[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 06:41

gefeliciteert ! Mijn examens zijn aangevraagd

30 JunI ttt en 20 juli examen

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:09

Gefeliciteerd Coconut!

Ik heb vanmiddag weer les.. nog 4 te gaan tot het examen. Brrrrrr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:25

Hoelang duurde t aanvragen bij jullie :)

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:21

Zit 2 maanden tussen mijn aanvraag en examen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:36

Bij mij 7,5 week :+ het is 13 april aangevraagd en ik moet 9 juni afrijden! Komt nu toch wel dichtbij hoor! Spannennnnd.

M'n vriend is 17 juni jarig en die wil graag naar Badhoevedorp naar een drumwinkel voor z'n verjaardag. Ik wil sowieso m'n rijbewijs met spoed aan gaan vragen dus dan zou dat wel een leuke verrassing zijn om samen te gaan. Maar dan moet ik wel slagen :+

Ik heb stiekem voor z'n verjaardag ook een proefles voor hem geregeld bij m'n instructeur :D superleuk.

Scarpati

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:51

Bij mij zat er ook ongeveer 7 weken tussen aanvraag en het examen zelf.
Was daarom wel blij dat ik het in 1 keer gehaald had, moest ik anders weer zolang wachten :')

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:16

Vandaag de laatste 2 lesjes. Het stomme is ik heb er totaal even geen zin in. Moet voor het eerst echt zin maken. Hoop maar dat het goed gaat. Volgende week examen.

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:58

Ik heb gisteren mijn rijbewijs gehaald, na 10 uren les. Ben helemaal blij !

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:14

Wait wut, 10 uur?
Wat is je geheim :') ?

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:15

Zo, dat is snel BlueMilk! Gefeliciteerd!
Succes Hylkje!

Mijn les ging best goed! Zijn de stad uitgegaan en richting Tilburg gereden, rondje door een tussenliggend plaatsje en terug naar Breda.. Wel rotweer gehad onderweg. :\

Wel lastig, ik krijg iedere keer net voor mijn rijles enorme zenuwen, zodra ik in de auto zit zijn ze weg. Misschien een beetje de stress van dichter bij het examen komen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:32

Die zenuwen voor de les heb ik ook.. Misschien ook omdat er nu verwacht wordt dat je het nu wel zo'n beetje kan :+

Zodra ik zit is het weg.
En in het begin had ik het totaal niet.

10 uur :wow: Teach us master _/-\o_ In Belgie werkt het wel iets anders als in NL toch Bluemilk? Wel superknap, gefeliciteerd!

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:33

Judass schreef:
Wait wut, 10 uur?
Wat is je geheim :') ?

Ik denk in België wonen ? Ik had een voorlopig rijbewijs maar die is sinds augustus 2013 vervallen dus dan mocht ik niet meer autorijden. Daarnaast heb ik de periode van mijn voorlopig rijbewijs nooit in het verkeer gereden, enkel in verlaten straatjes.

Een voorlopig rijbewijs krijg je hier na het behalen van je theoretisch examen, dan kan je een voorlopig krijgen voor 18 maanden of 36 maanden. Als je kiest voor 18 maanden moet je 20u rijles volgen en dan mag je die 18 maanden zonder begeleider rijden en examen doen als je denkt er klaar voor te zijn. Kies je 36 maanden, mag je enkel op de openbare weg komen met een begeleider bij je in de auto die al minstens 8 jaar in het bezit is van een rijbewijs.

In België hebben ze sinds vorige jaar een nieuwe wetgeving dat wanneer je voorlopig rijbewijs vervallen is je 3 jaar moet wachten om een nieuw voorlopig rijbewijs te krijgen. Dus als ik echt mijn rijbewijs wilde halen was ik verplicht om minimum 6u rijles te volgen bij de rijschool en dan kon ik examen doen.

Ik heb alle lessen wel in 1 week tijd gekregen, dit heeft misschien ook in mijn voordeel gewerkt.

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:36

Warboel schreef:
Die zenuwen voor de les heb ik ook.. Misschien ook omdat er nu verwacht wordt dat je het nu wel zo'n beetje kan :+

Zodra ik zit is het weg.
En in het begin had ik het totaal niet.

Ik riep daarstraks nog zuchtend: 'Oh ik kan dit toch niet'.. Op het moment dat je tegen mij zegt dat het best lekker gaat is het gedaan, vanaf dan ga ik fouten maken _O-

Dat systeem in België, het klinkt allemaal zo ingewikkeld. :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:46

Volgens mij komen wij wel overeen Liesjeloef.
Zodra m'n instructeur zegt dat ik het goed doe tekent hij het doodsvonnis van z'n auto _O-
Maar als 'ie af en toe om de kleinste dingetjes zeurt dat het fout gaat, rij ik stukken beter :=

Heb nu pas de 15e weer les (na afgelopen dinsdag), vind het altijd een beetje vervelend als er veel tijd tussen zit want dan zakt het allemaal een beetje weg, ofzo.

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:58

Eigenlijk vind ik het niet leuk dat er gezeurd wordt maar ik ga er wel beter door rijden _O-

Da's best lang wachten Warboel! Ik had nu na 1,5 week weer les, maar dat is toch ook vreemd. Ik wist vandaag niet meer hoe de nieuwe auto aan ging.. Geef mij maar lekker een sleutel in plaats van zo'n kaart.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:10

Gefeliciteeeerd!

Ik leste een keer per week tot ik mijn theorie had. Nu zijn m'n examens aangevraagd en lijkt het zo écht te worden. Echt een bizar idee dat ik misschien wel vanaf Juli zelf lekker rond kan crossen.. Maar ik moet nog zoveel leren denk ik.. :o

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:39

Over 2 weken TTT. 20 mei heeft me instructeur ook een soort TTT en ga ik mee als lesser, leuk ben benieuwd :P

En 2 juni heeft hij na mijn praktijkexamen zijn instructeursexamen, spannend dagje voor ons _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:50

Oh suus, dat lijkt me echt superhandig !

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:10

Gefeliciteerd Bluemilk! :-)
Succes Hylkje, gaat vast goedkomen. Ik mocht na 15 minuten al terug naar het cbr :+

De aanvraag van mijn ttt in maart gedaan. Mijn ttt had ik 15 april, mijn praktijkexamen op 6 mei. Hier duurt het ook erg lang voordat iemand kan afrijden. Een meisje was gisteren gezakt...zij kan 20 juni pas weer.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:13

Fading schreef:

Wat lijkt je precies handig? :))

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:16

Coconut schreef:
Succes Hylkje, gaat vast goedkomen. Ik mocht na 15 minuten al terug naar het cbr :+

De aanvraag van mijn ttt in maart gedaan. Mijn ttt had ik 15 april, mijn praktijkexamen op 6 mei. Hier duurt het ook erg lang voordat iemand kan afrijden. Een meisje was gisteren gezakt...zij kan 20 juni pas weer.

Dat is wel relaxed na 15min, weinig stressen dus :)) :P Als ze genoeg vertrouwen in je hebben kan je soms zo snel klaar zijn ja :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:23

Suus__ schreef:
Fading schreef:

Wat lijkt je precies handig? :))

Dat je mee kan rijden met iemand met ttt toch? Of las ik verkeerd haha

Ja hier ook lange wachttijden

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:43

Nee haha me instructeur heeft een examen bij het CBR, voor zijn instructeursfunctie, ik ga mee als lesser, dus een gratis lesje voor me examen en help ik hem weer :)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:45

Coconut schreef:

Ik ben 13 april gezakt en ik kon 11 juni pas weer :+

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:49

Suus__ schreef:
Nee haha me instructeur heeft een examen bij het CBR, voor zijn instructeursfunctie, ik ga mee als lesser, dus een gratis lesje voor me examen en help ik hem weer :)

Ik ben ook meegegaan met mijn instructrice voor haar examen, best leuk! :j