Werken bij McDonald's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fee_

Re: Werken bij McDonald's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 00:08

Wij hebben ook jouwloon.nl. Loonstroken, snipperuren kan je daar allemaal op checken. Moet ook via jouwloon vrijvragen. Rooster krijgen wij ook via de mail, maar op jouwloon kan je dan ook zien met wie je werkt. Ourlounge is nieuw en heb ik verder nog niet op gekeken.

Pff, vandaag een stuk of 100 ballonnen opgeblazen, thank god hebben we daar een apparaat voor, maar wel zere vingers van de knoopjes maken. Morgen KidsDay, met SpongeBob en Patrick. Gelukkig ben ik vrij. :D

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 00:58

Wij hebben skednet. Ourlounge is nieuw maar heb er ook nog niet op gekeken. Ook hebben we een nieuwe site voor loonstrookjes maar die ben ik vergeten haha, ligt nog wel ergens een brief.

Heb gewerkt van 4 tot 11, was vreselijk druk.. en morgen weer van 12 tot 7, yes :(

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:27

Echt alsof ze bij ons bokt-forum lezen xd vandaag een brief binnen gekregen met inlog voor iets, waarmee ik dan op jouwloon.nl kan.. ik zal es kijken

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:58

Hahaha zou wat zijn!

Oeeeh ik moet jullie even iets vertellen haha. Vandaag stond ik counter en mn manager had overlegd met de filiaalleider: ik mocht een collega aan de counter trainen. Wutt? Even voor de duidelijkheid: ik ben 'gewoon' crew, niet eens gele cap ofzo. Ik vond het zo vet *\%/*
Later vroeg de manager nog aan mij of ik het leuk vond dus ik zei ja, zei ze: mooi zo! Ben heel benieuwd wat dit betekent voor mijn McDonald's carrière! :D

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:59

Als je het zo leuk vind, waarom geef je dan zelf niet aan dat je graag door wil gaan voor Crew Trainer? Hier houden ze daar van. Zelf initiatief tonen komt altijd goed over. :j
Wel super leuk ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:05

Bij ons heb je daar geen zeggen in en wordt je uitgekozen...

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:17

Serieus? Hier vraag je een gesprek aan als je graag wil doorgroeien. De restaurant manager zegt dan of ze het ziet zitten, en of je nog wat moet verbeteren of iets dergelijks. Maar vaak merk je op de vloer al of de managers het ook in je zien. Maar snap dat dat bij elk restaurant weer verschillend is, had er alleen nooit zo over nagedacht. :)

Maar goed, als je ze nu al laten trainen terwijl je nog geen CT bent, zou ik toch aangeven dat je graag verder wil. Als je dat wilt natuurlijk! :))

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:27

Ben ook al hostess geweest dus toen had ik leiding over de lobby, dat werd ook aan me gevraagd. Volgens mij is dat ook zo met CT, al kan ik natuurlijk wel zeggen dat ik het wel erg leuk vond :))

Vind het gewoon zo typisch dat ik dat ineens mag. De manager die dit regelde is wel van de personeelsdingen als CT enzo, zij heeft mij toen ook gevraagd voor hostes. Vind het wel leuk eigenlijk haha :o

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:13

Bij ons is het ook dat ze het wel zelf ook kiezen hoor, maar het helpt natuurlijk als je zo'n functie zelf ook ziet zitten en leuk vind!
Dus ik zou gewoon een keertje als t rustig is zo een gesprekje aanknopen met je manager dat je het trainen dit keer erg leuk vond, en dat je het graag vaker zou willen doen.
Kunnen zij vervolgens zelf bepalen of ze je nog vragen he

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:22

Toen ik CT werd had ik eens een gesprek met een 2e assistent manager, waarmee ik erruuuug goed mee kon opschieten, dat ik het jaar erop wel voor CT wilde gaan zo langzamerhand. De week erop had ik een CT boek en werd van mij verwacht te gaan leren voor het examen.. Ehh...dat is wel wat sneller dan verwacht :P Zo kan t ook gaan.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:31

Hoe worden jullie opgeleid voor CT?

Eerst moesten wij ons sertificaat halen voor de service en productie (allround dus). Twee keer per jaar word er dan een cursus gegeven van 7 weken. Hierin word alles besproken wat je zou moeten weten. Hierin oefen je ook hoe je een SOC moet afnemen, hoe je het daarna met je trainee bespreekt. Elke week heb je dan een toets, waar je ook een cijfer voor krijgt. Als laatste moet je dan de toets maken van McD Nederland en doe je een eerste dag training geven. Dit geef je dan aan een manager of ervaren CT die zich dan gedraagd als een eerste dag trainee. De trainingsmanager bepaalt dan aan de hand van je praktijk of je aan de slag mag als CT.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:39

Zo ging het nog niet toen ik het werd. Toen was dat service en productie-systeem zoals dat nu is er nog niet. Dat je service-expert kon worden bijvoorbeeld. Als je CT wilde worden en het management zag daar ook wel wat in kreeg je SOC's op alle stations, waren die allemaal 100% dan kon je je examen doen. Ondertussen kon je daar al voor leren. En omdat er maar twee CT's waren bij ons toentertijd werd ook de gewone ervaren crew voor trainingen ingezet dus ze wisten al hoe je trainde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:12

Wie heeft er een essay ingestuurd? :)

Ik ben zooo keihard aan het duimen, haha! Heb stiekem echt die studiebeurs nodig! studeren + paard is niet zo'n beste combi :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:30

Ik moest laatst wel even de crew een compliment geven. Normaal zijn de frietjes errug zout.. :+ Die keer niet. Dus ik vond dat de Mac wel een compliment verdiend had...

Even een andere vraag, als mensen iets hebben genuttigd, moeten ze dan nog steeds betalen voor het toilet? Dat moest namelijk waar ik was en daar ben ik niet zo voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:32

Goedzo, haha! èèn manager bij ons maakt ook altijd de frietbak steeds schoon met tork, omdat ze ze ook te zout vind :p

En wij hebben geen betaalde toilet dus ik kan niet met je meepraten. In Zwolle-centrum wel en ik vind dat ook niet kunnen eigenlijk. sws, het is een menselijke behoefte en daarvoor betalen vind ik absurd. Als daar oook al geld op moet worden verdient.. -.-

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:47

De McDo in Ede verwacht dat je 20 cent ofzo betaalt als je niks nuttigt. Heel logisch.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:53

Mijn restaurant is gewoon gratis. Lopen ook veel mensen naar binnen die niets bestellen. Maken wij echt geen probleem van. Ons restaurant in de stad is wel betalen, echter als je wat hebt besteld kan je met je bonnetje gratis gaan.

De salting tray moet toch sowieso elk kwartier even schoon gemaakt worden met torkrol. :j
Wij stellen daar altijd een crewlid verantwoordelijk voor. Die doet het zelf of die vraagt het even aan iemand anders, als hij/zij zelf geen tijd heeft. Werkt meestal wel erg goed.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 00:28

Bij ons idd ook, al gebeurd het lang niet ieder kwartier. Ben er zelf erg fel op, soms is die zó zout, gewoon goor.

Onze toiletten zijn ook gratis, service. Komen wel eens mensen alleen plassen, zijn erg vaak vakantiegangers of Duitsers haha.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 00:32

Whaha mijn jongste broertje is ook aangenomen bij de Mac :P de 4de van de familie :P :D

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 00:44

Bij ons gebeurd het ook niet ieder kwartier inderdaad. Soms schiet dat er echt even bij in. Maar als er een deel leeg is, is het even een kleine moeite om het meeste zout eruit te halen. Friet is toch een van onze belangrijkste producten natuurlijk, dus moet gewoon in orde zijn.

Leuk! Mijn broer is ook weer aangenomen nadat hij er drie maanden is uit geweest. Best vreemd, aangezien ik de laatste maanden best wel ben gegroeid in mijn houding op de vloer en krijg hier ook de kansen om het te laten zien. Dus als hij er straks weer is, zal hij toch even moeten wennen dat hij dan gewoon naar zijn kleine zusje moet gaan luisteren. :))

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:57

Bij ons hoef je ook niet te betalen voor de toiletten..
Maar ik snap het wel als er bij restaurants wordt gevraagd om iets te kopen of te betalen.
Toiletten moeten ook worden schoongemaakt enzo.. Maar EN iets moeten kopen EN dan ook nog moeten betalen vind ik te ver gaan.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 23:22

Bij ons is het ook gratis.

Als de frietbak erg zout is doe ik soms ook geen zout meer op de frietjes..

Ik heb leuk nieuws! Ben medewerker van de maand geworden en ik heb vandaag voor het eerst bop gestaan. Vond het erg leuk!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 23:35

Gefeliciteerd!
Wat leuk om te horen dat meerdere franchisenemers dat doen. Wij hebben dat ook. Eerder hadden wij ook beste nieuwkomer van het kwartaal, echter hebben we nu alleen nog crewlid van het kwartaal en uit die vier wordt crewlid van het jaar gekozen en dan krijg je een flink geld bedrag. Ik ben het alledrie geweest. Toch best leuk, zo de waardering voor je werk krijgen.
Bij jou word er dus elke maand iemand gekozen? Krijg je dan nog wat, of gewoon de eer? Wat dus trouwens ook erg leuk is. :D

Maar geen zout op de frietjes doen is natuurlijk niet de bedoeling. Procedure is gewoon dat het elk kwartier gedaan moet worden. Kleine moeite en word de kwaliteit alleen maar beter van!

Morgen ben ik buddy voor de crewtrainers in opleiding die dan praktijk examen moeten doen. Ze moeten dan een eerste dag training geven met alles erop en eraan. Ik moet dan net doet alsof het mijn eerste dag is en dus niks van McD weet. Ze gaan mij dus trainen. Denk dat het voor mij ook wel lastig zal worden, aangezien ik het meeste doe zonder na te denken. Nu moet ik dus net doen alsof ik het nog niet kan. Haha, ben benieuwd. :D

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 23:54

Bij ons hebben we ook werknemer van de maand :j Ben het tot nu toe 2 keer geweest, wij krijgen 50 euro aan VVV bonnen :) En aan het eind van het jaar altijd Crewlid van het jaar, je krijgt dan een bedrag dat je aan bepaalde dingen uit kan geven, bijvoorbeeld een ezelrit in Frankrijk, een cruise oid, super leuk!

Vanaf volgende week ga ik lekker full-timen, jammer genoeg 4 van de 5 diensten overdag, 11-7 of 12-8.. Dan heb ik niets meer aan mijn dag..

Leuk Fee! Dat lijkt mij best grappig om te doen haha!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:50

Ik doe er normaal natuurlijk gewoon steeds zout op. Alleen soms midden in de rush als de bak echt heel zout is sla ik het een keertje over.

Wij krijgen 50 euro