Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:45

Paan schreef:
Annash, graag.

Ik ga binnenkort voor je kijken!
Als het te lang duurt, stuur maar een pb. Dan is het er vast bij in gegaan. :+

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:32

Chonelly, mensen kunnen zich ook via de site inschrijven. Dit gaat puur voor als we op markten staan. Aan dat onleesbaar schrijven had ik ook al gedacht. Maar dan schrijf ik ze voor de mensen. Dan weet ik zeker dat het leesbaar is. Althans voor mij dan he. :+

Conneon, volgens mij hebben wij dat ook op de site.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:04

Hilda79 schreef:
Hoe kom je daarbij Floortje?

Waarbij? Dat je dan goed gevonden wordt? Google kijkt naar relevantie vn de website als het resultaten zoekt. Indien iemand honden speelgoed zoekt dan zal een url met beiden woorden veel eerder omhoog komen (omdat google er dan vanuit gaat dat het relevant kan zijn). Natuurlijk zijn er nog veel meer dingen die belangrijk zijn, maat dan ben je al heel eind :o

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 03:35

joyce2 schreef:
Overigens, mensen die op algemene termen zoeken, zijn vaak nog info aan het inwinnen. Als ze specifiekere zoektermen gaan gebruiken, zijn ze mentaal al in een stadium waarin ze sneller tot aankoop overgaan. Dus het is niet eens zo gek om specifiekere/meer gericht zoektermen in te zetten. Enige nadeel is dat de klant je dan waarschijnlijk pas op het einde van zijn zoektocht tegenkomt en hij daarom al een "vertrouwder gevoel" heeft bij de bedrijven die hij al in de oriëntatie fase heeft gezien.

Ik werd net trouwens gebeld door Alle Bedrijven In ofzoiets, dat is zo'n website waarbij je je bedrijf aan kan melden, zodat je beter gevonden kan worden. Ik meld me vaak wel voor die dingen aan, is toch weer een extra website waar je bedrijfsnaam dan genoemd wordt. Maar goed, ik krijg daar altijd de nieuwsbrief van en deze keer stond erin "zoekwoorden checken", dan kon je de zoektermen invullen waar je op gevonden wou worden en ze zouden dan gratis voor je kijken of dit goede termen waren. Ik dacht, zal wel een addertje onder het gras zitten, maar what te hell, ik doe het gewoon. Nou, werd ik dus teruggebeld door zo'n mannetje en hij had volgens mij gewoon in Adwords gekeken en kon me weinig zinnige info geven, althans niet veel meer dan ik zelf al had kunnen bedenken/uitzoeken ;) Puntje bij paaltje: ze wilden me wel helpen om beter gevonden te worden in regio Zeist en Amersfoort (wtf heb ik daar aan, ik zit op internet, ik wil in heel NL gevonden worden). Dan zouden ze een campagne voor me opzetten en zou ik een vermelding bovenaan hun website krijgen en uiteraard zaten daar wel kosten aan verbonden, maar dat vertelde hij pas toen ik daar letterlijk om vroeg. Ik hou daar niet zo van... Uiteraard heb ik hem afgewimpeld ;)

Bah, ik hou daar ook niet van nee. :n

Ik had dat ook met zo'n bedrijven-register, weet niet meer welke, die me na mijn inschrijving KVK belden en aan het einde van een 10 minuten durend gesprek moest het geld kosten. Als ze dat nou gelijk zeggen had ik gelijk kunnen zeggen dat ik geen interesse had. Stuurden ze me alsnog een factuur, maar idd zo'n spookding waar dan heel klein bij staat "als u interesse heeft in ons voorstel, betaal dan binnen 14 dagen" :roll: Voor mijn idee zijn er ook best wat van dat soort dingen, omdat ik hier toch diverse namen van gelijksoortige bedrijven zie langskomen. Gelukkig heb ik maar van ééntje last gehad. :n

Ben trouwens ook eens telefonisch benaderd door iemand die mijn Algemene Voorwaarden wel wilde schrijven voor een leuk bedragje. :+

Szan

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:08

Iedereen die vandaag naar de startersdag gaat, veel plezier! Hopelijk zitten er veel leerzame dingen tussen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:09

Ik heb ook weer wat gehad daarnet :D Een klant koopt wat van om en bij de 85 euro. Belt ze me 2u later op om te vragen of ze het nog mocht terugbrengen, want ze vond het achteraf bekeken toch wat duur.
Mij best, maar ik zeg haar dat ze een waardebon terugkrijgt ipv geld. Dat vond ze niet logisch .. Ik vind het ook niet logisch dat je een artikel bekijkt, ermee naar de kassa loopt en afrekent, en daarna pas bedenkt dat je het te duur vindt..
Nu ja, ze gaat het dus terugbrengen.. OVER 3 WEKEN! Heb daar maar even op geantwoord dat omruilingen binnen 14 dagen moeten, en al zeker zo'n omruilingen. Als je nu de verkeerde maat koopt oid ben ik heel meegaand, maar dit is me toch iets te gek om daar zomaar in te volgen..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:27

Heel goed Mallootje! Ruilen is een gunst, geen verplichting. Binnen 14 dagen ruilen en eventueel een tegoedbon als ze niets kunnen vinden, vind ik heel schappelijk. Heb je het wel overal duidelijk vermeld staan?

Wij hadden dezelfde regels in de zaak waar ik filiaalleidster ben geweest en ik voorspel dat je heeeeel veeel zeurende mensen gaat krijgen, omdat ze hun geld niet terug kunnen krijgen. Alvast veel succes, want het is rete vermoeiend! Mensen die grote stampij maken, omdat het volgens hen VERPLICHT is om hun geld terug te krijgen (uiteindelijk heb ik een uitdraai gemaakt van de rechten en plichten van de winkelier, zodat ik mensen de mond kon snoeren als ze weer stonden te flippen). Alleen al om van het gezeur af te zijn, wenste ik soms dat ik klanten gewoon hun geld terug kon geven ;) Maarja, regels zijn regels! Mensen kunnen kijken/passen/voelen/etc. in de winkel en als ze het geld er niet voor hebben, moeten ze het niet kopen. Daar hoef jij als winkelier niet voor op te draaien! Al is geld teruggeven natuurlijk wel een extra stukje service.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:57

Geld teruggeven doe ik wel (nog niet gehad, maar zou het wel doen) als de klant bijvoorbeeld wat koopt dat abnormaal snel stuk gaat,of ze hebben de verkeerde maat, en ik hetzelfde artikel niet meer voor ze kan bestellen.
Maar als het louter om niet mooi/toch te duur/.. gaat, dan is het toch echt een waardebon.
Er hangt een blaadje bij de kassa dat omruilingen binnen 14D moeten gebeuren, met originele verpakking en mits onbeschadigd/netjes ..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 16:04

Ja precies, dat was bij ons ook zo en dat is ook wettelijk verplicht! Althans, hier in Nederland is het zo dat als het product kapot is gegaan (mits natuurlijk niet door opzet, of verkeerd gebruik, etc.) dat je het product moet (laten) repareren, het product moet vervangen en anders heeft de klant het recht om zijn geld terug te krijgen. Mits de klant natuurlijk beschikt over het aankoopbewijs. Is dat in België ook zo?

Maar staat er op het blaadje bij de kassa dan ook dat ze geen geld terug krijgen?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 16:32

Nee dat staat er niet bij, ik vond het zo al moeilijk om een 'vriendelijk' blaadje te maken, wil ook niet als een sergeant overkomen :P In elk geval denk ik dat het overal wel zo is dat je behoudens uitzonderingen altijd een waardebon terugkrijgt, of andere spullen..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 16:35

Hier in Nederland is het heel gebruikelijk dat je je geld terugkrijgt, dus daar gaan mensen dan standaard vanuit. Zal ik eens opzoeken wat voor tekst er bij ons in de winkel bij de kassa stond? Ik heb toen namelijk de tekst voor al onze filialen geschreven en ik geloof dat ik dat nog ergens op de computer heb staan.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 16:43

Oh ja, zou leuk zijn. Hier wordt het eigenlijk zelden gedaan ,centen terug.. Ik heb het in elk geval nog nooit zelf gehad dat ik m'n geld terug kreeg :)

Het is erg druk vandaag, heel vreemd dat mensen schijnbaar allemaal op dezelfde dag een nieuwe deken willen :P Ben ik alleen maar blij om hoor!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:03

Hoi, ik wil me hier ook graag melden. Ik weet niet of mensen mijn naam nog herkennen, ik heb 1 a 2 jaar geleden ook even meegelezen/gesproken.
Ik heb een tijdje karakteranalyses gemaakt van paarden onder de naam Karaktervol, maar daar was weinig vraag naar helaas en het is nooit een officieel bedrijf geworden.
Maar ik ben nu serieus bezig voor een hondenpension. Daar is wel veel vraag naar denk ik (ga ik nog gericht onderzoek naar doen). Ik ben bijna klaar met mijn opleiding voor dierenartsassistente, ik moet nog een half jaar. Maar ik wil liever ondernemer zijn dan als dierenartsassistente aan de slag. Dus naast die opleiding wil ik binnenkort beginnen met de spoed opleiding voor ondernemer dierenpension (honden- en kattenbesluit) via de Loi en die duurt max. 6 maanden als het goed is.

Tijdens mijn opleiding wil ik ook een ondernemersplan gaan schrijven en zoveel mogelijk dingen uitzoeken.
Ik zal eerst de vorige topics goed doorlezen zodat ik niet allemaal vragen herhaal.
Maar ik vroeg me wel al af of er hier mensen meepraten met een bedrijf met personeel in dienst?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:56

Mag ik me hier ook (aan)melden? Ben me al even aan het oriënteren op het (mogelijk) starten van een eigen bedrijf maar heb de keuze nog niet geheel gemaakt. :)

Vandaag wel naar de KvK startersdag geweest. Het was óntzettend druk, workshopzalen van 40 personen, terwijl er ontzettend veel publiek was. Dat vond ik wel een tegenvaller. :) De workshops die ik heb bijgewoond hadden wel toegevoegde waarde, dus dat is fijn. Ik wil binnekort een 1op1 gesprek aanvragen bij de belasting/KvK om te zien wat de (on)mogelijkheden zijn.

Mocht ik de keus maken voor een eigen bedrijf dan zou ik in ieder geval freelance gaan met als hoofdtak van sport grafisch- en webdesign + webdevelopment. :)

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:56

Hallo beiden :wave:

Ik heb de startersdag wederom gemist, wil inderdaad nog wel een keer een afspraak met de belastingdienst maken.
Misschien dat ik nog iets over het hoofd zie....

@Eilish, ik kan je hierin niet helpen, ben maar alleen ;)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:02

Hallo, ik ben ook naar de startersdag geweest. Vond het leuk, maar kan niet zeggen dat ik echt iets opgeschoten ben.
De banken verwijzen je door naar de site als het over tarieven gaat en de man die de workshop deed over een administratie opzetten was erg boring.

Wel wat folders en interessante dingen mee kunnen nemen dus helemaal zinloos was het ook niet.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:10

Maar ik heb dus ook niet veel gemist als ik het goed begrijp.....

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:12

:D

Vind ik dan! Maar dat kan voor iedereen anders zijn hoor!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:14

Nou, hoef ik me in elk geval niet schuldig te voelen dat ik niet geweest ben :)

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:16

Dat was mijn ervaring ook, dat je niet heel veel hebt gemist. Veel dingen wist ik al & door mijn marketingachtergrond was dat eigenlijk ook allemaal informatie die ik al wist. Heb wel nog even fijn met een man van Univé gepraat over verzekeringen & de workshop over administratie/starten met de belasting vond ik ook interessant. :) Maar ik heb niet het idee dat ik nu voorzien ben van voldoende 'informatie'. Ik heb wel behoefte aan een specifiek 1 op 1 gesprek om - voor mij interessante - situaties te bespreken. :)

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 00:05

Bedankt voor je antwoord Taffje!

Ik ben ook geweest naar de startersdag :)
Ik vond de presentatie van de administratie en belastingdienst wel goed, die van de kvk 'ondernemen doe je zo' vond ik persoonlijk niet zo goed. Er waren geen hand-outs, het was niet zo goed gepresenteerd en het liep behoorlijk uit. Ik ben weggegaan op de tijd dat het officieel had moeten eindigen, om naar de presentatie van de belastingdienst te kunnen. Er zijn best veel mensen eerder weggegaan daar.
Maar ik vond het op zich wel leerzaam en ik heb nu een beter overzicht van wat ik allemaal moet doen (rechtsvorm, belasting, administratie, verzekeringen, pensioen enz..). Hoe dat moet, moet ik nog wel uitzoeken :Y)

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 00:11

Belasting dienst wil ik nog een afspraak mee, nu ik eenmaal bezig ben merk ik dat ik toch meer vragen heb dan ik dacht.

Overigens wordt mijn aanbod uitgebreid met sportmassage voor paarden, heb vandaag mijn diploma ontvangen :D
Laatst bijgewerkt door Taffje op 04-11-12 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 00:13

Wij begonnen met de presentatie over juridische zaken (algemene voorwaarden, contracten, website?); die stonden me toch een partij slecht te presenteren. Ze hebben maar 1 1/2 deel van de presentatie gedaan, verder waren ze te druk met 'ehhh' zeggen.. Om 12.05 stapte een KvK persoon binnen om te zeggen dat ze moesten afronden, want het was al 12.05.. 'Oh, tot hoelaat duurt 't dan? Aaah, tot 12.05, sorry jongens!'. Echt wáárdeloos. Dat was wel één van de workshops waar ik interessante dingen uit hoopte te halen..

@ Taffje: zo voelde ik me ook. Ik ging er vrij blanco heen, zónder vragen. Maar nu ik ben geweest borrelen er meerdere vragen op. Gelukkig is de vader van m'n beste vriend accountant - dus daar ga ik binnekort langs om e.e.a. mee te bespreken. :) Gefeliciteerd met je diploma, super! *\o/*

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 00:15

Thnks :D

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 00:21

Gefeliciteerd Taffje!