Ik vond BE ook wel pittig. In het begin ging het wel lekker daarna en ik heb ook een paar domme fouten gemaakt. Er zaten idd een paar lastige vraagstukken in. Nu maar even wachten op de uitwerkingen en volgende week nog een kans
Ben erg benieuwd naar de uitwerkingen, hoop dat ze er op tijd op staat.
zamzam
Geplaatst: 12-06-13 20:56
Ja dat hoop ik ook. Ik begin nu aan allerlei dingen te twijfelen of ik het wel goed gedaan heb. Ontdek net weer dat ik bij vraag 16 niet goed gelezen heb. Heb alleen de 50.000 euro teruggerekend naar de contante waarde en het ging om het totale bedrag dus ik had de 30.000 euro er nog bij op moeten tellen.
Die ben ik met de 30.000 gaan rekenen en daarna wel die 30.000 erbij opgeteld, maar vond die best lastig. Dus ging er al vanuit dat ik hem fout had. Heb hem verder eigenlijk nog niet nagekeken. Ook niet echt tijd gehad om te vergelijken met medecursisten. Dus moet gewoon afwachten tot dinsdag.
zamzam
Geplaatst: 12-06-13 21:03
Ja ik heb ook niet kunnen vergelijken met anderen vond ik wel jammer want allemaal hetzelfde antwoord hebt dan kan je er wel van uitgaan dat die goed is.
Bij vraag 16 moest je volgens mij gaan rekenen met de 50000 euro die je pas in 2022 ging ontvangen. De 30000 euro zou je al in 2013 ontvangen. En die ben ik er dus vergeten bij op te tellen. Nou misschien krijg ik nog een puntje voor de moeite.
Vraag 12 is volgens mij 707000 als ik het zo uit mijn hoofd goed heb. Die had ik nog wel kunnen vergelijken. Heb overal de formule bij geschreven, dus wie weet krijg ik daar wel een punt voor.
Ik had 982000 euro, maar ik heb eigenlijk niets met het eerste gegeven gedaan (de verwachte brutowinst van 28% van de omzet) dus die heb ik zeker fout.
zamzam
Geplaatst: 12-06-13 21:16
oh erg ik kan gewoon net als de vorige keer niet wachten op de uitwerkingen. Probeer dan ook altijd zoveel mogelijk antwoorden uit het boek te krijgen. Geduld is een schone zaak, maar bij mij is het nu ver te zoeken.
Zal ik morgen ff scannen? Kunnen we vergelijken. Maar hoop idd dat t snel dinsdag is, wil m ook graag nakijken. Volgens mij heb ik eerst omzet maal 3 procent gedaan. Daar 28 procent van genomen die van de omzet afgehaald en die gedeeld door 15 dagen.
Ik zal hem morgen ook even inscannen. Ik had ook de omzet maal 1,03 gedaan en dat gedeeld door 15. wist wel dat de formule voor de omzetsnelheid was verkopen gedeeld door de gemiddelde voorraad. Maar hierbij zijn ze vast van verkopen tegen inkoopprijzen uitgegaan.Dus ik denk dat jij hem goed hebt.
Dat was de enige die ik kon vergelijken, anders hebben we hem met meerdere fout, kan natuurlijk ook altijd.
zamzam
Geplaatst: 12-06-13 21:42
Ach als we maar 25 punten of meer hebben dan is het al goed. Ga jij sowieso door met MBA ook als je er misschien eentje niet zou halen. (waar we natuurlijk niet van uitgaan )
Ik zit er wel over na te denken om door te gaan met MBA. Niet alleen betaald mijn werkgever de studie, maar ik zit nu ook in het ritme van het studeren en er zit nu al een heleboel kennis in. En 2 leraren die bij ons pdb geven hadden afzonderlijk van elkaar gezegd dat PDB moeilijker is dan MBA. dus tja nog even over nadenken.....
Puera
Geplaatst: 13-06-13 13:04
Klopt, ik heb PDB gedaan en ik heb nu net het laatste examen van MBA afgerond. MBA is naar mijn idee ook een verlengstuk van PDB. Er wordt alleen wat dieper op de materie in gegaan, het niveau is wat hoger en er komt wat belastingwetgeving bij kijken.
dat zijn bij mij ook een groot deel de redenen Zamzam, nu vergoed mijn werkgever het nog en zit ik er nog in. En hier heb ik ook al meerdere leraren en collega's horen zeggen dat ze MBA makkelijker vonden dan PDB dus ga de gok gewoon wagen.