Bokkers in de zorg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Bokkers in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:55

Nee, Sinterklaas is een gewone werkdag, net als 31 december

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:58

niet bij ons in ieder geval.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:59

Weer wat geleerd. Had er verder ook niet over nagedacht eigenlijk ;)

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:08

Hier ook niet. :+ Ik werk oud&nieuw dagdiensten overigens.. :\

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:37

Ik werk vroege diensten met kerst, kan ik 's avonds toch nog met familie eten.
Met oudjaar ook een vroege dienst (is geen feestdag bij ons) en dan lekker een weekje vrij :D

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 00:06

Leuk topic! Werk zelf als verpleegkundige! Bij ons is 31december alleen 's avonds/ 's nachts feestdag. Overdag niet helaas. Mag dus met kerst en oudjasrsdag werken..

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 00:14

Joh wat flauw erpel! Ik weet niet beter of het wordt zo verdeeld dat je óf oud&nieuw óf kerst werkt. En dan met kerst vaak vroeg-laat en laat-vroeg zodat iedereen nog wel een kerstdiner kan doen.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 00:18

Bij ons iw het verdeeld in kerst of oud en nieuw. Maar oudjaar is idd geen feestdag.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 00:26

Ik mag kerst werken :) laat - vroeg.. Oud en nieuw lekker vrij :D

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 00:42

Ja dat dacht ik dus ook! Maar omdat oudjaarsdag geen feestdag is en blablabla..

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 08:41

Ik heb dit jaar gelukkig alle feestdagen vrij (bij ons worden die opgevuld door de eerstejaars; heb vorig jaar eerste kerstdag gedaan).

Renateee vroeg nog wat ik doe tijdens de crisisdienst.. Ik ben dan (samen met mijn achterwacht psychiater) de verantwoordelijke arts voor de hele regio psychiatrie. Dat zijn dus alle afdelingen en ambulante patiënten, maar ook inschattingen bij ziekenhuis/huisartsenpost/politiebureau etcetera.. Intern kan er vanalles aan de hand zijn, tijdens inschattingen buiten de deur denken we vooral mee over diagnostiek/behandeling en soms kan dat inderdaad lijden tot een opname bij ons. Zo'n dienst kan heel druk zijn, maar meestal valt het mee :) Vaak kom je wel de meest bijzondere casuistiek mee, maar dat maakt het juist zo interessant!
Laatst bijgewerkt door dondeyne op 23-12-13 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 08:45

Ik werk ook kerst en oud&nieuw, maar heb gelukkig fijne diensten :j
Eerste Kerstdag een dagdienst en oudjaarsdag een dagdienst (beiden tot 16u)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 08:55

Wat leuk topic, ik heb eerst mijn diploma maatschappelijke zorg gehaald en een aantal jaar in de gehandicaptenzorg gewerkt. Ik doe nu de verkorte bbl opleiding psychiatrische verpleegkunde en zit nu in mijn laatste jaar. Misschien als ik volgend jaar geen baan kan vinden, dat ik nog wil solliciteren voor de verkorte bbl algemeen verpleegkundige. Ik wil wel in de zorg werken, maar vind eigenlijk alles leuk. Alleen zwaar verzorgende afdelingen staan mij wat tegen, meer omdat je dan alleen maar met de basiszorg bezig bent

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:18

Dankje Dondeyne voor de uitgebreide uitleg! En het is zeker interessant zeg!

Ik ben er zelf nog niet helemaal uit of ik HBO-V hierna nog wil doen of toch anesthesie assistente, vind het beide boeiend. Al denk ik toch dat er meer uitdaging in HBO-V ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:39

Vandaag een late te starten met een presentatie over autisme in een ander team over 20 minuutjes :)

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 13:56

Pivione schreef:
Voor mijn scriptie ben ik op zoek naar zorgverleners die werkzaam zijn in de Randstad en die regelmatig te maken hebben met patiënten die een taalbarrière hebben.

Herken je jezelf hierin? Dan wil je ik je vragen om mij te helpen door onderstaande enquête in te vullen. Alvast bedankt!
http://www.thesistools.com/web/?id=378397

Nog steeds opzoek :)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 14:08

Pivione schreef:
Pivione schreef:
Voor mijn scriptie ben ik op zoek naar zorgverleners die werkzaam zijn in de Randstad en die regelmatig te maken hebben met patiënten die een taalbarrière hebben.

Herken je jezelf hierin? Dan wil je ik je vragen om mij te helpen door onderstaande enquête in te vullen. Alvast bedankt!

Heb m voor je ingevuld. Hoop dat je er iets aan heb :=

EvelynZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 18:20

Pivione schreef:
Pivione schreef:

Moeten de zorgverleners perse in de Randstad werkzaam zijn? In het noorden hebben we ook regelmatig te maken met taalbarrières ;)

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 18:52

EvelynZ schreef:
Pivione schreef:

Moeten de zorgverleners perse in de Randstad werkzaam zijn? In het noorden hebben we ook regelmatig te maken met taalbarrières ;)[/quote]

Zorgverleners uit de Randstad is meer het idee dat het daar vaker voor komt maar als je er regelmatig mee te maken hebt mag je hem invullen hoor :)

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 16:29

interessant topic om te volgen :)
ik ben afgestudeerd als verpleegkundige (ziekenhuisverpleegkundige) maar ik studeer nu verder voor mijn master management en beleid in de gezondheidszorg
ik ben trouwens van België ;)

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:08

Iedereen bedankt voor het invullen :D

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:32

Wordt er op jullie werk ook zoveel bezuinigd?

Ik ben benieuwd hoe andere bokkers in de zorg dit ervaren.
Ik werk nu 4 maanden in de zorg en merk in die tijd dat we al zoveel meer met minder mensen moeten gaan doen... Collega's die overspannen raken en lichamelijke klachten krijgen.. En na 1 januari moeten we met een nog krappere bezetting lopen. Er is geen enkele speling meer over voor wanneer er onverwachts iets gebeurt. Vraag me af waar dat heen gaat...

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:41

Ja ik merk het wel. Ik werk al jaren in de zorg en in september mijn diploma gehaald en kan nergens werk vinden. Ik ben nu noodgedwongen flexer geworden.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:44

Ja bezuinigingen merk ik ook. Op mijn oude werk kon ik aan het begin nog wel eens iets drinken bij de mensen, na 2 jaar ook niet meer.

Op mijn werk nu werk ik erg vaak met flexers omdat er niet genoeg vaste collega's zijn..

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:21

Ja bij mij op de afdeling ook!

Op mijn afdeling is er 1 iemand naar een andere afdeling geplaatst omdat daar tekort was en er is iemand anders ontslagen.

Leerlingen die het afgelopen jaar hun diploma hebben gehaald mochten er maar een aantal blijven.
De leerlingen die het 4-jarig traject hebben gedaan hebben geluk gehad, P&O moesten blijven, 2 jaar nadienen omdat ze 4 jaar hebben gewerkt.
Leerlingen die 2,5 jaar en 3 jaar hebben gewerkt, daar hebben maar een aantal een contract gekregen.