Een bichon frise of een kleiner formaat poedel zijn goede optie's.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
chaatje16 schreef:ja die kost idd heel wat..
ja dat zijn weer kleine hondjes haha

Remy schreef:Voor de rassenkennis heb ik de grote hondenencyclopedie van Esther Verhoef gekocht (19,95 bij bol.com dus dat valt nog wel mee). Is echt een supercompleet boek waar alle rassen met veel foto's in beschreven staan.
Voor de trimschema's en trimbeschrijvingen heb ik het boek notes from the grooming table gekocht. Echt een super naslagwerk!
Ik ben in oktober geslaagd voor de drie technieken, hopelijk vandaag ook voor de theorie. Wij hebben een boerderij in het buitengebied die we aan het uitbouwen zijn en daar hebben we gelijk een trimsalon voor mij aan vastgebouwd. Over een week of 6 is hij klaar en kan ik beginnen. Ik sta wel al ingeschreven bij de KvK, ik heb er nl ook een atelier bij waar ik dierentekeningen maak.
Ik ga het doen naast mijn huidige baan van 16 uur, die ik te leuk vind om op te geven. Het is een extra inkomen dus ik ben er niet van afhankelijk en bovendien zou ik niet eens 12 honden op een dag willen doen.

Ik dacht oorspronkelijk dat je er maar 10 fout mocht hebben maar toen hoorde ik dat dat er 30 waren. Dan moet ik haast wel geslaagd zijn.
Remy schreef:Direct na het examen hebben we met een paar dames alle vragen die we nog wisten bij een kop koffie door zitten nemen. Toen wisten we bijna nog alle vragen, maar nu beginnen ze uit m'n geheugen te verdwijnenIk dacht oorspronkelijk dat je er maar 10 fout mocht hebben maar toen hoorde ik dat dat er 30 waren. Dan moet ik haast wel geslaagd zijn.
Ik vond het trouwens raar dat er helemaal geen vragen over het centraal zenuwstelsel, de organen, spijsvertering, zintuigen en haargroeifasen gesteld zijn. Jammer ook, want die had ik er door en door inzitten.
Die vragen over erfelijkheid, tja, die interesseren me dus echt helemaal niet
Remy schreef:Dat van die taurine bij katten was ook bij mij blijven hangen, ik heb dan ook een vitaminetekort ingevuld maar volgens mij klopt dat ook niet helemaal...
Ik hoop maar dat de uitslag snel binnen is.....
en alle wormen vragen maar daar weet ik mn antwoorden niet meer van. Citaat:ik wil wel echt een poedel goed kunnen trimmen. maar wat voor ras anders ipv de poedel? ik werk makkelijker met grote honden dan met kleine

moonsparkle schreef:Fammiie_x schreef:ooh ik zou nog niet weten wanneer ik me theorie heb maar dan moet ik echt nog goed leren zeg
ja leren is wel aan te radenik heb weinig hoop maar stiekem ga ik toch straks al in de brievenbus kijken, haha.