Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BlueMilk

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:16

Gefeliciteerd eroslover ! :) Wat voor baan is het juist ? Ik heb niet alles meegelezen.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:17

Gefeliciteerd eroslover!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 19:17

Gefeliciteerd Eros!! *\o/* *\o/* Super joh!
Heel veel succes in je nieuwe baan en laat nog wel van je horen he! :j

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:18

Omdat ik gigantisch vast loop stel ik mezelf (en de problemen waar ik tegenaan loop) ook even voor.

Ik ben een bijna 29 jarige alleenstaande moeder.
Momenteel heb ik een 20u contract tot eind van het jaar, met aanvullende bijstand.
Helaas hebben ze bij de bijstand een rekenfoutje gemaakt, waardoor de aanvulling al vanaf januari jl ingehouden word.
Dit zal nu nog 6mnd gaan duren.
Tevens houden ze rekening met t feit dat ik inkomensafhankelijke combinbatiekorting krijg (wat verrekend word met premie volksverzekeringen waardoor ik nog geen 300,- per jaar heb, ipv ruim 1200,- die de bijstand rekend)
Ik kan dit verschil alleen nog niet bewijzen daar ik nog geen beschikking heb van 2014.
Tot zover m'n inkomen, zit incl toeslagen net op en soms onder het bijstandsniveau.

Tweede probleem, mijn werkdagen zijn van 14u tot 21u, andere tijden zijn niet mogelijk...
Gelukkig heb ik een redelijk vangnet aan oppassers, maar het is meestal gigantisch puzzelen.
Daarbij het feit dat het voor mijn kind (bijna groep 3) niet wenselijk is regelmatig pas om 22u op bed te liggen.

Als ik volledig bijstand zou hebben, heb ik het financieel beter dan nu...
Ik wil graag fulltime aan de slag, maar ploegendiensten vallen al af ivm m'n kind.
Tevens geen goede opleiding(mbo 3 dierverzorging) en "weinig" werkervaring.
Laatst bijgewerkt door different1 op 20-05-15 19:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:19

Gefeliciteerd eroslover!

Ik heb je een pb gedaan bounce. Ik vind het wel een goed idee om elkaar te linken op linkedin! Nog meer mensen daar behoefte aan. Ik heb best een groot netwerk in de regio van utrecht/adam. Zelf zoek ik nu in Overijssel/drenthe. Dus kan nog wel wat mensen gebruiken met een netwerk hier.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:21

Different, wat voor werk doe je nu, wat voor werk zoek je en waar ben je in opgeleid?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:28

Gefeliciteerd eroslover!

Welkom different. Zelfde vraag als hierboven. Wat doe je nu?

@Surelee: Ik ben op zoek naar een baan in dezelfde regio, misschien liever ìets noordelijker dan jij. Rond Hoogeveen zegmaar. Ik heb geen enorm netwerk, maar ik wil wel een oogje voor je open houden. Misschien kunnen we elkaar helpen. Wat zoek je?

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:44

Gefeliciteerd Eros! :)

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:46

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Goed nieuws :D *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik ben gebeld en ze had akkoord van de manager. Mag per juni voor 8 uur per week ongeveer aan de slag! Superleuke functie en superleuke organisatie! Ben helemaal happy :D Hoop intern (is best een grote organisatie) meer uren te kunnen krijgen en door te kunnen groeien.
Zónder sollicitatiegesprek of iets, zo kan het dus ook. Heb er wel een jaar stage gelopen (blijkbaar een goede indruk achter gelaten :)) en doe er al 2,5 jaar vrijwilligerswerk dus intern wel een netwerkje opgebouwd. Eindelijk komt daar wat uit voort! :D

Nu ga ik even bijlezen voor jullie ontwikkelingen!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:47

Jaaa gefeliciteerd Yonne, super fijn! :):)

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:48

Gefeliciteerd Eroslover! Veel plezier in je nieuwe baan! *\o/* *\o/*

@Nathaliefje: Wat is de sector waar jij wat in gaat zoeken? Denk dat het wel erg verschilt per sector of je snel word aangenomen of niet als beginner.

@Yonne: Gefeliciteerd! *\o/* *\o/* wat fijn zeg dat je een baan hebt! Hoop dat je uiteindelijk intern meer uren kunt krijgen. Maar voor nu is het al super toch!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:51

Zou iemand de CV van de zus van een vriendin willen controleren? Moest het van haar vragen :P

Gefeliciteerd Yonne en Eroslover!!

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:55

Ik zou vanmiddag gebeld worden met wel/niet aangenomen.
Moet ik hier zelf achteraan bellen?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:21

Gefeliciteerd yonne.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik ga werken in de gehandicaptenzorg als begeleider b met heel laag niveau ouderwordende verstandelijk beperkten mensen, voor 24 uur.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:21

Gefeliciteerd Yonne!!!! :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:23

Gefeliciteerd Yvonne en Eroslover!!!!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:32

Proficiat Yvonne en Eroslover!! *\o/*

Ik heb het veel te druk gehad om iedereen bij te lezen, maar Yvonne, voor wat voor functie ben je aangenomen? Begeleiding? Als het de organisatie is welke ik denk dat het is, lijkt me ook erg leuk daar te werken. Heb er eens een gesprek gehad met een hele aardige man :)
Laatst bijgewerkt door Anneert op 20-05-15 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:34

BeSen schreef:
Zou iemand de CV van de zus van een vriendin willen controleren? Moest het van haar vragen :P

Gefeliciteerd Yonne en Eroslover!!

JJe mag hem naar mij sturen, ik heb je een pb gestuurd met mijn e-mail

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:01

Ik werk nu bij een tankstation, zou heel graag weer willen leren maar hoe ik dat moet financieren....
Heb er ook een apart topic over lopen, helaas nog niet het licht gezien wat ik nu echt graag wil.
voor mijn huidige werk heb ik een auto nodig ivm niet met ov te bereiken., maar brengt natuurlijk ook kosten mee.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:13

Eros lover en Yvonne gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:15

Doubtless schreef:
Ik heb gisteren m'n Proefdag in een restaurant gedraaid & dat is allemaal goed gegaan. Zoals het er nu uitziet kan ik daar fulltime mee gaan draaien :) wel fijn, kan ik vanuit daar straks op zoek naar een marketing/communicatie functie!

*\o/* *\o/* *\o/*

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:56

Duidelijk Eroslover, ouderwordende cliënten zijn natuurlijk ook wel een specifieke doelgroep. Ook met het oog op dementie en achteruitgang :j Maar kan denk ik wel erg leuk zijn. Lijkt me ook erg fijn inderdaad om in een vast team te gaan werken met vaste cliënten. En doorgroeimogelijkheden richting begeleider C zijn ook erg interessant! Gefeliciteerd *\o/*

Ook allemaal niet goed geregeld daar zeg Marcella -O- Jij nog iets nieuws op het oog?

Oeh wat leuk Darah, wil ik ook héél graag nog ooit gaan doen, eigenlijk speltherapie dan wel :j . Maar daarvoor moet je ook 'oefenen' met cliënten dus moet je eigenlijk ergens werken of stage mogen lopen..
De hw begeleiding is echt niet mijn ding. Heel veel drukte en chaos en het de hele dag politieagentje spelen :n

Goed nieuws Dimple! Hoop dat je er uit kunt komen met meneer kieskeurig.

Wat fijn Doubtless! In ieder geval wat inkomen en bezigheid tot je een passende job vindt!

Wat een goede reactie van de bemiddelaar voor de vliegtuigen Dimple, nu maar afwachten!

Goed bezig Amanda, pakkende zin ook!

Sure_Lee ook al zo'n goede actie! :D Succes met je gesprek!

Spannend Bzoem, balen dat ze nog niet gebeld hebben.. Als ze morgen niet bellen zou ik er zelf even achteraan bellen :j

Fargo ik duim voor je morgen! Hoop echt dat je snel een leukere job vindt

Welkom Martine!

Amandananana misschien kun je ook een poging doen in de richting van huiswerkbegeleiding?

Kelliiee :(:) balen zeg!!

Las nog een aantal die het even moeilijk hebben, hele dikke knuffel voor jullie :(:) :(:)

Dank voor de felicitaties! :D
Ik ga jonge kindjes die extra begeleiding vragen individueel begeleiden op het kinderdagcentrum. Allemaal hebben autisme-gerelateerde problematiek en een ontwikkelingsachterstand/ verstandelijke beperking. We hebben nog een afspraak over de precieze invulling. Maar in ieder geval complexe kindjes en veel contact met de zorgcoördinator en gedragskundige :j Lijkt me superleuk!

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:00

Anneert schreef:
Proficiat Yvonne en Eroslover!! *\o/*

Ik heb het veel te druk gehad om iedereen bij te lezen, maar Yvonne, voor wat voor functie ben je aangenomen? Begeleiding? Als het de organisatie is welke ik denk dat het is, lijkt me ook erg leuk daar te werken. Heb er eens een gesprek gehad met een hele aardige man :)

Gehandicaptenzorg instelling :) Dezelfde als waar ik ooit pb-contact met je over gehad heb volgens mij :j

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:02

Ja klopt, bij speltherapie moet je inderdaad werken met cliënten :j met de cursus heb je alleen een korte stage, die hoop ik binnen mijn nieuwe werk te kunnen regelen. Het liefst zou ik ook speltherapie doen, maar die duurt te lang (over een ruim jaar zit ik in het buitenland voor een paar maanden).
Jammer dat de huiswerkbegeleiding niet je ding blijkt te zijn, gelukkig heb je straks een nieuwe leuke uitdaging :D Klinkt in ieder geval leuk en leerzaam!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:26

Yonne schreef:
Ook allemaal niet goed geregeld daar zeg Marcella -O- Jij nog iets nieuws op het oog?

Solliciteren lig heel even op zijn gat wegens mobiel die kapot is en hopelijk word hij morgen nu echt gemaakt.