goeroe schreef:Twee meiden waren trouwens veel te laat waarna ze een stempel moesten halen. Dat werd me niet in dank afgenomenen ze bleven de hele les gepikeerd kijken.
Ik vond het daarna wel moeilijk om ze nog weer bij de les te krijgen want ze hadden duidelijk niet veel zin. Weten jullie hier iets op?
Ze zijn in elk geval wel een stempel gaan halen dus? Dan kun je je toch tevreden voelen over jezelf

Dat persoonlijk contact herstelt zich later wel weer, in zo'n boze bui laat ik ze meestal maar even.
Als ze niet werken uit dwarsigheid bied ik een keuze. Afhankelijk van de reputatie van de leerling (sommigen flikken elke les hetzelfde en bij anderen is het echt een boze bui
).Opties die ik gebruik:
- aan het eind van de les opdracht laten zien en van te voren melden wat je af wilt hebben (en naar behoren, niet zomaar wat invullen!). Is het niet af, uur terugkomen en alsnog maken. (dit ook vooraf duidelijk communiceren)
- verstoren ze de les ook nog: op de gang werken, en hetzelfde als hierboven.
- bij die-hard nietsdoeners en snordrukkers: ik laat je nu de keuze - OF deze les gewoon keihard aan het werk OF je kunt eruit en je gaan melden, dan halen we het na schooltijd allemaal wel in plus een portie strafwerk er bovenop.
en ze bleven de hele les gepikeerd kijken.
Ik vond het daarna wel moeilijk om ze nog weer bij de les te krijgen want ze hadden duidelijk niet veel zin. Weten jullie hier iets op?
Het is wel jammer dat ik waarschijnlijk geen kans krijg om het persoonlijk contact te herstellen want dit was mijn laatste les aan die klas.
haha terwijl ik eigenlijk nog geen les heb gegeven en alleen afentoe maar met ze heb gepraat. Volgens mijn coach was dat wel goed en heb je het ook wel nodig op het vmbo. Ik heb de schijn dus iig al met mij
Ik heb besloten om naar het behalen van mijn HBO-P over te stappen naar WO psychologie