Bokkers die de opleiding hondentrimmen doen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:13

Ik had het grote trimboek gekocht bij OKDV, het koste wat maar het heeft me bij de rassen super geholpen. Ook als je honden op je stage plek krijgt en je weet het ras niet altijd even vragen, dit leert toch het makkelijkst is me opgevallen.

Een bichon frise of een kleiner formaat poedel zijn goede optie's. ;)

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:20

ja die kost idd heel wat..

ja dat zijn weer kleine hondjes haha :P

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:40

chaatje16 schreef:
ja die kost idd heel wat..

ja dat zijn weer kleine hondjes haha :P

Ja klopt, maar dan heb je dus wel beter de tijd. Waarom wil je eigenlijk persé een grote hond doen? Ja het boek kost wat maar het is harstikke handig, staan ook allemaal trimschema's in met foto's etc. Anders kun je ook gewoon wat googlen als je een rassennaam weet maar niet weet hoe deze eruit ziet. :D

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:47

Voor de rassenkennis heb ik de grote hondenencyclopedie van Esther Verhoef gekocht (19,95 bij bol.com dus dat valt nog wel mee). Is echt een supercompleet boek waar alle rassen met veel foto's in beschreven staan.

Voor de trimschema's en trimbeschrijvingen heb ik het boek notes from the grooming table gekocht. Echt een super naslagwerk!

Ik ben in oktober geslaagd voor de drie technieken, hopelijk vandaag ook voor de theorie. Wij hebben een boerderij in het buitengebied die we aan het uitbouwen zijn en daar hebben we gelijk een trimsalon voor mij aan vastgebouwd. Over een week of 6 is hij klaar en kan ik beginnen. Ik sta wel al ingeschreven bij de KvK, ik heb er nl ook een atelier bij waar ik dierentekeningen maak.

Ik ga het doen naast mijn huidige baan van 16 uur, die ik te leuk vind om op te geven. Het is een extra inkomen dus ik ben er niet van afhankelijk en bovendien zou ik niet eens 12 honden op een dag willen doen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:50

Remy schreef:
Voor de rassenkennis heb ik de grote hondenencyclopedie van Esther Verhoef gekocht (19,95 bij bol.com dus dat valt nog wel mee). Is echt een supercompleet boek waar alle rassen met veel foto's in beschreven staan.

Voor de trimschema's en trimbeschrijvingen heb ik het boek notes from the grooming table gekocht. Echt een super naslagwerk!

Ik ben in oktober geslaagd voor de drie technieken, hopelijk vandaag ook voor de theorie. Wij hebben een boerderij in het buitengebied die we aan het uitbouwen zijn en daar hebben we gelijk een trimsalon voor mij aan vastgebouwd. Over een week of 6 is hij klaar en kan ik beginnen. Ik sta wel al ingeschreven bij de KvK, ik heb er nl ook een atelier bij waar ik dierentekeningen maak.

Ik ga het doen naast mijn huidige baan van 16 uur, die ik te leuk vind om op te geven. Het is een extra inkomen dus ik ben er niet van afhankelijk en bovendien zou ik niet eens 12 honden op een dag willen doen.

Kan jij je nog veel vragen herinneren? Ik ben nooit zenuwachtig voor een theorie examen alleen de tijd dat ik moet wachten tot de uitslag ik ben dan ook zo'n dodo die nu alle vragen die ik nog wist heb genoteerd en erbij heb gezet welke ik wel of niet wist..bij sommige ben ik er nog steeds niet over uit omdat ik mn antwoorden niet meer allemaal weet. Heb er sowieso 50 goed en 3 fout :+

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:57

Direct na het examen hebben we met een paar dames alle vragen die we nog wisten bij een kop koffie door zitten nemen. Toen wisten we bijna nog alle vragen, maar nu beginnen ze uit m'n geheugen te verdwijnen :o Ik dacht oorspronkelijk dat je er maar 10 fout mocht hebben maar toen hoorde ik dat dat er 30 waren. Dan moet ik haast wel geslaagd zijn.

Ik vond het trouwens raar dat er helemaal geen vragen over het centraal zenuwstelsel, de organen, spijsvertering, zintuigen en haargroeifasen gesteld zijn. Jammer ook, want die had ik er door en door inzitten.
Die vragen over erfelijkheid, tja, die interesseren me dus echt helemaal niet :n

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:59

Remy schreef:
Direct na het examen hebben we met een paar dames alle vragen die we nog wisten bij een kop koffie door zitten nemen. Toen wisten we bijna nog alle vragen, maar nu beginnen ze uit m'n geheugen te verdwijnen :o Ik dacht oorspronkelijk dat je er maar 10 fout mocht hebben maar toen hoorde ik dat dat er 30 waren. Dan moet ik haast wel geslaagd zijn.

Ik vond het trouwens raar dat er helemaal geen vragen over het centraal zenuwstelsel, de organen, spijsvertering, zintuigen en haargroeifasen gesteld zijn. Jammer ook, want die had ik er door en door inzitten.
Die vragen over erfelijkheid, tja, die interesseren me dus echt helemaal niet :n

Precies ik had dingen onderstreept staan als de poortader, bot en beenderen, organen + opgroeifase, haargroeifase en loopsheid. Lijkt me trouwens wel heel stug dat je 30 fout mag hebben? Dat is bijna de helft van het examen :=

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:03

Er was een vraag bij, zat een aanhangsel aan de poot maar de tekening was heel onduidelijk. Ik heb daar een hubertusklauw ingevuld maar anderen zeiden dat het een zwilwrat was. Wat had jij daar?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:04

Remy schreef:
Er was een vraag bij, zat een aanhangsel aan de poot maar de tekening was heel onduidelijk. Ik heb daar een hubertusklauw ingevuld maar anderen zeiden dat het een zwilwrat was. Wat had jij daar?

Zwilwrat :j was echt aan de achterkant van de poot.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:06

de zwilwrat zit toch aan de binnenkant van de poot?
Ik vond die tekening zo onduidelijk...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:07

Remy schreef:
de zwilwrat zit toch aan de binnenkant van de poot?
Ik vond die tekening zo onduidelijk...

nee achterkant, ik twijfelde er niet aan maar heb het zelfs nog even in het boek opgezocht ;)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:09

lekker dan }:0

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:10

Remy schreef:
lekker dan }:0

ach dat is pas 1 fout laten we maar zeggen. Wel fijn dat we als het goed is deze week nog de uitslag per post binnen krijgen anders blijf ik de hele week vragen opzoeken en uitpluizen :+

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:13

Er was ook een vraag over voeding: als je een hond alleen maar op plantaardige voeding zou zetten, wat dat voor gevolgen zou hebben. Wat had jij daar?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:19

Ik had daar er is een tekort aan taurine wat gevolgen kan hebben tot de dood. Dit zie ik echter nu in het boek alleen staan over katten -:) het klopt dus wel maar voor de kat en volgens mij ging de vraag toch over de hond. Voor honden zie ik alleen staan dat plantaardige voeding minder goed benut word.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:24

Dat van die taurine bij katten was ook bij mij blijven hangen, ik heb dan ook een vitaminetekort ingevuld maar volgens mij klopt dat ook niet helemaal...

Ik hoop maar dat de uitslag snel binnen is.....

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:28

Remy schreef:
Dat van die taurine bij katten was ook bij mij blijven hangen, ik heb dan ook een vitaminetekort ingevuld maar volgens mij klopt dat ook niet helemaal...

Ik hoop maar dat de uitslag snel binnen is.....

nou als ze alleen maar plantaardige voeding krijgen komen ze denk ik ook wel vitamine te kort omdat het dus blijkbaar niet goed opgenomen word.

ik twijfel nog steeds over die scharen vragen :Y) en alle wormen vragen maar daar weet ik mn antwoorden niet meer van.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 21:34

Citaat:
ik wil wel echt een poedel goed kunnen trimmen. maar wat voor ras anders ipv de poedel? ik werk makkelijker met grote honden dan met kleine :P

Ik heb mijn eigen koningspoedel mee genomen op examen moest zijn voorpoot doen maar vond het erg zwaar hoor in 40 min tijd. Kreeg daarom ook maar een 6. Gaven ook aan dat ik mijzelf het veelste moeilijk had gemaakt maar wel een prachtige hond mee had. ;)
Ook mijn schaar vonden ze te klein

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:55

Ik moest ook de voorpoot van een (apricot) koningspoedel doen. Maar vond het wel te doen in 40 minuten. Maar ik had dan ook wel een grote schaar met brede bladen dus dat maakt meters :Y)

Fammiie_x

Re: Bokkers die de opleiding hondentrimmen doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 23:07

ooh ik zou nog niet weten wanneer ik me theorie heb maar dan moet ik echt nog goed leren zeg O:)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:23

Fammiie_x schreef:
ooh ik zou nog niet weten wanneer ik me theorie heb maar dan moet ik echt nog goed leren zeg O:)

ja leren is wel aan te raden :P ik heb weinig hoop maar stiekem ga ik toch straks al in de brievenbus kijken, haha.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:28

moonsparkle schreef:
Fammiie_x schreef:

ja leren is wel aan te raden :P ik heb weinig hoop maar stiekem ga ik toch straks al in de brievenbus kijken, haha.

Het is technisch onmogelijk dat de uitslag al in de bus ligt, hoor :P

Wilma zei dat ze vandaag verzonden zouden worden

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:22

Klopt er was ook weinig hoop maar je weet nooit! :+

Fammiie_x

Re: Bokkers die de opleiding hondentrimmen doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:45

Succes nog met het wachten op jullie uitslagen ;)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:46

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik ben geslaagd met een 8!!!!!!! Jippie, ik ben nu officieel gediplomeerd hondentrimster!!!!!!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*