welshfan97 schreef:oke na 2,5jaar kom ik erachter dat ik niet zwart werk. Schijnbaar kunnen we een loonstrookje krijgen maar dat moeten we dan aan de baas vragen (dit wist werkelijk niemand uit de bediening). Onze bazin werd dus gisteren een beetje boos op mij omdat ik dus dacht dat we zwart werkten, maarja als zij me gedurende die 2,5jaar niks uitlegt (werk in een chinees wok restaurant en communicatie is heel moeilijk en gaat vaak mis). Omdat mijn baas me al meteen niet begreep toen ik vroeg naar het loonstrookje heb ik onze manager maar gevraagd of hij er misschien voor kan zorgen...
Nu vraag ik me stiekem toch wel af, als ik dan wit werk heb ik dan ook recht op vakantiegeld? Hoe gaat dit bij jullie? en zou je zoiets ook met terugwerkende kracht van de afgelopen jaren nog kunnen vragen, het is namelijk zo dat ik daar heel wat heb gewerkt en op het moment student ben en op kamers woon, dus ik zou het best wel kunnen gebruiken.
Vakantiegeld kan ook al bij je salaris zitten. Staat in je contract of je loonstrookje. Maar je hebt dus ook nog geen jaaropgaven gehad? Daarmee kan je (soms) geld terug krijgen van de belasting.