Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:54

Gefeliciteerd Denise! Klinkt leuk!

Rianne_ schreef:
Hier ook weer een sollicitatiebrief verzonden, ben benieuwd.. :)

Iemand die me kan helpen met Linkedin trouwens? Ik wil me wel aanmelden maar ik begrijp er niet zoveel van :o
Weet niet precies wat het doel is, hoe je moet netwerken etc. Of een handige website waar dit te vinden is?

Ik kan je er niet mee helpen want ik snap ook nog niet alles. Van een ex-collega heb ik een boekje te leen, Solliciteren via Linkedin.
Heb hem gister even snel bekeken, en het lijkt echt simpel uitgelegd. Misschien is dat wat? Er is ook een boekje, Linkedin voor Dummies dus het is net wat je fijner vindt.

Voor mensen uit Drenthe, er komt in Assen een MediaMarkt, daar zijn ook nog vacatures.

Zelf vorige week bij het UWV geweest, en ik moet op zoek naar een plek waar ik mijn uren kan opbouwen met behoud van ZW-uitkering.

anne3000

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:26

Iedereen die en baan heeft gevonden: GEFELICITEERD.

Helaas zou ik hier voorlopig (zeg nooit, nooit) niet kunnen vertellen of het leuk is om bij KPN te werken ;)

Bedankt voor je reactie op de functie van verkoopmedewerker. Ik heb meerdere reacties ontvangen en heb daaruit een selectie gemaakt. Helaas zit jij hier niet bij en dit met als voornaamste reden dat andere kandidaten beter aansluiten bij het profiel. Ik wil je adviseren de website in de gaten te houden en te reageren op passende vacatures. Veel succes bij het vinden van een passende functie

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:15

Ik ben hééél blij! Het is nog zeker niet definitief, maar wel ontzettend leuk!
Vanmorgen werd ik gebeld door A.biant uitzendbureau (agrarisch). Hier sta ik al jaren ingeschreven
(nouja eigenlijk bij de voorganger).

Ik werd gebeld omdat ze iemand zochten die ervaring heeft met het verlossen van schapen/geiten. En de enige in hun bestand die dat had, was ik! En laat ik nu net toevallig op zoek zijn naar een baan! Het enige probleem is de afstand, dit is zowel vanuit Vleuten als Meedhuizen niet te bereizen, maar als de veehouder een slaapplaats heeft zou het echt super zijn!

Het is een vacature waarbij ze iemand zoeken die kan helpen/assisteren bij de aflammeren van geiten. De werkzaamheden zullen half februari starten en lopen door tot ongeveer april / half mei en vinden plaats bij een geitenhouderij in Hoogersmilde. Op dit moment hebben ze nog niet helemaal in kaart wat de omvang is van de geitenhouderij. Wel kunnen ze aangeven dat het gaat om ongeveer 40 uur werken per week. Echt helemaal super!

Ik ben echt razend enthousiast, ik vind het erg leuk om te doen en verder staat het erg leuk op mijn CV!
Blij! Blij! Blij! Maar ook nog een beetje terughoudend, anders wordt het zo'n klap wanneer het niet doorgaat..

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 10:16

Helaas de wetwinkel waar ik had gesolliciteerd is 'm niet geworden.. -O-
Nouja ik had het eigenlijk ook niet verwacht maar toch jammer. Vanmiddag maar weer eens even een lading (open) sollicitaties de deur uit!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:50

Iris__Bennie schreef:
Ik vind het zo knap van vele van jullie dat jullie uberhaupt uitgenodigd worden voor een gesprek!
Ik heb zojuist mijn oude stage maar even een mailtje gestuurd, de kans dat daar iets in zit is wel aanwezig en dan kan ik in ieder geval werk ervaring op doen!

same here hoor... ook nog nauwelijks op gesprek geweest.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:54

hier nog een die nauwelijks op gesprek is geweest. 4x in 9 maanden...

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:21

Ik 2 keer in 10 maanden, dus het kan erger :') Net een leuke vacature toegestuurd gekregen via Linkedin! Sluit aan bij m'n afstudeeronderzoek en m'n huidige baan, dus hup maar weer een brief schrijven...

moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:29

Ik 1x in 8 maanden.. Maarja ik kijk ook nog niet zoveel verder

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:18

mag ik ook bij jullie horen??? :o

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:31

EliseBrouwer schreef:
Het is een vacature waarbij ze iemand zoeken die kan helpen/assisteren bij de aflammeren van geiten. De werkzaamheden zullen half februari starten en lopen door tot ongeveer april / half mei en vinden plaats bij een geitenhouderij in Hoogersmilde. Op dit moment hebben ze nog niet helemaal in kaart wat de omvang is van de geitenhouderij. Wel kunnen ze aangeven dat het gaat om ongeveer 40 uur werken per week. Echt helemaal super!..

Klinkt gáááf!! :D (al is het ergens wel apart, aangezien ik daar ook in de buurt woon én bij a.biant sta ingeschreven én ruime ervaring heb met lammetjes halen ;) ) Blijkbaar kijken ze niet goed!
Maar ik gun het je van harte hoor, ik heb hier maar schaapjes-boer al die ik kan helpen, dus mijn lammetjes-voorraad komt goed haha! <3

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:07

Ik ben het helaas ook niet geworden..

De belangstelling voor deze functie was zodanig groot dat wij een keuze hebben kunnen maken voor kandidaten die meer in het door ons gestelde profiel passen.. (Junior Medewerker Salarisadministratie)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:17

oliebol is dat he.....

Belde net naar st.ude.nten.werk voor vacature die open staat. Staat dat dat voor de hele provincie is. Dus ik vragen of het een daadwerkelijke vacature is of dat het ''ter werving'' is. En of ze ook wisten welk deel van de provincie de vacature zou zijn. Sja, dat waren blijkbaar te moeilijke vragen.....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:18

Netam, balen zeg!

Annastasia: :=

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:19

Zeg dan dat je de vacture niet in beheer hebt en dat je me doorverbind naar de juiste collega of vraag terug te bellen. Maar dit kwam zeer amateuristisch over.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:21

Je stelde ook logische vragen, dus daar hadden ze van te voren al rekening mee kunnen houden. Zou je denken :+

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:23

Lijkt mij ook. Zou een teleurstelling zijn als blijkt dat dit geen vacature is die nu open staat om vervuld te worden. En de reistijd vanaf hier naar bepaalde vestigingen/gebieden varieert van 10 minuten tot 1 uur.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:56

@netam89: balen.. Blijft rot, die afwijzingen, zelfs al ga je helemaal nergens vanuit.
@annastasia: gek verhaal! Heb jij dan ook dat je je afvraagt of solliciteren wel zin heeft, als het al zo amateuristisch overkomt?

Ik reageerde laatst op een vacature, kreeg ik een mail dat ze de procedure al bijna rond hadden (de gesprekken waren al geweest) dus dat ik niet meer werd meegenomen. Haal dan die vacature van internet?! Had superlang op die brief zitten zwoegen. Dan vergaat je ook de zin om daar nogmaals te solliciteren als ze een vacature hebben.

Heb nu weer een brief geschreven, ben er wel tevreden over! En ik heb een gepimpt CV, met dank aan een vriendinnetje die grafisch ontwerpster is! :D Hopelijk brengt het geluk....

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:02

Ik heb ook inderdaad zoiets van dat weet ik niet hoor.....
M'n cv kon ik uploaden, motivatie had ik al ergens staan, dus was kopieren en plakken.
Heb er misschien 4 minuten werk van gehad voor 2 sollicitaties.
Dus niet geschoten altijd mis.....

Nu nog even flink zweten voor een superleuke vacature in de agrarische sector.
Hopelijk is mijn opgedane ervaring genoeg....

_Diesel, hopelijk nodigen ze je op basis van je opvallende CV uit.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:13

Wat voor werk zoek je annastasia? En welke omgeving?

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:16

Mag ik me hier melden?

Ik ben van school gestuurd omdat ik geen stage heb, en daardoor zit ik nu thuis t/m september.
In die tijd wil ik graag gaan werken, maar wat?
Ik woon in een klein dorp met 3 supermarkten en winkels waar je (bijna) alleen met een detailhandel diploma mag werken, en die heb ik dus niet helaas.

Iemand een suggestie? :)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:18

Pff balen hoor..

Ik had vandaag ook een leuke vacature gevonden op Jobtrack. Stond in de vacature Overijssel. Ik googlen op het bedrijf, zit het bedrijf in Wijk bij Duurstede :?. Dus ik gebeld hoe dat zat.. Blijkt "Overijssel" dus inderdaad niet te kloppen.. Ben ik blij dat ik niet eerst mn stinkende best op die vacature heb gedaan..

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:19

Ik was net aan het typen hier dat ik ook een baantje zocht, ik had vorige week ergens gesolociteerd en werd net toevallig midden in mijn berichtje gebeld, ik ben aangenomen *\o/*

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:21

xZiva_ schreef:
Ik was net aan het typen hier dat ik ook een baantje zocht, ik had vorige week ergens gesolociteerd en werd net toevallig midden in mijn berichtje gebeld, ik ben aangenomen *\o/*

Gefeliciteerd!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:21

EliseBrouwer schreef:
Wat voor werk zoek je annastasia? En welke omgeving?

Omgeving jouw ouderlijke woonplaats. tot aan Stadskanaal, Drachten, Assen.

Liefste zou ik aan de slag gaan in de agrarische sector (opleiding melkveehouderij, diergezondheid/agribussiness).
Maar dan niet melken, veeverzorgen etc, meer de adviserende kant op of op kantoor.
Verder mag het ook een jobzijn op een administratiekantoor of bij een bank/verzekeraar. Dat doe ik nu ook, maar wil dan niet 8 uur aaneengesloten telefoneren.

xZiva_ Gefeliciteerd!!!! Wat ga je doen?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:38

En daar was weer een afwijzing ;(
Lastig om motivatie te houden zo...