NHB Deurne 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:17

krln schreef:
Ja maar de eerste twee jaar zien ze dus als MBO. Maar als de laatste twee jaar je maar één dag in de week school hebt en andere dagen dus 'werkt', kan het maar zo gezien worden als een deeltijdstudie?? Dan dus helemaal geen stufie..

Deeltijdstudie is als je betaald krijgt ;)

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:21

Bizzybijtje schreef:
krln schreef:
Ja maar de eerste twee jaar zien ze dus als MBO. Maar als de laatste twee jaar je maar één dag in de week school hebt en andere dagen dus 'werkt', kan het maar zo gezien worden als een deeltijdstudie?? Dan dus helemaal geen stufie..

Deeltijdstudie is als je betaald krijgt ;)

Op de site staat:
In de bovenbouw volgt de student twee dagen les en werkt hij/zij drie dagen per week op een werkplek naar keuze.

Dat betekend dat wij dus nooit zeg maar op hbo stufie krijgen? Alleen maar de eerste twee jaar dus op mbo dat je stufi krijgt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:25

Ik denk dat het het tweede jaar toch echt stage is en geen werk :) Voor stage krijg je niet betaald en dit valt gewoon onder je opleiding.

EDIT: Bovendien zit je de laatste twee jaar met compleet andere kosten denk ik, omdat je dan op Stoas zit en niet meer op Deurne (tenzij je als trainer/coach af wil studeren maar dat kan niet iedereen dacht ik)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-06-12 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:27

Bizzybijtje schreef:
Ik denk dat het het tweede jaar toch echt stage is en geen werk :) Voor stage krijg je niet betaald en dit valt gewoon onder je opleiding.

Oké, maar toch spreken ze hier over werken := Ik ga het vanavond even allemaal wel uitzoeken. Nu ga ik meelopen met het lesgeven van mijn instructrise :wave:

Anoniem

Re: NHB Deurne 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:27

Succes :D

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:23

@ José, daar kun je ook het aantal jaren invullen :+

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:36

@Anouk, jij had toch al een stage? Hoe heb je dat geregeld, want ik weet wel al een bedrijf waar ik stage wil gaan lopen en waar het ook kan maar ik heb geen idee wat
ik erbij moet zeggen..

Hebben jullie trouwens al een brief over 2 juli ontvangen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:41

Ja natuurlijk :)
Ik heb ook al een voorstage adresje.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:35

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:52

Op verder drukken en dan staat er: hoe hoog is mijn schuld?

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:55

xMercury schreef:
Op verder drukken en dan staat er: hoe hoog is mijn schuld?

Oké, dan heb ik dus hoe hoog mijn schuld is als ze dus zeggen dat een 2 jarige opleiding niet een volledige opleiding is. Dan weet ik toch eigenlijk nog steeds niets?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:58

Ik begrijp je niet? Je vult je dingetje in, drukt op verder en dan op de knop: Hoe hoog is mijn schuld? Dan vul je 3 keer 2 in, dan weer op verder en dan staat daar je schuld?

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:13

xMercury schreef:
Ik begrijp je niet? Je vult je dingetje in, drukt op verder en dan op de knop: Hoe hoog is mijn schuld? Dan vul je 3 keer 2 in, dan weer op verder en dan staat daar je schuld?

Ja dat snap ik, dan weet ik wat mijn schuld is. Maar dan weet ik toch nog steeds niet OF ik die schuld überhaupt krijg? Op het moment dat ze die 2 jaar mbo en daarna 2 jaar hbo gewoon als volledige opleiding zien wordt een deel daarvan een gift. Maar als ze zeggen een 2 jarige hbo opleiding bestaat niet, dus je hebt een niet afgeronde hbo moet ik alles terug betalen. Dat scheelt nogal veel geld. Ook is juist de vraag OF je überhaupt wel stufie krijgt dan de laatste 2 jaar omdat er staat dat je 3 dagen gaat werken en 2 dagen naar school, dan is het deeltijd en krijg je helemaal niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:20

Dat is stage... ;) Dus gewoon voltijd.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 23:27

Ik begrijp je echt niet :o Ik zou eens een belletje doen als ik jou was :)

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 02:00

chantalboes schreef:
@Anouk, jij had toch al een stage? Hoe heb je dat geregeld, want ik weet wel al een bedrijf waar ik stage wil gaan lopen en waar het ook kan maar ik heb geen idee wat
ik erbij moet zeggen..

Hebben jullie trouwens al een brief over 2 juli ontvangen??

Gewoon solliciteren? Het moet wel aquor erkend zijn,

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:07

xMercury schreef:
Ik begrijp je echt niet :o Ik zou eens een belletje doen als ik jou was :)

Haha dat was ik ook al van plan. Nou wat ik bedoel een "normale" opleiding is 4 jaar, 4 jaar hbo of 4 jaar mbo en geen combinatie van (ookal is dat qua niveau niet zo) maar gaat Duo daar niet moeilijk over doen?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:15

Volgens de rekenhulp niet haha. Volgens mij is het enkel een probleem als je geen diploma behaalt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:13

Als je maar binnen 5 jaar een diploma haalt :) dus duo zal niet moeilijk gaan doen.

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:48

Ik zit zelf ook eraan te denken om de HBO paardensport bij Deurne te gaan doen. Ik wil ook de sportklas gaan volgen. Dus nog even een jaartje sparen, ervaring opdoen bij stallen en het Z halen (liefst Z2, zodat ik misschien ook de masterclass erachter kan plakken). :)

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:44

Masterclass kan pas vanaf het zzlicht / junioren/ yr
zou ik trouwens echt niet doen :+ is 3 jaar geworden.. en niveau 3.
het diploma wat je haalt is instructeursdiploma niv 4... dat kun je met de hbo ook.. en nog meer!
ik wilde ook masterclass gaan doen, maar heb naar verschillende kennissen geluisterd die die opleiding deden.. en die waren kei ontevreden :+

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:50

Kan je met een schoolpaard ook in het sportteam komen? Dat zou ik wel heel graag willen! Goede ervaring om op te doen, en staat heel goed op je cv!

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:52

Hebben jullie nou eigenlijk de brief van 1 juli? Want ik zou nog een mailtje krijgen (vorige week woensdag na me toelating zou ze me mailen) is niet gebeurt. En heb dus ook nog niets over maandag gehoord..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:54

Het is 2 juli he :D Ja, heb een brief. Ik zou er gewoon even voor bellen/mailen. :j

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:59

dat is maandag he ?
is dat sportteam ook voor hbo paardensport? dacht alleen de MBO opleiding