afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maris_

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:11

Oh maar Natasha, je bent er bijna YOU CAN DO IT! :D
Ik wou dat ik 22 januari klaar was :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:15

Maris_ schreef:
Oh maar Natasha, je bent er bijna YOU CAN DO IT! :D
Ik wou dat ik 22 januari klaar was :P

Had eigenlijk eerder klaar moeten zijn hahah maar soms mis ik de drive net zoals nu, moet veel doen voor aankomde vrijdag!

Ach juni is ook erg dichtbij!! :D

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:30

Ik had vandaag mn eerste stage dag. Weet nu al dat het een uitputtingsslag wordt met nog vakken ernaast, dus ik ga echt hopen dat ik het allemaal red :')

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:33

Anoniem schreef:
Had eigenlijk eerder klaar moeten zijn hahah maar soms mis ik de drive net zoals nu, moet veel doen voor aankomde vrijdag!

True, maar klinkt nog steeds zo ver weg :')
Hoe lang ben je vertraagd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:34

Maris_ schreef:
[naam] schreef:

True, maar klinkt nog steeds zo ver weg :')
Hoe lang ben je vertraagd?

Half jaar, maar heb ook een jaar tussendoor een andere studie gedaan en hier propedeuse behaald :+ Dus doe deze studie nu officieel 4,5 jaar, maar studeer dus als 5,5 ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:34

Steef schreef:
Ik had vandaag mn eerste stage dag. Weet nu al dat het een uitputtingsslag wordt met nog vakken ernaast, dus ik ga echt hopen dat ik het allemaal red :')

Moet je veel vakken ernaast doen? ook lessen volgen of alleen tentamens?

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:36

Haha Natasha hou maar op want ik heb ook al een studie achter de rug van 4 jaar (ook afgestudeerd toen) dus ik ben nu officieel dan 7.5 jaar aan het studeren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:40

Maris_ schreef:
Haha Natasha hou maar op want ik heb ook al een studie achter de rug van 4 jaar (ook afgestudeerd toen) dus ik ben nu officieel dan 7.5 jaar aan het studeren :')

oke, dat is ietsje langer :Y) Het ligt wel aan de studie. Ben tegelijk bezig met basiscursus van de fotovakschool, maar moeite en opdrachten maken daarvoor, nee hoor. Dat doe ik maar al te graag!! :o *\o/*

Alleen deze opdrachten voor de pabo.. mmm .. zit allemaal in mijn hoofd, nu nog op papier :Y)

vanwaar de keus om nog een studie te doen? Welke deed je hiervoor?

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:49

Haha ja dat is andere koek :P Ik ben dus bezig met mn scriptie en al dat wetenschappelijk geode met literatuur heb ik echt een hekel aan dus dit vind ik het *** van de opleiding :P

Ik heb hiervoor SPH gedaan, ook HBO.. en wilde daarna orthopedagogiek gaan doen alleen in 3 (,5) leerjaar kwam ik er tijdens mn stage achter dat dat teveel computer werk is (even cru gezegt) en dat was niet wat ik wilde en dus viel mn hele basis weg waar ik het voor deed. Het is wel leuk werk hoor maar zag mezelf dat niet mijn hele leven doen. Vond het na zo'n lange tijd dan ook wel weer zoned om mijn opleiding niet af te maken.
Dus toen ben ik gaan nadenken wat ik dan wel wilde en uiteindelijk dus fysiotherapie en nog geen moment spijt van gehad. Maar betekende dus wel dat ik weer 4 jaar moest gaan zitten :P haha!

Maar leuk zeg dat je die basiscursus doet, is dat wat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:55

Maris_ schreef:
Haha ja dat is andere koek :P Ik ben dus bezig met mn scriptie en al dat wetenschappelijk geode met literatuur heb ik echt een hekel aan dus dit vind ik het *** van de opleiding :P

Ik heb hiervoor SPH gedaan, ook HBO.. en wilde daarna orthopedagogiek gaan doen alleen in 3 (,5) leerjaar kwam ik er tijdens mn stage achter dat dat teveel computer werk is (even cru gezegt) en dat was niet wat ik wilde en dus viel mn hele basis weg waar ik het voor deed. Het is wel leuk werk hoor maar zag mezelf dat niet mijn hele leven doen. Vond het na zo'n lange tijd dan ook wel weer zoned om mijn opleiding niet af te maken.
Dus toen ben ik gaan nadenken wat ik dan wel wilde en uiteindelijk dus fysiotherapie en nog geen moment spijt van gehad. Maar betekende dus wel dat ik weer 4 jaar moest gaan zitten :P haha!

Dat is dan zeker balen zeg! Opzich valt 4 jaar mee op een heel mensenleven en je doet nu iets wat je erg leuk vind. Tja en literatuur... Ik moet dat ook doen, ik vind het vreselijk. Ik heb trouwens MWD in dat jaartje gedaan. Vond het erg 'simpel', misschien ook omdat ik een deel ook op de pabo krijg/kreeg. Je hebt ook het geluk dat je geen instellingsgeld hoeft te betalen, wat tegenwoordig wel moet..

Ja het is zeker wat! Vind het geweldig fotograferen en hoop dit jaar echt te kunnen doorpakken :) Wil waarschijnlijk ook de vakopleiding doen. :) Eerst pabo afronden hihi

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:59

Lijkt me ook erg gaaf! Ik wilde dat ook altijd doen. Heb zelf wel een (oudere) spiegelreflex camera die ik veel gebruik. :D

Ja het scheelt idd wel een hoop dat ik iets doe wat ik leuk vind. Alleen dit onderdeel... BLEH. Maar daar heb jij dus ook last van haha :')
Heb je al uitzicht op een baan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:00

Maris_ schreef:
Lijkt me ook erg gaaf! Ik wilde dat ook altijd doen. Heb zelf wel een (oudere) spiegelreflex camera die ik veel gebruik. :D

Ja het scheelt idd wel een hoop dat ik iets doe wat ik leuk vind. Alleen dit onderdeel... BLEH. Maar daar heb jij dus ook last van haha :')
Heb je al uitzicht op een baan?

Leuk! Welke camera heb je?

Uitzicht op een baan, nog niet echt... Onderwijs ligt op zijn gat. Dus moet goed zoeken! Heb wel wat sollicitaties eruit gedaan, dus nu even afwachten. Ja, mijn documenten staan open.. maar mijn hoofd zit vol :+ haha
Jij wel al een baan in de toekomst?

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:33

Ik heb vandaag de eerste versie van mijn these ingeleverd! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:34

Unseen schreef:

Duimen voor een voldoende! *\o/*

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:46

Anoniem schreef:
Steef schreef:

Ik doe nu 32 uur p/w stage, met nog 3 uur reizen per dag. Daarnaast volg ik nog formeel strafrecht en heb ik dus de hele vrijdag ook van 9-5 les en tentamen na mn laatste stagedag :'). Voor mn stage moet ik daar naast nog opdrachten en presenteren. En nog opdrachten voor mn bachelor werkstuk :') Ik wil niet meer _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:48

Steef schreef:
[naam] schreef:
[quote="Steef"
[/quote

Ik doe nu 32 uur p/w stage, met nog 3 uur reizen per dag. Daarnaast volg ik nog formeel strafrecht en heb ik dus de hele vrijdag ook van 9-5 les en tentamen na mn laatste stagedag :'). Voor mn stage moet ik daar naast nog opdrachten en presenteren. En nog opdrachten voor mn bachelor werkstuk :') Ik wil niet meer _O-

Wow, dan heb je het inderdaad onwijs druk -O- je kan (wilt) niks opschuiven? Begrijp zeer zeker dat je niet meer wilt }:0

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:12

Ik ga ook in juni afstuderen.
Ik doe de master gezondheidswetenschappen na bijna 10 jaar als fysiotherapeut te hebben gewerkt. Nog 1 blok gezondheidsrecht. 1 februari start mn wetenschappelijke onderzoek stage, wel flink wat stress nu in de kerstvakantie bleek dat mn originele onderzoek niet haalbaar bleek door ontbreken van data. Inmiddels weer een nieuw voorstel ingeleverd en maar hopen dat het op tijd wordt goedgekeurd en ik dus gewoon op 1 februari kan starten...

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:18

Anoniem schreef:
Unseen schreef:

Duimen voor een voldoende! *\o/*

Die krijg ik nu nog niet :P Wij hebben twee feedback momenten voordat de officiële versie voor het cijfer ingeleverd moet worden. Ik ben bang dat de analyse nog het een en ander aan te merken heeft en dat die in het slechtste geval opnieuw moet. Dan moet ik namelijk ook een deel van de discussie herschrijven. Duimen dus voor een correcte analyse :D

Steef schreef:

OMG, ik krijg al stress als ik dit alleen maar lees. Dapper! Ik hoop echt dat het haalbaar is voor je. *\o/*

evelien11 schreef:
Ik doe de master gezondheidswetenschappen na bijna 10 jaar als fysiotherapeut te hebben gewerkt. Nog 1 blok gezondheidsrecht. 1 februari start mn wetenschappelijke onderzoek stage, wel flink wat stress nu in de kerstvakantie bleek dat mn originele onderzoek niet haalbaar bleek door ontbreken van data. Inmiddels weer een nieuw voorstel ingeleverd en maar hopen dat het op tijd wordt goedgekeurd en ik dus gewoon op 1 februari kan starten...

Mega balen dat je onderzoek niet haalbaar is. -O- Ook voor jou dus fingers crossed!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:46

Steef schreef:
Anoniem schreef:

Wuuuw dat je dat redt joh :wow: Succes +:)+

Maris_ schreef:

Hoop dat jij sneller succes hebt met een baan vinden dan een vriend van mij, die heeft na bijna een jaar iets gevonden als indicatiesteller bij CIZ en daarna nog iets als fysio parttime... Nu combineert ie 2 parttime fysiobanen :)

Ben blij dat het bij ons niet zo schraal is qua banen. Werd vandaag wederom door een wervingsbureau aangesproken op linkedin. Ze willen allemaal zo graag weten wanneer ik klaar met ben studeren en wat mijn ambities zijn :list: B-)

evelien11 schreef:

Ik duim met je mee dat je gewoon februari kan starten! +:)+

Dat afstuderen komt nu trouwens wel heel dichtbij... Net een cijfer teruggehad van een onderzoek wat we vorige periode hebben uitgevoerd. Nu alleen nog de overalltoets volgende week dinsdag, dan donderdag beginnen met afstuderen (leek me wel zo handig om mezelf een dagje rust te gunnen na de overalltoets :')). Tijdens 3e periode nog 1 regulier tentamen en dan zitten de toetsen er (hopelijk) definitief op voor mijn bachelor. Vind het toch wel een beetje eng dat het nu zo hard gaat |o

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:58

Woehoe Unseen! Lekker!!
Steef, ik hoop voor je dat t gaat lukken allemaal, heel veel succes!
Oww Evelien, dat is stressen inderdaad. Vervelend zeg!
Goed bezig Dide, maar ik snap je gevoel, daar had ik ook last van bij m'n vorige studie. Nu kan het me niet snel genoeg gaan :=

Kreeg vandaag een mailtje van mn scriptiebegeleider, schoot meteen in de stress. Hele vakantie alleen maar geleerd voor de tentamens over 1,5 week, maar niks aan de scriptievoorbereiding gedaan := Eens zien wanneer ik daar tijd voor kan maken dus..

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:27

Lekker unseen! Ik moet volgende week de eerste versie inleveren..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:39

Ik moet deze week m'n plan van aanpak inleveren en heb nog niks en ben ook nog eens ziek op bed met een voedselvergiftiging :( en volgende week de OAT :( paniek paniek. Naja morgen maar eens gaan brainstormen als ik me beter voel..

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:56

ik moet nog een volledige scriptie schrijven voor einde deze week belghh

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:33

Dat is kort dag mariekeoo. Succes!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:55

*stressmomentje*

Wie oh wie kan mij helpen met SPSS?
Ik heb gebruik gemaakt van de crosstabs (chi-square) methode, maar mijn docente vraagt nu om p-waardes (significantiewaardes), maar die zie ik nergens staan? Hoe kan ik deze uitrekenen?

Als ik dit erin heb kan ik weer ademhalen, dan heb ik het af...
En mag ik het voor de derde keer inleveren... Driemaal is scheepsrecht toch? :=