Accountancy studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Re: Accountancy studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:57

Sorry ik heb daar ook niet echt tijd voor, studie is ald ruk genoeg samen met paard ;) maar succes met iemand vinden :)

Vraagje :
Ik zit een beetje met een dilemma. Ik heb tot nu toe alles gehaald, alle punten en allemaal mooie cijfers en heb t idee dat ik t allemaal goed meekrijg. Maar nu komt dus mijn SLB'er van ja je kan misschien ook vanaf volgend jaar duaal gaan doen.
Klopt eht dat er een paar dualers hierzo zitten? wat raden jullie aan? ik heb al op open dagen gehoord dat het erg raadzaam is.. valt het nog wel een beetje te combineren met paard? want die heb ik ook nog staan, heb wel een verzorgster voor 1 dag in de week dus die kan ik altijd wel vragen voor nog 1/2 dagen...

wat vinden jullie?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 13:00

Wat is duaal? Is dat hetzelfde als deeltijd? :+

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 13:01

muiszje, ik denk ook dat je dit in de verkeerde periode vraagt ;-) Ik zou je best kunnen helpen maar heb het nu zo ontzettend druk met mijn scriptie en met werk....

Celiien, je doet de HBO opleiding nu voltijd? en als ik het goed begrijp heb je er aan het einde van het schooljaar 2 jaar opzitten? Mijn advies zou dan zijn maak gewoon eerst je HBO af! Het is zo ontzettend druk met werken en leren tegelijk en dan ook nog je paard. Na je HBO moet je dat sowieso nog voor een paar jaar om RA te kunnen worden dus ik zou eerst lekker genieten van alleen je studie en je paardje!!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:35

Als ik wist wat ik nu weet was ik niet gaan werken in combi met studie. iig niet eerder dan dat ik iig m'n bachelor had gehaald.
Ik vind het te zwaar, maar het is maar net wat je er voor op wilt geven, Celien

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 15:36

Same here. Stop er nu alleen niet meer mee :P

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:42

Dus 3 dagen werken, 2dagen school. Ja ik Ben dus ook bang dat het te zwaar word...
en na dit Jaa heb ga ik pas beginnn aan mn 2e naar :+

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:48

Je hebt dan dus alleen nog maar je propedeuse binnen? Echt meid geniet eerst nog wat meer van een redelijk relaxed studentleventje voordat je er ook nog bij gaat werken. Zeker in het drukke seizoen blijft het vaak niet bij die 3 dagen en al zeker niet van 9 tot 5! Ik heb zo vaak gehad dat het eerder dagen waren waarin 12-15 uur werken geen uitzondering was en dan vaak ook nog de weekenden of op kantoor of thuis vol aan de bak. Ik ben zo blij dat ik eerst mijn HBO heb afgemaakt en daarna pas ben gaan werken....

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 08:15

Sowieso als je nu al twijfelt zou ik er nooit aan beginnen.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 10:05

@ Celiien; ik heb persoonlijk voor dezelfde keuze gestaan. Toen kreeg ik de tip om actief bezig te gaan in de studievereniging en dingen te gaan organiseren op accountancy gebied. Dat ben ik gaan doen, achtereenvolgens een symposium commissie (met MKB kantoren), de congrescommissie (big four + accon/bdo) en uiteindelijk het bestuur. Daarna nog de borrelcommissie :D Zo krijg je kans om bij alle kantoren goed te kijken, contacten te leggen en krijg je veel makkelijker ingangen voor alles voor studie en ook na je studie.

Zelfs de uni zou ik aanraden om nog een jaar voltijd te gaan doen :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 10:18

Dat lijkt me inderdaad een heel goede keuze :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:27

Ik ben vandaag afgestudeerd voor mijn accountancy opleiding! :D Met een 7,1 :D

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:55

Gefeliciteerd Relaxed!!

Zijn er hier ook mensen die vandaag de OAT hebben gehad??

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:10

Gefeli Relaxed! Eindelijk de rug toekeren naar dat lelijke groene gebouw :P

Was de OAT vandaag? Wat dicht op de kerstvakantie zeg! Vorig jaar was ie toch veel later? Nou ben blij dat ik hem vorig jaar goed heb gehaald ;)

edit; negeer bovenstaand, ik zit voor mijn gevoel nog steeds in week 1 van januari, terwijl we al lang in week 2 zitten natuurlijk..

Ik duik maar weer in de boeken, hoop dat studeren beter gaat...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 11:25

Ik heb al tentamens gehad, maar die gingen niet zo goed. Ben inmiddels alweer begonnen met een nieuw blok.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:19

Tentamens heb ik pas in week 4, 5 en 6. Eentje einde week 4 en eentje einde week 6, dus daar kan ik me wel lekker op focussen!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 12:21

Hebben jullie het nu op kantoor niet druk dan?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:30

Ik doe master voltijd :D Dus ik heb het heerlijk relaxed ;)

Eigenlijk alleen dat tentamen in week 6 echt in de planning, die andere heb ik vorig blok geskipt omdat hij me nu veel beter uit komt. Maar veel essay schrijven en onderzoeksrapporten, om gek van te worden :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:18

LuvdaTossa, in dat lelijke gebouw hebben ze weer iets nieuws.. Vloerbedekking in de lokalen.. Volgens mij verandert er iedere keer wel iets :+

Maar idd, ik hoef er niet meer heen, alleen ff diploma ophalen ;)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:49

Gefeliciteerd Relaxed!

Ik trek het allemaal niet meer met werk, school en prive.
Tis smoordruk op het werk en zit nu in Zoetermeer ( hotel, woon zelf vlakbij Leeuwarden)
Volgende week en die week er op tentamens en we hebben ook net een huis gekocht ( dus moeten ook klussen) en zit absoluut niet lekker in mijn vel.
Ik begin me steeds vaker af te vragen waar ik mee bezig ben, op kantoor werken ze me ook alleen maar tegen. :'(

Sorry, moest het even kwijt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:58

Roxiie, het belangrijkste is dat je plezier in je werkt hebt, heb je dat niet, dan werkt dat door in alles.. Ik denk dus dat je voor jezelf heel goed na moet denken of je op je huidige baan wel op je plek zit.. Er zijn ook kantoren die niet die enorme piekdruktes hebben.. Misschien eens gaan orienteren?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 09:41

Vloerbedekking in de lokalen? Ze gaan er wel iets op vooruit. Eerst mocht helemaal niets van die architect. Ook geen zonwering in de lokalen gericht op de ring :? Was niet uit te houden daar. Nu dus fijne demping, maar waarom dan vloerbedekking :P

Oei roxiie nu al niet lekker in je vel? Gaat zeker nog wel een paar maanden duren voordat het weer echt rustig gaat worden. Is tentamens skippen geen optie?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 10:39

roxiie jij werkt bij een groot kantoor toch? Gauw weg daar en bij een leuk kleiner kantoor met wat samenstelklanten gaan werken :j.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:35

@ Manon; ik werk indd bij een groot kantoor. Misschien moet ik indd maar eens op zoek, maar vind het zo ontzettend eng. Maar zoals het nu gaat, gaat ook gewoon niet meer.

@LuvdaTossa, tentamens skippen is echt geen optie , ik word op m'n werk ook beoordeeld op m'n school prestaties. Nou is dat opzich niet zo heeeeel boeiend ( al speelt het op de achtergrond wel mee...) maar ik loop ook al een jaar achter en anders kom k helemaal achter te liggen en dat kan ik me gewoon niet permitteren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:24

Ik heb een tijdje geleden gesolliciteerd bij een big 4 kantoor.. Test gemaakt en vandaag werd ik eindelijk eens teruggebeld.. Ik had laaggemiddeld gescoord, maar ze wouden me toch wel spreken. Moet er wel voor naar A'dam :? Heb er eigenlijk al helemaal geen zin in zo.. Mijn voorkeur gaat sowieso niet uit naar deze grote organisatie, maar ik dacht ach, reageren kan altijd.. Heb nu ook het gevoel dat ik me helemaal moet gaan bewijzen en dat ik toch alsnog niet commercieel of ambiteus genoeg ben. Wat zouden jullie doen?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:30

Maar ook voor A'dam, of wel in je eigen regio?

Mijn vriend heeft stage gelopen daar en zegt dat ze iedereen die een beetje de basisschool afgemaakt heeft zo'n beetje wel aannemen. Op een gegeven moment verlaat toch het grootste gedeelte het toneel om plaats te maken voor de echt ambitieuze fanatiekelingen. Dat is niet altijd prettig werken...

Ik zou denk ik je hart gaan volgen, als je voorkeur er al niet ligt, dan is het denk ik niet gemakkelijk om je te blijven inzetten naast je studie en een flinke werkdruk.