Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:57

Ik heb zojuist een gesprek gehad als oproepkracht bij een kinderdagverblijf. Weet het nog niet, word als het goed is eind van de middag gebeld of ik een dag mee mag lopen.

Ze vond wel dat ik weinig ervaring heb, ja goh logisch ik kom net van school af... ^)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 16:06

Je hebt toch verdorie stage gelopen? Weinig ervaring zegt niks, je moet goed met de kinderen om kunnen gaan en dat is in mijn ogen het belangrijkste! (zelf jarenlang in kinderopvang gewerkt ;) )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:08

Bounce: ligt eraan welke richting je op wilt gaan. Als verpleegkundige kom je zo aan de bak :j met 1 hele grote maar: wel vaak kleine, tijdelijke contracten. Echter ben je vlot weer voorzien van een andere baan als je contract afloopt. De UZB voor invalkrachten verpleegkundigen bv hebben in mijn omgeving een zwaar tekort aan krachten := Juist doordat er veel verloop is nu, wurm je je er vlot tussen. Dus die trekken weer weg bij het UZB...

(Al zul je in die richting eigenlijk geen werk-leer plek vinden omdat er genoeg geschoold personeel is die dat werk kan doen en daarnaast investeren ze in je om vervolgens je toch geen vast contract te geven dus kun je na je opleiding gelijk naar een ander toe :+ dus die plekken zijn zeer zeldzaam)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 20-05-15 16:12, in het totaal 2 keer bewerkt

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:09

Ja dat vond ik ook al, gaf ook al in het gesprek aan dat het ervaring op doen wel erg moeilijk gaat als je tegenwoordig overal 100 jaar ervaring moet hebben als je net van school af kom!
Maar we gaan het horen!

Verder zag ik hier weer een aantal nieuwe mensen voorbij komen. Succes met het solliciteren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:25

Hopelijk geven ze je de mogelijkheid om dan bij hun ervaring op te gaan.doen!

Dimple, BCF career event.. voor bio/life science, chemie, farma/food... dus echt meer richting mijn vorige opleiding. Ben er nog steeds niet over uit of ik die kant op wil. Maar dan kan ik iig zeggen dat ik geweest ben en dus echt wel mn best doe. En wie weet ben ik straks weer helemaal enthousiast erover :+

kelliiee1993

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:35

Ik hoop inderdaad dat ze mij de kans geven. Maar anders komt er vast wel iets anders op mijn pad. Zou er wel van balen.

Idinn , misschien kom je morgen wel iets tegen wat jou zo aanspreekt dat je inderdaad wel helemaal enthousiast bent. :))
En anders is het ook duidelijk dat je toch niet die kant op wilt.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:38

Ik ben zojuist teruggebeld door het kinderdagverblijf, zoals ik al zei. Ze vonden dat ik te weinig ervaring had, dus ben niet aangenomen. -O-

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:40

Wat jammer Kelliiee, je moet toch ergens beginnen ? Ik ben zelf ook al vaak afgewezen door gebrek aan ervaring.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:42

Ja erg jammer.
In welke sector zoek jij iets?

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:44

Een heel erg moeilijke, dierenverzorging.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:46

Vuurneon: Ik wil de opleiding Verzorgende IG gaan doen in BBL vorm. Ik schiet in op september 2015, maar februari behoort ook zeker nog tot de mogelijkheid. Deze opleiding wordt op MBO 3 niveau gegeven. Direct verpleegkunde MBO 4 doen is niet mogelijk, aldus de opleiding, ik moet eerst een basis krijgen en dat moet beginnen met MBO 3.

Dimple: Het is misschien af te raden deze sector in te duiken, maar ik heb eindelijk een bewuste keuze gemaakt en bijt me erin vast tot ik het gevoel heb dat ik er echt nog maar weinig aan kan doen. Zorg blijft altijd. De beroepen die jij opnoemt zitten ze misschien om te springen, maar ik ben juist uit die 'commerciële' wereld gekomen.

Ikzelf heb een achtergrond in het bankwezen en veel andere (internationale banen) en kan prima naar het HBO, maar na veel afwegingen, gezien mijn situatie, mijn leeftijd en toekomstbeeld past een BBL opleiding bij mij het beste en doe ik al het mogelijke om een begin te maken aan deze 'nieuwe' start. Deeltijd Verpleegkunde HBO kan ook, maar dan moet je vaak al op MBO niveau wat gedaan hebben, dus een begin moet ik maken op MBO 3 niveau. Vroeger was ik altijd enorm gefocust op niveau, maar dat stadium ben ik wel voorbij. Ik wil gewoon gelukkig zijn in wat ik ga doen, verder studeren kan altijd nog! :j

Met betrekking tot netwerken: wellicht kan ik nog iets voor een van jullie betekenen. Maak gerust een connectie met mij via LinkedIn. Voor de link stuur mij gerust even een PB. Laten we elkaar zoveel mogelijk helpen aan een baan! Ik heb onder andere connecties in het bank-verzekeringswezen, en heb andere 'commerciële' contacten. Ook in de ICT en nog enkele andere connecties. Zowel in Overijssel als in de randstad. Stuur mij een bericht met wat je zoekt etc en wie weet heb ik de gouden tip/connectie voor je!

Laten we elkaar helpen aan die ene baan! +:)+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:55

Verzorgende ig komt ook zo aan de bak :j de maars blijven gelijk aan verpleegkundige.

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:02

vuurneon schreef:
Maakt geen verschil, want als je pech hebt ben je te laat en sluiten ze de vacature al veel eerder omdat ze toch al genoeg reacties hebben.

Bzoem schreef:
Wanhopig? Kan ook juist gemotiveerd zijn door direct te reageren!

idinn schreef:
Als jij een vacature ziet, enthousiast bent en je motivatiebrief is af. Gewoon lekker opsturen! Of die vacature dan een paar uur of paar dagen online staat maakt niks uit. Hoe sneller je reactie hoe beter je kansen vaak :j

Bedankt voor jullie reacties +:)+ , sollicitatie is de deur uit.

Balen van de afwijzing Kellieee1993. Ik vrees dat ik als afstudeerder ook tegen het probleem 'te weinig ervaring' ga lopen, ondanks mijn voordelige sector...
BlueMilk, op welke Belgische sites zoek jij naar jobs? Ik kijk op Vdab en Jobat.

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:05

Ik kijk vooral op VDAB, vacature site van de hogeschool en random op google. Ik ben ook lid van een aantal groepen op Facebook in mijn sector en daar passeren ook regelmatig vacatures.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:14

Mag ik vragen welke groepen dat zijn Bluemilk?

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:16

Dierenartsassistenten België en dierenverzorgers belgië :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:17

Ah oke, dankjewel!

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:18

Zoek jij ook een job met dieren ? :)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:20

Wat jammer van je afwijzing Kelliee, zo kom je natuurlijk ook niet aan ervaring :7

BounceB: Ik zou de sites van zorginstellingen in de gaten houden. Ik heb de afgelopen periode al 3 vacatures voor BBL functies voorbij zien komen (wel andere regio en functie) :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:21

Ik ben zowel dierenartsassistente als bedrijfsleider paardenhouderij, dus vandaar haha. Maar eigenlijk zoek ik niet specifiek in die richting. Als ik met paarden ga werken wil ik echt een hogere functie dan standaard stallen uitmesten en voeren, en dierenartsassistente wil ik alleen in een kleine praktijk. Ik ben nu vooral kantoorwerk aan het zoeken, ik wil iets meer doen dan het standaard werk.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:47

Super leuke vacature gezien, een eis is dat je tot het eind van het jaar geen vakantieplannen hebt. Dat is wel balen, want ik ga de hele maand augustus naar Thailand. Moet ik dat al in mijn brief zetten of zeg ik dat bij een eventueel gesprek?

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:00

Bouncebabe, ik stuur je even een pb'tje voor je linkedin.

Hier is nog altijd heel veel gebrek aan verpleegkundigen. Mijn probleem was vooral dat ik geen fulltime wou werken en alle banen alleen maar voor fulltime waren :+

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 19:05

Amandananana, dikke kans dat je wordt afgewezen op het feit dat je op vakantie gaat. Tenslotte is het een sterke eis die ze stellen.

Ik zou het persoonlijk niet kunnen waarderen dat als ik jou op gesprek laat komen je alsnog moet vertellen dat je op vakantie gaat terwijl het duidelijk in de vacature stond.
Maar dat is mijn mening, wellicht kijken anderen er anders tegen aan :)

Zo had ik een medewerker in mijn team die precies in de week na de proeftijd kwam vertellen dat ze al 5 jaar bezig was met kinderen krijgen en allerlei trajecten in ging. Toen voelde ik me even genaaid.
Had dat meteen gezegd, het had mij namelijk niet uitgemaakt, ik steun dat van harte, maar dit voelde een beetje vreemd.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:11

Ik heb gewoon gereageerd, mocht ik uitgenodigd worden vertel ik dit meteen.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:11

Ik heb vandaag getekend! Heb dus een nieuwe baan.