Afstuderen in 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Re: Afstuderen in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 13:13

Iemand een idee hoe je minder hoofdpijn van een beeldscherm krijgt.

Ben nu 2 uur bezig en heb al weer zo een hoofdpijn... kon zo een afstudeerscriptie maar zonder computer. Iets waarbij je alleen bezig bent ofzo... stil zitten is echt niks voor mij.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 13:18

Ja, even er niet achter zitten is de enigste remedie helaas :+ Op gegeven moment wil je hoofd even niet meer.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 14:52

Ja regelmatig even een pauze nemen, even naar buiten eventueel voor wat zuurstof.

Ik heb woensdag mijn enquête voor mijn onderzoek online gezet en vanochtend nog heel wat respondenten persoonlijk een mail gestuurd. Vond het zo eng hè :') gewoon het idee dat ik nog fouten zou kunnen ontdekken (kan hem niet wijzigen), afvragen of de respondenten de vragenlijst wel goed vinden, niet te lang,etc.

Nu in spanning afwachten hoeveel respons ik krijg :') is best een lange/uitgebreide enquête, hoewel het aantal vragen wel afhangt van wat de respondenten allemaal inzetten aan interventies enzo. Als ze op 1 onderdeel richten krijgen ze minder vragen dan als ze een uitgebreide doelgroep hebben O:)
Heb nu al 3 waardevolle invullingen van de enquête. Als ik er 10/15 heb ofzo ben ik al heel blij :P maar moet ff geduld hebben. Veel mensen die ik ken vragen of ze hem ook in kunnen vullen, maar heb echt een specifieke doelgroep.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:34

Wat is je doelgroep 1234, misschien kunnen wij je helpen? Of kennen wij mensen in onze omgeving? :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:42

Amburtjoz schreef:
Wat is je doelgroep 1234, misschien kunnen wij je helpen? Of kennen wij mensen in onze omgeving? :)

Gok van niet. Professionals die paarden inzetten voor interventies voor regulatie van emoties bij kinderen/jongeren, of voor angststoornis. (Zoals coaching of begeleiding)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 14:04

Coderen jullie je interviews?

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 14:42

1234: Hulpverleningspraktijk De Vrije Teugel proberen? Daar werken niet veel mensen, maar je kan het proberen!
Laura: heb ik wel gedaan met scriptie!

Ik heb mijn scriptie afgerond en nu halverwege de minor, wat een verschil. Heb nu 4EC's binnen en wacht op de resultaten van de 11 andere EC's. Voelt wel heel fijn om het wat rustiger te hebben dan met mijn scriptie.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:00

Snap ik. Leren voor een minor is toch wat overzichtelijker.

Ik heb vandaag mijn onderzoeksvoorstel besproken met de opdrachtgever. Moet nog een aantal dingen aanpassen maar heb er wel vertrouwen in. Voor het bepreken een hele wereld reis gemaakt. Normaal is de opleiding maar 10 min met de trein. Nu moest ik naar VU medische centrum komen. Omdat ze vrouw net bevallen was en hij anders niet kon afspreken. Heel blij dat ik toch kon komen.

Vrijdag de deadline. Heb alleen nog geen afstudeerbegleider. De opleiding reageerd een beetje traag...

Donderdag nog een proeftentamen voor de mijn laaste vak.

Einde begint nu echt in zicht te komen. Ookal is dat pas in december

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:11

Hoi! Ik kom ook graag mee kletsen in dit topic :)

Ik studeer Sociaal Juridische Dienstverlening en ben ook bezig met m'n scriptie. Voer het onderzoek uit in opdracht van een bewindvoerderskantoor. Ze zeggen altijd: de laatste lootjes wegen het zwaarst, en ik ervaar het ook echt op deze manier.. >;)

Eerst lange tijd moeten wachten op de herbeoordeling van mijn PvA. Toen diehard aan de slag gegaan. 2 (en een half) onderzoeksvragen wil ik beantwoorden obv interviews. Voor de ene onderzoeksvraag heb ik morgen mijn laatste interview, voor de andere onderzoeksvraag (en een half) heb ik nog maar 1 iemand van de 4 kunnen vinden die mee wil werken aan een interview.. 14 mensen benaderd en meer mensen zijn er niet binnen dat bedrijf die antwoord kunnen geven op mijn vragen. Gebeld, 2 x achteraan gemaild.. De ene heeft geen tijd, de andere reageert gewoon helemaal niet. Zooooo frustrerend! En dat terwijl ik van februari t/m juni 24/7 de tijd heb/had om bezig te gaan. Alle tentamens altijd netjes in meestal 1 keer gehaald, dus extra frustrerend om zo afhankelijk te zijn van anderen nu ik super graag in juli mijn diploma wil halen.

Vandaag over precies 5 weken moet ik de scriptie definitief inleveren. En dan terwijl ik dus eigenlijk nog maar half op weg ben. En het liefst over 2 weken mijn concept inlever. Waarschijnlijk kan ik het wel verantwoorden, maar ik vind het erg rot dat mijn onderzoek uiteindelijk eigenlijk nergens op slaat..

Het lijkt me leuk om in dit topic frustraties en topmomentjes te delen en elkaar te motiveren waar het kan :j In de hoop dat iedereen zijn/haar diploma haalt op het geplande moment :D

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:11

CarolienR: Mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan? Heb je bijvoorbeeld markeringen gebruikt in de bijlagen? Of heb je een voorbeeldje voor mij?

Kosseh: Jammer dat jouw opleiding niet snel reageert. Hier is de regel dat je niet mag starten voor je een begeleider hebt. Is dat bij jullie ook zo?

Kimmess: Dat klinkt als een zeer interessant onderzoek! Ik wil mijn eigen concept op 1 juni aanleveren, maar heb mijn enquête ook nog niet kunnen plaatsen. De rest is al wel binnen, dus daar ga ik maar mee aan de slag. Kun je niet alvast met de algemene stukken/stukken die je wel binnen hebt aan de slag gaan?
Wel vervelend inderdaad, dat afhankelijk zijn van anderen. Ik begrijp je maar al te goed!
Probeer het positief te zien!

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:36

Ik moet mijn onderzoek 2 juni al definitief inleveren, ben druk met coderen, maar wat een werk..
En nou heb ik mijn paard dit weekend plotseling in moeten laten slapen, dus ben er met m'n gedachten ook echt niet bij.. En op stage vragen ze ook ontzettend veel, ze willen allemaal dat ik 'extra' leerdoelen ga doen omdat het zo goed gaat maar loop echt op m'n tenen..

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:56

Annenas schreef:
Ik moet mijn onderzoek 2 juni al definitief inleveren, ben druk met coderen, maar wat een werk..
En nou heb ik mijn paard dit weekend plotseling in moeten laten slapen, dus ben er met m'n gedachten ook echt niet bij.. En op stage vragen ze ook ontzettend veel, ze willen allemaal dat ik 'extra' leerdoelen ga doen omdat het zo goed gaat maar loop echt op m'n tenen..

Gewoon nee zeggen! Als je niet kan dan kan je niet meer.
Je wil straks niet overspannen afstuderen.

Coderen is inderdaad veel werk. Ik heb alles uitgeprint en gewoon met verschillende highlights gaan strepen. Zo weer ingescand, geen commentaar op gehad. Voor mij kosten het zo minder moeite dan op de computer.

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:55

Laura_x_: Ja, ik kan gelukkig verder met de interviews die ik al heb gedaan en met een deel literatuuronderzoek. Wanneer moet jij het definitief inleveren om dit schooljaar af te kunnen studeren?

Annenas: Sterkte! Ik snap idd dat je nu met je gedachten totaal ergens anders zit.. Misschien kun je aangeven dat je het niet ziet zitten extra leerdoelen op te nemen?

Coderen, hoe doen jullie dat? Overal lees ik andere dingen, en als ik dan onderzoeken van afgelopen schooljaar zie raak ik helemaal in de stress. Gelukkig a.s. donderdag afspraak met begeleider van school!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:06

Ik heb de vraag voorgelegd aan mijn docentbeleider. In onze afstudeerhandleiding kan ik niets vinden over coderen, dus ben benieuwd ;)

Ik wil het geheel klaar hebben voor 4 juli, maar ik denk dat dat wel gaat lukken. Dat is mijn eigen deadline, want bij wijze van zou ik het ook nog in augustus kunnen afronden. Wel jammer dat ik al anderhalve week ziek ben en daardoor minder kan doen ;(

Annenas: Sterkte toegewenst! Ik zou het gewoon aangeven als ik jou was, want je moet je niet 'kapot laten gaan' door een afstudeerproject.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:01

Ik meld mij ook weer even! De afstudeerdatum komt nu zo snel dichterbij dat ik er spontaan van dicht klap. Ik heb morgen mijn laatste dag data-verzameling en moet volgende week al mijn resultaten inleveren. Heb dus een krappe week om alle data te analyseren en raak daarvan wel lichtelijk in paniek :')
Dan nog twee weken voor de discussie en afschrijven van de scriptie, op 1 juni eerste conceptversie inleveren.

En dan nog 1 dossier inleveren en dan is het echt klaar! Kan het nog maar nauwelijks geloven.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:04

Gek idee he, dat je straks helemaal klaar bent!

Ik kom om 14:15 op 3FM met een vraag voor m'n afstuderen :+ Ik dacht ik roep eens even de hulp in van een grotere partij :P

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:00

@Laura_x_: Ik heb de vraag mbt coderen ook voorgelegd aan mijn begeleider van school. Ziet er weer heel anders uit dan de voorbeelden van vorig jaar die ik heb gezien :+ Je hebt nog wel even de tijd voor je het moet inleveren, dat geeft vast wat rust nu je ziek bent/was.

@Unseen: Spannend hè! Het lijkt ongelovelijk om na 4 jaar straks gewoon klaar te zijn :=

@Courses: Is je vraag op 3FM beantwoord? :P

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 07:30

Ja eigenlijk wel! :) Heb de testers gevonden die ik nodig had, dus dat is enorm fijn :) Nu is het echt zorgen dat zaken afgerond worden en netjes opmaken, spelling checken enzovoort.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 07:56

Heeft iemand tips om een goede scope te schrijven? Denk dat die van mij nog veel te grof/breed is maar weet niet zo goed hoe ik exact moet bepalen wat ik wel en niet ga doen.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:24

Hoi! Sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar als het goed is studeer ik dit jaar ook af :D bachelor bedrijfskunde aan de Radboud Universiteit. Jullie zouden me daarmee echt enorm helpen met het invullen van mijn enquête. Deze enquête is bedoeld voor studenten (MBO/HBO/WO) en duurt max 3 minuutjes. Heel kort dus! Als ik voor een van jullie wat moet invullen hoor ik dat graag. En als jullie de link in bijvoorbeeld groepsapps kunnen zetten met meerdere studenten, dat zal al helemaal geweldig zijn :') als jullie vragen hebben hoor ik t graag!

http://fmru.az1.qualtrics.com/jfe/form/ ... LkIhzk58mF

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:30

Ik heb 'm voor je ingevuld! Mooi duidelijke en overzichtelijke enquette! Wel vond ik hem wat negatief ingesteld :D Ik heb deze situatie van de lekke band een aantal keer gehad, gewoon terug gaan naar de fietsenmaker en ze fixen 'm weer voor niets :) Geen klagen nodig en ik heb achteraf juist een positieve review achter gelaten dat de betreffende fietsenmaker zo fijn met de situatie om ging

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:54

Ik heb hem ook voor je ingevuld!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:40

Toppie dankjewel! Ook bedankt voor de feedback! Ik snap inderdaad wat je bedoelt met negatief, heb ik zelf nog niet zo bij stil gestaan, maar zal ik zeker de volgende keer aan denken. :)

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:42

Ook ik heb de enquête voor je ingevuld!

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:47

Ik heb 'm ook ingevuld :j