Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yvonnepuntnl

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:42

Ja, maar eigenlijk vindt ze het wel prima zo.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:47

Wellicht laat ze op deze manier een hoop geld liggen, maar als haar dat niet uitmaakt.... ;)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:09

Ok Nuage, ik zie dat jij een soort vest heb laten bedrukken, maar die zie ik nu terug in de kledingopties. Kan dat? Dat zou namelijk mijn eerste keuze zijn :D

yvonne: als zij het zo prima vindt, kan ze het zo mooi laten :j Lijkt mij handiger als ze aan het urencriterium voldoet, dat ze het dan wel allemaal bijhoudt. Kan ze de btw terugvragen van alle kosten die ze maakt en je kunt idd als kvk ingeschrevene bij groothandels inkopen wat wellicht de inkoopkosten weer drukt.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:17

XoNo schreef:
Kaisa: ligt misschien ook aan de hoeveelheid die je laat borduren?
Geen idee, zoveel was het nml. niet. (1 shirt en 2 dekens)

Nuage schreef:
Opzich een handige site, maar ik wil weer dingen die dan weer niet kunnen :') Daarnaast vind ik boduren ook veel sjieker staan dan bedrukken en anders kan het bedrijf waar ik laat borduren ook bedrukken :+

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:18

Oeh, dekens, dat wil ik ook! :D

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:21

Dat is vreemd, want ze hebben juist heel erg veel soorten kledingstukken. Als ik ging ontwerpen dan stonden er 3 tabbladen naast: producten, design en tekst geloof ik. En onder producten kun je dan kiezen wat voor kledingstuk je wilt laten bedrukken.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:22

JolandaS schreef:
Wellicht laat ze op deze manier een hoop geld liggen, maar als haar dat niet uitmaakt.... ;)
Ja, dat is wel zo, maar ze is 55 en heeft geen zin meer in al dat gedoe.

Maar ik heb nog even gegoogled en ik ben bang dat ze er niet onderuit komt.

Je bent ondernemer als:
Citaat:
U levert goederen of diensten. Goederen: u verkoopt bijvoorbeeld fietsen.
Diensten: u bent bijvoorbeeld klusjesman, journalist of boekhouder.
U vraagt hier een vergoeding voor. Het gaat dus niet om vrijwilligerswerk.
U neemt regelmatig deel aan het normale economische verkeer. Als u een enkele keer een fiets opknapt en verkoopt aan familie of vrienden, dan bent u geen ondernemer.
U heeft meer dan 1 opdrachtgever. Als u het hele jaar voor maar 1 opdrachtgever werkt dan lijkt het er meer op dat u in loondienst bent.
U kunt uw werkzaamheden naar eigen inzicht uitvoeren. Als ondernemer bepaalt u hoe en wanneer u uw werk doet. Ook als u zich laat inhuren door een opdrachtgever.

En ondernemers zijn verplicht zich in te schrijven.
Stond op deze site:

http://www.kvk.nl/over-de-kvk/uw-inschr ... derneming/

Zoals ik het bekijk is ze gewoon ondernemer.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:34

Tjongejonge nou Xono wacht nog maar even hoor. Ik trek net mijn vest aan en trek zo de rits aan gort :(
Heb nu boze mail gestuurd, kan toch niet bij een vest van ruim 60 euro! Heb het dus nodig om a.s. zondag aan te trekken naar een groot evenement, hopelijk krijg ik voor die tijd dus een vervangend vest toegestuurd. Word vervolgd!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:39

Ik heb het al gevonden Nuage :o :D

Oh, dat is inderdaad niet goed!!! Opzich hebben ze nog even, hoop dat je het geregeld krijgt! Ik neem aan dat je het nog niet zo lang hebt?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:41

Nee kreeg het zaterdag binnen :oo

Heb wel al een mailtje terug gehad dus dat is wel snel :j Maar de klacht ligt nu bij de leverancier. Hopelijk is het wel snel opgelost.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:41

Wow, dat is balen, Nuage!!! Dat hoort echt niet! Ik ben benieuw hoe ze dit oplossen!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:52

Oh das wel jammer dat ze het afschuiven op de leverancier...

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:53

Dat doet bijna iedereen, maar meestal is het wel zo... De leverancier/producent heeft dit product gemaakt en is dus verantwoordelijk hiervoor!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:54

Vind ik ook irritant :(
Wel een tip: ze hebben nu een lentekorting. Als je de code invult bij een bestelling boven 50 euro krijg je 10 euro korting. Ik had het niet op tijd gezien helaas... (irritatie alom hier dus hahaha)

Maar kan ik dit nog maken eigenlijk? Want de rits is niet losgekomen ofzo. Alleen het gedeelte wat je omhoog doet als je de rits dichtdoet, dus het lipje en dat ding eraanvast (ik weet echt niet de juiste term) is er helemaal vanaf gekomen en ik krijg het er niet weer op.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:58

Nja, terecht of niet, ik vind het altijd zo'n dooddoener :D Heb slechte ervaringen met leveranciers :')

Ik hoop dat het snel wordt opgelost Nuage...hoe is die rits precies kapot dan? Als je die American Apparel hebt, die hebben toch een ijzeren rits! Zou je bijna denken dat het goed moet zijn!

Als je niet op tijd wordt opgelost, zou ik er even mee naar een naaiatelier, die kunnen het wel fixen denk ik :j Wel banketstaaf voor je eigen kosten, maar je wilt het ding zaterdag wel aan...

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:01

@Nuage: Ik vind dat je wel gelijk hebt! Dat hoort gewoon niet te gebeuren!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:16

Mag niet gebeuren nee.

Dus de rits zit nog vast en je hebt het lipje los in je handen? Is dat boogje waar hij in hoort ook afgebroken? Zo niet dan kun je er een paperclip door doen en hem gewoon nog dragen.
Als het boogje verbogen is kun je het lipje er weer in doen en dan op een vlakke ondergrond leggen en dan het boogje terugtikken met een hamer.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:18

Nee ik had niet die American Apparel volgens mij. Had het "gewone" vest.

Hoe is het kapot? Nou ja je hebt natuurlijk het gedeelte van de rits dat beweegt? Dat is eraf gekomen, maar is niet stuk. De rits zelf is ook niet stuk. Alleen ik krijg het niet meer op elkaar..
Misschien dat ik zo nog even langs de schoenmaker rij, misschien dat die het wel heel gemakkelijk kan maken.

@Hilda: nee ik heb niet alleen het lipje maar het hele ding dus vast :D

Wacht ik maak ff een foto :+

Afbeelding

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:30

Bij ons staat er op de markt (Etten Leur-noordbrabant) een kraam die ritsen maakt. Maar niet alles kan gemaakt worden maar heel veel wel. Ik weet ook niet meer hoe dat spul allemaal heet. Kosten €4,50 en het ritst weer als nieuw. Ik weet ook dat hij de enige hier in wijde omgeving is. Maar Nuage er zijn er vast veel meer.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:34

Hmm dat ziet er inderdaad vaag uit. Weet ik zo ook niet hoe dat opgelost kan worden.

Grrrrrrrrrrrrr ik ben bezig mijn site te vullen met tekst en foto's maar heb geen inspiratie voor het kopje over familiefotografie. Bla bla bla staat ook zo stom en ik twijfel of ik ook nog een apart kopje moet doen met kinderfotografie.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:53

Nog even een hele andere vraag. Doen jullie ook elke 3 maanden BTW aangifte?
Ik weet zeker dat ik dat moet doen, maar als ik inlog op belastingdienst.nl als ondernemer dan staan er geen aangiftes open? Neem toch aan dat ik in maart echt aangifte moet doen :=

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:06

Je moet niet in Maart aangifte doen, Nuage! Maar in April over Jan, febr en maart! Anders zou het niet makkelijk per jaar uitkomen!
Waarschijnlijk komt er ook 1 deze dagen een brief in de bus vallen dat je aangifte moet doen met een acceptgiro en zo! Bij mij is ie tenminste nog niet binnen gevallen...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:08

Oooooohhhhh dan heb ik niks gezegd :+
Ik ben soms echt nog een noob :')

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:09

haha, maakt niet uit hoor! Maar anders zou je per 2 maanden aangifte moeten doen, aangezien je nog niet voor eind maart kunt bepalen wat je moet afdragen!
Heb je hier geen boekhouder voor dan?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:10

Daar krijg je eind deze week of begin volgende week een uitnodiging voor.

Ik werd net gebeld voor een advertentie. Over 3 weken opent er een Ballorig in de buurt met restaurant erbij. In het restaurant werken ze met placemats. Daarop staan ondernemers in de doelgroep van Ballorig. Ik heb ja gezegd. Leuk bedrag met leuke oplage en de goede doelgroep.