VWO eindexamenkandidaten 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 23:21

Nee helaas, dit mag alleen als je in de 4e klas zit en dan nog is er een strenge selectie, en of ik daar doorheen zou komen? heeft ook met je schoolresultaten te maken :Y) ..

Heb wel een gave uitwisselingsweek gehad in Italie, helaas kwamen ze niet terug en hebben we hier een weekje leuke dingen met de klas gedaan! Was wel jammer, zat een mooie Italiaanse jongen bij die niet hier heen kwam, en toen ik daar was was ik 'helaas' bezet :o

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 23:21

ik ben alleen in de 5e naar barcelona geweest...
wat en reizen hier allemaal zeg! :oo

moet ik wel zeggen dat Tvwo hier ook veel meer reizen maakt...

mijn ouders wilden mij maar al te graag op TVWO hebben, maar mij niet gezien :P

sHaKiEjLaVeR

Re: VWO eindexamenkandidaten 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 23:23

Had ik nu opnieuw mogen kiezen voor de brugklas was het een stuk beter geweest als ik voor tweetalig vwo had gekozen, of ik het had gehaald was een tweede geweest haha, wiskunde in het engels.. Moet er niet aan denken! Helaas werd het tweetalig vwo bij ons pas ingevoerd in de brugklas toen ik al in de 3e klas zat .

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 23:24

bij ons niet...
mijn ouders wilden graag dat ik tweetalig ging doen, kon gelijk vanaf de eerste, maar ik koos voor gymnasium (wat ik na 2 jaar opgaf want had geen zin om te leren en kwam me wel lekkr uit als ik die vakken liet vallen haha, hoefde de laatste toetsen ervan ook niet meer te maken dat jaar :P)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 00:13

sHaKiEjLaVeR schreef:
Oh wat leuk, hoezo ben je verhuisd? Je zal waarschijnlijk niet veel missen, echt een dorp hé haha!
:(:) voor wat er met jou en je vriendje aan de hand is.

Isjtar leuke foto's en dat oranje staat goed!

Wegens mijn vaders werk. Is alweer 10 jaar geleden, trouwens. :')
Nu wonen we weer in een dorp hoor. Toevallig een maand of twee geleden nog Nootdorp in geweest toen we terug kwamen van Delft. Flink veranderd zeg. :oo Maar nog steeds niet veel te beleven inderdaad, haha!

Met vriendje gaat trouwens wel weer goed. Net van terug, hij is alleen al paar dagen ziekig enzo dus ja misschien dat het daardoor kwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:08

Goeiemorgen!

Er was hier iemand die vandaag al begint met de SE's. Weet zo de naam niet meer - ja echt een ramp daarmee :7 - maar iig heel veel succes!
Ik ga nu richting knollies. Byeee. :+:

Miss_Monet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:26

Hm.. ik zit nu in de 5e. Maar zie al tegen het examen op! Vooral aardrijkskunde, wat voor leermethode hebben jullie? Wij wereldwijs. Wat een lappen tekst staan daar in zeg..

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:31

xFioon, hadden ze geen tgymnasium (TTO+) dan? Dacht dat ze bij iedere TTO school ook tgymnasium moesten aanbieden.
Ik heb het in de vierde laten vallen, dus erg veel nut heeft het bij mij ook niet gehad :+ .

Wij hebben BuiteNLand voor AK, heel fijn! Korte, heldere paragrafen, maar ik heb ook een hele goede leraar. En aanleg, AK gaat me nog vrij makkelijk af. Scheikunde daarentegen... :P

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:46

nou ken geen enkele school die dat hier heeft ;)
en ik heb geen ak dus geen flauw idee welk methode onze school heeft... ;)

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:08

ik was diegene die vandaag al begon :D economie, ging goed voor mijn gevoel :j

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:28

jeetje wat een reisjes zeg. Wij gingen in de 5e naar prijs (ik dus 2x :P)
Je kon in de 5e ook meedoen aan de uitwisseling met duitsland, ging je daar heen en zij kwamen ook hier (heb ik niet gedaan)
In de 1e en 2e zijn we een keer naar duitsland geweest een dagje en dat was het wel denk ik..
Heel misschien gaan ze dit jaar beginnen met een uitwisseling met rusland. Maar dat zal dan na de examens zijn en dan heb ik toch niet zoveel zin om mee te gaan denk ik..

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:58

rohotje schreef:
ik was diegene die vandaag al begon :D economie, ging goed voor mijn gevoel :j

Goedzo +:)+

Ik heb op dit moment vakantie, probeer zo min mogelijk aan school te denken :Y)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 18:38

Reizen, ja daar kunnen ze bij ons ook wat van :D

1e een week naar Canterbury en dan ook een dagje London (in een jeugdherberg)
3e naar Ierland, Dublin (Malahide) in gast gezinnen
4e Uitwisseling met Canada, een weekje canadezen hier, en een weekje bij jouw Canadees, echt super! :D

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:19

:wave:

Jullie gaan hard!!

Melanie, fijn dat je eco goed ging voor je gevoel! :)

Qua reisjes.. Ehm, in de 3e had ik de kans om naar de Ardennen te gaan op survival, maar ben niet meegeweest. In de 4e ben ik op Romeinenreis geweest (even denken, we hebben in Maastricht overnacht en zijn ook 1 dag naar Xanten geweest) en vorig jaar in de 5e ben ik naar Rome geweest, maar dat was een keuzereis. Wel hééél gaaf en wil er zeker nog een keer heen!! Geweldige stad!

Tweetalig VWO.. Had het héél graag gedaan, dan was mijn Engels een stuk beter geweest dan het nu is, vermoed ik.. Jammer maar helaas :P Wordt - meen ik - pas vanaf dit jaar gegeven..

Nienke, waar zit je nu dan.. Niet in Nederland? Huh? :D
(Ik voel me ook niet altijd even slim hihi :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:20

TTO wordt op onze school niet gegeven.. Had het anders wel gedaan, denk ik. :)

Daarnet heel Enschede leeggekocht. Goedgeslaagd. 8-) :D

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:28

Haha ik hou van geld uitgeven! Wat heb je allemaal gekocht ?
Ik heb vanmiddag ook inkopen gedaan, dit keer alleeen niet voor mezelf maar voor mijn goldenretriever pup die we over 2 weken eindelijk op mogen halen!!

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:56

hoi! Ik doe dit jaar ook eindexamen vwo, en in de meivakantie ook nog IB examen! Ik las dat er hier nog meer IB'ers waren, hoe vinden jullie IB? Ik vind het best wel leuk maar volgens mij komt dat voornamelijk door onze docente die heel leuk les geeft. Ik heb alleen het idee het dat met een andere docent veel saaier zou zijn, dus ik ben wel benieuwd naar hoe jullie het vak IB ervaren?
Ik doe trouwens N&G en N&T met IB en wiskunde B, haha echt een superzwaar pakket :P Jammergenoeg 2 jaar geleden met Grieks en Latijn moeten stoppen, waar ik nu behoorlijk spijt van heb helaas (had graag Latijn i.p.v. wiskunde B gehad)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:07

Nueve schreef:
TTO wordt op onze school niet gegeven.. Had het anders wel gedaan, denk ik. :)

Daarnet heel Enschede leeggekocht. Goedgeslaagd. 8-) :D

Gelukkig ga ik woensdag naar zwolle om te winkelen :+ Misschien slaag ik dan nog eens een keer :P heb echt zin om te shoppen (en dan ook te slagen! ..heb al zo'n 8 schoenenwinkels gehad, maar nog steeds geen schoenen en ik heb mega gebrek aan winterkleren..)

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 21:28

Annemarie_ schreef:
hoi! Ik doe dit jaar ook eindexamen vwo, en in de meivakantie ook nog IB examen! Ik las dat er hier nog meer IB'ers waren, hoe vinden jullie IB? Ik vind het best wel leuk maar volgens mij komt dat voornamelijk door onze docente die heel leuk les geeft. Ik heb alleen het idee het dat met een andere docent veel saaier zou zijn, dus ik ben wel benieuwd naar hoe jullie het vak IB ervaren?
Ik doe trouwens N&G en N&T met IB en wiskunde B, haha echt een superzwaar pakket :P Jammergenoeg 2 jaar geleden met Grieks en Latijn moeten stoppen, waar ik nu behoorlijk spijt van heb helaas (had graag Latijn i.p.v. wiskunde B gehad)

Welkom! Ik doe idd ook het IB... Wij krijgen eigenlijk gewoon les, niet echt iets speciaals ofzo. We zijn vrij veel aan het oefenen met schrijven, vooral de comparative commentary waar ik dus echt een hekel aan heb :P
Een paar weken terug had ik mijn eerste interactive oral die ook mee zou kunnen tellen voor mn IB, en daar had ik een 7 voor... Lekker begin dus :D

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 21:59

Ik heb nu ook vakantie gelukkig :D Morgen winkelen in Den Bosch :D

Ik ging in de 4e naar Barcelona,,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:14

Over reisjes..

3e: Ardennen
4e: Scheveningen
5e: Parijs
6e: Rome
Té mooi allemaal. :+:

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:13

Oehh wouw Parijs én Rome :D Super!

Ik ben in de 2e naar Winterberg geweest om te easyskiën en later in het jaar naar Amsterdam. In de 3e naar Ieper, loopgraven bekijken etc. en verder naar Köln, dat was wel heel leuk. In de 4e naar Rome! Geweldige stad! En verder nog een keer naar Amsterdam en Den Haag... en vanaf de vijfde was het afgelopen met de pret helaas |(
Vanaf dit jaar hebben ze in A5 een uitwisseling met Canada dus die heb ik helaas net gemist :oo

Edit: Verder konden we in de 3e ook nog naar Denemarken op uitwisseling en in de 5e naar Italië. En we hebben een Going Global project dat elk jaar 2 mensen naar een land stuurt dat hulp nodig heeft wbt onderwijs, vorig jaar was dat Malawi en nu Kenia! :)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:16

Wat maakt iedereen gave reisjes dan, die heb ik gemist. :D

Unfaithful: Ieper! Daar zóuden we ook heen gaan, maar is nooit gebeurd. :')

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:16

Ik meld me ook! :wave:

Doe dit jaar ook examen, helaas :Y)
Leuk dat er een topic over is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:33

Oh grapje, voeg er nog maar een toe :
4e, 5e, 6e : Winterberg, skiën. :D

Overigens is Parijs door leerlingen uit 5V zelf georganiseerd. Eigen initiatief. :j

En verder nog een hele hoop uitwisselingen met Polen en Noorwegen etc.