Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:30

Navanja schreef:
Als iemand PR doet voor een bedrijf, kan diegene dan ook goed teksten schrijven?

Niet noodzakelijk. PR is doorgaans een hele brede functie. Sommige mensen zijn goed in marketing maar kunnen eigenlijk niet schrijven, anderen zijn juist weer beter in het aansturen van ontwerpers, en je hebt idd ook PR-medewerkers die uitstekend kunnen schrijven. Maar ze zijn zelden overal goed in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:31

M_D_H schreef:
dat is zo, maar de achtergrond etc zijn gewoon mijn fotos, dus daar heb ik ook in mijn brief van geeist dat ze die nooit maar dan ook nooit zou gebruiken voor een ander...
als ik er achter komt dat dat wel is gebeurd worden er als nog juridische stappen ondernomen ;)

ja, het geld staat ook al op mijn rekening...
ben wel blij met dat het zo afloopt, er valt behoorlijk wat spanning nu van me af...

Heel eenvoudig, het zijn jouw foto's, jij mag die gebruiken maar zij natuurlijk niet. Mocht ze dat ooit toch doen, sta je juridisch heel sterk hoor :)

M_D_H

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:32

daarom heb ik dat inderdaad ook in mijn brief vermeld :j
maar goed, hopelijk dat het niet gebeurd en dat we nu ook klaar zijn met elkaar zeg maar :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:40

Oeh, helemaal vergeten te melden :D

Vanmorgen een afspraak gehad over een mogelijk nieuw project in het onderwijs. Die heb ik alvast binnen gehaald. Bovendien waarschijnlijk uit diezelfde afspraak nog een tweede project gehaald, alleen nog even onder voorbehoud van het budget. Das een goed begin van 2011! :D

En ik kreeg net een berichtje op Twitter van iemand dat 'ie in de wandelgangen steeds zulke positieve dingen hoorde over mijn werk (en dat ik in 2011 misschien wel kon rekenen op een samenwerking). Dat soort berichtjes zijn altijd goed om te horen!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:41

ow dat is wel heel erg positief :))

ik heb ook weer een projectje binnen gehaald <3
en hoop dat ik het weer allemaal kan opbouwen na mijn terug val van de laatste 2 maanden ;(

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:42

@Nouks: Dat eerste las ik inderdaad op Twitter! Super goed zeg!
En dat andere berichtje is ook super!! Dat is een goed begin van 2011!!!

Ik heb gisteren kaarten geboekt voor de World Cup Finale in Thialf Heerenveen voor 6 maart!! Sta op de Noord Tribune, dus ik hoop dat ik mooi achter de finish lijn kan gaan staan!!!

@MDH: Dat hoop ik ook voor je!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:46

ow dat zou wel erg gaaf zijn 11afotograaf :j

tjah, niet erg praktisch als je op krukken loopt :')
ben er heel wat klanten door wkijt geraakt :?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:51

Hoe komt het dat je op krukken staat?
En waarom ben je er klanten door kwijtgeraakt???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:53

Wat doe je eigenlijk precies MDH? Uit de berichtjes die je in dit topic hebt geplaatst kan ik het niet uit halen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:01

@MDH: fijn dat alles opgelost is met je site, fjuw!

Ik ga me nog maar eens verdiepen in iDeal, wat het meest praktische is, maar wil in elk geval niet bij de ING, want dan moet ik een zakelijke rekening afsluiten.

@Nouks: Gefeli met je opdracht(en) en positieve berichten!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:08

Ik heb destijds gekozen voor een zakelijke rekening omdat het bij mijn klanten meer vertrouwen gaf dan bij betaling aan een prive rekening. Ik moet eerlijk zeggen dat als ik ergens iets koop ik ook liever iets naar een zakelijke rekening overmaak dan naar een prive rekening.

@ Nouks, gefeliciteerd :-) En das in elk geval alvast een goed begin van 2011 :-)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:11

Buiten dat maakt het de administratie er ook makkelijker op :)

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:24

Ik krijg mijn betalingen op mijn zakelijke rekening en die gaan via Mollie.
Over PSP is al wel veel geschreven dus kun je veel terug vinden. Ik geloof dat Mollie niet de goedkoopste is maar wel een van de makkelijkere met aansluiten en zo dus voor de kleinere webshop goed te doen. Maar goed, je moet dus nog even veel daarover lezen om een goed plaatje te krijgen.

En gefeliciteerd voor diegene die weer opdrachten binnen hebben gehaald.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:30

Iemand die zich bezighoudt met PR is niet per definitie een goede schrijver idd. Het kan ook zijn dat deze persoon de strategie uitstippelt en beheerst maar bijvoorbeeld het schrijfwerk uitbesteed.

Mijn werkcoach is nog steeds ziek dus ik zit hartstikke vast :(

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:36

Je hebt toch nog helemaal geen contact met hem/haar gehad Nuage? Vraag dan om een andere indien mogelijk zodat je verder kunt.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:41

Helaas nog niet mogelijk, de werkcoach die ik vorige week sprak wilde het ook niet overnemen.
Ik wacht nog tot woensdag en als hij dan nog steeds niet beter is ga ik er wel echt werk van maken :j

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:50

Goed zo. Zo houden ze jou mooi aan het lijntje en dan moet je straks zeker ineens van alles omdat het te laat in gang is gezet.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:52

Mm, jullie hebben wel gelijk, maar ik kan het altijd aan haar vragen!
Kan je stage ook opgeven als uren? Of valt dat volledig erbuiten.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:03

Pfoe, ik let er echt nooit op of iemand een zakelijke of een prive rekening gebruikt. Ik zou eerlijk gezegd niet eens weten hoe je dat kunt zien! Ik heb er zelf nog nooit om gevraagd en ik heb ook nog nooit gehoord dat mensen dat prettiger vinden, dat hoor ik nu pas voor het eerst van jullie. Wat ik wel weet dat mensen belangrijk vinden en waar ik zelf ook op let, is of mensen een KVK en een BTW nummer hebben en dat er contactgegevens staan, dat is het enige waar ik waarde aan hecht....

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:40

Oh ja, voordat ik het vergeet: Mochten jullie een mobiele abbonement afsluiten voor het gebruik van je onderneming, zorg dan dat dit een zakelijk abbonement is. Want ondanks dat je een prive abbonement voor de onderneming hebt afgesloten en ook grotendeels zakelijk gebruikt, wordt deze bij evt. problemen niet gedekt door een zakelijke verzekering.....
Daar zit denk ik ook het verschil tussen qua zakelijke en prive rekening :j

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:55

Kaisa: hmmm...maar nu gebruik ik mijn mobiel hoofdzakelijk zakelijk, maar OOK privé...hoe doe je dat dan ivm btw terugvragen enz?

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:02

Hoe het precies zit weet ik niet, daar heb ik mijn boekhouder voor maar ik geef wel altijd aan van hoeveel procent ik mijn mobiele telefoon prive gebruik.

Het enige dat ik weet dat een zakelijke verzekering je niet kan bij staan als je een prive abbonement hebt die je zakelijk gebruikt..... Daar was ik dus laatst tegen aangelopen, dat geintje heeft mij zo'n 400 euro gekost :\

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:10

Als je hem echt veel prive gebruikt, dan zou ik dat inderdaad wel met je boekhouder overleggen, maar mijn telefoon is ook voor beide en ik heb geen problemen met het terugvragen van de btw of zo!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:16

Nouks schreef:
Wat doe je eigenlijk precies MDH? Uit de berichtjes die je in dit topic hebt geplaatst kan ik het niet uit halen.

ik ben bezig een freelance bedrijf op te zetten, en dan richting de paarden :P
ik ben gecertificeert instructeur en sportmasseur (daar haalde ik eerder de meeste inkomsten uit, en hoop het zover uit te bouwen dat ik daar helemaal op kan leven ;))
verhuur mezelf als groom, als wedstrijdbegeleider, en ruiter...
maar dat laatste 3 zijn meer bijkomstigheden als iets waar ik echt mijn geld uit kan halen :D.

11AFotograaf schreef:
Hoe komt het dat je op krukken staat?
En waarom ben je er klanten door kwijtgeraakt???

ik ben van de fiets afgereden door een scooter :') _O-
enkelbanden verstuikt met een aantal scheurtjes er in :')
dus ik heb 2 maanden op krukken gelopen :P

njaa, in die 2 maanden kon ik dus niets, maar dan ook niets voor mijn klanten betekenen...
en omdat het niet zeker was wanneer ik weer zonder krukken verder kon...
zijn heel wat klanten naar een ander overgegaan ;(
beetje balen, want het begon net een beetje te lopen...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:27

11AFotograaf schreef:
Als je hem echt veel prive gebruikt, dan zou ik dat inderdaad wel met je boekhouder overleggen, maar mijn telefoon is ook voor beide en ik heb geen problemen met het terugvragen van de btw of zo!

Nee, dat doe ik ook zo hoor...geen probleem met terugvragen btw, maar ik vraag me af in hoeverre daar iets in verandert als je een zakelijk abonnement krijgt ipv privé.