(ex) studenten STOAS hogeschool dronten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PreciousViva

Re: (ex) studenten STOAS hogeschool dronten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:13

Oh :\ Oké, dan moet ik verzorging regelen want ik moet op stal namelijk alles zelf doen.
Met de usra-week werken, whaaaaat :P?

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:17

De Usra week is een week met veel gezelligheid en overdag moet je werken. Door het werken houden ze het lidmaatschapgeld laag.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:19

Oh vandaar. Wat voor werk is dat dan :)?

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:24

Van alles. Dat zul je dan wel zien, dat weet je vooraf niet. Ik heb destijds op de keukenhof in Lisse gewerkt. Maar daar zitten ze nu niet meer.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:26

Aha oké, kben benieuwd :').

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:27

Aah joh werken is niet vies ;) En het is een hele gezellige week.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:29

Nee ben ook niet vies van werken. Ksta iedere dag in de paardenmest dus ach :P
Lijkt me ook erg gezellig en dan leer ik ook al wat meer mensen kennen enzo! Komt goed :)

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:44

ik heb bericht gekregen over de meeloopdag 19 maart :D
wie gaat er ook ?

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:16

Ik niet, ik heb tijdens die meeloopdagen echt geen tijd, kga richting toetsweek. Dus heb nu al mn tijd nodig om te leren. Helaas!

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:12

Ik weet niet of er mensen zijn die donderdag 19 maart met de meeloopdag zijn die uit de kop van Noord-Holland komen?

Die kunnen eventueel wel met mij meerijden :) Jullie lopen toch mee met mijn klas, dus als er iemand is, mag altijd!

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 16:06

Volgens mij ben ik één van de weinige die op de paardenplaats en de campus komt ze zitten. Sprak net een meisje van de CAH. De stalling is nu volledig door CAH-gangers bezet. En de campus is ook het grootste deel CAH. Haha eenzaamheid :P

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:28

Eenzaamheid? Echt niet, je leert elkaar heel snel kennen en het is best gezellig daar. Ik was ook een van de weinige die op de Stoas zat toen ik op de campus woonde!

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:15

Oh oké! :)

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:12

Ik denk dat jullie ook wel gekeken hebben naar Hippische bedrijfskunde op het CAH. Of ja misschien die keuze ook wel overwogen, waarom is jullie keuze uiteindelijk op t Stoas gevallen?

Tijdens de bedrijfsstages, als je die bijvoorbeeld op een grote stal doet. Krijg je dan ook de kans om daar is te rijden of hangt dat er helemaal van af waar je stage loopt?

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:15

Hangt er helemaal af van waar je stage loopt. Ik mocht en kon niet rijden om mijn stage. Klasgenoten van mij hebben wel paarden gereden. Hun liepen stage op een handelsstal, ik op een pensionstal ;)

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:23

Oké :)

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:11

Ik heb 3 seconden naar de CAH gekeken, maar dat was mij teveel theoretisch gedoe. Dat is veel uit de boeken leren en weinig praktijk als je het vergelijkt met de Stoas. Omdatje bij de Stoas 3 dagen in de week stage loopt en 2 dagen naar school gaat heb je veel praktijkervaring. Bij de CAH loop je maar enkele stageblokken.

Wat je wel in je achterhoofd moet houden bij de Stoas is dat je zelfdiscipline moet hebben, vooral in je laatste twee jaar om de dingen te doen die je MOET doen. De eerste jaren zit er nog wel iemand je achter je broek aan, een klein beetje van joh zo je nu niet dit en dat eens inleveren. Maar laatste jaren moet je dat echt zelf doen en omdat je maar 2 dagen op school ben en 3 dagen op stage kan dat wel lastig zijn.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:42

Zelfdiscipline heb ik wel. Ik weet wanneer ik dingen echt moet doen, alhoewel ik wel prioriteiten voor mezelf stel. Nu bijvoorbeeld op school (6vwo) moeten we voor engels van die kleine oefeningen doen, die voor mij niks toevoegen voor het examen. Dus die doe ik niet. Maar ik maak wel de examenopgaven die we moeten maken voor wiskunde. Van dat soort dingen. Maar als het er op aan komt, dan kan ik mezelf goed onder me kont schoppen van nu MOET het!

CAH lijkt me idd ook wel erg theoretisch. Alleen ik zit met het stoas met dat onderwijs, ik vind het wel leuk om dingen uit te leggen, maar voor een hele klas weet ik niet of dat wel zo goed gaat. Maar ja daar wordt je waarschijnlijk dan wel in getraind.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:05

waar had jij ook al weer stage gelopen manouk?

Mag je ook gewoon bij bedrijven stage lopen, niet perse op een stal? Heb door 4 jaar deurne genoeg ervaring op stallen opgedaan wil nu juist breder kijken dan dat

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:09

weet iemand toevallig de website van een bedrijf in amsterdam, heet volgens mij equine international, evenementen organisatie? kan hier op google weinig over vinden

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 18:15

Waren er hier mensen naar de meeloopdag geweest?
Hoe was die :)?

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:01

Hey overloper! ;) Je hebt je toch ingeschreven bij de CAH toch? Waarom als ik vragen mag?

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:07

Hehe, quilty xD!
Nou, omdat ik echt twijfel of t onderwijs wel iets voor mij is. Ik zie mezelf niet echt voor de klas staan, dus ik zit een beetje in de knoop met de stages die ik dan moet lopen. Ik ga liever de kant van het bedrijfsleven op en daar is de CAH vooral op gericht + dat die studie 3 jaar is voor mij.

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:22

Tsja je moet het zelf weten, maar ik vind het een beetje dom. Om het even lomp te zeggen. Maar als je het zelf niet ziet zitten.

Ik vind persoonlijk dat je met de Stoas perfect het bedrijfsleven in kunt, je weet alles over communiceren en het overbrengen van kennis. En dat is iets wat je echt enorm nodig hebt in het bedrijfsleven. Het is wel leuk dat je dan allemaal theoretische rijtjes uit je kop leert en vakken als Duits en gym hebt, maar wat heb je er aan in een bedrijf? Kun je over 5 jaar nog herinneren wat dat en dat Duitse woordje exact betekende? Is dat echt nodig in je toekomst?

Maar dat is hoe ik het zie, Stoas geeft enorm goede basis voor het bedrijfsleven, door het praktische deel. Kenniseducatie, want dat is de officiele naam van de opleiding is meer dan alleen als een docent voor de klas staan. Dat is ook communiceren met collega's, met bijv. lezers van een blad etc etc etc

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 07:59

Ik snap je punt. Maar het gaat mij meer om de stages die verplicht zijn op de vmbo en mbo scholen.
Ik had ook gehoord dat je in het laatste jaar van de CAH ook een soort cursus op t stoas kan volgen over kennis overbrengen. Dat kan ik er nog altijd bij gaan doen. Ook de 3 dagen stage per week zat ik een beetje mee. Ik huur daar een kamer terwijl ik die dan eigenlijk maar 2 dagen per week nodig heb. Dus voor mij is het CAH denk ik een betere optie.