Meer mensen die binnenkort op kamers gaan wonen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IkbenMarije

Re: Meer mensen die binnenkort op kamersgaan wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:46

@Loose

Haha ja! Daar woon ik 3 stappen lopen vanaf! Ik woon in een zijstraat van de Amsterdamsestraatweg, ideale plek :)

NieneWiep

Echt leuk zo'n schouw, IkBenMarije! En fijn dat je een balkon hebt.

Ik ben echt benieuwd naar mijn huisgenoten, zijn 5 meisjes en 1 jongen. Zitten ook een paar nieuwe eerstejaars tussen dus dat komt wel goed denk ik. :j

Dobby91

Ik ben de jongste in mijn huis, 19 jaar.. de oudste is 22. Iemand van 17 is voor de wet nog niet volwassen wat wij en de huisbaas niet prettig vinden, iemand van 18 vond ik nog wel kunnen maar wilde m'n huisgenoten niet. Het gaat ook een beetje om verantwoordelijkheid, betalingen, schoonmaken, vuilnisbak buitenzetten, afwassen.. heb toch wel gemerkt dat mensen die regelrecht van huis afkomen en heel jong zijn vaak verantwoordelijkheid missen. Nu is dat niet altijd het geval natuurlijk, maar omdat ik dus al de jongste ben en ik wordt in oktober 20, willen we eigenlijk niet iemand nog jonger.

Die schouw is idd erg gaaf trouwens!

Veseosunce

Ziet er mooi uit Marije. :)

Ik wil binnenkort m'n muur ook eens verven was namelijk nog maar de vraag of ik er 4 jaar zou blijven en zoals het er nu uitziet word het ook nog wel langer. :)

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:47

Balkon is idd erg fijn, op het zuiden, ook dat nog haha ;-) Scheelt gewoon als je een buiten hebt! Maar het Julianapark is ook om de hoek, heerlijk met mooi weer!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:48

Afbeelding
Afbeelding

twee foto's van mijn kamer btw!

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:48

IkbenMarije schreef:
Balkon is idd erg fijn, op het zuiden, ook dat nog haha ;-) Scheelt gewoon als je een buiten hebt! Maar het Julianapark is ook om de hoek, heerlijk met mooi weer!

Dat is het enige wat ik mis bij mijn kamer, er is helemaal geen tuin of balkon... Verder wel perfecte locatie en groot genoeg, dus ik ben er blij mee. :Y)

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:49

Gittekit schreef:
JENNx schreef:
Maar, laten jullie die dan ook naar de kijkavond komen of wijzen jullie die al per mail op leeftijd af? Ik zet altijd mijn leeftijd in mijn reactie, en alsnog ben ik 2 keer op een hospiteeravond afgewezen omdat ik dus eerstejaars ben en ook nog eens 17. Dat is erg vervelend, nodig de mensen die je te jong vindt dan niet uit is dan mijn gedachte.

Misschien heel banketstaaf.. maar die hebben we ook allemaal laten komen. Meer omdat er misschien dan toch iemand bij zit die je wél heel leuk vindt.. meestal laten we gewoon iedereen komen eigenlijk. We hadden afgelopen keer zoiets van laat maar komen, je hebt alleen (onbewust voor de kijker) al een flinke 'achterstand'. Ik meld overigens ook nooit aan de mensen die het niet worden, waarom ze het niet worden..

Nouja, ik heb twee keer een mailtje gehad met dat ik niet uitgenodigd was omdat ze me te jong vonden. En ik ben twee keer na een hospiteeravond afgewezen op mijn leeftijd. De eerste keer kreeg ik nog een mailtje nadat ik al een smsje had gekregen met uitleg dat de huisbaas het niet wilde hebben, maar dat ik het anders geworden was (ja, dat is echt heel k*t) en de tweede keer kreeg ik een smsje met "sorry, je bent het niet geworden want je past qua leeftijd niet zo goed in onze groep".

Maar het huis waar ik nu terecht kom zitten ook twee afstuderenden, en nog een paar die ook geen 18 meer zijn. Ik ben echt helemaal de jongste en eigenlijk vind ik dat niet erg. Ik heb zelf op zich een goed beeld van het studeren (vind ik) door studerende familieleden en zij zijn natuurlijk ervaringsdeskundigen.. En ook omdat zij bijna zijn afgestudeerd gaan zij straks ook uit de kamer en dan kan ik doorschuiven. Dat is ook wel heel erg fijn. :j

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:49

Gittekit schreef:
[img]http://5.media.hyves-static.net/1360638156/5/cArR/0/img1360638156.jpeg[img]
[img]http://7.media.hyves-static.net/1360638366/5/UkZb/0/img1360638366.jpeg[img]

twee foto's van mijn kamer btw!

Ziet er wel lekker ruim uit! En ik zie het bekende Lack tafeltje al staan haha, ik heb hem vandaag ook gekocht om mijn tv op te zetten. Wat een schoenenverzameling heb je. :')

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:50

IkbenMarije schreef:
@Loose

Haha ja! Daar woon ik 3 stappen lopen vanaf! Ik woon in een zijstraat van de Amsterdamsestraatweg, ideale plek :)

Handig! Ben ooit ook een keer daar ergens bij een kamer geweest te kijken (Knopstraat geloof ik, vlak bij de Cristine le Duc :') ) maar dat was echt zo'n ongelofelijk vies huis. :r Maar vind het wel een hele leuke buurt, zijn veel winkeltjes enzo en wonen wel meer studenten en je zit ook niet ver van het centrum.
Ik woon nu in mijn 2e kamer in Kanaleneiland, superhuis (met tuin en jacuzzi :Y) ) maar zou graag wel een keer dichter naar t centrum willen. :))

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:52

Wat een leuk tafelkleedje Gittekit!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:53

JENNx schreef:
Nouja, ik heb twee keer een mailtje gehad met dat ik niet uitgenodigd was omdat ze me te jong vonden. En ik ben twee keer na een hospiteeravond afgewezen op mijn leeftijd. De eerste keer kreeg ik nog een mailtje nadat ik al een smsje had gekregen met uitleg dat de huisbaas het niet wilde hebben, maar dat ik het anders geworden was (ja, dat is echt heel k*t) en de tweede keer kreeg ik een smsje met "sorry, je bent het niet geworden want je past qua leeftijd niet zo goed in onze groep".

Maar het huis waar ik nu terecht kom zitten ook twee afstuderenden, en nog een paar die ook geen 18 meer zijn. Ik ben echt helemaal de jongste en eigenlijk vind ik dat niet erg. Ik heb zelf op zich een goed beeld van het studeren (vind ik) door studerende familieleden en zij zijn natuurlijk ervaringsdeskundigen.. En ook omdat zij bijna zijn afgestudeerd gaan zij straks ook uit de kamer en dan kan ik doorschuiven. Dat is ook wel heel erg fijn. :j

Ja het is best banketstaaf ook, maar je moet toch selecteren he. Al was er iemand bij onze laatste kijkavond 18 geweest en héél erg tof was die het misschien ook wel geworden, maar bij de jongere mensen die er zaten was het ook heel duidelijk dat ze net van de middelbare afkomen zeg maar. Al snap ik dat het echt voelt als een poedersuiker om afgewezen te worden.

Tafelkleedje is trouwens gewoon van blokker! Ben nu ook wat meer dingen op aan het hangen aan de muur enzo (na een jaar pas ja :P).. dus het ziet er al wel een stuk leuker uit nu. :)

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:21

Ik ben straks ook de jongste in huis. De huisbaas heeft 10 huizen in de verhuur en ze keek naar me na aanleiding van het gesprek die ik met dr had en zei tegen me; Zo, ik denk dat je wel daar , daar en daar tussen past. Dus ben ik bij 3 huizen gaan kijken, en 1 daarvan is het geworden. Zit bij allemaal meiden. 2 ervan die wonen er vanaf hun 16e, en weten dus ook gewoon prima hoe het in z'n werk gaat. Dus die kunnen me altijd nog helpen zeiden ze. Heb ze later ook ontmoet, en het lijken me leuke meiden :) .

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:38

Loose schreef:
JuliaMaria schreef:
Waarom zou iemand van 17/18 minder geschikt zijn dan? Dat begrijp ik eerlijk gezegd niet zo goed.. :)

Als de rest van het huis ouder is en doorgewinterde studenten zijn dan snap ik wel dat het misschien minder aantrekkelijk is om zo'n jong meisje erbij te nemen die net om de hoek komt kijken.
Ik ben trouwens hier de jongste, de andere 2 zijn 27 en 25 maar en ik 20 maar ze wilden graag een jonger iemand om leven in de brouwerij te brengen. :')

Omdat? :) Ik denk dat het wel een beetje onderschat word. Want diegene gaat ook naar het HBO/Uni, heeft het lef om op zichzelf te gaan wonen en is van plan om zichzelf te onderhouden.. Doet na mijn idee niet per se onder voor iemand die ouder is? (Kan natuurlijk wel...!)

Ik heb anderhalf jaar als enige jonge meid tussen vijf jongens gewoond in een studentenhuis (19 tot 27), toen was ik 17. Dat ging perfect, de jongens waren gek met me, samen hielden we het huis netjes, samen koken (wat zij dan wel weer beter konden dan ik, maar aldoende leert men.. :7 ). Als zij problemen hadden met een meisje dan was ik er om te adviseren, en als ik een probleem had met mijn vriendje kon ik aankloppen voor een aai over m'n bol. Kon allemaal prima hoor! :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:56

Loose schreef:
Ik woon nu in mijn 2e kamer in Kanaleneiland, superhuis (met tuin en jacuzzi :Y) ) maar zou graag wel een keer dichter naar t centrum willen. :))

Lekker zeg! Ruilen? :P Ik zit op Lombok! Lekker dichtbij het centrum haha

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:08

Citaat:
Stad: Groningen
Bonaire: 1e jaars IBMG, Gorechtbuurt
Veseosunce: 2e jaars Verpleegkunde, Schilderswijk
Phylos: 2e jaars Pedagogische Wetenschappen, Damsterbuurt
JENNx: 1e jaars Romaanse Talen en Culturen, Korrewegwijk (en een beetje Schilderswijk)
NogSteedsGek: 2e jaars ALO Outdoor&adventure, Selwerd/Paddepoel
wwr: 1e jaars Fiscale economie, Oranjebuurt

Stad: Wageningen
Never_Mind: 1e jaars Dierwetenschappen, Asserpark

Stad: Tilburg
Gittekit: 2e jaars Psychologie, Armhoef (Tilburg-Oost)
Savasan: 1e jaars Engels, Fontys college

Stad/dorp: Barneveld
MilleniumK:1e jaars, Paardenhouderij & Managment, Groenhorst College

Stad: Enschede
Cabelona: 2e jaars, chemie, Saxion

Stad: Emmen
NieneWiep: 1e jaars Tourism and Eventmanagement, Stenden

Stad: Maastricht
Perdjes: 1e jaars Orientaalse Talen en Communicatie, Oostermaas

Stad: Leeuwarden
me_myself_i: 1e jaars Diermanagment

Stad: Utrecht
IkbenMarije: 4e jaars pabo, minor + LIO-stage, Daalsebuurt
Merlynlover: 1e jaars Logopedie B
xSwanHeart: 1e jaars Milieu-Maatschappijwetenschappen
Dressagelady: 2e jaars Mondzorgkunde B

Stad: Amsterdam
Sologirl: 3e jaars IBMS, Stage, De Baarsjes
Myrthe_yolto: 1e jaars Evenementenmanagement, ROC

Stad: Den Bosch
arans: 1e jaar voedingsmiddelentechnologi, HAS den bosch
xManon_: 1e jaars Dier- en Veehouderij, HAS Den Bosch

Stad: Nijmegen
xEsther: 1e jaar HBO-V, HAN Nijmegen

Stad: Breda
Aster_: 1e jaar Bsc Tourism

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:09

heb mezelf stiekem toch op t lijstje gezet alhowel het niet zeker is dat ik de opleiding kan gaan doen, en als t me gaat lukken ik in december pas in amsterdam ga wonen, maar toch _O-

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:11

Maar het lijkt mij dat je niet van iedereen de leeftijd weet, als ze langs komen. Wijzen jullie mensen die te jong zijn achteraf nog steeds af op hun leeftijd, of laten jullie je dan toch leiden door de eerste indruk?

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:15

Mooie kleur IkBenMarije!

En nee, ik heb geen bureau. Zit altijd op de bank te studeren :) En anders ga ik naar school, super chille leerruimte!

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:41

Stinkmodder schreef:
Mooie kleur IkBenMarije!

En nee, ik heb geen bureau. Zit altijd op de bank te studeren :) En anders ga ik naar school, super chille leerruimte!

Ik zet wel een groot bureau in mn kamer, maar als ik echt moet leren uit een boek zit ik ook liever op de bank. Maar voor het werken aan mn laptop, of als ik echt dingen moet schrijven met de hand vind ik het wel fijn om aan een bureau te zitten.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:49

Citaat:
Stad: Groningen
Bonaire: 1e jaars IBMG, Gorechtbuurt
Veseosunce: 2e jaars Verpleegkunde, Schilderswijk
Phylos: 2e jaars Pedagogische Wetenschappen, Damsterbuurt
JENNx: 1e jaars Romaanse Talen en Culturen, Korrewegwijk (en een beetje Schilderswijk)
NogSteedsGek: 2e jaars ALO Outdoor&adventure, Selwerd/Paddepoel
wwr: 1e jaars Fiscale economie, Oranjebuurt

Stad: Wageningen
Never_Mind: 1e jaars Dierwetenschappen, Asserpark

Stad: Tilburg
Gittekit: 2e jaars Psychologie, Armhoef (Tilburg-Oost)
Savasan: 1e jaars Engels, Fontys college

Stad/dorp: Barneveld
MilleniumK:1e jaars, Paardenhouderij & Managment, Groenhorst College

Stad: Enschede
Cabelona: 2e jaars, chemie, Saxion

Stad: Emmen
NieneWiep: 1e jaars Tourism and Eventmanagement, Stenden

Stad: Maastricht
Perdjes: 1e jaars Orientaalse Talen en Communicatie, Oostermaas

Stad: Leeuwarden
me_myself_i: 1e jaars Diermanagment

Stad: Utrecht
IkbenMarije: 4e jaars pabo, minor + LIO-stage, Daalsebuurt
Merlynlover: 1e jaars Logopedie B
xSwanHeart: 1e jaars Milieu-Maatschappijwetenschappen
Dressagelady: 2e jaars Mondzorgkunde B

Stad: Amsterdam
Sologirl: 3e jaars IBMS, Stage, De Baarsjes

Stad: Den Bosch
arans: 1e jaar voedingsmiddelentechnologi, HAS den bosch
xManon_: 1e jaars Dier- en Veehouderij, HAS Den Bosch

Stad: Nijmegen
xEsther: 1e jaar HBO-V, HAN Nijmegen

Stad: Breda
Aster_: 1e jaar Bsc Tourism

Stad: Arnhem
Chrissie: 4de jaar, minor aan de HAN
[/quote]

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:52

nu sta ik nietmeer tussen het lijstje
:')

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:55

Oeps, ik heb volgens mij het laatste lijstje gequote.. :+

Foto van mijn vorige kamer in Groningen
Afbeelding

Afbeelding

Geen grote kamer maar er was ook nog een gezamelijke woonkamer waar we ook aten.

Van mijn nieuwe kamer heb ik nog geen goede foto's.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:07

Als ik al mijn eisen eens bekijk dan zou het een appartementje worden en dan betaal ik me helemaal scheel. Ik ben dus bang dat ik helemaal nooit op kamers kom :')

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:11

En wat zijn die eisen? :Y) Je zult nooit de perfecte kamer vinden, maar er zijn genoeg leuke kamers voor leuke prijzen te vinden.