :). Na mijn tussenjaar wil ik de studie Pedagogische Wetenschappen gaan doen :)

Ik sta er opzich wel goed voor, geen onvoldoendes en wel enkele zevens. Ik ben onwijs bang voor het examen economie en geschiedenis... Ondanks dat ik altijd over ben gegaan zonder onvoldoendes en met mooie lijsten ben ik echt heel bang dat ik ga zakken op de een of ander manier :(
Een klasgenoot was vorig jaar namelijk ook gezakt op 1 tiende terwijl zij er voor de examens onwijs goed voor stond..

Iedereen die al is toegelaten tot universiteiten, gefeliciteerd! :)

Welkom!

Ik ben ook bang idd dat ik op de een of andere manier toch ga zakken.. ik sta dr nu echt goed voor maar toch kan t altijd nog misgaan :\

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 10:36

Ik knijp hem ook enorm voor geschiedenis! Sta dan wel een 6,1 op SE, maar dat is niet erg representatief voor mijn huidige kennis :+ Met een voldoende ben ik wat betreft geschiedenis heel blij!

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:55

KirstenHorse schreef:
Ik knijp hem ook enorm voor geschiedenis! Sta dan wel een 6,1 op SE, maar dat is niet erg representatief voor mijn huidige kennis :+ Met een voldoende ben ik wat betreft geschiedenis heel blij!

Ja dat heb ik ook! Ik sta een 6,2 maar heb vooral het gevoel dat ik dat heb gehaald door praktische opdrachten etc..

Vooral voor eco, als ik daarvoor hoger dan een 5,5 haal ga ik al een feestje vieren!

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:50

Dat heb ik dan weer met natuurkunde, ben daar echt zo bang voor... sta nu wel iets hoger dan een 6 gemiddeld maar ben echt blij als ik 5.5 haal maar ook enigszins tevreden met een 5...

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 08:17

Merelll schreef:
Dat heb ik dan weer met natuurkunde, ben daar echt zo bang voor... sta nu wel iets hoger dan een 6 gemiddeld maar ben echt blij als ik 5.5 haal maar ook enigszins tevreden met een 5...

Brrrr natuurkunde ;(
Ik ben vooral bang voor de quantum opgave die er hoogstwaarschijnlijk in zit

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 14:50

Emmamelody schreef:
Merelll schreef:

Brrrr natuurkunde ;(
Ik ben vooral bang voor de quantum opgave die er hoogstwaarschijnlijk in zit

Ja precies.. quantem en de gewone mechanica vind ik erg moeilijk, dus hopelijk vallen die opgaven een beetje mee :')

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:23

Gelukkig heb ik natuurkunde pas in augustus, anders zou ik nu echt flink aan het stressen zijn.

Hoe gaat het met jullie en het voorbereiden? Zelf moet ik alleen nog veel doen voor scheikunde...

Morgen begin ik al om 9 uur met schriftelijk Nederlands. Helaas wat miscommunicatie met school, dus de examinator komt morgen bij mij thuis zitten. Lekker mijn hondje aan mijn voeten en gelukkig een hele sympathieke man die morgen kijkt hoe ik mij voel en dan beslist of ik gebruik mag maken van de 30 minuten extra tijd. Ook direct afgesproken dat als ik wil slapen ik mag gaan slapen en de examentijd even stil wordt gezet etc.

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:04

Ik zie dit topic nu pas. Ik zal me even kort voorstelleb, ik doe dit jaar ng/nt eindexamen.
Ik zie meer op tegen scheikunde dan natuurkunde. Wat ik er vorig jaar allemaal over gehoord heb... houd mijn hart vast :?

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:28

adventures01 schreef:
Ik zie dit topic nu pas. Ik zal me even kort voorstelleb, ik doe dit jaar ng/nt eindexamen.
Ik zie meer op tegen scheikunde dan natuurkunde. Wat ik er vorig jaar allemaal over gehoord heb... houd mijn hart vast :?

Welkom!
Oh ik heb beide examens van sk van vorig jaar geoefend en dat ging best redelijk gwn voldoende qua cijfer maar wel iets minder dan andere die ik had geoefend...
Ik ben gwn echt niet zo goed in natuurkunde, nog even snel een bijlesje gepland en hopen dat dat wat helpt... ik haal wel minimaal 5-en voor de geoefende examens dus t is ook weer niet echt rampzalig. Maar ik wil gwn liever alles voldoende :')

@stonedromy
Wat fijn dat er zo met je meegedacht wordt en je ook gwn mag slapen tussendoor! Mag ik vragen wat je hebt waardoor je het zo op eek andere manier maakt? :o
Veel succes alvast dan morgen! Lekker proberen te ontspannen en fijn dat t gwn lekker thuis is met je hondje dan!

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:54

Welkom iedereen die er nog gezellig bij is gekomen, net op tijd! +:)+

Wat fijn dat er goed rekening met je wordt gehouden Romy!

Biscuitje @ [STW] Zwak staan in eindexamenjaar, welke opties?
In dit topic ^ is mijn huidige situatie te lezen.
Mijn school heeft net een mailtje gestuurd dat de locatie waar de CE's worden afgenomen is gewijzigd. :roll: Het zou bij een binnen tennis/gymzaal zijn (geen onderdeel van de school), maar er zijn blijkbaar verbouwingen, dus nu moet het toch gewoon op school. Erg vervelend, want naast de zeemeeuwen die boven je hoofd lopen te krijsen, houden de leerlingen van de lagere klassen vaak weinig rekening met de afname van toetsen. Maarja, we doen het er maar mee...

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:13

Biscuitje schreef:
Welkom iedereen die er nog gezellig bij is gekomen, net op tijd! +:)+

Wat fijn dat er goed rekening met je wordt gehouden Romy!

Biscuitje @ [STW] Zwak staan in eindexamenjaar, welke opties?
In dit topic ^ is mijn huidige situatie te lezen.
Mijn school heeft net een mailtje gestuurd dat de locatie waar de CE's worden afgenomen is gewijzigd. :roll: Het zou bij een binnen tennis/gymzaal zijn (geen onderdeel van de school), maar er zijn blijkbaar verbouwingen, dus nu moet het toch gewoon op school. Erg vervelend, want naast de zeemeeuwen die boven je hoofd lopen te krijsen, houden de leerlingen van de lagere klassen vaak weinig rekening met de afname van toetsen. Maarja, we doen het er maar mee...

Wij hebben gewoon alle toetsen op school (in de gymzalen en de aula), maar dat hebben we ook altijd al gehad. Heb nooit last gehad van de andere mensen.

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:55

Normaal werd het altijd op de zolder gehouden of in de aula in het andere gebouw 1 straat verderop. Maar de aula wordt verbouwd en er zijn teveel leerlingen dit schooljaar voor de zolder.
En dus zouden we naar een gym/tenniszaal gaan... Maarja, stelletje ongeregeld...

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:23

Vanaf woensdag heb ik mijn examens gewoon in een kantoortje van school. Andere leerlingen in de gymzaal waar geen bel etc is. Ik mag als het goed is muziek opzetten en ik zit in een iets rustigere gang. Scheelt al een hoop denk ik.

Meestal denk je van te voren dat je er veel door gestoord gaat worden, maar als je daar zit in die zaal met je eindexamen voor je dan valt dat reuze mee!

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:47

Mijn geheime wapen is: oordopjes <3

Bij mn havo examen ook gedaan en ga t nu weer doen, ik vind in zo'b grote stille ruimte t omslaan van de blaadjes al irritant ( := ) en kan me met oordopjes gwn optimaal concentreren
Wij hebben onze examens ook id gymzaal van school, nu is deze apart van t andere gebouw dus zullen we sws gene last hebben van andere leerlingen. Voorheen was ie aant gebouw verbonden met nog een gang, dan de kleedkamers en daar achter de gymzalen dus eigenlijk ook geen overlast :D

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 11:33

Wij hebben ook in de gymzalen, gelukkig kan dat weer nadat ze 2 jaar geleden zijn afgefikt :')

Ik ga ook oordopjes meenemen, dr hoeft er maar 1 verkouden te zijn van de 150 :D

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 11:53

Examen 1 achter de rug. Ik hoop op een 7. Mijn hond heeft zich echt perfect gedragen. Is lekker naast mij komen liggen en heeft keurig netjes mijn pen opgeraapt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:42

Ik had op m'n havo examen iemand die voor me zat die om de 20 seconde even kuchte. :+ Als je daar eenmaal op gaat letten... afschuwelijk. :')

En iemand die het tijdens het CE Nederlands een goed idee vond om in de muur van de zaal waar wij zaten te gaan boren! :j hij was even vergeten dat er examens waren...

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:03

StonedRomy schreef:
Examen 1 achter de rug. Ik hoop op een 7. Mijn hond heeft zich echt perfect gedragen. Is lekker naast mij komen liggen en heeft keurig netjes mijn pen opgeraapt :+

Wat fijn! Mijn hond zou dat echt niet kunnen, is echt een terrorist met visite :') maar ging die voor je gevoel goed?

Ja ik had al een x met een se dat iemand aan zn hoofd ging krabben voor me, ik kon me echt niet meer concentreren dus oordopjes zijn mn lifesaver bij examens haha
Vandaag bijna 6 uur geleerd en geoefend voor vooral natuurkunde, echt dood nu dus maar vroeg naar bed :=

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:49

6 uur geleerd? Mag ik wat van jouw motivatie lenen terwijl jij slaapt?

Mijn hond is gelukkig best goed met visite die zich niet op haar richt. Doe je dat wel gaat ze meteen spiegelen. Dus kom je binnen en heb je stress dan gaat zij zenuwachtig rondjes lopen. Maar scheelt dat ze best goed luisterd voor een akita en ze een aantal commando's kent die hulphonden ook kennen ( licht aan, haal sokken, verwarming aan etc ) dus meestal roep ik zo'n dingen tegen haar en na 2 commando's komt ze naast mij liggen wachten tot ze weer iets mag doen.

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:57

StonedRomy schreef:
6 uur geleerd? Mag ik wat van jouw motivatie lenen terwijl jij slaapt?

Mijn hond is gelukkig best goed met visite die zich niet op haar richt. Doe je dat wel gaat ze meteen spiegelen. Dus kom je binnen en heb je stress dan gaat zij zenuwachtig rondjes lopen. Maar scheelt dat ze best goed luisterd voor een akita en ze een aantal commando's kent die hulphonden ook kennen ( licht aan, haal sokken, verwarming aan etc ) dus meestal roep ik zo'n dingen tegen haar en na 2 commando's komt ze naast mij liggen wachten tot ze weer iets mag doen.

Hahaha jaa hoor is goed! *overhandigt motivatie in een potje*

Oh dat is wel heel fijn! Toch fijn dat dat dan zo kan lekker in een ontspannen omgeving met je hondje als steun!

Zo lief, ik kreeg een kaartje met succes en een veertje (denk voor geluk?) in de bus van mn mentor :o <3