Somebitch, als je nog niks anders hebt misschien wel doen. Toch een stukje ervaring wat je were mee kan nemen bij volgende sollicitaties. Ik denk steeds vaker, verstand op nul, mijn ding doen, salaris op de bank en thuis mijn eigen leventje..........
Ik heb nu werk.. Alleen voor hoelang is de vraag. Ik kan daar een opleiding halen e.d. en dat bevalt me wel. Echter als ik de verkeerde fout maak kan ik daar alleen weg als ik of meer kan verdienen of meer kan werken, anders moet je bijleggen voor de opleiding. Ook dat is natuurlijk geen probleem.. Maar ik twijfel". Het is wel vast dus zekerheid is er wel.
MarchaL
Geplaatst: 16-09-09 11:48
Nou, ik vrees dat ik ook in dit topic mag gaan posten Eergister te horen gekregen dat mijn contract hoogstwaarschijnlijk niet verlengd gaat worden. Wanneer wel het geval zal ik een nieuw contract krijgen voor 16-32 uur, laat dat nu net geen optie zijn als fulltimer... Baal er echt vreselijk van, doe mijn werk prima en ben nooit te beroerd om over te werken of wat dan ook. Helaas wel als laatste in dienst gekomen en de enige met een tijdelijk contract.... Heel fijn... Gelukkig heb ik nog wel even de tijd, mijn contract loopt af in december. Desondanks word ik toch echt zenuwachtig van het feit dat ik mijn zekerheid kwijt ben....
Het is echt gewoon een verschrikkelijk klote jaar geweest.... Eerst de stress of mijn 1e contract verlengd ging worden ivm crisis. Allemaal prima verlopen en verlengd. Daarna kwam mijn vriend thuis met de mededeling ontslagen te zijn Gelukkig is ook dit op zijn pootjes terecht gekomen, hij kom uiteindelijk terug naar een oude werkgever. En nu opnieuw zorgen rondom mijn contract.... Jezus... word er echt een beetje moedeloos van nu....
Gister heb ik direct alle vacaturebanken afgestruind in de hoop iets leuks tegen te komen. 3 vacatures gevonden en direct op gesolliciteerd. Helaas al 1 soort van afwijzing binnen... Het bedrijf had in de 1e week al ruim 70 reacties ontvangen, ze hadden dus al een 1e selectie gemaakt Erg jammer, het leek me een geweldige functie!
1 sollicitatie is in behandeling en de ander heeft me enkele vragen over mail gesteld. Moet daar nog even op terug komen.
Pfff, hopelijk vind ik snel iets leuks....
Barmat
Geplaatst: 16-09-09 11:56
Dat is idd rot MarchaL.... Gelukkig heb je nog even tijd om te zoeken, dat is altijd beter dan dat je vanuit een uitkeringssituatie moet gaan solliciteren.
Ik heb er weer eentje om toe te voegen aan het lijstje "Meest seniele redenen om iemand af te wijzen voor een baan"
Ik woon in Duitsland, net over de grens. Ik ben afgewezen voor een baan in Delfzijl omdat ik in Duitsland woon "Want dan moeten we zoveel reiskosten betalen". uhu..... 1.) Er is altijd een maximum, 2.) reiskosten zijn voor een werkgever fiscaal aftrekbaar...... zeg dan gewoon NIKS.
pppff Barmat, dat is ook lekker... beetje raar, misschien een goedkoop smoesje of iets??
Ik ben een beetje moe aan het worden van al die sollicitaties langzamerhand... Ik ben dan wel aangenomen bij een bedrijf, maar als ze niet weten wanneer je kan beginnen en ook geen indicatie geven heb je er nog niet veel aan.. en de rekeningen moeten toch echt betaald worden haha...
x_spekkie_x
Geplaatst: 17-09-09 13:21
Mijn WW aanvraag was afgekeurd, dus nu heb ik bijstand aangevraagd. Het is niet veel, maar alle beetjes helpen, zeker als je vaste lasten gewoon doorlopen en je maar niet aan een baan komt. Echt ongelofelijk! En ik wil zo graag werken. Ik solliciteer me een slag in de rondte, zelfs voor banen onder mijn niveau en in een andere richting. Gelukkig heb ik volgende week twee sollicitatiegesprekken, dus dat gaat in ieder geval al de goede kant op
MarchaL
Geplaatst: 17-09-09 18:46
Pfff, Belachelijke reden Barmat....
Vandaag heb ik een telefonische sollicitatie gehad, nouja, een eerste voorselectie... Heel fijn... Lekker onder werktijd op kantoor razendsnel vragen beantwoorden en dan ook nog hopen dat je het juiste antwoord geeft. Pfff, viel me toch niet mee Ik zat alleen op kantoor, tijdens het telefoongesprek kreeg ik diverse malen een andere lijn en ging de deurbel. Ik kon me dus ook supergoed concentreren volgende week hoor ik meer, zal mij benieuwen. Ik ben daar niet zo kapot van... Ik kom liever gewoon op gesprek.
Verder staat er helaas erg weinig op internet... Hopelijk komen er snel nieuwe leuke vacatures bij.
Ik voeg mezelf ook maar toe, afgelopen maandag heb ik te horen gekregen dat ons bedrijf gaat fuseren en dat iedereen op ons kantoor eruit moet. Heb nog 3 maanden de tijd om een baan te vinden. Baal er van want had eindelijk een leuke baan bij mijn VZ paard om de hoek met lekkere werktijden en een flexibele werkgever
doei
Geplaatst: 20-09-09 00:28
Ik heb juist het leed dat ik heel graag wil werken, maar niet kan om gezondheidredenen... Een tip? Een super sterke correcte CV maken, waarin je per werkgever ook de dingen als telefoon beantwoorden etc. opneemt! Uitzendbureau's hebben vaak veel functies!!! Kijk op hun sites en pluk een paar banen waar jij wat in ziet eruit en mail je CV. Vaak wordt je opgebeld om op gesprek te komen...
aaah zal je net zien... Ik mocht vandaag mee draaien bij Bagels and Beans, dus ik was helemaal blij. Lig ik met 38 graden ziek op bed .... Het lijkt wel of het niet zo mag zijn... Naja morgen een sollicitatie bij Hunkemoller en dan moet ik dus echt beter zijn hoor!!!!!
Nou hier nog een heb nog een week en ik moet echt iets vinden mensen denken soms heel gemakkelijk ik woon omgeving rotterdam wil alles aan pakken ALLES.
Als ik dan solliciteer naar verkoopster van eenkleding zaak zeggen ze hoe kan je dat nou willen als je op kantoor hoort te zitten wordt er depri van!!!!!
Wildgirl
Geplaatst: 21-09-09 12:43
Nou ik moet op mijn eerdere enthousiaste woorden terukkomen ben ik bang. Ik heb woensdag een 2e gesprek bij een bedrijf waar ik eigenlijk niks mee wil; maargoed even aftasten kan geen kwaad. Dan donderdagochtend een oriënterend gesprek bij een bedrijf wat me meer aanspreekt. Het ''even een nieuwe baan'' vinden valt toch wat meer tegen als dat ik dacht; ik stond met mijn oren te klapperen toen mij werd verteld dat er voor een bepaalde functie rond de 100 mensen hadden gereageerd.....allemaal starters HBO afgerond en ja, dan val ik met mijn berg ervaring maar zónder papiertje in het niet. Gelukkig heeft het bedrijf van a.s donderdag liever kennis boven kunde en zijn zij wel erg enthousiast.
iedereen succes deze week met solliciteren en gesprekken voeren!
Ook ik ben druk bezig met solliciteren, schiet niet echt op alleen! @ Wildgirl, grappig dat jij juist werkervaring heb maar geen papier, bij mij is het juist andersom, ik ben een startende HBO'er, maar wordt overal afgerekend op 'te weinig werkervaring'!! Heb nu nog een aantal sollicitaties lopen en heb me nu ook maar ingeschreven bij 2 uitzendbureaus...
sarona25
Geplaatst: 24-09-09 12:49
Even een update van mij MOrgen laatste dag bij het huidige bedrijf maar,
Ben bij ene bedrijf door de eerste ronde heen en mag dinsdag op tweede gesprek ..... 10:00 en daar mag ik alles gaan leren over btw aangiftes en de rechten en plichten daar van in het buitenland Erg leuk .... maar op uitzend basis!! en eenzijdig alleen btw
NU had gister een orientatie gesprek voor een functie waar bij er een hele nieuwe afdeling wordt gezocht en dus alles opnieuw wordt opgezet en waar ik dus een hoop kan leren.en waar dus een hoop afwisseling is!!! En waar mijn salaris hoger is en ik in dienst kom bij het bedrijf zelf. ( Werving en selectie ) En daar mag ik dinsdag op gesprek komen om 12 uur beide in rotterdam weet alleen niet of het te combineren valt weet nog niet waar dit laatste bedrijf zit.
Thanks nou heb weer een nieuwe update mijn ochtend gesprek is verplaatst naar donderdag dus nu is het duimen wil die functie van dinsdag
Evenstar
Geplaatst: 01-10-09 12:46
Hey, nog een topic over banenleed .... helaas kan ik me hier ook bij aansluiten.
En nu even hele topic bijlezen
Laatst bijgewerkt door Evenstar op 01-10-09 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Evenstar
Geplaatst: 01-10-09 12:47
Ter informatie: vanmiddag 14.00 - 20.00 uur is er een Banenmarkt in het ADO Stadium in Den Haag.
Ok, erg kort dag, maar ik zie dit topic pas net
xxGermaXX
Geplaatst: 02-10-09 12:25
Eindelijk vast werk bij verian....wel in de huishouding maar het is tenminste wat. Dinsdag nog wel een sollicitatiegesprek en ik hoop maar al te graag dat het wat word.
Mizoan
Geplaatst: 02-10-09 16:54
Evenstar schreef:
Ter informatie: vanmiddag 14.00 - 20.00 uur is er een Banenmarkt in het ADO Stadium in Den Haag.
Ok, erg kort dag, maar ik zie dit topic pas net
De banenmarkt was op vele locaties Mijn vriendje is ook geweest in De Meern
x_spekkie_x
Geplaatst: 02-10-09 17:05
Ik heb een baan
Na veel solliciteren en gesprekken, ben ik aangenomen als educatief begeleider op de kinderboerderij. Mag ik basisschoolkinderen lesgeven over dieren. Echt gaaf! Helemaal iets voor mij Helaas is het maar voor een paar uurtjes per week en ook niet op de meest handige tijden, maar woohoo, ik heb een baan
Spekkie wat gaaf, misschien kun je vanuit daar verder solliciteren.
Ik heb afgelopen week wel 50 brieven de deur uit gedaan., Ik solliciteer vi ade website www.jobrapido.nl en elke dag zijn er wel 10 banen die bij mij aansluiten.
Baal alleen dat je in 9 van de 10 gevallen niks weer hoort, zelf geen ontvangstbevestiging.