goeroe schreef:Nimue schreef:Kamer via studentenhuisvesting van 250
Collegegeld 115
Verzekering 45 (na verrekening zorgtoeslag)
Huisgeld e.d. 10
Dan houd je nog 150 euro per maand over voor kleding, eten en boeken. Dat is niet breed, maar daar kun je echt wel van leven. Of je het wilt is natuurlijk een andere vraag.
Volgens mij houd je 140 euro over, maar ik vind het knap.![]()
Oh, echt? Ik had 560 als basisbedrag, en dan 250 + 115 + 45 + 10 = 320 en ik kan dus inderdaad niet rekenen.

Het kamerbedrag is wat er veelal betaald wordt bij studentenhuisvesting, waar in principe iedereen voor in aanmerking komt - áls je je op tijd inschrijft, maar dat is aan jezelf. Boeken tweedehands kopen, uit de bieb halen of kopiëren, prepaid nemen zodat je maar 2 euro telefoonkosten hebt, en voila, scheelt al een hoop. Niet leuk om zo te moeten leven en als je de kans hebt zou ik er lekker bij gaan werken. Ik heb een tijdje van 30 euro per week moeten leven (boodschappen, onverziene uitgaven, reizen buiten OV-tijden om, alles moest daaruit) en dat was echt heel naar - maar ik leef wel nog steeds, dus het kan wel.
Possie, ik moet mijn afrekening voor huur- en zorgtoeslag over 2007 nog krijgen, en de IBG is ook wel eens zo langzaam geweest. Het is niet uitzonderlijk, en tenzij ze héél veel geluk heeft komt het wel uit. Het zou natuurlijk kunnen dat zij net die ene uit zoveel is die niet gecontroleerd wordt, maar ze loopt wel een enorm risico.