NHB Deurne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:29

x_tico schreef:
Paardensport niet :) Ik ga opleiding instructeur paardensport doen, daar heb je geen niveau voor nodig. Alleen basis.

mijn instructrice doet dat ook is heel leuk wel zwaar!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 11:27

snissje schreef:
OKee dus MBo kan je alles hetzelfde doen als op HBO maar dan lager niveau zeg maar.. En nog 1 vraagje je moet M zijn voor de sportklas om het zo even te noemen?

Nee, dat klopt niet helemaal. Het MBO niveau 4 en het HBO volgen hetzelfde deurne-traject op hetzelfde niveau (niveau 4 dus). Het HBO doet dat in drie jaar en het MBO doet dat in 4 jaar. Het HBO traject doet er alleen naast alle MBO (Deurne) vakken ook nog HBO (Stoas) vakken naast. Dat is wel een pittig verschil, maar qua MBO vakken doet het HBO hetzelfde als het MBO. Je volgt op het HBO alleen 2 opleidingen binnen 1 opleiding.

yvonne101

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:58

Weet iemand hoe je de gevraagde portofolio in elkaar moet draaien voor de HBO opleiding?

graag enkele tips.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:11

annelinnie schreef:
Hallo allemaal..
het is aankomende donderdag weer zover, open dag op NHB Deurne. ik ga ook deze keer weer kijken naar de opleiding paardensport. heb inmiddels me eigen paardje, maar zijn er nog studenten met verhalen waar ik rekening meer moet houden op die school?
ook wil ik graag weten waar jullie het geld vandaan halen, ouders?hoop snel op reacties :D !

weet niet of het hier goed staat..

Ik ben vorig jaar afgestudeerd in deurne en heb 4 jaar een volle lening gehad en basisbeurs. Hiermee kan je het dus betalen.. Als er nog vragen zijn kan je altijd pb'en

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:22

sportklassen

sportklas voltijd is dus gewoon de mbo opleiding paardensport. Hiervoor moet je paard 5 jaar zijn, minimaal 1.60 groot, en braaf zijn. Er moeten andere op kunnen rijden en je moet er een parcourtje mee kunnen rijden

Sportklas deeltijd --> 1 dag school 4 dagen werken
basis, eigen paard vereist niveau B L springen en dressuur

M / Z niveau, Eigen paard vereist, discipline dresuur of springen

masterklas --> nationaal internationaal niveau, eigen paard vereist in eigen discipline dus dressuur of springen

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:49

x_tico schreef:
apple01 schreef:
Puur uit nieuwsgierigheid...
Wat moet je allemaal doen tijdens de intaken?
Weet je direct of je toegelaten wordt?
En iedereen zegt altijd dat deurne duur is...Hoeveel kost het?

Gefeliciteerd met de toelating

Intake is heel makkelijk, wat ronddraven/stappen en een rondje galop, daarna een klein kruisje springen.
Ja dat weet je direct.
Intern kost het rond de 5/6000 euro voor 5 maanden school.

Mensen kinderen! Ik kom even binnen vallen want ik was heel nieuwsgierig wat het nou eigenlijk kostte. Sorry maar ik vind dit echt way to far!! :n dit is toch niet meer rieeel voor 5 maanden zo veel geld? Wat krijg je hier allemaal voor? Ik schrik ervan hoor.

Edit: Hoe hebben de meeste dit kunnen financieren? Ouders? Leningen? Gespaard? Studenten zijn arm ;) is het het geld echt waard?

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:08

Ik ben een aantal jaar geleden van Deurne gekomen en kan me herinneren dat het toen zo'n 3500/4000 euro was (met eigen paard)

Dit kon ik toen net aan betalen van mijn stufi met lening.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:10

Ik doe de opleiding H&L op deurne. Nu 2e jaars.

Dus 2 dagen school en 3 dagen stage, en had dit school jaar 850 euro school geld. En dan nog 1000 euro overheidsgeld.

Ik ben wel en niet tevreden. Opzich vindt ik de dat theorie lessen best wat inhouden en je leert er ook echt van, maar de rijlessen.. Bijna elke les ligt er wel 1 af van mijn klas. Gisteren zelfs 2 en 1 is afgevoerd naar het ziekenhuis. Vertrouw die paarden niet meer zo, terwijl ik helemaal niet bang ben aangelegd. Het rijniveau is ook echt heel laag over het algemeen gezien.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:42

hier zit bij
kamer huur
stalling paard
eten paard
eten jijzelf
boekenkosten
verzekeringen
les geld
eigenlijk alles..

Je moet de stallingkosten enz wel rekenen over 10 maanden, op stage staan ze ook gratis..

ga maar na wat kamerhuur kost voor 10 maanden, eten voor je zelf is ook zo 100 per maand stalling voor je paard 10 maanden en dan nog je schoolkosten er boven op

ik heb dit betaald de afgelopen 4 jaar alles van mijn studie incl lening en dit was te doen

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 19:51

SweetMellie schreef:

Dus 2 dagen school en 3 dagen stage, en had dit school jaar 850 euro school geld. En dan nog 1000 euro overheidsgeld.

Ik ben wel en niet tevreden. Opzich vindt ik de dat theorie lessen best wat inhouden en je leert er ook echt van, maar de rijlessen.. Bijna elke les ligt er wel 1 af van mijn klas. Gisteren zelfs 2 en 1 is afgevoerd naar het ziekenhuis. Vertrouw die paarden niet meer zo, terwijl ik helemaal niet bang ben aangelegd. Het rijniveau is ook echt heel laag over het algemeen gezien.

Bijzonder, zulke woeste schoolpaarden heeft school niet toch?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:03

millennium schreef:
SweetMellie schreef:

Zegt dat dan niet iets meer over het rijniveau dan over de schoolpaarden? Want die schoolpaarden zijn zo raar niet toch?

Je hebt inderdaad gelijk, de paarden zijn zeker zo verkeerd nog niet. Maar er zitten toch zeker wel wat schieterige tussen , en 'moeilijke' springpaarden (wat wil zeggen dat ze 'heet' worden en beetje sjezen/bokjes geven), en inderdaad, ligt zeker ook aan rijniveau wat ik in mijn 1e post al aangaf, dat het rijniveau mij echt opvallend laag is.
H&L is natuurlijk ook meer manege gericht maar vindt het toch frapant dat er zoveel naast liggen.

Maar toch, omdat er nu zoveel mensen naast liggen (niet alleen uit mijn klas) , begin ik toch een beetje huiverig te worden. (zeker niet bang)
Moet ook zeggen dat het komt omdat de paarden nu weer vanuit binnenbak vaker naar buiten mogen en de lente in hun bol krijgen.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:07

Dat laatste zal zeker mee tellen :) . Maargoed, wist niet dat er al het een en ander van af was gevallen.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:19

Oh dan heb ik het er niet bijvermeld. Afgelopen winter lagen er voornamelijk met de springlessen altijd wel zeker om de week minimaal 1 ernaast, en nu de afgelopen weken ook mensen met het naar buiten gaan.
EN dat er bijna elke les iemand naast ligt is echt niet overdreven :p

Ik heb zo het idee elke keer dat ik opstap: zal ik nu eens aan de beurt zijn? Terwijl ik weet dat het ook mede aan niveau van klasgenoten ligt. Maar er zitten toch wel een paar 'rotzakjes' bij hihi.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 07:40

En welke zouden rotzakken zijn dan?

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:46

Hoi Hoi!

Ik heb vandaag het aanmeldingsformulier ingevuld voor HBO paardensport. En had een paar vraagjes.

Ik heb nog nooit een eigen paard gehad, geen geld en geen behoefte aan. Heb altijd op handelspaarden gereden. Nu zit ik te twijfelen of ik een paard wil kopen voor de opleiding of ga huren. Wat raden jullie me aan? Staan er een beetje goede leuke paarden op de school?

Voor de intake moet je een portfolio meenemen, hoe ziet dat er precies uit? Wat hadden jullie daar allemaal inzitten?

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:47

Ik ben ook wel benieuwd naar hoe de paarden daar zijn.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:52

De paarden op Deurne zijn prima hoor. Je kunt het ook gewoon een tijdje proberen, bevalt het niet dan kun je alsnog een eigen paard kopen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:12

ik zou idd als je twijfelt eerst 1 proberen en dan kan je altijd nog kopen.. Mag je geen handelspaard mee nemen?

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:42

Tja mensen vinden me meestal wel aardig, maar denk niet dat iemand 5 jaar zn paard wil uitlenen :P .

Tis natuurlijk goede reclame als een paard 5 jaar deurne genuttigd geeft. Maar dan is het paard 10 en al bijna een beetje een de oude kant he(voor de verkoop).

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:46

tis maar 3 jaar rijden he in deurne met hbo traject. daarna ga je 1 dag in de week daarheen en het laaste jaar zit je zoiezo in dronten, of straks wageningen dan

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 23:04

Meen je? De website over HBO paardensport is nog niet de duidelijkste he? :P .

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 00:40

Wen er maar vast aan :P

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:15

luxket schreef:
tis maar 3 jaar rijden he in deurne met hbo traject. daarna ga je 1 dag in de week daarheen en het laaste jaar zit je zoiezo in dronten, of straks wageningen dan

De hbo is 4 jaar rijden. De eerste 3 jaar doe je rijden voor deurne en in het 3e jaar haal je je diploma. In het 4e jaar zit je nog gewoon in Deurne op school en moet je vormbehoud aan je rijden tonen. Dus gewoon 4 jaar vol rijden.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:18

ohhh dat dacht ik, dacht dat het 4e jaar 1 dag in de week naar deurne was

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:21

Nee. Je doet gewoon (net zoals de eerste drie jaar) 1 half jaar interne stage en 1 half jaar school.

Je gaat echter in je stageperiode 1 dag in de week naar school en in je schoolperiode ga je 1 dag in de week op een vmbo/mbo school stage lopen waarin je lesstof moet ontwikkelen en moet lesgeven.