Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 14:00

Is dat even rot Remy! Super slechte service zeg... Kun je niet even rechtsbijstand bellen? Dit is toch een typisch geval van een product toegestuurd krijgen dat niet voldoet aan eisen die je wel van zo'n product mag verwachten? Dat zou in principe gewoon teruggestuurd mogen worden en dat je dan je geld terug krijgt!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:48

Joyce, zover is het niet en zover wil ik ook niet gaan :n

Het punt is, dat het leer niet goed te verven is en het oppervlak is gewoon bagger. Zegt die man aan de telefoon dat hij nog een stuk van hetzelfde vel heeft liggen en dat hij dat geverfd had en dat dat prima ging (was trouwens met een hele andere soort verf, de meest professionele zwarte indringverf die er is dus daar heb ik helemaal niets aan voor mijn produkten). Ik begin ernstig te twijfelen of hij zelf wel weet hoe hij een lap moet verven of dat hij zich van de domme houdt.

Vervolgens heb ik een hele rits verfmonsters en een blanco stuk naar hem opgestuurd, met een begeleidend schrijven dat ik wil weten wat hij daarvan denkt.
Krijg ik een of andere korte mail dat hij een ander vel heeft liggen dat hij gekleurd heeft (weer met een andere kleur verf dan ik gebruik) En een vage foto waaraan ik niet kan zien of dat wel gelukt is (en hij geeft zelf ook geen mening erover). Maar geen enkele reactie op mijn monsters. Wat wil hij dan, dat ik een nieuwe lap ga bestellen terwijl ik mijn geld al verspild heb? Don't think so :n

Ik krijg de indruk dat hij als de dood is dat hij moet toegeven dat hij mij een slechte lap heeft geleverd. Dus heb ik hem gevraagd of het hem wel gelukt om het blanco stuk wat ik opgestuurd had met dezelfde verf als ik gebruik (en die altijd perfekt is geweest) te kleuren en zo ja, of hij het stuk dan naar mij wil opsturen. En of hij alsnog zijn mening wil geven over mijn verfmonsters.

Heb ik donderdagmiddag al naar hem gemaild. Nog geen enkele reactie. Terwijl ik wel altijd meteen een reactie kreeg als ik het om een bestelling ging -O-

Ik geef hem nog even de tijd maar eigenlijk verwacht ik er weinig meer van... Ik heb het even nagekeken maar ik heb het afgelopen kwartaal zo'n 700 euro aan bestellingen bij hem gedaan maar dan ben je kennelijk nog niet belangrijk genoeg om service (en dan wil ik eigenlijk vooral gewoon een antwoord op mijn vragen) te krijgen.

Rechtsbijstand heeft weinig zin, het is zijn woord tegen het mijne en daar heb ik helemaal geen zin in.
Als hij dit niet netjes oplost dan zal hij nooit meer een bestelling van mij hoeven verwachten :n En dat vind ik echt jammer want tot nu toe was ik heel tevreden. Maar kennelijk moet het een keer mis gaan om te zien hoe servicegericht een bedrijf (niet) is.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 23:47

Ik kan je maar 1 tip geven (als hij niet terugmailt) en dat is je bovenstaande post naar hem mailen, sterkte!

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:47

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:17

Joyce, lijkt me echt leuk zo'n bijeenkomst. Denk dat je er veel van leert. Als er nog een keer zo iets is, zou ik ook wel mee willen doen. :o Amersfoort is voor mij om de hoek.

Remy, ik hoop dat jullie er samen toch nog uitkomen. Balen dat dit nu zo loopt, terwijl je eerst heel tevreden was. Maar vaak moet het eerst een keer mis gaan om te zien hoe de service bij een bedrijf is. Jammer hé.

Suelza, welkom hier :D

Vandaag met mijn man aan het brainstormen geweest. We hebben veel ideeen, maar te weinig tijd. Maar dat zal de meeste van jullie niet onbekend in de oren klinken. Dus we zien wel wanneer we e.e.a. oppakken. Eerst maar even een lijstje maken, die op prio selecteren en dan maar boven aan beginnen.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:26

mja tijd ja :+ haha zo bekend...

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:51

Hallo,

Ik ben nieuw op stw :)
Bij mij zit het ondernemen ook in het bloed, momenteel ben ik erg bezig met fotografie sta alleen niet officieel ingeschreven en hier wacht ik ook nog mee tot dat ik mijn diploma voor fotografie behaald heb en ik vaker een afspraak heb kom er nu nog totaal niet mee rond, en omdat ik bang ben dat dit in de toekomst nog niet alles gaat worden wil ik er iets bij gaan doen.

Nu hebben ik en mijn vriend besloten om een webshop te beginnen met chihuahua kleding en overige honden artikelen ook willen we paarden artikelen gaan verkopen en ruiterkleding!

Morgen gaan we een afspraak maken bij kvk!
Nu loop ik me alleen dood te zoeken naar leveranciers met paarden artikelen afentoe kom ik op een site terecht maar dan kom ik uit eindelijk gewoon daar waar particulieren ook kunnen bestellen, en ik ben dus opzoek naar groothandels zouden mensen me willen helpen en me namen willen geven eventueel pb?

Van de honden kleding heb ik er al wel een gevonden!

Groetjes Rudina

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:30

Even googlen op groothandel ruitersportartikelen en ik kom er zo al een stuk of 4 tegen. En als je even zoekt hier op Bokt kom je ook een topic tegen waarin er een paar genoemd worden. [VSW] groothandel ruitersportartikelen

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:37

Paan schreef:
Even googlen op groothandel ruitersportartikelen en ik kom er zo al een stuk of 4 tegen. En als je even zoekt hier op Bokt kom je ook een topic tegen waarin er een paar genoemd worden. [VSW] groothandel ruitersportartikelen

Bedankt voor je reactie, ik zal ook nog eens proberen te google kwam op van alles terecht maar uit eindelijk zat ik gewoon op webshops waar particulieren ook konden bestellen dus zal het nog eens proberen :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:25

@Rudina: Heb je je al verdiept in het verkopen van die artikelen? Ik zit zelf in die branche (honden en katten artikelen) en ik kan je vertellen dat je echt kei en kei hard moet werken om je ook maar iets van de concurrentie te kunnen onderscheiden. Niet om je te ontmoedigen hoor, want ik weet zelf natuurlijk ook hoe leuk het is, maar ook hoe moeilijk is om er wat mee te verdienen!

Heel veel succes alvast en veel plezier met inschrijven bij de KVK!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:48

Het is ook vaak zo dat een groothandel ook producten verkoopt aan particulieren, Rudina.
Ik werk zelf voor een groothandel in Ruitersport artikelen (maar die levert voornamelijk aan grotere maneges en ruitersportzaken, geen kleine webwinkels) en die heeft ook een webshop voor particulieren en een winkel, dus daar verkijk je je dan wel op.
Ik zou gewoon contact opnemen mett het bedrijf dat je aanspreekt en kijken wat zij je kunnen bieden. Als je gebruikt maakt van hun als groothandel is dat meestal toch tegen andere prijzen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 03:13

Ik meld me even hier, lees later weer bij :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:07

@Paan: Ik zal eens vragen of je volgende keer mee kan, denk haast dat dat wel mag! Alleen spreken we elke keer bij iemand anders af en de volgende keer is het dus in Wijchen ofzo (ergens bij Appeltern/Tiel in de buurt).

Pff, van het weekend nog gekloot gehad met de webshop... Ik had blijkbaar een bestelling binnen gekregen, maar de webshop had dat niet goed geregistreerd. Kreeg op een gegeven moment een mailtje van die klant, of het wel goed was gegaan, want als ze inlogde om haar order te bekijken, zag ze dat er maar 2 bestelde producten stonden, terwijl ze er 3 had besteld.

Ten eerste was ik al super verbaasd dat er een bestelling was gedaan, want daar had ik geen melding van gekregen (normaal krijg ik daar netjes een mail van) en toen bleek het ook nog eens fout te zijn gegaan! Klant had idd 3 producten besteld, die waren netjes van de voorraad afgegaan, maar op de order stonden er maar 2 en ook stond er bij status "wacht op betaling" terwijl het geld al wel binnen was bij iDeal. Heel raar allemaal.... Uiteraard heb ik gelijk het pakket klaargemaakt en opgestuurd, dan stuur ik later de juiste factuur wel na, maar ik baalde weer als een stekker... Voorgaande bestellingen werkte alles prima! Mn webbouwer heeft alles gelukkig gelijk opgelost vanochtend, maar ik maak dus weer een heeeeerlijke indruk...

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:24

@joyce: perfectionisme is een goeie eigenschap voor een ondernemer maar kan je ook in de weg zitten. Hoe goed je ook alles overdenkt en organiseert, er gaat af en toe iets fout. Dat gebeurt overal en bij iedereen, zeker in de beginfase.
Het 'voordeel' is dat je meteen kunt laten zien dat jouw service/klachtenafhandeling e.d. helemaal top is!
Probeer het positief te zien. Je bent er achtergekomen dat er iets verkeerd in het systeem zat en dat is nu opgelost. ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:53

Dat is ook wel zo, alles is gelijk netjes opgelost en het pakketje is ook direct op de post gegaan. Een betere oplossing had ik niet kunnen bieden (behalve zelf langs brengen, hahaha). Maar toch baalde ik wel even!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:28

Even een stipje om (weer) mee te lezen :D

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:46

JolandaS schreef:
@joyce: perfectionisme is een goeie eigenschap voor een ondernemer maar kan je ook in de weg zitten. Hoe goed je ook alles overdenkt en organiseert, er gaat af en toe iets fout. Dat gebeurt overal en bij iedereen, zeker in de beginfase.
Het 'voordeel' is dat je meteen kunt laten zien dat jouw service/klachtenafhandeling e.d. helemaal top is!
Probeer het positief te zien. Je bent er achtergekomen dat er iets verkeerd in het systeem zat en dat is nu opgelost. ;)

Helemaal mee eens :j Ik denk dat je nu juist een extra goede indruk hebt gemaakt :j

Heel wat anders als al die grote jongens die niet eens antwoorden op je mail, dat is nl iets wat me opvalt bij mijn grote leveranciers (en niet alleen bij mijn leerleverancier), ze antwoorden vrijwel direct als je een order plaatst. Maar heb je een vraag dan antwoorden ze vaak uberhaupt niet eens op je mail. Dat vind ik zo ontzettend onbeschoft..
Terwijl de webshops waar ik ooit wat klein spul bestel eigenlijk allemaal superservice en ultrasnelle levering hebben.

Conclusie: misschien moeten we niet te groot groeien 8-)
En trouwens leuk dat je drie bestellingen hebt gekregen, het staat dus niet stil :)

Zaterdag ga ik naar Belgie, een paar mooie lappen leer uitzoeken en kijken of ik al mijn accessoires en fournituren ook daar kan gaan inkopen. Ze hebben daar veel meer dan mijn huidige leverancier en ook goedkoper. Ik zie het dus weer helemaal zitten :D

Wel heb ik nu een belangrijke les geleerd, en dat is dat ik mijn maatwerk wel kan blijven aanbieden, maar dan strikt alleen met accessoires die ik redelijk eenvoudig ook bij andere leveranciers kan krijgen. Anders ben ik te leveranciersafhankelijk. Dus is er toch wat positiefs uit voort gekomen.

Paan, dat van te weinig tijd komt me bekend voor :D Lijstje met hi prio maken is een goed idee, anders blokkeer je en begin je nergens aan :D

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:23

joyce2 schreef:
@Rudina: Heb je je al verdiept in het verkopen van die artikelen? Ik zit zelf in die branche (honden en katten artikelen) en ik kan je vertellen dat je echt kei en kei hard moet werken om je ook maar iets van de concurrentie te kunnen onderscheiden. Niet om je te ontmoedigen hoor, want ik weet zelf natuurlijk ook hoe leuk het is, maar ook hoe moeilijk is om er wat mee te verdienen!

Heel veel succes alvast en veel plezier met inschrijven bij de KVK!

Hallo Joyce,

Hier heb ik bezef van :) maar dat zal denk ik voor alle webshops en winkels gelden, en aan een kant maakt dat het werk ook weer leuk :)

11AFotograaf schreef:
Het is ook vaak zo dat een groothandel ook producten verkoopt aan particulieren, Rudina.
Ik werk zelf voor een groothandel in Ruitersport artikelen (maar die levert voornamelijk aan grotere maneges en ruitersportzaken, geen kleine webwinkels) en die heeft ook een webshop voor particulieren en een winkel, dus daar verkijk je je dan wel op.
Ik zou gewoon contact opnemen mett het bedrijf dat je aanspreekt en kijken wat zij je kunnen bieden. Als je gebruikt maakt van hun als groothandel is dat meestal toch tegen andere prijzen.

Bedankt voor je reactie, dan kom ik er al een stuk verder uit voor de mensen die een webshop hebben staat het er helaas niet fijn op vermeld daarom dacht ik dat ik elke keer weer op een webshop voor particulieren zat.
Ik zal me nu orienteren bij welke groothandels/leveranciers ik ga bestellen, ondertussen kijk ik rond voor een fijne webshop ( moet makkelijk in elkaar te zetten zijn) en eind deze week zal ik het rond maken met kvk. :)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 17:49

Zo! Gelukkig kan ik me schriftelijk altijd zeer goed uitdrukken want ik heb zojuist een mailtje naar mijn leverancier gestuurd die er niet om liegt. Ik ben netjes gebleven, maar heb wel zeer duidelijk aangegeven dat ik er helemaal mee klaar ben.
Heb hem nog 4x overgelezen en toen tot mijn eigen verbazing ineens op verzenden gedrukt :o

Boek gesloten, wat een opluchting. Nu hoef ik niet steeds weer de mail te checken of ze al teruggemaild hebben want op deze mail zullen ze al helemaal niet reageren, denk ik 8-) Man, wat kan het schrijven van een mailtje ontzettend opluchten *\o/*

@Rudina: bereid je wel voor op teleurstellingen want het is meestal niet zo dat jij bepaalt bij welke groothandel je bestelt, maar dat de groothandel bepaalt of je wel bij hen MAG bestellen.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:22

Goed gedaan Remy!!! *\o/* *\o/*

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:10

Inderdaad, net goed!! Heerlijk is dat he, als je even alles van je af kan schrijven. Wellicht levert het je niets op, maar dan heb je in elk geval kunnen uiten hoe jij erover denkt!

En idd, wat je tegen Rudina zegt klopt. Dat kunnen Lovepaints en ik beiden beamen wat betreft de hondenartikelen! Als je al af mag nemen bij bepaalde groothandels, kleven daar vaak een hoop regeltjes aan vast. Ik ben nog maar weinig "makkelijke" groothandels tegengekomen. Maar des te leuker is het als je het voor elkaar krijgt dat je bij een "moeilijke" groothandel mag bestellen.

Edit: Werken jullie met Webshop Toppers? Ze hadden me vorige week gebeld, met een of andere aanbieding en daar belden ze vandaag over terug. Ik kan een jaar lang op die pagina vermeld staan voor €100,- incl. btw maar ik vraag me af of dat de moeite waard is.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 19:36

Mijn eerlijke mening LillLady is om dat "rond maken" met de kvk nog maar even uit te stellen.
*trekt de meest lompe opmerkingen weer in :x *
Dit kan zo niet hoor.
1 honden adres. Zelf niet eens contact gegevens van paardenspullen leveranciers/groothandels vinden. Dus ook nog niet eens weten hoe alles werkt met inkoop (altijd handig :? ). En je denkt dat een webwinkel met een paar meppen op de knop in elkaar zit.
Jaaa...dat is echt een uhm...picobello plan om mee aan te komen zetten bij de kvk(bij de belastingdienst en de hele ratteplan nog meer) 8)7
Maar goed, dat is mijn mening, dat hoeft natuurlijk niet jouw idee te zijn. Bedenk je alleen wel dat als je zo, zoals het er nu voorstaat, start als ondernemer, lig je waarschijnlijk binnen no time op je bek te kijken. :)*
(ja ik ben de aardigste thuis :D )

Remy lekker he?
Soms moet je knoppen door hakken en een andere kant op gaan.
Ik vind dat altijd moeilijk om te doen omdat je daarmee ook een stukje zekerheid los laat, maar achteraf lucht het op

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:41

joyce2 schreef:
Edit: Werken jullie met Webshop Toppers? Ze hadden me vorige week gebeld, met een of andere aanbieding en daar belden ze vandaag over terug. Ik kan een jaar lang op die pagina vermeld staan voor €100,- incl. btw maar ik vraag me af of dat de moeite waard is.

100 euro is een hoop geld, ik betwijfel het of je jouw klanten daar vandaan zou halen. Ik had tot nu toe nog nooit van de site gehoord, dus misschien moeten ze eerst wat meer reclame voor zichzelf gaan organiseren :9

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:46

Ze zeggen dat ze heel goed bezocht worden, maar ik betwijfel het. Vandaar ook dat ik nieuwsgierig was of jullie die site kennen. €100,- is inderdaad een hoop geld, het is een kijk/vergelijk site en ik denk dat mijn doelgroep zich daar niet echt bevind.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:52

En nog iets: LillLady: ik ben het met bovenstaande post van Holly eens, ik denk dat je er veel te makkelijk over denkt. En je zal zelf tijd moeten besteden aan het zoeken van groothandels/inkoopadressen. Dat hebben wij allemaal gedaan, je zult wel begrijpen dat het dan niet reëel is om hier te komen vragen om adressen van leveranciers terwijl wij zelf al het werk ervoor gedaan hebben.

Als ik zie hoe serieus een paar mensen hier bezig zijn met webshops voor dierenartikelen en hoeveel tijd, uren en geld ze er in investeren dan denk ik dat je het niet serieus genoeg inschat. Juist de shops die zijn opgestart met de insteek om "er iets bij te doen" verpesten de markt volledig.