Wie nog meer afstuderen in 2013?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke1

Re: Wie nog meer afstuderen in 2013?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:15

:j Inderdaad. Mijn hele revalidatieproces wordt nu ook weer opnieuw in gang gezet hoor, ik moet naar een wervelkolom centrum ( ja dat bestaat echt :') ) en daar gaan ze onderzoeken en eventueel opereren. Het is dus ook niet zo dat ik een beetje last heb..Ik heb gewoon echt pijn. Ik zei vanmiddag ook tegen mijn fysio dat ik bij mezelf dacht: even 4 maanden kiezen op elkaar en doorbijten, maar dat leek m'n fysio niet zoooo verstandig..

Het is gewoon kak. Ik wil mijn diploma halen, maar inderdaad niet ten koste van mijn lijf. Het is gewoon poedersuiker :P.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 21:46

Morgen m'n eerste stagedag!
Het is de bedoeling dat ik op de fiets ga (zelf geen auto), het is iets meer dan 9 kilometer. Maar pfff, dit weer staat me nog wel tegen hoor _O-

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:06

Succes morgen Janine! Is de bus geen optie?

Ik moet morgen het gesprek aangaan..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:08

Nee, dan moet ik zo'n omweg nemen.
"Gelukkig" zit m'n moeder op het moment werkloos thuis dus kan ik eventueel de auto van m'n ouders meenemen. Maar als het enigszins droog is, wil ik toch wel graag fietsen.

Ik zal morgen voor je duimen!!!

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:19

Hey, een mede fietser! Ik fiets ook naar mijn stage, 11km!
Vindt het soms erg vervelend met zweten..... dat houd ik toch niet helemaal tegen.

Wat een verhalen allemaal hier. Wat erg Nynke1, zoiets verwacht ik dus gewoon niet heh, dat school/stage zo moeilijk doen als je gewoon ZIEK bent.

pff mensen ik zie mijn stage zo NIET zitten. Ik vind mijn opdracht hartstikke moeilijk en school biedt ook weinig tot geen ondersteuning. Ik wou dat ik een meer theoretische opdracht had. In plaats daarvan moet ik directeur en alles interviewen, enquetes afleggen, klanten interviewen :(

Ben niet zo blij met mijn afstudeeropdracht maar was eigenlijk allang blij dat ik een stageplaats had!
Oja, en dan zitten er tegenover mij nog 2 studenten van het Avans, welke samen mogen afstuderen en ik moet alles in m'n eentje doen.
Echt iets waardoor ik heel onzeker wordt.

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:24

Succes vandaag bij het gesprek Nynke!

En Janine succes met fietsen, tis weer flink koud!
Ben toch wel blij met mn eigen autootje, zeker met dit weer!

@atillia: is meer steun vragen vanuit school geen optie? Als je aangeeft dat je het moeilijk vind en graag meer steun zou willen, lijkt me dat school niet niks kan gaan zitten doen, ze willen immers wel dat je slaagt :)

Zit nog steeds te wachten op een cijfer van een herkansing van mijn minor, zou hem afgelopen vrijdag al moeten hebben(uiterlijk) uiteraard nog niks gekregen. Docent al gemaild maar die reageert gewoon niet.. Gebeurt zo vaak dat docenten zich niet aan de nakijktijd houden !
Ben donderdag weer op school, als ik dan nog niks heb ga ik een officiële klacht indienen, bij de eerste toetsing deed ze er ook al te lang over :n

Vrijdag PVA van afstuderen weer ingeleverd, laatste kans voor ons. Deze week bespreekt onze begeleider het met de tweede begeleider dus eind van deze week hoor ik nog of ik een 'GO' krijg voor afstuderen, of dat het een 'NO GO' is en dat ik vertraging op loopt.. :=

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:32

Spannend Astrid, ik heb mijn pva al even opgestuurd maar hoor er niks op.
Inderdaad, hulp vragen doe ik al, maar het duurt zo lang telkens voordat er gereageerd wordt.
De tijd tikt gewoon door.... en snel ook haha.
Ik zal voor je duimen dat je pva goed is :D

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:46

Succes vandaag Nynke!

Dat klinkt vervelend allemaal atilla. Ik hoop dat je het op school voor elkaar krijgt dat je wat meer steun krijgt, het lijkt me lastig om het afstuderen te moeten doen met weinig tot geen steun.

Spannend Astrid, laat je het hier weten als je reactie op je minor herkansing en je pva hebt?

Ik heb vrijdag mijn pva ingeleverd, maar ik moet zeker herkansen. Ik heb ontzettend veel moeite met het vinden van literatuur om mijn pva te onderbouwen, omdat ik een heel specifiek onderwerp heb. Waar halen jullie literatuur vandaan?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:50

eslixapie schreef:
Waar halen jullie literatuur vandaan?

Google Scholar

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:54

Springerlink, pubmed, science direct maar ik denk niet dat je daar wat aan hebt.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:01

Idd, goog scholar. Ik heb ook best veel engelse bronnen.
Waar zoek je literatuur over eslixapie??

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:13

Google Scholar zoek ik ook veel op, maar omdat mijn onderwerp best specifiek is, is dat lastig.
Mijn hoofdonderwerp is (peer)coaching. Nu is daar best wel veel over te vinden. Ik ben alleen op zoek naar literatuur over (peer)coaching door HBO studenten, en wat hier in de literatuur over geschreven wordt. En daar kan ik bijna niets over vinden.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:17

Atilla wat balen..Kan je niet ergens anders heen?
Astrid, heel bekend inderdaad dat docenten enorm lang doen over nakijken en gewoon niet reageren!
Eslixapie ik ga voor je duimen dat je hem haalt!

Ik heb gesprek gehad vanochtend en ze werden gelukkig niet boos :'). Ze gaan wel iemand anders zoeken en tot die tijd mag ik blijven..Maar ja, ik weet dus niet wanneer dat is en dan zit ik wel van de een op de andere dag zonder stage..Maar even met school overleggen wat nu het beste is. En in plaats van 9.00 tot 13.00 ga ik van 13.00 tot 17.00 werken. .

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:24

Vervelend allemaal Nynke. Hoe ga je nu verder? Wanneer kun je het gesprek aangaan op school?
Thanks voor het duimen, maar ik weet wel zeker dat ik hem niet ga halen :') De literatuur die ik heb gebruikt is niet uitgebreid genoeg, daar gaan ze echt iets over zeggen. Ik ga hem nog even wat aanpassen en dan zo snel mogelijk opnieuw inleveren, zodat ik verder kan met mijn onderzoeksplan.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:44

pff dat lijkt me inderdaad heel vervelend om te vinden, specifieke literatuur door HBO studenten geschreven. Misschien moet je dan toch je onderzoek enigszins aanpassen zodat het breder wordt?
Maar da's natuurlijk makkelijk gezegd..

Op HBOkennisbank krijg ik 15 resultaten over peer coaching. Dit is door studenten geschreven...
Misschien zit er wat bruikbaars bij.

@Nynke1: Ergens anders heen... dat zou sowieso voor vertraging zorgen. dus laat ik het nog maar even aankijken en hopen dat alles op zijn pootjes terecht komt. Anders volgend jaar maar een nieuwe poging, al zou ik daar wel heel erg van balen.

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:51

Mijn onderzoek is niet aan te passen zodat het breder wordt, helaas. Ik richt me op een peercoach project wat loopt bij mij op de hogeschool, en de opdracht die ik heb is specifiek daarop gericht. Daarom is het lastig om literatuur te vinden. Het gaat namelijk over de ontwikkeling van HBO studenten die MBO studenten coachen. In de literatuur is veel geschreven over het effect van coachen op de coachee, maar niet over het effect van werken als coach op de coach zelf. En al zeker niet over het effect ervan op HBO studenten als coach. Het is een beetje lastig uit te leggen. Ik ga vanmiddag een mindmap maken met goede zoektermen, aangezien ik ook een stapel literatuur nodig heb voor mijn onderzoeksplan. Misschien kom ik dan nog ergens op.
@atilla: Bedankt, op HBOkennisbank ga ik zeker nog kijken!
Ik duim voor je dat je er op school nog uitkomt, en dat je niet opnieuw hoeft te beginnen...

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:56

Mag ik mij hier ook aanmelden? Ik ga ook dit jaar afstuderen, ben vorige week begonnen. Doe mijn onderzoek voor een gemeente en richt me op hun evenementenbeleid. Ik doe de opleiding HBO Rechten aan de Hanze Hogeschool.

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:59

Welkom Rosa! Wat ga je precies onderzoeken?

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:00

Het doen van een aanbeveling aan de burgemeester van de gemeente ***** om te komen tot verbetering van het beleid op het terrein van evenementen, met als uiteindelijk doel een nieuw evenementenbeleid die wordt gesteund door de voltallige groep actoren en past in het hedendaagse beleid. Dit ga ik doen door het in kaart brengen van de verschillen tussen de huidige en de gewenste situatie op het terrein van het evenementenbeleid en het geven van een overzicht van de knelpunten die nu spelen bij de naleving van het evenementenbeleid.

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:04

Klinkt heel interessant!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:36

Atilla, vertraging loop ik sowieso al op. De kans dat ik toestemming krijg om minder stage uren te draaien is gering. Ik kom net van de huisarts en ook die zei dat 40 uur per week veel te veel is, dus die 530 uur ga ik nooit meer op tijd halen. Ik heb dat nu maar geaccepteerd voor mezelf.

Ik heb mijn studiecoach en stagebegeleider van school net een mail gestuurd, dus zal wel horen hoe het nu verder gaat. Als ik nu ga rondkijken naar een stage waar ik wel tot 28 juni 20 uur per week kan werken, dan is dat handiger dan dat ik bij wijze van spreken over een maand ineens met lege handen sta.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:57

Nynke1 schreef:
Atilla, vertraging loop ik sowieso al op. De kans dat ik toestemming krijg om minder stage uren te draaien is gering. Ik kom net van de huisarts en ook die zei dat 40 uur per week veel te veel is, dus die 530 uur ga ik nooit meer op tijd halen. Ik heb dat nu maar geaccepteerd voor mezelf.

Ik heb mijn studiecoach en stagebegeleider van school net een mail gestuurd, dus zal wel horen hoe het nu verder gaat. Als ik nu ga rondkijken naar een stage waar ik wel tot 28 juni 20 uur per week kan werken, dan is dat handiger dan dat ik bij wijze van spreken over een maand ineens met lege handen sta.

Weet je, ik vind het een beetje klinken als: 'wij hebben een goedkope extra kracht nodig en nemen daarom een stagiaire die wil afstuderen'
Daar heb ik een beetje heel erg een hekel aan.
Ik hoop dat je snel een nieuwe stage vindt, waar je wel op je eigen tempo mag werken!!

Atilla: Heb je vandaag ook gefietst? Ik mocht met de auto _/-\o_ Zo tegen half 8 begon het hier weer te sneeuwen. Maar morgen ga ik wel op de fiets. Wat draag jij allemaal? Ik ben van plan om mijn shirtje gewoon los mee te nemen en daar om te wisselen voor een gewoon shirt. Verder doe ik een skibroek aan.

Rosa: Staan die 5 sterretjes elk voor een letter? Is het de gemeente die ik denk dat het is? :D

Ik heb een erg leuke eerste dag gehad, ik zie allerlei aanknooppunten over wat ik wil onderzoeken. Hopelijk weet ik snel wie mijn begeleider vanuit school is.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:00

Klopt Janine..Ze belde vanmiddag met iemand waar ik notabene naast zat.. "Wij zoeken nog een fulltime stagiaire dus als jullie nog iemand weten...Ja hoor mag ook eerste jaars, als diegene maar geen 16 is" . Ik dacht echt huh oke :') .

Mooi dat je eerste dag beviel!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:03

Nynke1 schreef:
Klopt Janine..Ze belde vanmiddag met iemand waar ik notabene naast zat.. "Wij zoeken nog een fulltime stagiaire dus als jullie nog iemand weten...Ja hoor mag ook eerste jaars, als diegene maar geen 16 is" . Ik dacht echt huh oke :') .

Mooi dat je eerste dag beviel!!

}:0 :7 }:0 :7 }:0 :7 }:0 :7

Zou ik wel even aan school melden!! Want volgens mij mag dit niet eens...

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:10

Rosa_ schreef:
Het doen van een aanbeveling aan de burgemeester van de gemeente ***** om te komen tot verbetering van het beleid op het terrein van evenementen, met als uiteindelijk doel een nieuw evenementenbeleid die wordt gesteund door de voltallige groep actoren en past in het hedendaagse beleid. Dit ga ik doen door het in kaart brengen van de verschillen tussen de huidige en de gewenste situatie op het terrein van het evenementenbeleid en het geven van een overzicht van de knelpunten die nu spelen bij de naleving van het evenementenbeleid.

*kuch haren *kuch

Nynke wat heb jij een rot stagebedrijf zeg, ik zou echt zo snelmogelijk een bedrijf zoeken waar je 20 uur per week stage kan lopen. En daar weg zijn, ze behandelen je echt slecht.

Respect voor de fietsers hier!