Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:50

Deetjeeuh schreef:
Oh god Ghostattack, als ik dat maar niet krijg. _O- Herken wel wat woorden, maar hoe je dat dan weer moet vertalen... :')

Ach wees gerust, dit is een 6 VWO tekst :+ Alsnog was er niemand die het begreep inclusief docent, maar oke _O-

Anoniem

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:54

Naomi, ooooh zo jaloers op al die mensen die met de scooter voorbij reden! Alhoewel mensen met de auto/bus wel uur tot 2 uur vertraging hadden. :') Treinen stonden ook stil....

Ghostattack, gelukkig niet zeg! Wij hadden vandaag wat testvragen, ging nog best wel goed! :D Dus nu leren voor filosofie, dan Grieks en ondertussen nog fysio.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:58

Ik croste ook lekker naar huis met m'n scooter, maar er lag een boom op het fietspad waardoor ik even opgehouden werd. :+

Ik heb al twee van de vier opdrachten klaar. Ik ga nu vast even beginnen aan de leukste opdracht, daarna de pony's even doen en het vanavond verder afmaken.

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:49

Jullie praten veel zeg. :D

Ik heb een 4,3 voor economie. Echt niet verwacht en ik sta er nu behoorlijk slecht voor. Dus ik ga weer een poging doen om alles netjes bij te houden etc.
Ik heb iig al de desk planner van de Hema gehaald, hahaha.

Balen Deetjeeuh, wel fijn dat je mininaal een vijf hebt!

Ik wil ook een scooter. :+

Succes allemaal met alle opdrachten! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:57

Balen Amber! Ik vind ook dat iedereen erg snel ga, ik doe ook mijn best om even alles globaal door te lezen. Heb niet het idee dat het hier écht de noodzaak is om op iedereen één voor één te antwoorden. Weet niet hoe dat bij de rest is?
Hopelijk haal je het snel weer op, vast wel!

Super leuk! Welke heb je? Zag bij mensen andere voorbij komen..
Vind ik indd ook wel fijn haha.

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:03

Nee, ben het met je eens, omdat sommige ook gewoon hun planning delen.

Ja, dat hoop ik ook haha.

Ik heb een wat bredere, wit met 'zilveren' en roze driehoekjes op.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:05

Reageren op iedereen is echt niet nodig vind ik. := Ben je binnen een uur nog niet klaar..

En die wit met zilveren/roze driehoekjes heb ik ook! Ik vond die andere van die vieze gele blaadjes hebben. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:06

Mooi dat jullie het met me eens zijn! Belangrijke dingen probeer ik er wel uit te pikken, maar anders kom je nooit toe aan je studie. En daar is dit topic voor. _O-

Ik heb die 'met die vieze gele blaadjes'. :+ Maar volgens mij hadden ze nog geen andere versies toen ik deze kocht... Heb ze nooit gezien...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:08

Ik heb ook die met de vieze gele blaadjes _O- Stond nog te twijfelen, maar uiteindelijk toch deze meegenomen haha

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:14

Sorry _O- :')

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 17:14

Uiteraard heb ik dit topic wel geopend met de bedoeling dat mensen hun planningen hier kunnen delen en elkaar motiveren, maar gezellig kletsen is hier ook zeker en vast toegestaan!
Tussen het studeren door mag er best wel gekletst worden :)

Ik antwoord ook niet op iedereen, inderdaad de meest globale dingen. Als je hier iedereen een voor een moet gaan antwoorden zal er inderdaad niet meer veel studeren gebeuren :=

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:19

Ik antwoord ook niet op iedereen hoor, dan wordt het een dagtaak :')
Ging net in mijn studiepauze even sporten en de Hema zit tegenover mijn sportschool, dus heb ook de deskplanner meegenomen :D (ook de wit met zilveren variant met witte papiertjes erin). G hem zo eens op mijn gemak invullen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:25

Hahaha, maakt niet uit Naomi! Denk dat TL licht wel vertekend. Hier is het niet echt gelig, zelfs meer wittig. :')

Planningen delen is inderdaad handig, maar ik denk tips om te werken handiger. Want iedereen werkt anders aan een vak...

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:53

Die deskplanner kan mij misschien ook wel helpen.

Ik ben nu bezig met mijn zakelijk dossier voor een fictieve zakenreis in een powerpoint te gieten. Daarna wil ik nog burgerlijk recht herhalen want morgen starten we met de lessen van handelsrecht :=

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 19:01

Zo, ik ben klaar met filosofie samen te vatten, nu ga ik een uurtje pauzeren en wat GTA spelen. Daarna ga ik verder met mijn begrippenlijst van neurogedragswetenschappen, ik wil die van HS5 vandaag echt nog afhebben.

Die deskplanner en to do lijstjes zijn echt een leuk concept, geeft mij altijd wel een boost wanneer ik,weer iets kan afvinken +:)+

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:44

Ik bedenk me net dat ik echt superveel planners heb, twee agenda's, een 'to do this week' schrijfblok van de hema, een whiteboard weekplanner en de agenda's op mn mobiel en laptop :') een beetje teveel van het goede haha. De enige die ik echt goed gebruik is van mijn mobiel, daar staat via google dan ook gelijk mijn schoolrooster in, dus super handig!

Twee tentamens zitten er alweer op *\o/* Dat waren ook de moeilijkste naar mijn mening, maar gelukkig vielen ze erg mee, ik had echt veel moeilijker verwacht :D
Nu nog twee te gaan, morgen een bezwaarschrift schrijven en donderdag een meerkeuzetoets, dus goed te doen!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:46

Ik heb ook niet de tijd om op alles en iedereen te reageren. Ik reageer globaal en/of op de laatste drie reacties.

Ik ben mijn motivatie nu even kwijt. Voor vandaag staan er nog twee opdrachten op de planning, met één van de twee kan ik niet verder aangezien mijn leraar nog niet teruggemaild heeft. De andere opdracht vind ik echt niet leuk, dus ik heb even niet de motivatie om te beginnen. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:48

Snollygoster,
Super goed van je! :D Dat gevoel dat je iets kan afvinken vind ik ook heerlijk haha.

Rachelle,
Oooh, ik zou het overzicht helemaal kwijtraken haha. Waarvoor in vredesnaam 2 agenda's? :') To do list op mobiel/pc etc. vind ik juist helemaal niet fijn. Als jij dat fijn vind is dat natuurlijk het belangrijkste. :))

Fijn dat je toetsen meevielen! :D Succes met de andere toetsen!

Net naar de fysio geweest voor een laatste (afrondingsgesprek) hij is al de 4e (! Mensen van buitenaf, dus leraren etc.) die zegt (ruim genomen komt het daar op neer) dat ik té veel doe, te veel stress en dat dat me uiteindelijk funest gaat worden (later). -O-

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:59

Misschien moet je het dan een keer aannemen en kijken of je er iets aan kunt veranderen? Als je alsmaar op je tenen blijft lopen dan gaat dat vanzelf een keer mis.

Ik spreek uit ervaring. Ik wil altijd iedereen tevreden maken, als mensen iets van me vroegen wilde ik dat het liefst meteen doen, maar op een gegeven moment breekt dat je. Ik had ook altijd last van hoge spierspanningen in m'n nek en dus hoofdpijn. Sinds ik dit verandert heb, heb ik zelden hoofdpijn, voel me een stuk beter/gelukkiger en heb ik een stuk meer energie.

Durf dingen af te wijzen, 'nee' te zeggen en genoegen te nemen met bepaalde dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:03

Ja, ik ben me er de laatste tijd ook zeker wel heel bewust van en probeer het ook aan te passen! Maar het is zo verdomd lastig. Voor school moet ik zo veel doen, ik wil ook goede cijfers halen. Daarnaast heb ik een groepje vriendinnen waarbij ik altijd diegene ben met de laagste cijfers. Mijn cijfers zijn niet verkeerd, echt niet, maar daardoor kan ik nooit écht trots zijn op mezelf/duurt het niet lang.

Dat is wel echt een probleem want ik ben ook vaak genoeg helemaal over de zeik, zeker in een week zoals deze. :+ Merk langzaamaan ook wel dat ik veel moe ben, niet lekker etc. Dus iets veranderen wil ik zeker! Maar hoe? Ik kan niet opeens 'verplichtingen' aan de kant schuiven. Alles 'moet' gewoon gebeuren. :=

Wat fijn dat jou hoofdpijn weg is en je lekker in je vel zit! :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:12

Wat is er erg aan de laagste cijfers hebben binnen je vriendinnengroep? Jammer dan, als je zelf maar tevreden bent met je cijfers. Ik zou me niet te druk maken om wat anderen hebben gehaald voor een toets, daar heb je helemaal niets aan, jou cijfer wordt er niet beter/slechter van. :o

Ik ben bij mezelf nagegaan wat er moet gaan veranderen om weer lekker in m'n vel komen te zitten en ik had snel gevonden wat dat was: ik moest leren 'nee' zeggen tegen mensen. Dat is eigenlijk alles wat ik verandert heb.

Probeer niet teveel van jezelf te verwachten en leer prioriteiten te stellen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:27

Ik weet het, dat is dus het hele probleem! Het is niet erg, en dat moet ik mezelf ook laten geloven. Maar ik heb dan het idee altijd de slechtste te zijn, dat is niet zo, maar zo voelt het wel. Het is dus echt de knop/gevoel die/dat ik moet omzetten.

Hm, nee zeggen kan ik in principe wel oke... Maar het is meer dat ik alles doe wat moet voor school, en hte liefst nog extra...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:29

Lastig om je daar dan overheen te zetten.. Daar kan ik je ook niet mee helpen omdat ik het zelf totaal niet heb. Als het voor mijn gevoel goed is, dan is het goed en maakt het niet uit wat anderen hebben.
Wie weet dat iemand in het topic dé tip voor je heeft.

Gelukkig maar. School is natuurlijk ook belangrijk, maar je moet niet continu op je tenen hoeven te lopen op school. Is het niveau te hoog gegrepen voor je? Kun je geen vak laten vallen?

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:32

Deetjeeuh schreef:
Ja, ik ben me er de laatste tijd ook zeker wel heel bewust van en probeer het ook aan te passen! Maar het is zo verdomd lastig. Voor school moet ik zo veel doen, ik wil ook goede cijfers halen. Daarnaast heb ik een groepje vriendinnen waarbij ik altijd diegene ben met de laagste cijfers. Mijn cijfers zijn niet verkeerd, echt niet, maar daardoor kan ik nooit écht trots zijn op mezelf/duurt het niet lang.

Dat is wel echt een probleem want ik ben ook vaak genoeg helemaal over de zeik, zeker in een week zoals deze. :+ Merk langzaamaan ook wel dat ik veel moe ben, niet lekker etc. Dus iets veranderen wil ik zeker! Maar hoe? Ik kan niet opeens 'verplichtingen' aan de kant schuiven. Alles 'moet' gewoon gebeuren. :=

Probeer inderdaad eens na te gaan wat jij zou willen, hoe je dat zou willen bereiken en wat je dan zou moeten veranderen. Dan heb je in ieder geval een beeld van wat je nou eigenlijk wilt, daarna kan je stapje voor stapje gaan proberen dat te bewerkstelligen. Niemand is perfect, je rotgevoel als iets niet helemaal juist gaat mag er zijn, zolang je daarna maar beseft dat de wereld niet vergaat en je je best hebt gedaan :)

Daarbij ben ik het er mee eens dat het niet uit zou moeten maken dat jij lagere cijfers haalt dan je vriendinnen. Het zal niet prettig voelen dat zij allemaal hoger scoren, maar zolang jouw punten nog voldoende zijn hoef je je nergens zorgen over te maken :) Iedereen doet mee op zijn eigen niveau!

Ik heb een slopende dag stage achter de rug, het was allemaal nogal hectisch en ik ben nog aangevallen door een cliënt. Gelukkig zelf geen schade opgelopen, maar zoiets kost toch metaal en lichamelijk veel energie :n
Verder heb ik morgenochtend een tentamen, waar ik nu aantekeningen van aan het maken ben welke bruikbaar zijn bij het tentamen. Het is namelijk tentamen waar ik mijn boek en aantekeningen bij mag houden, ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:35

Ah, dat zou zo fijn zijn! Daar moet ik echt gewoon aan werken. :))

Op dit moment zit ik in de 3e, heb in totaal dus nu 16 vakken. Voor volgend jaar heb ik een profiel gekozen wat mij hopelijk stukken beter ligt. Wel met een extra vak, maar de vakken waar ik (veel) moeite mee heb heb ik dan kunnen laten vallen. :j
Nu is het gewoon heel erg veel in één keer... Dat geeft me ook niet de tijd om me te focussen op de vakken die ik leuk vind, of waar ik tijd in wil steken, omdat ik wel voldoendes moet blijven halen natuurlijk. Zo haal ik nu bijv. voor geschiedenis vaak rond de 6,5 terwijl ik vrij makkelijk hoger zou kunnen halen...

Unoo, bedankt voor de extra tips! Als ik eens tijd heb ga ik daar eens goed overna denken. :j Als ik slechte cijfers haal denk ik ook al wel snel: ach, kan gebeuren. Maar toch, tis zo lastig mezelf erover heen te zetten. :+

Pff, dat klinkt vervelend zeg! Wat voor wer doe je? Fijn dat je je boek en aantekeningen erbij mag houden! Tip: leer wel echt een deel. Scheelt een heleboel op zoek werk.