Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:46

Goed bezig Zoetje!

Ik heb vanmorgen mijn intakegesprek voor het afstuderen gehad. Het is me nu allemaal een stuk duidelijker, ik heb het dictaat met richtlijnen gekregen en het komt allemaal wel dichtbij nu :D Hoop wel dat ik op tijd een opdracht vind, het drama van een stageplaats zoeken staat me nog helder voor de geest -O-

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:31

succes met een opdracht zoeken Kirsha!

Mijn afstudeeropdracht is goedgekeurd ik heb nu ook een afstudeerbegeleider toegewezen gekregen. Ik volg tot eind januari nog lessen en dan kan ik in februari starten met mn afstudeeropdracht! Nog 7 verslagen schrijven, 3 presentaties houden en 2 tentamens maken. Oh ja tussendoor ook nog even verhuizen naar de andere kant van het land :')
maar we weten waar we het voor doen. ik wil in juni klaar zijn met school en in september mn diploma ophalen en dan nooit meer terug de school banden in :D. vier jaar geleden heel enthousiast begonnen aan de opleiding in deeltijd naast mn werk maar ik kan niet wachten tot ik weer vrije tijd heb *\o/*

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 10:35

Kirsha fijn dat het nu een beetje duidelijk voor je is.

Lauwie, succes! Klinkt pittig deeltijd. En dan ook nog verhuizen!

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 11:04

Fijn is dat, dat het een stuk duidelijker is Kirsha!
Jeetje Lauwie wat een drukke tijd zeg. Deeltijf lijkt me best pittig zo, naast een baan. Je hebt in ieder geval genoeg ervaring :D

Ik heb mn feedback op mn onderzoeksvoorstel terug. Valt me niks tegen moet ik zeggen!
Hier en daar wat dingen duidelijker of concreter, dat zijn de meeste aandachtspunten. Geen grote fouten oid :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 11:26

Fijn Anna :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 11:30

Ik ben ook eindelijk begonnen.. :+
Heb mijn onderzoeksvraag helder, nu nog een 'go' krijgen hiervoor en dan kan ik gaan beginnen met mijn opzet.

Ondertussen ben ik al wel bezig met het afnemen van de vragenlijsten omdat ik meewerk aan een masteronderzoek. Ik mag deze gegevens gebruiken dus dat scheelt een hoop.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 11:36

Ik meld me hier ook even. Ben 26 jaar en doe HBO accountancy. Ben mijn laatste vak aan het volgen, heb nog twee herkansingen staan en dan nog digitaal portfolio en scriptie. Contact met de school is ontzettend moeizaam dus zie er nu al tegen op. Moet volgende week woensdag een eerste opzet van mijn onderzoeksvoorstel inleveren en weet nog 0,0 over hoe en wat :')

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 12:46

Welkom Kiwipitje.

Mijn onderzoeksvoorstel is afgekeurd. Onderzoek was jaaaren geleden blijkbaar al door iemand anders gedaan van de faculteit. Een vervolgonderzoek is niet echt mogelijk, daar is het onderwerp te klein voor. Nu moet ik weer iets anders bedenken en getsiederrie... Ik heb daar geen zin in. Mijn motivatie is echt ver te zoeken.... :-(

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 14:43

Haha ik heb zo'n erge afstudeerstress/angst gehad dat ik zelfs 2 weken hier niet heb durven lezen. 8)7

Allereerst welkom nieuwelingen!

Iedereen tentamens gehad zie ik en mooie cijfers behaald! Ik had gelukkig maar 1 tentamen! Of nouja gelukkig.. Dat was zo gedaan en toen had ik weer geen motivatie om de rest aan te pakken, had er beter meer kunnen hebben zodat ik in de motivatieflow kon blijven. Haha.

Hoe hebben jullie je scriptieonderwerpen gekozen? Ik zit heel erg te twijfelen.. Volg vanaf februari mn minor en moet dan daarna nog stage lopen, het liefst zou ik mn scriptie voor mn (nog onbekende) stagebedrijf schrijven maar ik zit steeds meer te denken aan een op zichzelf staande scriptie zodat ik alvast kan beginnen met schrijven..

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 14:45

Welkom Kiwipitje!
Hoop dat je snel duidelijk hebt over het hoe en wat :)

Jeetje adamootje, dat is ook balen!
Kan me helemaal voorstellen dat je niet zit te wachten op het bedenken van iets nieuws. Het is ook zoveel werk -O-
In welke richting zoek je een onderwerp?
(Sorry, dat kan ik echt niet van iedereen onthouden :') )

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 16:55

Nee dat begrijp ik wel Anna. :D Ik studeer eerstegraads docent Beeldende Kunst en Vormgeving.

Ben er maar meteen voor gaan zitten en ik heb nu besloten het CKV programma onder de loep te nemen van mijn stageschool. Niet zo interessant als mijn vorige onderwerp, maar ik vermaak me wel. :)

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 16:59

jesuisRooos schreef:
Iedereen tentamens gehad zie ik en mooie cijfers behaald! Ik had gelukkig maar 1 tentamen! Of nouja gelukkig.. Dat was zo gedaan en toen had ik weer geen motivatie om de rest aan te pakken, had er beter meer kunnen hebben zodat ik in de motivatieflow kon blijven. Haha.

Zo herkenbaar dit!!

Ik heb voor mijn laatste tentamen helaas een 3 gehaald.. nog zo hard geleerd, maar het ging gewoon slecht. Weet wel wat ik voor de her precies moet gaan leren, dus dat is fijn. Begin gewoon opnieuw met goede moed :Y)

Verder heb ik aanstaande dinsdag al een gesprek bij een bedrijf waar ik heeeeel graag mijn afstudeerstage wil doen, maar ik ben er zo bang voor!! Ik heb de eerste mail ook twee weken uitgesteld omdat ik niet durfde :') Zo bang dat ze me niet willen hebben, of dat ik niet goed genoeg ben, of, of, of... :=

Buiten dat gaat het eigenlijk best wel goed, project loopt wel redelijk, ik moet nog wat opdrachten inleveren en dan is mijn tweede jaar ook eindelijk helemaal afgerond en dan nog 2 tentamens.. :):)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:08

Adamootje schreef:
Nee dat begrijp ik wel Anna. :D Ik studeer eerstegraads docent Beeldende Kunst en Vormgeving.

Ben er maar meteen voor gaan zitten en ik heb nu besloten het CKV programma onder de loep te nemen van mijn stageschool. Niet zo interessant als mijn vorige onderwerp, maar ik vermaak me wel. :)

Als het je maar enigszins interesseert, dat zou wel heel fijn zijn :)

Succes met je gesprek dinsdag Nissima!

Ik moet nog 3 schriftelijke tentamens, 3 mondeling (met bijbehorende verslagen :')) en een moreel beraad van een uur houden met een groepje (probleem gezin, wat moet er gebeuren, kinderen uit huis en waarom wel/niet).
Ohja, en mn scriptie :Y)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:43

Wat is het hier stil! Ik ga vandaag meer eens een dagje eenzame opsluiting beginnen aan mijn plan van aanpak..

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:25

Ik heb mezelf opgesloten op school :') MOET scriptie knallen!

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:35

Hier precies hetzelfde :')
Had als feedback op mn onderzoeksvoorstel vooral gehoord dat ik meer dingen concreter moet beschrijven en de volgorde van mijn theoretisch kader moet anders. Dacht dat dat wel mee viel, maar ik kan niet zomaar stukken omdraaien, maar moet echt bijna alles herschrijven omdat het anders logisch gezien niet meer klopt (ik verwijs veel naar 'zoals al eerder is benoemd', en dat is dan nog niet eerder benoemd etc).

Iedereen succes met opsluiten en knallen :D

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:47

Naja ik krijg gewoon geen reacties van mijn begeleider, dus ik schrijf maar gewoon door, bewaar al mijn appjes en dan zien we wel -O-

Ik hoef gelukkig alleen een kwaliteitsvoorstel te schrijven, dus geen onderzoeksvoorstellen enzo :D

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 15:26

Goed bezig dames! Ik heb mij thuis opgesloten. Ik ben nu een les aan het voorbereiden, die moet ik vrijdag geven. Valt tegen hoeveel werk dat nog eigenlijk is.

Ik heb nu de meeste cijfers wel binnen, ik wacht nog op één cijfer. De rest heb ik allemaal gehaald, dus dat is fijn. :D

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 15:30

Dat is vervelend zeg Barbabientje! Hebben jullie afspraken over data dat docenten moeten reageren? Of gaat het hier om een begeleider vanuit een organisatie waar je een kwaliteitsvoorstel voor schrijft?
Ik ken mijn begeleider van mijn stage en heb dus goed contact met haar. Helpt altijd wel als je op tijd dingen nagekeken wil hebben enzo :')

Adamootje gefeliciteerd :)
Ik heb precies hetzelfde; 3 cijfers binnen, alledrie voldoende, en wacht nu nog op de laatste.

Bij mij beginnen deze week de lessen weer. Valt behoorlijk tegen, want afgelopen week kon ik me volledig op mn onderzoek storten en nu moet ik ook allemaal dingen voor allerlei vakken doen -O-

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 16:19

Anna schreef:
Dat is vervelend zeg Barbabientje! Hebben jullie afspraken over data dat docenten moeten reageren? Of gaat het hier om een begeleider vanuit een organisatie waar je een kwaliteitsvoorstel voor schrijft?
Ik ken mijn begeleider van mijn stage en heb dus goed contact met haar. Helpt altijd wel als je op tijd dingen nagekeken wil hebben enzo :')

Adamootje gefeliciteerd :)
Ik heb precies hetzelfde; 3 cijfers binnen, alledrie voldoende, en wacht nu nog op de laatste.

Bij mij beginnen deze week de lessen weer. Valt behoorlijk tegen, want afgelopen week kon ik me volledig op mn onderzoek storten en nu moet ik ook allemaal dingen voor allerlei vakken doen -O-

Nee echt vanuit school.. Heb maar voor de zoveelste keer een appje gestuurd, kreeg daarop gelukkig wel meteen antwoord dat ze het inderdaad vergeten was. Nu is het mijn inleiding maar, maar vond het wel fijn om even te wekten of ik op de goede weg was..

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:16

Goed bezig Adamootje!

Ik had vanmorgen een sollicitatiegesprek bij het bedrijf waar ik al een tijdje héél graag stage wil lopen. Ze zouden me deze week bellen, maar ik kreeg om 3 uur al een telefoontje dat ze erg enthousiast waren *\o/* Ik begin 8 december! Morgen op vakantie dus ik had niet lekkerder weg kunnen gaan. *\%/*

Vervelend dat het contact zo traag gaat, Barbabientje. Wel slim dat je dan gewoon doorschrijft. Zou er ook niet op wachten, want dan zit je ook maar stil. Maar het is wel erg vervelend als straks blijkt dat je het vanaf het begin af aan anders had moeten doen. Kan je je begeleider niet bellen? Of langsgaan?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:18

Ja had een whatsappje gestuurd krijg ik terug: je kunt wel gewoon doorschrijven, want je inleiding schrijf je pas achteraf :') Ja maar t gaat om mijn schrijfstijl muts -O- Naja, vandaag maar even flink doorgetypt, zodat ik hopelijk morgen de helft op kan sturen :j

Aaah fijn dat je die stage plek hebt gekregen! :D Wat voor bedrijf is het?

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:06

Een bedrijfje dat software maakt voor in de zorg, dus systemen voor in ziekenhuizen, voor artsen, e.d. De software engineer die bij het gesprek zat vanmorgen had mijn linkedin profiel al gevonden en had al een opdracht voor me bedacht :D En het is ook nog eens op zo'n 15 minuten fietsen van mijn huis, dus ideaal!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:38

Klink leuk! Dus misschien ga ik wel werken met iets dat jij gemaakt hebt _O-

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 23:17

Mag ik me hier ook aanmelden? Als het goed is studeer ik ook in 2015 af... denk ik .. :))
Ik moet eigenlijk in februari aan stage beginnen maar oh jeez ik weet nogsteeds helemaal niet wat ik wil gaan doen en bij wat voor bedrijf en whatsoever.. en mijn hoofd zit volgensmij ook nog in de ontkenningsfase want ik stel het ook gewoon steeds uit.. inmiddels is het bijna december en weet ik nogsteeds niets :+