Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 23:56

byjou1983 schreef:
Juventus schreef:

Zou je niet iemand van HR kunnen vragen om een referentie? Bij ons wordt dat wel vaker gedaan.
BIj mij gaat het wel redelijk goed weer....
Sta nu toch weer wat sterker in mijn schoenen, en ik denk nu kom maar op !
Ben er echt helemaal klaar mee!
Wat denkt ze zich wel niet zeg! :(
Heb heel duidelijk mijn zegje gedaan maandag en dinsdag! En zeker ook gezegd dat ik niet van plan ben om ww te gaan aanvragen alleen om dat Mevr. zo tegen mij doet....
Mijn baas zei: ik heb geen reden om jou te ontslaan.......
En hij heeft het echt voor me opgenomen en dat voelt goed!

Ik hoefde gelukkig (nog) geen referentie op te geven :D
Vreemd want de dag voor mn 2e gesprek zei mn baas opeens: laat ze me maar bellen hoor, ik doe wel een goed woordje voor je,.. (maar ik twijfel gewoon echt of ie dat wel doet,.. erg he,.. maar hij is zo vreemd)

Hoor dinsdag of ik het geworden ben, maar heb er een hard hoofd in hoor, want ze hadden 3 dagen mensen voor een 2e gesprek,.. Plus dat ik nu al weet dat t salaris lager zal zijn dan in 2008 voor een simpelere functie.. maar ja,.. als je wat kan krijgen is het pakken wat je pakken kunt,..

Had ik zoveel moeite gedaan voor mn diploma's (moest ik meenemen en was ik kwijt) had ikoveral verklaringen van afstuderen geregeld, netjes diplomamap meegenomen, zoals gevraagd, zegt ze: ik zie dat je alles netjes bij je hebt,.. nah neem maar weer mee hoor :+ ... tis wel goed,..
(whahahah, nah ja ik heb nu iig wel alles,.. wel geen officieel diploma maar wel verklaringen van afstuderen van de school met het jaartal waarin je geslaagd bent en vakken/cijfers etc) EN RATIS ipv voor 450 euri *\o/*

Byjou, wat fijn dat je nu alles eruitgegooid hebt en dat je baas voor je op is gekomen.
Zo hoort het ook!
Hopen dat het vanaf nu beter gaat,..
Wie weet zoekt die persoon straks zelf wel een andere baan }> :P

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 00:10

Laten we het hopen :D Al ben ik er bang voor....
We zullen zien hoe dit afloopt, heb er nog niet veel vertrouwen in......

Ik ga voor je duimen!

ilse86

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:58

zo, wederom wat sollicitaties verstuurd. frustrerend dit... mijn vriend heeft net een contract getekend voor een vaste baan incl auto enz enz. nu zit ik hier een beetje te zitten.. ik wil zo graag samenwonen met hem, maar dat gaat gewoon niet van mijn loontje bij Kruidvat. Ik werk daar heel onregelmatig. ene week 10 uur, andere week 30... Schiet dus niet op.

Daarnaast weet ik dat ik redelijk goed ben in mijn vak, dus ik wil zo graag! Grrr

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:26

Ik lees al een hele tijd mee, maar heb nog nooit gereageerd. ik wil iedereen heel veel succes wensen bij de zoektocht naar vacatures, bij gesprekken en bij het verwerken van afwijzingen!

Ik heb een sollicitatiebrief voor me liggen die ik vandaag op de post wil doen, als een van jullie toevallig tijd heeft om er even naar te kijken zou dat heel fijn zijn :o

naw gegevens

aanhef,

Met belangstelling las ik vrijdag 21 januari de vacature voor de functie Accountmanager Agrarisch op uw website. XX spreekt mij aan als bedrijf, door haar streven naar duurzaam succes voor haar klanten en medewerkers, waarbij de maatschappelijke verantwoordelijkheid hoog in het vaandel staat. Ik zou dan ook graag in aanmerking willen komen voor deze functie.

September jongstleden heb ik mijn opleiding bedrijfskunde en agribusiness aan de CAH te Dronten afgerond. Tijdens mijn studie heb ik veel geleerd op het gebied van bedrijfskunde, ondernemerschap en de agrarische sector.
Na de succesvolle afronding van deze studie en een tijdelijke baan als administratief medewerker, ben ik op zoek naar een nieuwe uitdaging. Accuratesse, enthousiasme, en integriteit zijn enkele sterke punten die ik te bieden heb aan mijn toekomstige werkgever. Daarnaast ben ik een teamplayer met een hoge mate van zelfstandigheid.

Mijn opgedane kennis en ervaring zou ik graag inzetten voor uw organisatie en zo meewerken aan de verdere uitbouw van XX. Tevens ben ik bereid mij verder te ontwikkelen om een waardevolle bijdrage te kunnen leveren aan de bedrijfsuitvoering.

Voor een uitgebreider overzicht van mijn achtergrond en eigenschappen verwijs ik naar mijn Curriculum Vitae die als bijlage is toegevoegd.

Graag licht ik mijn sollicitatie toe in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet, (of toch hoogachtend?)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:52

Stond er bij de vacature dat het een bedrijf was waar een informele sfeer heerst? Dan zou ik zeggen, met vriendelijke groet. Anders zou ik hoogachtend doen.

K vind het een hele goede brief, alleen vind jongstleden wel een heel ouderwets woord, vooral omdat je verderop een "hip" woord als teamplayer gebruikt. Dus ik zou dan of "September jongstleden" vervangen voor "afgelopen september" of "teamplayer" vervangen voor "kan goed werken in teamverband" (of iets van die strekking).

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:35

Ik mag 9 Feb. weer ergens op gesprek! Zin in! :):)
Ze vonden mijn brief erg goed, ze hadden hem vol belangstelling gelezen.
Misschien dat ik niet helemaal in het profiel pas, maar ze laten zich graag verrassen.. :D

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:30

Hopen dat dat wat word Sita!

Hier vandaag ook weer gesolliciteerd, positief puntje: nog geen afwijzingen vandaag.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:49

Ik heb net ook een interessante vacature gespot. Dus ik ga er morgen voor zitten :j

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:53

Wat voor iets :D Wij zoeken een beetje hetzelfde!

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:04

joyce2 schreef:
Stond er bij de vacature dat het een bedrijf was waar een informele sfeer heerst? Dan zou ik zeggen, met vriendelijke groet. Anders zou ik hoogachtend doen.

K vind het een hele goede brief, alleen vind jongstleden wel een heel ouderwets woord, vooral omdat je verderop een "hip" woord als teamplayer gebruikt. Dus ik zou dan of "September jongstleden" vervangen voor "afgelopen september" of "teamplayer" vervangen voor "kan goed werken in teamverband" (of iets van die strekking).

Bedankt! ja met dat jongstleden zat ik ook al, ik heb het nu weer vervangen door 'afgelopen' dat had ik eerst ook al staan maar toen vond ik het geen 'mooi' woord om een zin mee te beginnen.
Wat een gedoe toch ook om een goede brief te maken haha

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:11

x_Irisje_x schreef:

Webredacteur bij een ziekenhuis. Afblijven. :+ _O-

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:31

@bokker88 Laat me raden. Bij de r.abo of de a.ccon.

Ik heb nog steeds geen reactie op een sollicitatie bij de eerste.
Ben benieuwd of ik dat nog ga krijgen.
De inschrijving is al een week gesloten.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:52

De snelste ontvangstbevestiging kwam net binnen :D Sollicitatie was nog geen seconde weg.

Vandaag 3 sollicitaties gedaan, ik vind het wel even genoeg. Morgen weer een dag.

Blijven hopen Annastasia!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 08:42

jeetje, 3?! Ik ben blij als ik 1 geschikte per week kan vinden! K heb al 3 weken niets gevonden....

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:00

Ik ben niet meer zo kieskeurig aks voorheen. Eerst zocht ik alleen in Twente, maar zit nu ook al in Gelderland, Drente en Groningen te zoeken.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:02

Dat is bij mij ook zo, ik solliciteerde eerst alleen op parttime en dan in een straal van 25 km rond mijn woonplaats..
Nu solliciteer ik ook op fulltime, we zien wel hoe ik het dan rond krijg, en ook verder van huis..
Dat werkt wel, ik mag nu al voor de 2e keer op gesprek.. Daar waar ik in Februari heen mag is ook 45 mijn. enkele reis...

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:50

Annash schreef:
x_Irisje_x schreef:

Webredacteur bij een ziekenhuis. Afblijven. :+ _O-

Haha das toch niks voor mij :P

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:53

Ik ben ook absoluut niet kieskeurig, solliciteer op alles wat los en vast zit door het hele land, dus dan kom je wel aan 3 haha.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:08

45 min enkele reis, daar zit je toch zo aan? als ik van mijn huis naar mijn tijdelijke baan ga, allebei binnen amsterdam, dan zit ik ook al aan 35/40 min :)

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:17

Hallo,

Ik kom mij ook melden in dit topic. Per 1 maart aanstaande ben ik werkloos en ik moet dus ook op zoek naar een nieuwe baan. Maandag ga ik naar het UWV om een uitkering aan te vragen. Hebben jullie nog tips voor mij?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:30

Ariebombarie schreef:
45 min enkele reis, daar zit je toch zo aan? als ik van mijn huis naar mijn tijdelijke baan ga, allebei binnen amsterdam, dan zit ik ook al aan 35/40 min :)

Ja, daar zit je zo aan..
Maar in mijn situatie is dat best ver.. 1.5 uur reistijd per dag en een 40 urige werkweek..
6 paarden, 8 koeien, 50 schapen en een boel kleine huisdieren aan huis waar ik ook nog de zorg over heb.. ;) Dus als ik deze baan krijg zal dat wel even passen en meten worden wil ik dat allemaal rondkrijgen..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 18:29

Hmm, ik heb dus echt een hekel aan reizen, ik heb last van hartritmestoornis, het is niet ernstig, maar als ik het heb, kan ik ff niet autorijden. Daarom wil ik het liefst lekker in de buurt werken, zodat ik zo min mogelijk hoef te reizen. Ik werk nu een half uur rijden bij mn werk vandaan, naja van deur tot deur 45 min. en dat vind ik eigenlijk al te ver, het mooiste zou nl zijn dat het ook op de fiets te doen is! En naast dat ik reizen vervelend vind, vind ik het nog veel vervelender dat ik dan langer van huis ben, reistijd voelt voor mij namelijk ook als werktijd, haha. Nu ga ik namelijk om 9 uur de deur uit en ben (normaal gesproken) pas om kwart voor 7 thuis. Daar heb ik niet zoveel zin meer in! Maar daardoor heb ik dus wel een beperkte straal om in te zoeken.

Edit: 445 min. reizen is toch wat ver ;)
Laatst bijgewerkt door joyce2 op 25-01-11 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 18:43

Ik kan me voorstellen dat je dan liever niet te ver reist Joyce..
Ik houd ook niet zo van reizen, het is wel maar 45 min. maar ik weer zeker dat ik smorgens steevast in de files kom te zitten..
Ach ja, we gaan eerst maar eens op gesprek.. Als we aangenomen worden dan zie ik wel hoe het loopt, er is altijd een oplossing..

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:59

Zo ik heb bericht van de bank. Ben aangenomen,..
Mooi zou je denken,.. Maar ik ben niet blij, verre van zelfs,..
ga 400 euro!! minder verdienen dan in 2008
(te zot voor woorden, maar ja sollicitanten te kust en te keur he).

Heb tot vrijdag bedenktijd, maar ik kan met dat geld echt niet uit, ben alleen met koophuis en paard.
Als ik het goed uitgerekend heb, heb ik met een uitkering 80 euro minder. En daar werk je dan fulltime voor.

Vind het zo verschrikkelijk lastig,.. je moet blij zijn dat je wat hebt, maar aan de andere kant wil ik ook nie toveral maar genoegen meenemen,.. kom knetter in de problemen zo. Maar ja,.. hoe snel vind je wat anders... Of gaan ze toch nog in salaris omhoog als ik zeg dat ik hier niet mee uit kan,..

2 uur reistijd per dag vind ik vervelend,.. MAAR als er wat tegenover staat vind ik het oke,.. maar als er ook nog eens niks tegenover staat is die vrije tijd me heilig.
Zelfs in een winkel kon ik dit verdienen... vind het te bizar voor woorden,.. 400 euro minder in dienst van de bank terwijl ik toen via het uitzendburo werkte,...

Pieker pieker pieker

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:07

Juventus schreef:
Zo ik heb bericht van de bank. Ben aangenomen,..
Mooi zou je denken,.. Maar ik ben niet blij, verre van zelfs,..
ga 400 euro!! minder verdienen dan in 2008
(te zot voor woorden, maar ja sollicitanten te kust en te keur he).

Heb tot vrijdag bedenktijd, maar ik kan met dat geld echt niet uit, ben alleen met koophuis en paard.
Als ik het goed uitgerekend heb, heb ik met een uitkering 80 euro minder. En daar werk je dan fulltime voor.

Vind het zo verschrikkelijk lastig,.. je moet blij zijn dat je wat hebt, maar aan de andere kant wil ik ook nie toveral maar genoegen meenemen,.. kom knetter in de problemen zo. Maar ja,.. hoe snel vind je wat anders... Of gaan ze toch nog in salaris omhoog als ik zeg dat ik hier niet mee uit kan,..

2 uur reistijd per dag vind ik vervelend,.. MAAR als er wat tegenover staat vind ik het oke,.. maar als er ook nog eens niks tegenover staat is die vrije tijd me heilig.
Zelfs in een winkel kon ik dit verdienen... vind het te bizar voor woorden,.. 400 euro minder in dienst van de bank terwijl ik toen via het uitzendburo werkte,...

Pieker pieker pieker

En is daar niet over te onderhandelen? Werk is werk maar ook jij moet leven.....
400 euro is veel!