Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Taffje

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:43

O, dat is vervelend, kan je ze alleen per mail benaderen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:51

Ik kan ze ook wel bellen, maar heb al eerder naar het buitenland gebeld (Duitsland) en toen kwam ik erachter dat het vrij duur is met mijn mobiel ;) Dus als ze morgen nog niets van zich hebben laten horen ga ik even bellen!

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:04

Wel vervelend als ze niks van zichvlaten horen... misschien een grote beurs oid waar ze heen zijn? Voor zover ik weet was er geen feestweeken oid in amerika afgelopenn weekeind..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:31

Goedemiddag! Mag ik hier ook mee komen kletsen?

Ik werk nu in de PR en communicatie maar ik overweeg om voor mezelf te beginnen als freelance vertaler en tekstschrijver. Ik weet niet of ik dat op korte of lange termijn wil doen, en of ik mijn baan ernaast aanhoud (of evt. iets zoek voor parttime)... maar ik ben me aan het orienteren en hoe langer ik er mee bezig ben des te zekerder word ik dat ik freelancer wil worden. Maar er zitten natuurlijk haken en ogen aan, vandaar dat ik mee kom kletsen :) als dat mag...

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:36

Ffortuna: welkom :wave:

Joyce: ik heb het programma zondag gezien (voor het eerst). Jammer dat het meer om die stichting ging dan om de gadgets. Maar je hebt natuurlijk wel de link op hun website.
Heb je al veel reacties gehad?

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:41

joyce2 wat vervelend dat je nog geen contact heb gekregen.
ik moet nog even terug kijken de show van zondag:) straks even doen ben wel benieuwd

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:38

Hallo Ffortuna! :wave:

Hier ook druk met van alles behalve bedrijf, seizoen komt er weer aan dus moet nodig nieuwe visitekaartjes maken. Logo is af dus moet kunnen... morgen vrij dus ik ga eens even wat uitbroeden.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:48

@Jolanda: De gadgets zijn echt een heel chaotisch onderdeel van de show en vaak zeiken ze de gadgets ook een beetje af. Maar goed, gratis reclame is gratis reclame ;) Ik vond het leuk om aan mee te werken en er staat idd een link op mijn site!

Ik zie ook een stijgende lijn in de bezoekersaantallen, maar hij is niet tot gigantische hoogten gestegen ofzo ;)

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:48

Joyce wat gaaf zeg!
Heeft je leverancier al gereageerd?

ffortuna, welkom! Ik zit/zat een beetje in hetzelfde schuitje als jij. Maar ik ben gewoon begonnen naast mijn vaste baan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:48

Chonelly, wat leuk zeg! Wat doe je nu? Werk je fulltime als freelancer?

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:05

oew leuk! ik heb net een bloesje verkocht naar Australië

ik doe hiernaast trouwens ook gewoon een fulltime baan hoor (en een verbouwing :+)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:07

@chonelly: Nee, ik heb nog steeds niets van ze gehoord, echt zo ontzettend vreemd!! Ik vind het voornamelijk vervelend dat ik nu niet weet of het pakket nou al verzonden is of niet. Ik heb er wel al akkoord voor gegeven, maar meestal sturen ze me eerst nog een proforma factuur die ik even moet checken. Ik heb er vannacht echt onrustig door geslapen, heb er heel veel over de producten en de bestelling gedroomd (omdat ik er natuurlijk heel veel mee bezig ben geweest afgelopen week). Ik hoop echt zo dat ze vandaag nog mailen en anders ga ik toch morgen bellen. Het is me echt een raadsel waarom ik niets van ze hoor!

@Kynshiri: Wat leuk zeg, een bestelling helemaal naar Australië!

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:21

dat is het leuke aan etsy. als er wat via etsy verkocht wordt, gaat het vaak naar de raarste plaatsen. USA, Italië, Australië,...

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:23

joyce2 niet meeteen slechtste denken, mischien zijn zeziek of paar daagjes even tussenuit (al bij laaste laten ze dat meestal weten) soms gebeurd er iets waardoor je weinig tijd heb om te reageren...

maar is wel erg vervelend hoor.

inmiddels filmpje gezien.. ja is weer echt carlo en irene style... rommelig:)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:27

@Kynshiri: Echt super! Verkoop je veel via Etsy?

@Irritantje: Doordat ik een half jaar geleden ben opgelicht door een leverancier (die ook niet meer op mails reageerde), begint het bij mij nu heel snel te kriebelen met dit soort dingen! Maar goed, diep adem halen en gewoon nog even afwachten. Net wat je zegt, er kan zoveel aan de hand zijn.

Enne, het was idd Carlo en Irene style :D (Ik heb ze geloof ik nog nooit normaal zien doen met een Gadget, haha)

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:24

hihi ja achja als nou nog ook wat opleverd he, je bent in iedergeval ervaring rijker:)
ja snap je hoor dat je beetje huiverig bent:)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 18:42

Ik heb het nog niet gezien Joyce. Mooet het nog kijken.

Joyce je hebt toch niet al betaald he?
Zij leven inderdaad op een ander tijdstip als wij, waardoor je elkaar net mis kunt lopen rondom het weekend, maar niks van je laten horen heeft daar niets mee te maken. Als je het gevoel krijgt dat ze je geen boeiende klant vinden, ga je naar een ander.

Kunnen jullie misschien eens in jullie statistieken kijken hoeveel bezoekers jullie op de website hebben volgens de website gegevens en vervolgens volgens de analytics gegeven?
Bij mij wijken de nummertjes namelijk af.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:53

Oohw, ik zal eens kijken hoe ik dat kan zien, daar kom ik nog even op terug Holly!

Wat de betaling betreft, mijn pa moet dat checken. Op het moment van verzenden wordt het bedrag van de creditcard afgeschreven, maar omdat ik geen creditcard heb gaat het via de kaart van mijn vader.

Verder is er overigens geen mogelijkheid om deze producten bij een ander te krijgen. Het is een klein bedrijf en ze houden tot nu toe alles in eigen beheer, ik bestel alles dus regelrecht bij de makers van het product. Bij het eerste contact heb ik gelijk geïnformeerd of ik de producten niet kon bestellen bij iemand uit Europa, maar dat is dus niet mogelijk.

Edit: even een mailtje gestuurd als "belangstellende klant", via mijn oude account die ik toen ook had gebruikt met die oplichtster. Eens kijken of ze daar wel op reageren.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:38

holly schreef:
Kunnen jullie misschien eens in jullie statistieken kijken hoeveel bezoekers jullie op de website hebben volgens de website gegevens en vervolgens volgens de analytics gegeven?
Bij mij wijken de nummertjes namelijk af.

Volgens mijn website gegevens heb ik meer bezoekers dan volgens Google analytics............

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:48

Ik heb het ook even gecheckt en er zit bij mij een heel groot verschil tussen de statistieken van mijn website en de statistieken van Analytics...

Even gister als voorbeeld genomen:
Analytics zegt 50 visits
Mijn website zegt 186 visits

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:50

Wat een leuk filmpje staat er trouwens op je website Joyce! Die van achter de schermen, echt geweldig :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:14

Dankjewel :D Ik krijg daar echt super veel leuke reacties op! Op mijn YouTube kanaal staan nu ook hele leuke filmpjes van een klant van mij met haar hulphond.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 07:50

Welkom Ffortuna! :wave:

Wat lees ik veel goede berichten :))

@ Joyce: ik heb je optreden niet gezien, maar als ik het zo lees was het toch erg leuk om te doen. Jammer dat het vooral over de stichting ging, maar alle gratis reclame is mooi meegenomen. Zeker op tv, want dan onthouden mensen je producten toch net iets beter. Al wat gehoord uit Amerika inmiddels?

Wat vreemd dat de website en Google Analytics andere cijfers bijhouden.. Hoe houdt jullie website zelf de bezoekersaantallen bij? Zit dat standaard ingebouwd, of hebben jullie daar een plug-in voor of iets ingebouwd?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:30

Hier ook groot verschil tussen analytics en site host counter.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:30

joyce2 schreef:
Ik heb het ook even gecheckt en er zit bij mij een heel groot verschil tussen de statistieken van mijn website en de statistieken van Analytics...

Even gister als voorbeeld genomen:
Analytics zegt 50 visits
Mijn website zegt 186 visits

50 Absolute Unique visitors waarschijnlijk, tov. 186 visits. Analytics 'volgt' elke unieke bezoeker.

In Analytics zul je wel her en der een bezoeker missen omdat die bijv. door zn privacy instellingen geen verbinding naar Google toestaat.

En bezoekers via de secure-pagina van Google (iedereen die ingelogged is) leveren '(not provided) 12,12%' op :P